جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

مسکو: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان نازی ها رفتارهای متفاوتی داشته باشد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در توضیح اظهارات برلین درباره مسئولیت ویژه آلمانی ها در قبال یهودیان، گفت: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان جنایات نازی ها متفاوت رفتار کند.

چرا بایدن عجله چندانی برای واکنش به کله‌شقی‌های نتانیاهو ندارد؟ / ۳ پیش فرض نادرست بایدن درباره رای‌دهندگان یهودی انتخابات آمریکا

برای اسرائیل باید روشن باشد که وقتی حمایت چاک شومر را از دست می‌دهد، یعنی حمایت کل آمریکا را از دست داده است. با این حساب، همچنان به نظر می‌رسد که دولت بایدن تا حدودی نسبت به اقدامات اخیر دولت نیانیاهو بی تفاوت است و عجله چندانی برای واکنش نشان دادن به بی توجهی، کله شقی و بی اعتنایی وی نسبت به منافع آمریکا ندارد.

Loading

رسانه ها ؛ رونمایی از ارز دیجیتالی چین و…

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: عرضه گسترده یوان دیجیتالی در چین، ازسرگیری تنش‌ها میان باکو-ایروان،تاکید اتحادیه اروپا بر اجرای کامل توافق‌ آتش‌بس در قره‌باغ، روسیه خواستار حفظ آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان، حمایت عربستان از مواضع باکو درخصوص قره باغ، تاکید الهام علی‌یف بر حضور ترکیه در مذاکرات قره‌باغ، فعالیت ارتش سایبری ترکیه علیه امارات و رژیم صهیونیستی، تنش در روابط روسیه و بلغارستان، مخالفت رژیم صهیونیستی با فروش جنگنده‌های «اف-۳۵» آمریکا به قطر، ماموریت ویژه ترامپ برای ولیعهد ابوظبی، برگزاری  انتخابات ریاست جمهوری ترک قبرس شمالی در دور دوم و پیروزی امامعلی رحمان در انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

رادیو چین: مقامات شهرداری شهر «شنزن» در استان «گوانگدونگ» و بانک مرکزی چین به صورت مشترک انتشار بسته های قرمز یوان دیجیتالی را آغاز کردند؛ پیشگامی چین در این زمینه،‌ مردم این کشور را به استفاده از ارز دیجیتالی نزدیک تر می کند. مردم شهر شنزن مجوز شرکت در یک قرعه کشی با هدایای پولی شامل 50 هزار بسته قرمز ارز دیجیتالی در طول تعطیلات و یا مناسبت های خاص را گرفته اند؛ ارزش هر بسته قرمز ارز دیجیتالی 200 یوان است.

خبرگزاری فارس: با گذشت تقریباً دو روز از آغاز اجرای توافق آتش‌بس، مقام‌های دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان صبح امروز مجدداً یکدیگر را به حملات خمپاره‌ای به قلمروهایشان متهم کردند. علیرغم آنکه وزارت دفاع جمهوری ارمنستان اوایل صبح امروز (دوشنبه) در صفحه توییتر خود شب آرامی را در منطقه قره باغ کوهستانی گزارش کرده بود، ساعاتی پیش اعلام کرد که جمهوری آذربایجان حملات خمپاره‌ای خود را از سرگرفته است.

خبرگزاری ایرنا: اتحادیه اروپا از طرفین درگیر در مناقشه قره‌باغ خواست به طور کامل و الزام‌آور توافق آتش‌بس حاصل شده اخیر در مسکو را اجرایی کنند. اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این اتحادیه از توافق حاصل شده اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو استقبال می‌کند. اتحادیه اروپا از طرفین درگیر می خواهد به طور کامل و دقیق این توافق را اجرا کنند و همچنین از بازیگران خارجی می خواهد از انجام هرگونه اقدام تحریک آمیزی که موجب افزایش تلفات در این درگیری‌ها شود، امتناع کنند.

 ان. اچ.کی ژاپن: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از آذربایجان و ارمنستان خواسته است که توافق آتش بس به میانجیگری روسیه را رعایت کنند. حتی پس از اجرای این توافق در ظهر روز شنبه به وقت محلی درگیری نظامی بین این دو طرف ادامه داشته است.لاوروف روز یکشنبه با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه یک مکالمه تلفنی داشت و باور بر این است که خواهان همکاری ترکیه برای حفظ این آتش بس شد. ترکیه در حال کمک به آذربایجان بوده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ضمن تماس تلفنی با همتای سعودی خود، تحولات میدانی و سیاسی در منطقه قره باغ را مورد بررسی قرار داد. وزیر خارجه عربستان در این گفتگو نسبت به اوضاع متشنج قره باغ ابراز نگرانی کرده و گفت، کشورش از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت می کند و باید این اختلاف از طریق مذاکره سیاسی حل شود.

تی.آر.تی ترکیه:  رئیس جمهور آذربایجان بر لزوم حضور ترکیه در مذاکرات مرتبط با اشغال قره‌باغ تاکید کرد. الهام علی یف گفت: شکی در این امر وجود ندارد که ترکیه باید نقش مهمی در حل و فصل منازعات داشته باشد. اینکه این نقش قانونی و یا واقعی باشد، یک مسئله فنی است. اگر خواهان حل این منازعه هستیم، باید قالب جدیدی برای آن ایجاد کنیم.

الکوثر فارسی: روزنامه صهیونیستی “اورشلیم پست” نوشت که ارتش سایبری ترکیه از ژوئن حملات خود را علیه امارات، رژیم صهیونیستی، یونان و ارمنستان افزایش داده است. اورشلیم پست افزوده است : هر روزنامه‌نگار یا فعالی که از سیاست‌های خارجه ترکیه انتقاد یا فعالیت‌های طرف‌هایی مثل کردها را پوشش می‌دهد طی سال‌های گذشته عادت کرده که در معرض حملاتی در پایگاه‌های اجتماعی به ویژه توییتر از سوی حساب‌های مورد حمایت ترکیه قرار گیرد.

خبرگزاری صدا و سیما: به دنبال اخراج ماه گذشته دو دیپلمات روسیه از بلغارستان که به جاسوسی متهم شده بودند سفیر بلغارستان روز دوشنبه به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.به دنبال آنکه این دیپلمات‌ها “عنصر نامطلوب” خوانده شدند، روسیه متعهد شد که این اقدام را تلافی کند.

العالم فارسی: وزیر اطلاعات صهیونیستی در واکنش به خبر رویترز درباره درخواست قطر برای خرید جنگنده‌های «اف-۳۵» از آمریکا، گفت رژیم صهیونیستی با فروش این جنگنده‌ها به قطر مخالفت خواهد کرد. «الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در واکنش به خبر خبرگزاری رویترز درباره ارسال درخواست رسمی از سوی قطر برای خریداری جنگنده‌های «اف-۳۵» از آمریکا، گفت این رژیم با هر گونه فروش این جنگنده‌ها به قطر مخالفت خواهد کرد.

خبرگزاری مهر :  رئیس جمهور آمریکا و ولیعهد ابوظبی گفتگویی تلفنی با یکدیگر داشته اند و ترامپ در این تماس ماموریتی ویژه را به «محمد بن زاید» سپرده است. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با ولیعهد ابوظبی درباره شیوع کرونا، راه‌های تقویت امنیت منطقه‌ای و تقویت رشد اقتصادی از طریق مشارکت‌های عمومی و خصوصی گفتگو کرد.پایگاه صهیونیستی «عاروتص شواع» درباره این گفتگوی تلفنی می‌نویسد: رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با ولیعهد ابوظبی از او خواست که دیگر کشورهای منطقه را به پیوستن به امارات و بحرین در انعقاد توافق با رژیم صهیونیستی مجاب کند.

آناتولی  ترکیه:  ارسین تاتار، نخست وزیر و مصطفی آکینجی رئیس جمهوری ترک قبرس شمالی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رقابت خواهند کرد. درحالی که هیچ کدام از نامزدها قادر به کسب بیش از 50 درصد آرا نشده‌اند، ارسین تاتار، نامزد حزب اتحاد ملی در انتخابات ریاست جمهوری ترک قبرس شمالی با کسب 32.45 درصد از کل آرای ماخوذه پیشتاز این انتخابات است.

اسپوتنیک روسیه: امامعلی رحمان در انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان در روز یکشنبه برگزار پیروز شد.بختیار خدورزاده، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات  تاجیکستان گفت که امامعلی رحمان در انتخابات ریاست جمهوری که روز یکشنبه برگزار شد پیروز شد.وی اعلام کرد: ” بر اساس نتایج اولیه، رئیس دولت فعلی، امامعلی رحمان در انتخابات ریاست جمهوری که 90.92٪ از رای دهندگان برای آن رأی دادند، پیروز شد . یا 3.837 میلیون نفر با مشارکت 85.39٪، یا 4.221 میلیون رای دهنده.”

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *