جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading

رسانه ها ؛ عادی سازی در کاخ سفید همزمان انتفاضه در فلسطین و…

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: امضای توافق صلح امارات و بحرین با اسرائیل در کاخ سفید، اعلام «روز خشم مردمی» در فلسطین ، افشای نقش عربستان سعودی در توافق صلح اسرائیل با امارات و بحرین، انتشار جزئیات جدیدی از  «توافقنامه‌های ابراهیم»، درخواست مجدد گوترش برای آتش‌بس جهانی، درخواست مجدد گوترش برای آتش‌بس جهانی، لغو سفر لاوروف به آلمان، تمایل ناوالنی برای بازگشت به روسیه، استقرار جنگنده های نسل پنجم آمریکا در قطب شمال، برگزاری نشست هیئت‌های صلح دولت افغانستان و طالبان، گفتگوی وزیران خارجه ترکیه و آمریکا پیرامون تحولات مدیترانه شرقی، استقبال نخست وزیر یونان از اقدامات ترکیه برای تنش زدایی در مدیترانه، امضای توافقنامه توسعه کریدور اقتصادی چین و پاکستان، استعفای سفیر آمریکا در چین و چراغ سبز مجلس عوام انگلیس به بوریس جانسون برای بازنگری در برگزیت از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کاخ سفید امروز سه شنبه میزبان مراسم امضای دو توافق برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین است. همزمان با این مراسم انتفاضه سراسری در فلسطین برگزار و پرچم‌های فلسطین در اعتراض به امضای این توافقنامه‌های ننگین برافراشته خواهد شد.مراسم امضای توافق ساعت ۱۲ ظهر به وقت واشنگتن (هشت و ۳۰ دقیقه شب به وقت تهران) با حضور حدود ۷۰۰ مهمان، از جمله تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس برگزار می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: رهبری واحد ملی مقاومت مردمی در فلسطین در اولین بیانیه خود ضمن محکومیت عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی برنامه‌ها و فعالیت‌های روز خشم مردمی را اعلام کرد. گروه‌های فلسطینی امروز سه شنبه 15 سپتامبر را روز خشم مردمی در اعتراض به توافق خیانت‌بار امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

دویچه وله:  متن توافق صلح بین اسرائیل با دو کشور بحرین و امارات متحده عربی در کاخ سفید و در حضور ترامپ امضا خواهد شد. تحلیلگران بر این باورند که این توافق صلح بدون چراغ سبز عربستان سعودی دست‌یافتنی نمی‌بود.از زمان امضای توافق صلح بین اردن و اسرائیل بیش از ۲۵ سال می‌گذرد. اکنون با میانجیگری دونالد ترامپ، دو کشور عربی دیگر نیز به جمع کشورهای عربی افزوده شده‌اند که با اسرائیل پیمان صلح بسته‌اند.

الکوثر فارسی: یک خبرگزاری انگلیسی به نقل از منابع مطلع جزئیات جدیدی از توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، از جمله زمان امضا و اسم توافقنامه‌ها را منتشر کرد. این توافق در حالی انجام می‌شود که دولت‌های منامه و ابوظبی از شرط قدیمی خود برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، یعنی حل مشکل فلسطینی‌ها و تشکیل یک دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی، گذشته‌اند.

خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان ملل می‌گوید که قصد دارد در نشست هفته بعد مجمع عمومی سازمان ملل، دوباره خواستار تلاش همه کشورها برای آتش‌بس جهانی تا پایان سال ۲۰۲۰ شود. همزمان با افزایش سرعت همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» در کشورهای مختلف جهان، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد قصد دارد مجددا درخواست خود برای آتش‌بس جهانی و توقف تمام درگیری‌ها در کشورهای مختلف را تکرار کند.

العالم فارسی: در حالی‌که وزارت خارجه روسیه از لغو سفر “سرگئی لاوروف” به برلین خبر داد، رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور نیز معتقد است، اگر قضیه “ناوالنی” نبود، غربی‌ها بهانه دیگری برای اعمال تحریم‌های مضاعف علیه مسکو پیدا می‌کردند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سفر کاری “سرگئی لاوروف” رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور به برلین که برای تاریخ 15 سپتامبر (سه شنبه، 25 شهریور ماه) و به منظور شرکت در مراسم اختتامیه سال همکاری‌های علمی- آموزشی دو کشور برنامه ریزی شده بود، لغو شده است.

اسپوتنیک روسیه: الکسی ناوالنی، چهره سرشناس اپوزیسیون روس قصد دارد به روسیه بازگردد و به فعالیت‌هایش ادامه دهد. یک مقام آلمانی که خواست نامش فاش نشود، گفت:«او قصد ندارد در آلمان در تبعید بماند. او می‌خواهد به وطنش روسیه بازگردد و به ماموریت خود ادامه دهد. او کاملا از وضعیت خودش مطلع است و می‌داند که چه اتفاقی رخ داده است.

خبرگزاری مهر : یک سناتور آمریکایی می‌گوید واشنگتن برای به رخ کشیدن قدرتش در برابر روسیه و چین، ناوگانی بزرگ از جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۲۲ را در قطب شمال مستقر خواهد کرد. «دان سالیوان» سناتور جمهوریخواه ایالت «آلاسکا» می‌گوید به زودی دولت واشنگتن ناوگانی هوایی مجهز به ۱۵۰ فروند از جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۲۲ را به منطقه آرکتیک یا قطب شمال، اعزام خواهد کرد.این بزرگترین ناوگان متمرکز از جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در سراسر جهان خواهد بود حال آنکه به ادعای سالیوان، هدف اصلی این است که به چین و روسیه بفهمانیم واشنگتن برای دفاع از منافع و برتری نظامی در منطقه شمالگان مصمم است.

آناتولی  ترکیه:  هیئت‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و گروه طالبان اعلام کردند که نخستین نشست رسمی طرف‌ها امروز در دوحه برگزار می‌شود.نادر نادری، عضو هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان امروز سه‌شنبه با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود اعلام کرد: “روز گذشته بار دیگر گروه تماس هیئت‌های مذاکرات صلح در مورد دستورالعمل و اصول کاری گفت‌وگو کرده‌اند و آن را برای ارائه به نشست عمومی میان هیئت دو طرف که قرار است امروز برگزار شود آماده کرده‌اند”.

تی .آر.تی ترکیه : مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با مایک پومپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا تلفنی به گفتگو پرداخت. بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع دیپلماتیک، در جریان مکالمه تلفنی چاووش‌اوغلو با پومپئو، تحولات در شرق دریای مدیترانه و موضوع قبرس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

ایران پرس:  نخست وزیر یونان به دنبال بازگشت کشتی تحقیقاتی “اروک ریس” ترکیه به پایگاه خود در آنتالیا جنوب این کشور، این اقدام را اولین گام مثبت آنکارا برای کاهش تنش با آتن دانست. «کیوریاکوس میتسوتاکیس»، نخست وزیر یونان روز یکشنبه  گفت :  گفت وگو تنها راه کاهش تنش  بین آتن و آنکارا است و برداشت اولین قدم مثبت  ترکیه منجر به بهبود اوضاع در روابط دو جانبه خواهد بود. تنش‌ها میان آنکارا و آتن برسر منابع نفت و گاز در شرق مدیترانه درهفته‌های اخیر در پی آغاز اکتشافات ترکیه در نزدیکی سواحل یونان، هر دو کشور را تا مرز درگیری نظامی پیش برده است.

رادیو چین: مراسم امضای توافقنامه توسعه پروژه منطقه ویژه اقتصادی رشکای در پاکستان تحت چارچوب دالان اقتصادی چین و پاکستان در اسلام آباد برگزار شد که نشانگر پایان مذاکرات قرارداد پروژه و ورود این پروژه به مرحله عملی اجراست.عمران خان نخست وزیر پاکستان در مراسم امضای این توافقنامه گفت که توسعه منطقه ویژه اقتصادی رشکای سطح صنعتی استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان، محل اجرای پروژه را تا حد زیادی افزایش می دهد و فرصت شغلی زیادی ایجاد می کند.

 ان. اچ.کی ژاپن: وزارت خارجه آمریکا می گوید سفیر این کشور در چین استعفا خواهد داد.سفارت آمریکا گفت برانستاد هفته گذشته در یک تماس تلفنی با رئیس جمهور دونالد ترامپ، این تصمیم خود را تائید کرد. اما این سفارت دلیلی برای استعفای او ارائه نکرد.

یورونیوز:  مجلس عوام بریتانیا به لایحه «قانون‌شکن» جانسون برای بازنگری 17 چراغ سبز نشان داد .پارلمان بریتانیا در حالی به پیشنهاد نخست وزیر برای چشم پوشی از بخش‌هایی از توافقنامه برکسیت چراغ سبز نشان داد که این اقدام در صورت اجرایی شدن به اعتقاد تحلیل‌گران و کارشناسان «نقض قوانین بین‌الملل» و زیر پا گذاشتن تعهد بریتانیا در قبال توافقنامه‌ای محسوب می‌شود که سال گذشته پس از کشمکش فراوان با اتحادیه اروپا به امضا رسید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *