جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading

رسانه ها؛ لبنان در فراز و نشیب سیاسی و…

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: فشار ماکرون به سیاسیون لبنان درخصوص تشکیل کابینه، مخالفت نبیه بری، متحد حزب‌الله با تشکیل دولت جدید لبنان، سفرنتانیاهو به واشنگتن، تقلای «پمپئو» برای گنجاندن «حزب الله» در فهرست سازمانهای تروریستی، سفر وزیر دفاع ترکیه به جمهوری ترک قبرس شمالی، درخواست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا برای خویشتنداری کشورها در دریای چین جنوبی، ادامه اعتراضات در بلاروس، نشست پوتین و لوکاشنکو ،آغاز مرحله جدید رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در لاهه، جزئیاتی تازه از خواسته‌های طالبان در مذاکرات بین‌الافغانی، درخواست  بورل از اعضای اتحادیه اروپا  و تداوم سیر منفی نرخ تورم دومین اقتصاد بزرگ عربی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس: دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که ماکرون به فشار بر سیاسیون لبنانی جهت تشکیل کابینه در هفته جاری ادامه می‌دهد.کاخ الیزه اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در حال فشار آوردن به سیاسیون لبنان درخصوص تشکیل کابینه دولت این کشور است. سران سیاسی لبنان در تاریخ یکم سپتامبر و در جریان سفر ماکرون به لبنان، به او وعده دادند که کابینه‌ای تکنوکرات بدون تعلقات حزبی را در حدود دو هفته تشکیل می‌دهند.

دویچه وله:  نبیه بری، رئیس سازمان امل و متحد حزب‌الله در پارلمان لبنان می‌گوید با شیوه مصطفی ادیب برای تشکیل کابینه مخالف است. اتحادیه اروپا شرط کمک مالی به لبنان را اصلاحات سیاسی و تشکیل یک دولت تکنوکرات اعلام کرده است.رئیس پارلمان لبنان، نبیه بری با انتقاد از نحوه تشکیل دولت جدید توسط مصطفی ادیب، که مامور تشکیل کابینه شده، اعلام کرد که از این دولت حمایت نخواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا: نتانیاهو در رأس هیأت صهیونیستی وارد واشنگتن شد. هیأت رژیم صهیونیستی برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با امارات راهی آمریکا شده است . این هیأت فردا (سه‌شنبه) در مراسم امضای توافق سازش با امارات عربی متحده در کاخ سفید حاضر می‌شود.

خبرگزاری مهر : وزیر خارجه آمریکا از تداوم تلاشهای این کشور برای تروریستی قلمداد کردن حزب الله لبنان خبر داد. «مایک پمپئو» اعلام کرد که این کشور همچنان به فراخوان اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی برای گنجاندن نام حزب‌الله لبنان در فهرست سازمانهای تروریستی یا ممنوعیت فعالیت‌های آن ادامه می‌دهد.او به صراحت اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از اقدام جمهوری صربستان در تروریستی خواندن حزب‌الله استقبال می‌کند.

تی .آر.تی ترکیه: خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه، در راس هیاتی متشکل از فرماندهان قوا به جمهوری ترک قبرس شمالی سفر کرد.آکار به همراه ارتشبد یاشار گولر رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه، ارتشبد امید دوندار فرمانده نیروی زمینی، دریاسالار عدنان اوزبال فرمانده نیروی دریایی و حسن کوچوک‌یوز فرمانده نیروی زمینی، ،عازم لفکوشه شدند.

آناتولی  ترکیه:  روزنامه اسرائیلی مدعی شده است که آمریکا در خصوص عدم حمایت از طرح الحاق اسرائیل تا سال 2024 به ابوظبی تعهد داده است. امارات متحده عربی در روند عادی سازی روابط با اسرائیل از آمریکا در خصوص عدم حمایت از طرح «الحاق» تل‌آویو تا سال ژانویه 2024 ضمانت گرفته است. این روزنامه به نقل از یک مقامی که نخواسته اسمش فاش شود، نوشت: در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات پیش‌روی زمان مناسب برای اجرای این تعهد وجود خواهد داشت. اما در صورت پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها چون مخالف این طرح است، این تعهد اساسا اهمیتی نخواهد داشت.

 ان. اچ.کی ژاپن: دیپلمات های عالی رتبه در یک کنفرانس امنیتی آسیا و اقیانوس آرام خواستار خویشتنداری در دریای چین جنوبی هستند. تنش ها میان واشنگتن و پکن بر سر آب ها و جزایر مورد مناقشه در حال افزایش است. نشست منطقه ای امسال اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (ARF) از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد. ریاست این جلسه را ویتنام بر عهده داشت.

اسپوتنیک روسیه: وزارت کشور بلاروس تأیید کرد، بیش از ۴۰۰ نفر در یک اقدام اعتراضی غیر مجاز، در مناطق مختلف مینسک بازداشت شدند. سخنگوی وزارت کشور توضیح داد: افسران پلیس چندین شرکت کننده فعال را در خیابان پابدیتلی (پیروزمندان) بازداشت کردند. در آن زمان، افراد دیگری در این اعتراضات، حداقل صد نفر تلاش کردند تا با آنها مبارزه کنند. برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی، یک تیر هشدار دهنده از یک اسلحه به هوا شلیک شد.

خبرگزاری صدا و سیما: همزمان با آغاز مذاکرات روسای جمهور روسیه و بلاروس، رزمایش نظامی تاکتیکی دو کشور موسوم به «برادری اسلاوها» از امروز در منطقه «برست» بلاروس آغاز می‌شود. «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه امروز در شهر ساحلی سوچی میزبان «الکساندر لوکاشنکو» رییس جمهور بلاروس خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا: دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه در ادامه رسیدگی به پرونده شکایت جمهوری اسلامی ایران از آمریکا بخاطر نقض معاهده مودت سال ۱۹۵۵، فاز جدید روند رسیدگی‌ها را آغاز کرد. این روند ممکن است تا صدور رای نهایی زمان‌بر باشد اما به عنوان یک اقدام حقوقی موثر از سوی ایران در مقابله با یکجانبه گرایی‌ و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی آمریکا، دولت واشنگتن را در عالی‌ترین نهاد حقوقی جهان سخت به چالش کشیده است.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که برپایی نظام اسلامی و آزادی ۷ هزار زندانی این گروه در دستورکار طالبان برای مذاکرات بین‌الافغانی قرار دارد. «محمد نعیم وردک» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که برپایی نظام اسلامی و نیز آزادی 7 هزار زندانی این گروه در دستور کار آن‌ها برای مذاکرات با دولت افغانستان قرار دارد.روز گذشته گروه تماس طالبان و دولت افغانستان در دیدار با یکدیگر درباره دستورکار، جدول زمانی، رهنمودها و دیگر مسائل مربوط مذاکرات گفت‌وگو کردند و قرار است امروز نیز برای نهایی کردن تفاهمات دیدار کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت : همسایه‌های اتحادیه اروپا در آتش فرو رفته‌اند.جوزپ بورل  با بیان اینکه همسایه‌های این اتحادیه در آتش فرو رفته‌اند، از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا برای پیدا کردن یک راه حل قوی و واحد در راستای تغییر این وضعیت تلاش کنند. بورل  گفت که در ۱۰ ماه گذشته، همسایه‌های اتحادیه اروپا از لیبی تا بلاروس با شعله‌هایی از آتش مواجه بوده‌اند. او گفت که همه چیز خیلی بدتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کرده است.

العالم فارسی: نرخ تورم امارات به عنوان دومین اقتصاد بزرگ عربی در ۱۲ماه منتهی به ژوئیه با ۰.۱۲درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به منفی ۲.۱۴درصد رسید.به رغم تاثیر اقتصاد امارات از شرایط ناشی از وضعیت کرونا در جهان، به نظر می رسد که مساله عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی با توجه به موضع گیری های فلسطینیان و سایر کشورهای اسلامی، چشم انداز روابط اقتصادی آن را با کشورهای اسلامی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *