جدیدترین مطالب

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

همزمان با اوج گیری تهدید و تنش‌ها در منطقه و رسیدن بحران غزه به نقطه جوش، قشر‌های مختلف مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

Loading

أحدث المقالات

نیروگاه هسته ای زاپاروژیه + داده نمایی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان از اوکراین برای توقف گلوله باران که می‌تواند به فاجعه منجر شود، درخواستی نکرده است.در داده نمایی اسپوتنیک ببینید که خطرات ناشی از انفجار نیروگاه اتمی زاپاروژیه چیست؟

Loading

رسانه ها ؛ تلاش پنتاگون برای مهار روسیه و چین و…

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: اقدامات محرمانه پنتاگون در مقابله با روسیه و چین، تلاش ترامپ برای اعلام پیشاپیش نتایج انتخابات، دفاع ترامپ از حمله هوادارانش به کاروان انتخاباتی جو بایدن، اقدامات آمریکا برای جلوگیری از ناآرامی ها در انتخابات، نروژ به دنبال حضور بیشتر نظامی در ماموریت‌های برون مرزی، خروج ترکیه از بزرگترین پایگاه نظامی خود در سوریه ، طرح جدید سازمان ملل برای آتش بس در یمن، ابراز نگرانی عمران خان از نفوذ هند  در افغانستان، عربستان بزرگترین خریدار جنگنده‌های اروپایی در خاورمیانه، اعتراض حزب مخالف گرجستان به نتیجه انتخابات، هشدار اسپانیا درباره بحران بدهی در آمریکای لاتین و ادامه همه گیری بیماری کووید ۱۹ از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

اسپوتنیک روسیه: وزارت دفاع آمریکا وابسته‌های نظامی در سفارت های آمریکا را فرا می‌خواند. در پنتاگون معتقد هستند که اینگونه اقدامات برای مقابله با روسیه و چین ضروری است. مارک اسپر وزیر دفاع مقرر کرد که وابسته‌های نظامی در برخی از سفارتخانه‌های آمریکا را باید عوض کرد. بدین ترتیب در بریتانیا،ترکیه، عربستان، امارات، کویت، مصر،پاکستان و عراق، افسران ارشد با درجه سرهنگ و ناخدای درجه یک به جای ژنرال ها و ادمیرال‌ها منصوب خواهند شد.این تصمیمات جدید در مطابقت کامل با قانون 2017 اتخاذ شده است. این قانون پنتاگون را موظف می‌کند 110 نفر با درجه ژنرال و یا ادمیرال را تا دسامبر 2022 کاهش بدهد.

الکوثر فارسی: دونالد ترامپ در نظر دارد به محض آنکه احساس کند در انتخابات دست برتر را دارد سه شنبه شب اعلام پیروزی زودهنگام کند. پایگاه اینترنتی آکسیوس نوشت، دونالد ترامپ به چند نفر از افراد مورد اعتماد خود گفته سه شنبه شب حتی اگر به نظر برسد از جو بایدن رقیب دموکرات خود جلوتر است، اعلام پیروزی خواهد کرد. این مطلب را سه نفر از افراد مطلع از این اظهار نظر خصوصی ترامپ مطرح کرده اند. بر اساس نظرسنجی‌ها بایدن پیشتاز است. او با ۵۱ درصد در برابر ۴۴ درصد از ترامپ سبقت گرفته است.

دویچه وله:  گروهی از هواداران ترامپ سوار بر خودروهای حامل پرچم ترامپ به اتوبوس تیم انتخاباتی بایدن حمله کردند. این حمله باعث شد که دموکرات‌ها یکی از برنامه تبلیغاتی خود در تگزاس را لغو کنند. ترامپ مهاجمان را میهن‌پرست خوانده است. ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که عده‌ای از طرفداران ترامپ با حمل پلاکاردها و پرچم‌های ترامپ به اتوبوس متعلق به تیم انتخاباتی بایدن در اتوبان بین سن آنتونیو و آستین واقع در ایالت تگزاس حمله کرده‌اند.

رادیو چین: با نزدیک شدن به روز انتخابات، فضای حاکم بر رقابت انتخاباتی آمریکا به طور روز افزون متشنج تر می شود. در پاسخ به اعتراضات یا ناآرامی هایی که ممکن است در روز انتخابات و پس از آن رخ دهد، بسیاری از سوپر مارکت‌ها و بانک‌ها و برخی از ادارات دولتی در چند محله آمریکا مقدمات امنیتی در پیش گرفته اند. در واشنگتن، برخی از سوپرمارکت‌ها، بانک‌ها، گل فروشی‌ها، کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها و سایر ادارات دولت فدرال مانند وزارت امور کهنه‌سربازان ایالات متحده آمریکا در اطراف کاخ سفید درها و پنجره ها را با تخته های چوبی مستحکم کرده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): حزب کارگر نروژ، وزیر دفاع محافظه کار این کشور را بابت حضور ناکافی سربازان نروژی در عملیات خارجی مورد مواخذه قرار داد و خواستار حضور بیشتر آنها در چنین ماموریت‌های برون مرزی شده است. حضور نیروهای نروژی در ماموریت‌های برون مرزی از ۱۹۷۸ به پایین ترین حد خود رسیده و حالا اوضاع به گونه‌ای شده که حزب کارگر این کشور به دنبال تغییرات است.

خبرگزاری فارس: نیروهای ترکیه، سرانجام صبح امروز به طور کامل از بزرگترین پایگاه نظامی خود موسوم به «مورک» واقع در حومه شمالی استان «حماه» خارج شدند. ده‌ها خودروی نظامی و کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و تیرهای سیمانی بامداد امروز‌، به طور کامل پایگاه نظامی مورک در استان حماه را ترک کردند. این پایگاه بیش از یک سال است که در محاصره نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.به گفته این منابع، تلاش برای تخلیه این پایگاه طی دو روز گذشته به صورت ۲۴ ساعته ادامه داشت.

العالم فارسی: صنعا از تحرکات گسترده سازمان ملل برای ارائه طرح آتش بس جدید توسط مارتین گریفیتس، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن خبر داد. این طرح مقدمه نشستها و رایزنی های سیاسی برای تحقق صلح فراگیر در یمن خواهد بود.صنعا ضمن اعلام این خبر بر مواضع ثابت و اصولی خود مبنی بر تحقق راه حل های سیاسی و صلح، توقف تجاوز نظامی و حمله های هوایی و پایان دادن به محاصره و بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا به منظور از سرگیری معامله های تجاری تأکید کرد.

خبرگزاری مهر : «عمران خان» در اظهاراتی عنوان داشت که از دولت کابل می خواهد تا به هند اجازه ندهد تا با استفاده از خاک افغانستان اقدامی را علیه پاکستان انجام دهد. نخست وزیر پاکستان در گفتگو با نشریه اشپیگل آلمان، عنوان داشت که اسلام آباد از کابل می خواهد تا به هند اجازه ندهد از خاک افغانستان جهت اقدام علیه پاکستان استفاده کند. به گفته عمران خان، تنها منافع پاکستان در افغانستان این است که دولت آینده در کابل به هند اجازه عملیات از آنجا علیه پاکستان را ندهد.

خبرگزاری تسنیم: بر اساس گزارش‌های منتشر شده عربستان بزرگترین خریدار جنگنده‌ «یوروفایتر تایفون» در خاورمیانه شناخته شد که از آن در کنار سایر جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در جنگ یمن استفاده کرده است.بر اساس این گزارش عربستان سعودی 72 جنگنده از این نوع و پس از آن کویت 28 و قطر 24 جنگنده و سپس عمان 12 جنگنده مذکور را خریداری کرده‌اند.

 ان. اچ.کی ژاپن: کمیسیون مرکزی انتخابات گرجستان، جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق اعلام کرده است که حزب حاکم در رای گیری پارلمانی روز شنبه پیروز شده است. اما احزاب مخالف ادعا می کنند که در این رای گیری تقلب شده است.این کمیسیون روز یکشنبه اعلام کرد که حزب حاکم رویای گرجستان ۴۸ درصد آرا را بدست آورده، در حالی که بزرگترین حزب مخالف، حزب جنبش اتحاد ملی ۲۷ درصد را کسب کرد. حزب رویای گرجستان به دنبال تقویت مناسبات با اروپا بوده و همچنین موافق احیای روابط با روسیه است.

خبرگزاری ایرنا: در بحبوحه گسترش بی وقفه ویروس کرونا در آمریکای لاتین، رئیس دپارتمان وزارت خارجه اسپانیا در امور آمریکای لاتین و کارائیب ضمن هشدار درباره بحران بدهی «غیرقابل کنترل» از لزوم بازگشایی خطوط تامین مالی بین المللی در این منطقه خبر داد. همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ اگرچه در ماه‌های اخیر اقتصاد همه کشورهای جهان را با میزانی از اختلاف دستخوش تغییر و پیامدهای منفی کرده اما با سقوط تولید ناخالص داخلی و کاهش شدید درآمد سرانه کشورهای آمریکای لاتین را به سوی فقر شدید و عقب ماندگی اقتصادی دهه نود سوق داده است.

 خبرگزاری صدا و سیما: بر اساس آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۴۶ میلیون، شمار جان باختگان به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار و تعداد بهبودیافتگان به بیش از ۳۳ میلیون نفر افزایش یافت. سایت ورلد او مترز اعلام کرد ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۴۶۸۶۱۵۹۳ نفر، شمار جان باختگان به ۱۲۰۵۸۴۹ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۳۳۷۷۴۱۰۵ نفر افزایش یافته همچنین وضعیت بیش از ۸۵ هزار نفر از مبتلایان، وخیم گزارش شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *