جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

اوربان: ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مناقشه بین مسکو و کی‌یف را مساله خود می‌دانند و خطرات ناشی از دخالت بیشتر در آن را در نظر نمی‌گیرند، هشدار داد که ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

Loading

رسانه‌ها: ادامه مبارزه ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات آمریکا و…

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: سفر سرپرست وزارت دفاع آمریکا به بحرین، احتمال افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در عربستان، ادامه مبارزه ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات آمریکا، بن بست مذاکرات کابل-طالبان در قطر، توسعه پایگاه نظامی آمریکا در اقلیم کردستان عراق، خداحافظی مرکل از سیاست پس از ۱۶ سال، تاکید لندن برتوقف شهرک سازی در قدس اشغالی، ادعای تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران، واکنش ترکیه به تصمیم سنای فرانسه در مورد لزوم عقب‌نشینی آذربایجان از مناطق آزاد شده، افزایش رقم مبتلایان به کرونا در جهان از ۶۰ میلیون نفر، احتمال لغو قانون منع ورود مسافران خارجی به آمریکا و نشست معارضان سوریه در مناطق تحت تسلط کردها از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا:  «عبدالله بن حسن النعیمی» وزیر دفاع بحرین دیروز، چهارشنبه از «کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا و هیئت همراه او در فرودگاه بین المللی بحرین استقبال به عمل آورد. سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در اولین سفر خارجی خود از زمان قبول این سمت به غرب آسیا سفر کرد و در اولین مقصد به بحرین رفت. از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا هنوز اعلام نکرده است که کریستوفر میلر پس از بحرین به کدام از یک از کشورهای منطقه خواهد رفت. به گفته پنتاگون، میلر در سفر خود به غرب آسیا با نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه و مقام‌های چند کشور دیدار خواهد کرد. طبق اعلام پنتاگون، سرپرست وزارت دفاع آمریکا در دیدارهای خود با مسئولان منطقه‌ای به بررسی منافع امنیتی و اولویت‌های مقابله با خشونت و افراط‌‎‌ گرایی و جلوگیری از اقدامات ثبات‌زدا در منطقه، خواهند پرداخت.

خبرگزاری تسنیم: کارشناسان صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند تل‌آویو با توجه به عدم امضای توافق‌نامه رسمی با ریاض در بازه زمانی کنونی، به زودی دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود را در عربستان سعودی افتتاح کند. یک خاورشناس صهیونیستی اظهار داشت که دیدار مخفیانه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به همراه «یوسی کوهن» رئیس موساد و با حضور «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در عربستان فصل جدیدی از تشکیل ائتلاف علیه ایران است و این نشست پیامی به «جو بایدن»، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای عدم بازگشت به توافق هسته‌ای است.

اسپوتنیک روسیه: ترامپ باردیگر در رشته توییت هایی ادعایش در وقوع تقلب در انتخابات را تکرار کرد؛ توییتر هم یادآور شد که ادعاها درباره تقلب در انتخابات مورد مناقشه است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رشته توییت هایی نوشت: استانداردهای اخلاقی رو به افول رفته است! او در پیام دیگری نوشت: از من نقل قول شده که گفتم قهرمانان کشته شده ارتش بازنده و ساده لوح بوده اند. اما ثابت شد که این سخنان کاملا ساختگی و دروغ است. هرگز چنین چیزی نگفتم. آن فرد ناشناسی که این دروغ پردازی را انجام داد – فردی بسیار پست و فرومایه است – او این دروغ را گفت در حالی که ۲۵ شاهد وجود دارد که خلاف آن را می‌گویند. استانداردهای اخلاقی رو به افول است.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گزارش‌ها مبنی بر حل اختلافات میان مذاکره کنندگان در دوحه را رد کرده و تاکید کرد که این گفت‌وگوها با بن‌بست مواجه شده است. به گزارش خبرگزاری آناتولی، صدیق صدیقی، سخنگوی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در یک نشست خبری در کابل اظهار داشت: خواسته‌های طالبان در مذاکرات صلح دوحه در تقابل با قانون اساسی افغانستان است و این گروه به جای توافق صلح، به دنبال بهانه‌جویی است. وی گزارش‌ها مبنی بر شکسته شدن بن بست و تغییر در چارچوب مذاکرات هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان را نادرست خواند و افزود: اصول اساسی برای هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان واضح بوده قانون اساسی و مصوبات جرگه مشورتی صلح، چارچوب کاری هیئت افغانستان را مشخص کرده است وهیئت بر است آن مذاکرات را به پیش می‌برد.

الکوثرفارسی: پایگاه خبری «المعلومه» عراق به نقل از یک منبع محلی نوشت: یک شرکت آمریکایی درحال توسعه فرودگاه نظامی «شقلاه» در استان اربیل در شمال عراق است. وی افزود: این شرکت درحال آماده سازی بخشی از اراضی اطراف فرودگاه نظامی شقلاه در منطقه الحریر است که نظامیان آمریکایی از آن به عنوان پاپگاه خود استفاده می کنند. این منبع عراقی تصریح کرد: نظامیان آمریکایی درحال توسعه پایگاه خود با نصب سامانه های موشکی و راداری و ایجاد کمپ آموزشی جدید و ساختمان سازی هستند که نشان می دهد آنها در اندیشه تداوم حضور خود برای دوره ای طولانی تر در اقلیم کردستان عراق می باشند. این منبع تصریح کرد: هدف این است که پایگاه الحریر یکی از بزرگترین پایگاههای نظامی آمریکا در عراق و خاورمیانه باشد و عملیات ساخت و ساز در آن برای میزبانی از هواپیماها از سراسر پایگاههای آمریکا در جهان صورت می گیرد.

العالم فارسی: مارتینا فیتز سخنگوی دولت فدرال آلمان، با اشاره به تصویب زمان برگزاری انتخابات این کشور اظهار کرد: اعضای کابینه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به اتفاق آرا برگزاری انتخابات سراسری این کشور را که قرار است در روز یکشنبه ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ (چهارم مهرماه ۱۴۰۰) صورت گیرد، به تصویب رسانده اند. وی در این راستا افزود: این تاریخ برای برگزاری انتخابات که از سوی کابینه مصوب شده است پس از ارائه به فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان و تایید وی رسمیت پیدا می‌کند. مرکل قرار است پس از ۱۶ سال حضور در جایگاه صدراعظمی آلمان از سیاست خداحافظی کند.

 خبرگزاری صدا و سیما: لندن توقف شهرک‌سازی در قدس اشغالی را خواستار شد. دولت انگلیس ضمن ابراز نگرانی شدید از طرح رژیم صهیونیستی، برای احداث ۴۵۰ واحد مسکونی در قدس، از این رژیم خواست ایجاد شهرک‌های جدید در قدس را متوقف کند. وزارت خارجه انگلیس با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد موضع لندن در قبال اقدام اسرائیل در ایجاد شهرک‌ها واضح و روشن است. در این بیانیه آمده است: بر اساس قوانین بین المللی، این شهرک‌ها غیر قانونی اند و ساخت آن‌ها به تلاش‌ها برای ایجاد اعتماد دوباره و گفتگو بین طرف ها، آسیب وارد می‌کند.

خبرگزاری مهر :  «الیوت آبرامز» نماینده دولت آمریکا در امور ایران امروز چهارشنبه مدعی شد که واشنگتن تا ساعاتی دیگر تحریم‌هایی را علیه چند نهاد که در توسعه برنامه موشکی ایران نقش دارند، وضع خواهد کرد. «الیوت آبرامز» در سخنان خود در رویداد مجازی مؤسسه بیروت در این باره گفت که کشورش در صدد است تا ۴ نهاد روسی و چینی را به دلیل ارتباط ادعایی آن‌ها با برنامه دفاع موشکی ایران در لیست سیاه قرار دهد. وی در ادامه اضافه کرد که آمریکا از طریق وضع تحریم به سیاست خصمانه خود  علیه ایران ادامه داده و در هفته‌های آینده در ماه دسامبر و ژانویه سال آتی میلادی نیز فشار بیشتری را بر ایران وارد خواهد کرد.

آناتولی  ترکیه: وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به تصمیم سنای فرانسه در مورد اختلافات قره‌باغ بالایی و “لزوم عقب‌نشینی آذربایجان از مناطق آزاد شده از اشغال ارمنستان” با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: این تصمیم به اندازه‌ای مضحک، جانبدارانه و مصداق بارز تفکر دور از حقایق است، که نمی‌توان آن را جدی گرفت. در این بیانیه آمده است: فراخوان سنای فرانسه مبنی بر “لزوم عقب‌نشینی” آذربایجان از خاک خود، مضحک، جانبدارانه و بدون توجه به واقعیت‌هاست. این بیانیه‌ فاقد منطق، امکان مشارکت فرانسه در حل این مسئله را به طور جدی محدود کرده است”. این وزارت‌خانه ضمن تکذیب ادعاهای بی‌اساس در رابطه با ترکیه اعلام کرد: “تصمیم سنای فرانسه، میزان جانبداری و علت بی حاصل شدن تلاش‌‌های روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که قرار بود در حل این مسئله بی طرف باشند، را به طور محرز نشان داد”.

 ان. اچ.کی ژاپن: تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۶۰ میلیون نفر فراتر رفته است. ادامه شمارش تعداد مبتلایان در دانشگاه جانز هاپکینز حاکی از آن است که این بحران بهداشتی در جهانی سریعتر از هر زمان دیگری در حال افزایش است و تنها ظرف ۱۷ روز ۱۰ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. این همه گیری جهانی تا پایان روز چهارشنبه از مرز ۶۰ میلیون نفر فراتر رفت و این در حالی است که کشورها برای تقویت نظام های بهداشتی و محافظت از شهروندان خود تلاش می کنند. یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری صدا و سیما: مقامات آمریکا اعلام کردند، کاخ سفید تصمیم دارد قانون منع ورود اتباع کشور‌های دیگر به آمریکا را که اکثرا از اروپا و برزیل هستند، لغو کند. این تصمیم در حالی قرار است گرفته شود که وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در ادامه سیاست‌های ضد مهاجرتی اعلام کرد، مرحله شش ماهه مقدماتی برنامه دریافت وجه الضمان از اتباع برخی از کشور‌ها که بیشترین میزان اقامت غیرمجاز در آمریکا را ثبت کرده اند اجرا خواهد شد و برنامه مذکور برای جلوگیری از این اقدام طراحی شده است.

خبرگزاری فارس: گروه موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» (مسد) روز چهارشنبه (دیروز) نشستی را با حضور برخی معارضان داخلی و خارجی سوریه در استان الحسکه برگزار کرد. به نوشته وبگاه عنب بلدی، منابع رسانه‌ای نزدیک به اداره خودمختاری کردهای سوریه در این باره گفتند که برخی شخصیت‌های معارض از طیف‌های مختلف و مستقلین در این نشست حضور داشتند و «امینه عمر» دبیر این نشست به وبسایت «نورث پرس» گفت که هدف از این گردهمایی، توسعه توانایی‌های اداره خودمختاری برای مدیریت امور بود. «حکمت حبیب» نائب رئیس هیأت اجرایی مسد نیز مدعی شد که در این نشست، ۲۵۰ تن از شخصیت‌های عشایر و فعالان مدنی و شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند و هدف این بود که اداره خودمختاری بتواند در مدیریت مناطق تحت کنترل خود توانایی‌های خود را ارتقا داده و به گفته وی بتواند حقوق تمامی ساکنین این مناطق را فراهم سازد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *