جدیدترین مطالب

–    معادلات پیچیده اسرا

-    معادلات پیچیده اسرا

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی سعی دارد خود را پیروز معادلات سیاسی و میدانی جنگ غزه نشان دهد، اما واقعیت‌های جاری حکایت از چیز دیگری دارد؛ واقعیت‌هایی که یادآور می‌شوند حماس به رغم ۸ ماه جنایت و کشتار اشغالگران کماکان دست برتر خود را دارد و می‌تواند روند تحولات را بر خلاف ارزیابی و برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها پیش ببرد. در این میان حماس با اظهارنظر جدید فرمانده خود می تواند اشغالگران را به سمتی بکشاند که صهیونیست ها را از کلید زدن جنگ گسترده در رفح باز بدارد و حتی مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند. چرا که بسیاری از تحلیلگران و ناظران معتقد بودند به دلیل شکست مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قطر اکنون نتانیاهو خود را برای حمله به رفع آماده می‌کند. اما مواضع مقامات حماس تمام محاسبات بی بی را به هم خواهد ریخت. چون آنگونه یک چهره کلیدی حماس گفته است این گروه (حماس) به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی شین بت را در اختیار دارد.

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

Loading

أحدث المقالات

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: قانون کردن شهرک‌سازی در کرانه باختری، حطرناک و بی‌ملاحظه‌گری است

 معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به گزارش‌هایی درباره تلاش مقام‌های اسرائیلی برای قانونی کردن ساخت شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری، حمایت از پایگاه‌های غیرقانونی را «خطرناک و بی‌ملاحظه‌گری» خواند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: قانون کردن شهرک‌سازی در کرانه باختری، حطرناک و بی‌ملاحظه‌گری است

 معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به گزارش‌هایی درباره تلاش مقام‌های اسرائیلی برای قانونی کردن ساخت شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری، حمایت از پایگاه‌های غیرقانونی را «خطرناک و بی‌ملاحظه‌گری» خواند.

حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود

یک رهبر حماس با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر امروز در باتلاق گرفتار شده و حمله به رفح هم نمی‌تواند آن را از شکست نجات دهد گفت عملیات «وعده صادق» پاسخی راهبردی به دشمن بود و اهمیت ضربه‌ای که این عملیات به اسرائیل وارد کرد کمتر از طوفان الاقصی نیست.

حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود

یک رهبر حماس با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر امروز در باتلاق گرفتار شده و حمله به رفح هم نمی‌تواند آن را از شکست نجات دهد گفت عملیات «وعده صادق» پاسخی راهبردی به دشمن بود و اهمیت ضربه‌ای که این عملیات به اسرائیل وارد کرد کمتر از طوفان الاقصی نیست.

Loading

رسانه ها؛ نواخته شدن شیپور جنگ در قفقاز  و…

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ادامه درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، واکنش های بین المللی  به  تشدید تنش میان آذربایجان و ارمنستان، حمایت چین از نظام بین المللی با محوریت سازمان ملل ، تاکيد مقام آلمانی بر ضرورت اتحاد اروپا و​ آمريکا با هدف مقابله با چين، تاکید روسیه به تقویت توان هسته‌ای خود ،تهدید آمریکا به بستن سفارتش در عراق، برگزاری نشست گروه ۲۰ به صورت مجازی به میزبانی عربستان، قانون جدید ونزوئلا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، مخالفت مردم سوئیس با خروج از پیمان شنگن، تلاش رژیم صهیونیستی برای فروش جنگنده‌هایی با کیفیت پایین به امارات، تلاش‌های ماکرون برای بازیابی برگ برنده‌‌هایش در لبنان و هشدار کره شمالی به کره جنوبی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس: درگیری‌ها میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ در تمام طول شب ادامه داشت و دو طرف تجهیزات توپخانه‌ای سنگین در منطقه مستقر کرده‌اند. «شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد درگیری‌ها میان این کشور و جمهوری آذربایجان در تمام طول شب با شدت متفاوت ادامه داشته است.

آناتولی ترکیه: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به توقف فوری درگیری‌ها و بازگشت به میز مذاکرات فراخواند. استفان دوژاریک طی بیانیه‌ای با محکوم کردن کشته شدن غیرنظامیان در درگیری‌ بین آذربایجان و ارمنستان، خواستار توقف فوری این درگیری‌ها شد.وی ضمن ابراز نگرانی از این درگیری‌ها اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان تلفنی گفتگو خواهد کرد.

العالم فارسی: وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دخالت طرف‌های خارجی باعث تشدید تنش میان آذربایجان و ارمنستان می‌شود.در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «آمریکا از گزارش درگیری گسترده نظامی در خط تماس در منطقه درگیری قره باغ مطلع شده که به تلفات چشمگیری از جمله غیرنظامیان منجر شده است.»

یورونیوز: اتحادیه اروپا در نخستین واکنش به درگیری های تازه میان آذربایجان و ارمنستان، خواستار توقف خصومت‌ها و بازگشت فوری طرفین مناقشه به میز مذاکرات شد. شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا روز یکشنبه ساعاتی پس از شروع درگیری‌ها خواستار توقف خصومت‌ها میان نیروهای ارتش آذربایجان و جدایی طلبان منطقه قره‌باغ شد و طرفین مناقشه را به بازگشت فوری به میز مذاکرات دعوت کرد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر خارجه چین تاکید کرد پکن از یک نظام بین‌المللی به محوریت سازمان ملل و نظم بین‌المللی بر اساس حقوق بین‌المللی، حمایت خواهد کرد.«وانگ یی» روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با «ولکان بوزکر»  رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تبریک به بوزکر به مناسبت تصدی ریاست مجمع عمومی سازمان ملل از سوی،گفت: چین از ایفای نقش مهم سازمان ملل در مقابله مشترک جهان با همه گیری کرونا حمایت می‌کند و مایل است در این رابطه هماهنگی با نهادهای سازمان را تقویت کند. 

خبرگزاری صدا و سیما: مسئول روابط دو سوی آتلانتیک آلمان گفت، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هرچه باشد اروپا و آمریکا باید در جنگ سرد جدید با چین جبهه مشترک تشکیل دهند.پیتر بایر مسئول روابط آنسوی اقیانوس آلمان، گفت نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هرچه که باشد اروپا و آمریکا باید در این جنگ سرد جدید با چین جبهه مشترک تشکیل دهند.حدود پنج هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هماهنگ کننده روابط آلمان با آمریکا و کانادا بر این واقعیت تاکید کرد اروپا و آمریکا بیش از اختلاف، منافع مشترک دارند.

اسپوتنیک روسیه: رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو به تقویت پتانسیل صنعت هسته‌ای خود ادامه خواهد داد تا به چالش‌های فناوری و ژئوپولتیکی واکنش نشان دهد. ، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی به مناسبت “روز کارگران صنعت هسته‌ای” گفت: تاریخ اثبات کرده است که کسب دستاوردهایی در حوزه پیچیده‌ای چون صنعت هسته‌ای تصادفی نیست، این‌ها با فعالیت دانشگاه‌های علمی و مهندسی، کار سیستماتیک ده‌ها شرکت و هزاران تن، آموزش با کیفیت بالا و سیستم آموزش کارمندان پشتیبانی می‌شوند.

خبرگزاری میزان:  وزیر خارجه آمریکا به نخست وزیر عراق اطلاع داده که در صورت ادامه حملات، واشنگتن سفارت خود را در این کشور خواهد بست. «احمد ملا طلال»، سخنگوی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، گفت «ما امیدواریم که دولت آمریکا در این مورد تجدید نظر کند». یک منبع آگاه، می‎گوید که «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، شنبه شب این موضوع را به «مصطفی الکاظمی» اطلاع داده است.

خبرگزاری ایرنا: عربستان سعودی از برگزاری نشست سران گروه ۲۰ به صورت مجازی در روزهای ۲۱ و ۲۲ نوامبر (۱و ۲ آذر) به ریاست این کشور خبر داد.در بیانیه دبیرخانه گروه۲۰ آمده است: این نشست روی محافظت از جان انسان ها و احیای رشد جهانی و شناخت آسیب پذیری ناشی از پاندمی کرونا و همچنین تقویت تلاش های بین‌المللی برای تحقق فرصت های قرن بیست و یکم برای همه مردم جهان متمرکز خواهد.علت برگزاری این نشست به صورت مجازی شیوع ویروس کرونا اعلام شد است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد، کاراکاس در حال تدوین قانون جدیدی است که به غلبه بر تاثیرات تحریم‌های آمریکا علیه این کشور کمک خواهد کرد. نیکولاس مادورو گفت: ما مشغول کار بر روی یک قانون جدید ضد تحریم‌ هستیم. این یک قانون مشروع در برابر تحریم‌های جنایتکارانه و خصمانه آمریکاست. ما روز سه‌شنبه پیش‌نویس آن را به مجمع ملی تقدیم خواهیم کرد.

خبرگزاری مهر: نتایج جدیدترین همه‌پرسی در سوئیس نشان می‌دهد که رای‌دهندگان این کشور با خروج از پیمان موسوم به «توافق‌نامه شنگن» که اجازه رفت‌وآمد آزادانه افراد به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را می‌دهد، مخالفند.بر پایه نتایج رسمی، ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در این همه‌پرسی خواستار ادامه اجرای معاهده رفت و آمد آزاد با اتحادیه اروپا شده‌اند و تنها ۳۷ درصد از مردم این کشور با لغو این معاهده که مورد حمایت راست‌گرایان سوئیس بود، موافقت کرده‌اند.

الکوثر فارسی: شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از تلاش دولت نتانیاهو برای فروش جنگنده‌های با کیفیت پایین‌ به امارات خبر داد. این شبکه تلویزیونی اعلام کرد رژیم صهیونیستی تلاش دارد  جنگنده‌هایی با کیفیت پایین‌تر در مقایسه با جنگنده‌های “اف ۳۵” که شرکت “لاکهید مارتین ” تولید و به امارات می‌فروشد، به این رژیم فروخته شود. «عمیکان نورکین» فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، فروش جنگنده‌های “اف ۳۵ ” به امارات را موجب برهم زدن “توازن استراتژیک” در منطقه عنوان کرد و گفت، رژیم صهیونیستی بر حفظ آنچه برتری نظامی این رژیم در منطقه خوانده می شود، اصرار دارد.

خبرگزاری تسنیم: در حالی که انتظار می‌رفت پس از اینکه ادیب که زیر چتر فرانسوی‌ها به عنوان نخست‌وزیر مکلف لبنان انتخاب شده بود نتوانست به بحران سیاسی این کشور پایان دهد‌، فرانسه از ابتکار خود در لبنان عقب‌نشینی می‌کند؛ اما «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد که این ابتکار همچنان پابرجاست.

 ان. اچ.کی ژاپن: رسانه های دولتی کره شمالی می گویند قایق های کره جنوبی که به دنبال جسد یکی از کارکنان وزارت اقیانوس و ماهیگیری کره جنوبی می گشتند بارها وارد آب های این کشور شده اند.این فرد روز سه شنبه در آب به ضرب گلوله کشته شد و کره جنوبی می گوید نیروهای کره شمالی جسد او را در آب سوزاندند. این حادثه باعث عذرخواهی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *