جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره ریزپرنده‌ها در اصفهان

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

Loading

رسانه ها؛ مناظره شرم آور برای دموکراسی آمریکا و…

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: بایدن برنده نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا، شعله ورتر شدن جنگ در قفقاز، درخواست شورای امنیت از جمهوری آذربایجان و ارمنستان  برای توقف فوری درگیری ها، آمار تلفات جنگ قفقاز به روایت باکو، واکنش ماکرون به اظهارات مقام‌های ترکیه درباره قره‌باغ، اظهارات نخست وزیر عراق درباره تعطیلی سفارتخانه های آمریکا و اتحادیه اروپا، تلاش پارلمان رژیم صهیونیستی برای خاموش کردن صدای اعتراضات، برگزاری تظاهرت ضد آمریکایی در یونان، پایان دور گفت‌وگوهای صلح لیبی در مصر، تشکیل مخفیانه گروه روسیه در سوریه، تشکیل گروه تروریستی جدید در سوریه، تصمیم روسیه و ژاپن برای تقویت روابط دوجانبه  و راه اندازی اولین خط کشتیرانی بین قاره ای در جنوب چین از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری مهر: نخستین مناظره نفس‌گیر «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به پایان رسید و واکنش‌ها در سطوح مختلف مردمی متفاوت بود. واکنش بازار بورس آمریکا به نخستین مناظره ترامپ و بایدن خنثی است و از نگاه رسانه‌ها آنها از آنچه انتظار می‌رفت متفاوت‌تر رفتار نکرده‌اند؛ اما مردم عملکرد بایدن را «کمی بهتر» ارزیابی‌کردند.در سطح اندیشمندان جامعه آمریکایی، هرج و مرج حاکم بر فضای مناظره که با دشنام و پرده‌دری هر یک از آنها نسبت به دیگری همراه بود؛ «شرم‌آور» و «مایوس‌کننده» عنوان شد.

الکوثر فارسی: جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به تیراندازی مستقیم متهم کرده و فشارها برای گفتگوهای مستقیم را رد کردند. نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان  در مرز مشترک اقدام به تیراندازی مستقیم کرده و با وجود درگیری‌های بیشتر در منطقه مورد مناقشه ناگورنو- قره‌باغ که تهدیدی برای بروز یک جنگ تمام عیار به شمار می‌رود، گفتگوهای مستقیم را رد کرده‌اند.

دویچه وله:  شورای امنیت سازمان ملل از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواست تا فورا دست از خشونت و درگیری برداشته و بر سر میز مذاکره بازگردند. روسای دو دولت آذربایجان و ارمنستان از مذاکره سر باز زده‌اند.۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای که پس از گفت‌وگوی اعضا پشت درهای بسته صادر شد، نسبت به تشدید تنش در منطقه کوهستانی قره‌داغ ابراز نگرانی کردند.

آناتولی  ترکیه: وزارت دفاع ملی آذربایجان اعلام کرد که در سه روز گذشته 2 هزار و 300 سرباز ارمنی از پای درآمده‌اند. وزارت دفاع ملی آذربایجان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی عملیات نیروهای ارتش این کشور در منطقه اشغالی قره باغ٬ در خلال روزهای27 تا 30 سپتامبر، 2 هزار و 300 سرباز ارمنی کشته و زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به اظهارات مقام‌های ترکیه‌ای درباره تنش‌های جدید در قره‌باغ، اینگونه موضع‌گیری‌ها را خطرناک توصیف کرد و گفت که با رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در این باره صحبت می‌کند. بیانیه‌های اخیر مقامات ترکیه‌ای درباره حمایت از آذربایجان در دور جدید تنش‌های نظامی این کشور با ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» با واکنش پاریس رو‌به‌رو شد. ماکرون همچنین در واکنش به اتهام‌زنی ارمنستان به ترکیه درباره ارسال نیروی کمکی به آذربایجان، گفت در این مرحله فعلا پاریس هیچ مدرکی از ارائه کمک توسط آنکارا به باکو ندارد.

العالم فارسی: «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، رسما از قصد برخی کشورها و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا برای بستن سفارتشان در بغداد در صورت تداوم حملات علیه هیأت‌های دیپلماتیک خبر داد. الکاظمی گفت: حملات موشکی ادامه دارد و آخرین آنها مربوط به دیروز است که به کشته شدن پنج نفر از حمله چند کودک منجر شد. این حملات برخی از سازمان‌های هیأت‌های دیپلماتیک و در راس آنها ایالات متحده و اتحادیه اروپا را به فکر بستن سفارت‌خانه‌ها انداخت.

خبرگزاری ایرنا: پارلمان رژیم صهیونیستی طرحی را تصویب کرده که در ظاهر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است اما در باطن هدف اصلی آن محدود کردن اعتراضات برای خاموش کردن صدای معترضان به ناکارآمدی دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است.کنست ( پارلمان رژیم صهیونیستی ) امروز ( چهارشنبه ) با تصویب طرحی ضمن ایجاد محدودیت برای برگزاری اعتراضات، خروج از منازل به فاصله بیش از یک کیلومتر جهت شرکت در اعتراض‌ها و شکل گیری تجمع‌ها را به حداکثر ۲۰ نفر در فضای بیرونی محدود کرد که در نهایت موجب خاموشی تظاهرات هفتگی گسترده در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو می‌شود.

 خبرگزاری صدا و سیما: یونانی‌ها با برگزاری تظاهرات در اعتراض به سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به یونان، پرچم این کشور را آتش زدند. یونانی‌ها با برگزاری تظاهرات در اعتراض به سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به یونان، پرچم این کشور را آتش زدند و آن را زیر پا گذاشتند و پلاکارد‌هایی با نوشته «پمپئو به خانه برگرد» در دست داشتند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سازمان ملل اعلام کرد که نشست دو روزه فرماندهان نظامی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی” و دولت وفاق ملی این کشور در مصر با دستیابی به نتایج مثبتی پایان یافت.  هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی  در بیانیه‌ای اعلام کرد که گفت‌وگوهای دو روزه دو کمیته از نیروهای نظامی موسوم به “ارتش ملی لیبی” و دولت وفاق ملی این کشور در شهر “الغردقه” مصر تحت نظارت هیئت سازمان ملل پایان یافت.

اسپوتنیک روسیه: سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام نمود که قبل از شروع عملیات نظامی در سوریه گروه روسیه تا آنجا که ممکن است مخفیانه در این کشور ایجاد شد. عملیات نظامی نیروهای هوافضای روسیه در سوریه، با توافق با دمشق از 30 سپتامبر 2015 آغاز شد. شایگو در این خصوص گفت: “با آغاز عملیات در پایگاه هوایی حیمیمیم ، گروهی از نیروها (نیروهای روس) به طور مخفیانه ایجاد شد که شامل 50 هواپیمای مدرن و بازسازی شده (34 هواپیما و 16 هلیکوپتر) و همچنین واحدهای رزمی ، تدارکاتی ، امنیتی و عملیات ویژه بود.”

الکوثر فارسی:  منابع آگاه سوری از تشکیل یک گروه مسلح جدید در سوریه با نام جنبش “مجاهدین در سرزمین شام” با هدف برکناری الجولانی، دولت[خودخوانده] وی و گروه تحریر الشام خبر دادند.  این گروه تصریح کرده است که برای بازیابی اموال و زمینهایی که توسط هیئت تحریر الشام (النصره سابق) فروخته شده بود، کار خواهد کرد.

 ان. اچ.کی ژاپن: روسیه می گوید که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و سوگا یوشیهیده، نخست وزیر ژاپن، تصمیم خود برای ادامه تلاش ها جهت گسترش روابط دو جانبه را تائید کرده اند. اما هیچ اشاره ای به مذاکرات پیمان صلح که شامل مسائل ارضی است، نکرده است.دفتر ریاست جمهوری روسیه پس از اولین گفتگوی تلفنی این دو رهبر در همان روز، این مطلب را اعلام کرد.

رادیو چین: بندر 1717 «هاینان» در جنوب چین از اولین خط کشتیرانی بین قاره ای رونمایی کرد؛ این خط بین قاره ای، بندر هاینان را به استرالیا و سایر کشورهای آسیا – اقیانوسیه مرتبط می سازد.بر اساس اعلام مسئولان منطقه توسعه اقتصادی «یانگ پو» در هاینان، این مسیر کشتیرانی بین قاره ای از جنوب «یانگ پو» به سمت استرالیا- اقیانوسیه، بنادر چین، فیلیپین، پاپوآ گینه نو و استرالیا را به هم متصل می کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *