جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

رسانه ها؛ استقرار نیروی فضایی آمریکا در خاورمیانه و…

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: استقرار نیروی فضایی آمریکا در عربستان، انتقاد دوباره ترامپ از روسیه و چین، هشدار جدی مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا درباره مغشوش بودن نتایج انتخابات ریاست جمهوری، ادعای جدید آمریکا درباره توان هسته ای ایران برای تحریک جهانیان، موضع چین درباره اعلام بازگشت تحریم ها علیه ایران، آغاز رزمایش مشترک راهبردی روسیه، ایران و چین، طرح آمریکا برای برکناری محمود عباس، شرط عجیب سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، آغاز آموزش  نظامی ارتش لیبی توسط ترکیه، توافق سوگا و ترامپ برای افزایش اتحاد ، ادامه تظاهرات در بلاروس، اختلاف میان دولت افغانستان و طالبان بر سر ماهیت نظام و مذهب رسمی کشور، جزئیات طرح انصارالله برای توقف جنگ علیه یمن و برگزاری نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا درباره روابط با آفریقا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): گروه تازه‌ تاسیس نیروی فضایی آمریکا در حال استقرار نیرو در جبهه کاملا جدیدی است.نیروی فضایی آمریکا در اولین استقرار خارجی خود، اکنون اسکادرانی از ۲۰ نیروی مستقر در پایگاه هوایی العدید قطر دارد.این گروه که با دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تشکیل شد، ششمین شاخه از ارتش آمریکاست و اولین گروه جدید در ارتش ایالات متحده از زمان تشکیل نیروی هوایی آن در ۱۹۴۷ به شمار می‌رود.

اسپوتنیک روسیه:  رئیس جمهور آمریکا متحده اعلام کرد که کشورش قدرتمند ترین سلاح روی زمین را در اختیار دارد و روسیه و چین به آن حسادت می کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد که 2.5 تریلیون دلار برای اهداف نظامی هزینه کرده است.رئیس جمهور آمریکا گفت: ما قدرت نیروهای مسلح خود را احیا کرده ایم و با در نظر داشتن تهدیدهای روسیه و چین ما به این تسلیحات آن نیاز داریم. ترامپ افزود، پکن در حال حاضر تهدیدی بزرگتر از مسکو برای واشنگتن محسوب می شود.

خبرگزاری تسنیم: مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا با اعلام نگرانی نسبت به اوضاع داخلی این کشور در پی تشدید تنش‌های انتخاباتی معتقد است که اگر اقدامی برای کنترل اوضاع داخلی آمریکا صورت نگیرد، هیچ کس در این انتخابات پیروز نخواهد بود. در حالی که نگرانی‌های داخلی در آمریکا نسبت به تشدید تنش‌های انتخاباتی و احتمال بی ثباتی‌های بیشتر در نظام سیاسی این کشور جریان دارد، حال نویسندگان متعددی نسبت به آینده پس از انتخابات در آمریکا هشدار داده اند.

خبرگزاری مهر: آمریکا که هنوز از شکست برنامه های خود در سازمان ملل برای بازگردادن تحریم های ایران عصبانی است، ادعای جدیدی را درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی مطرح کرده است. رویترز به نقل از یک مقام ناشناس آمریکایی مدعی شده که ایران تا پایان سال جاری میلادی به قدر کافی مواد هسته‌ای لازم برای تولید سلاح هسته‌ای را در اختیار خواهد داشت.

رادیو چین: جانگ جون نماینده دایمی چین در سازمان ملل در پیامی به رئیس دوره ای شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل درباره اعلام یک جانبه آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم های شورای امنیت علیه ایران، موضع چین را تشریح کرد.جانگ جون در این پیام اظهار کرد که آمریکا در ماه مه سال 2018 از برجام خارج شده‌ و درخواست آن کشور از شورای امنیت درباره آغاز مکانیسم ماشه بی اساس است.

 خبرگزاری صدا و سیما: رزمایش راهبردی قفقاز ۲۰۲۰ با حضور یگان‌های رزمی، ستادی و عملیاتی روسیه، ایران، چین، پاکستان، قزاقستان و تاجیکستان در منطقه قفقاز جنوبی روسیه از امروز آغاز شد. در این رزمایش راهبردی که ۴ روز ادامه خواهد یافت، بیش از ۸۰ هزار نفر از نظامیان روسی و بین المللی، شامل نیرو‌های هوایی، دریایی، زمینی و نیز یگان‌های ویژه پدافند موشکی و جنگ الکترونیک مشارکت دارند. جمهوری اسلامی ایران با دو یگان ویژه از نیروی دریایی و ستاد کل نیرو‌های مسلح در این رزمایش مهم مشارکت می‌کند.

الکوثر فارسی: دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی گفت: آمریکا در فکر جایگزین کردن «محمد دحلان» رهبر سابق جنبش فتح با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است. در خصوص اظهارنظر دیوید فریدمن چند نکته مهم وجود دارد. نخست اینکه؛ دخالت در امور داخلی دیگر کشورها از مهمترین راهبردهای سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا است.

العالم فارسی: رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه شب فاش کردند که سودان برای عادی سازی روابط خود با این رژیم یک میلیارد دلار درخواست کمک کرده است.پایگاه عبری زبان “واللا” رژیم صهیونیستی مدعی شد که جلسه سه جانبه میان سودان، امارات و آمریکا برگزار خواهد شد.واللا ادعا کرد: سودان در ازای دریافت کمک نقدی موافقت خود با عادی‌سازی روابط با اسرائیل را بررسی می‌کند.

آناتولی  ترکیه:  وزیر دفاع لیبی از آغاز برنامه مشترک همکاری‌های دفاعی، امنیتی و آموزشی ترکیه در طرابلس خبر داد.صلاح‌الدین النمروش، وزیر دفاع لیبی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: وزارت دفاع کشور با ترکیه که از دولت مشروع لیبی حمایت می‌کند دیدار کرده و مذاکرات در این راستا ادامه دارد. به همراه ترکیه برنامه آموزش نیروهای مسلح لیبی در زمینه‌های هوایی، دریایی، مبارزه با تروریسم و نیروهای ویژه را آغاز کردیم.

 ان. اچ.کی ژاپن: سوگا یوشیهیده، نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، توافق کردند که اتحاد ژاپن و آمریکا را بیشتر تقویت کنند. سوگا یکشنبه شب در اولین تماس تلفنی خود از زمان روی کار آمدنش در ۱۶ سپتامبر حدود ۲۵ دقیقه با ترامپ تلفنی صحبت کرد.

یورونیوز: سوتلانا تیخانووسکایا، رقیب رئیس جمهوری بلاروس در انتخابات اخیر این کشور روز دوشنبه در حالی برای دیدار با مقامات اتحادیه اروپا به بروکسل خواهد رفت که خیابان های میسنک روز یکشنبه بار دیگر شاهد حضور مخالفان دولت بود.دهها هزار نفر از معترضان به انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در جریان راهپیمایی روز یکشنبه خواستار کناره گیری او از قدرت شدند. پلیس بلاروس در جریان این تظاهرات بیش از ۱۶۰ نفر را بازداشت کرد.

دویچه وله: هیات‌های دولت افغانستان و گروه طالبان پس از ۹ روز مذاکرات بین‌الافغانی هنوز بر سر دستورالعمل مذاکرات رسمی صلح توافق نکرده‌اند. ماهیت نظام سیاسی در قانون اساسی و مذهب رسمی کشور از جمله اختلاف‌نظرها است. هیات‌های دولت افغانستان و گروه طالبان بر سر موارد مهم دستورالعمل مذاکرات صلح که بیشتر از ۲۰ ماده را در بر می‌گیرد، اختلاف نظر دارند.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه قطری گزارش داد که جنبش انصارالله طرحی به فرستاده سازمان ملل در یمن ارائه و مطالبات مشروع و قانونی ملت یمن را در آن مطرح کرده است. جنبش انصار الله شامگاه یکشنبه (روز گذشته) از مطالبات خود خبر داد که آن را به «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در یمن ارائه کرده است.

خبرگزاری ایرنا: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست وزرای امور خارجه اتحادیه در بروکسل، از بررسی روابط با اتحادیه آفریقا به عنوان محورهای اصلی جلسه امروز یاد کرد. «جوسپ بورل» عنوان کرد که اوضاع در بلاروس در حال وخیم شدن است و همه شاهد این وضعیت از طریق تلویزیون هستند. وی افزود که در جلسه امروز درباره نحوه حمایت از مردم بلاروس و بازنگری روابط با دولت این کشور رایزنی خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *