جدیدترین مطالب

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.
Loading

أحدث المقالات

ایستگاه بعدی رویارویی تهران و تل آویو کجاست؟ / آیا پایان جنگ غزه، شروع جنگ اسرائیل با حزب‌الله خواهد بود؟

در طی شش ماه گذشته تنش‌ها در امتداد مرز اسرائیل و لبنان به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. اسرائیل اکنون ۱۰۰ هزار نیرو به سمت مرز‌های شمالی یعنی محل رویارویی با گروه حزب الله گسیل داشته و درگیری‌ها در این منطقه مدام رو به افزایش است.

کی یف حدود 500 سرباز را در اطراف پنج شهرک در جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک از دست داد

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که پرسنل نظامی گروه “جنوبی” ارتش روسیه یگان های هشت تیپ اوکراینی را در نزدیکی بلوگروفکا در جمهوری خلق لوگانسک و چهار شهرک دیگر در جمهوری خلق دونتسک شکست داده و همچنین یک ضدحمله را دفع کردند و تلفات کی یف به 500 سرباز رسید.

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.

ایران خواهان ایفای نقش بریکس برای توقف فوری جنایات اسرائیل شد

مسکو- ایرنا- معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست معاونان وزیر امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با موضوع بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا، ایفای نقش این گروه برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

صهیونیست‌ها ده‌ها نفر را در بیمارستان ناصر زنده به گور کردند

نهادهای دولتی غزه با اشاره به جنایات هولناک صهیونیست‌ها در بیمارستان ناصر از جمله تکه تکه کردن اجساد فلسطینیان و ریختن آنها در کیسه زباله و سرقت اعضای بدنشان اعلام کردند، شواهد نشان می‌دهد اشغالگران شماری از غیرنظامیان را زنده به گور کرده‌اند.

Loading

رسانه ها ؛ صف آرایی اروپا در برابر اردوغان و…

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: بیانیه هفت کشور جنوب اروپا علیه ترکیه، درخواست جوزپ بورل براي کاهش تنش در دریای مدیترانه، واکنش آنکارا به بیانیه ضد ترکیه‌ای اتحادیه عرب، حمایت سازمان همکاری شانگهای از برجام، حضور نتانیاهو در مراسم امضای توافق با امارات ، برگزاری مذاکرات بین افغانی در قطر، گرامیداشت نوزدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر در آمریکا زیر سایه کرونا، امضای تفاهم نامه مشترک چین و هند، درخواست چین از گروه ۲۰، تاکید پمپئو بر روابط قویتر آمریکا با آ.سه.آن، پاسخ  بریتانیا به اولتیماتوم اروپا و پیش بینی سازمان جهانی بهداشت درخصوص کرونا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رهبران هفت کشور جنوب اروپا از ترکیه خواستند به آنچه که “فعالیتهای یکجانبه و غیرقانونی” این کشور در شرق مدیترانه خواندند پایان داده و گفتگو را با هدف کاستن از تنشها در منطقه از سر بگیرد.رهبران کشورهای فرانسه، یونان، قبرس، مالت، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال در پی بالا گرفتن نگرانی ها از بابت وقوع درگیری به سبب عملیاتهای ترکیه برای گسترش منابع انرژی و نفوذ خود در منطقه، نشستی را در جزیره کرس فرانسه تشکیل دادند.

خبرگزاری صدا و سیما: جوزپ بورل در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش، بر لزوم مشارکت همه طرف‌ها با حسن نیت در آرام کردن فوری بحران در شرق دریای مدیترانه تاکید کرد. مسئول ارشد امنیت و سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار کاهش فوری تنش در شرق دریای مدیترانه بین ترکیه و یونان شد.جوزپ بورل در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، بر لزوم مشارکت همه طرف‌ها با حسن نیت در آرام کردن فوری بحران در شرق دریای مدیترانه تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم:وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای تصمیمات اتخاذ شده در نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب که ۹ سپتامبر برگزار شد، را رد کرده و آن را «غیرجدی» ارزیابی کرد. وزارت امور خارجه ترکیه تصمیمات اتخاذ شده در نشست اخیر اتحادیه عرب را «به طور کل» رده کرده و این اتحادیه را به ایفای نقش مثبت برای تامین امنیت و ثبات منطقه به جای اتخاذ رویکرد خصمانه نسبت به این کشور فراخواند.در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: تصمیمات اتخاذ شده در مورد کشورمان در جلسه مذکور را کاملاً رد می کنیم. این تصمیمات چیزی نیست که جدی گرفته شود.

الکوثر فارسی: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از حفظ برجام حمایت می کنند. سرگئی لاوروف گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به ارزیابی موضع مشترک در خروج آمریکا از برجام می پردازند و امروز آنها پایبندی خود را به این توافق تأیید کرده اند.

العالم فارسی: رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه اعلام کردند که نخست‌وزیر این رژیم به همراه خانواده خود در مراسم امضای توافق عادی‌سازی روابط با امارات حضور خواهد داشت.رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه اعلام کردند که قرار است نتانیاهو به همراه همسرش سارا و فرزندان خود راهی کاخ سفید شوند و در مراسم مذکور حضور یابند.امارات یک ماه پیش با وساطت آمریکا بر سر عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس به توافق رسید.

خبرگزاری مهر : قطر از فردا شنبه میزبان مذاکرات دولت افغانستان و طالبان (گفتگوهای بین افغانی) است. در همین رابطه شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان روز جمعه به ریاست عبدالله عبدالله برای آغاز مذاکرات بین افغانی عازم دوحه پایتخت قطر می‌شود.

آناتولی  ترکیه:  ایالات متحده نوزدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر را زیر سایه شیوع ویروس کرونا گرامی می‌دارد.ایالات متحده نوزدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر را در سایه پاندمی ویروس کرونا (کووید-19)، که اثرات عمیق تری از این حملات تروریستی داشته و ویرانی اقتصادی بزرگی در کل جهان ایجاد کرده٬ گرامی خواهد داشت.

رادیو چین: وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین و سابرامانیام جایشانکاروزیر خارجه هند در مسکو دیدار کردند. دو نفر به طور سازنده و صادقانه توسعه اوضاع مرز چین و هند و مناسبات دو کشور را بررسی کرده و به تفاهم مشترک پنج گانه رسیدند. نخست، وزرای خارجه دو کشور موافقت کردند که دو طرف باید تفاهمات مهم مشترک رهبران دو طرف درباره توسعه مناسبات دو کشور را رعایت کنند، از جمله آن که اختلافات را به مناقشه نکشانند.

خبرگزاری ایرنا: «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در گفت و گوی تلفنی با بن سلمان عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان تاکید کرد که باید اقداماتی از سوی گروه بیست صورت گیرد که واکسن کرونا برای همگان قابل دسترسی باشد. شی روز جمعه در این تماس  خاطر نشان کرد که دو کشور با یکدیگر همکاری می کنند تا واکسن درمان ویروس کرونا با قیمت مناسب در دسترس همه کشورها و همه مردم قرار گیرد.

ان. اچ.کی ژاپن: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای مقابله با اقدامات چین در دریای چین جنوبی خواستار مشارکت قوی تری بین ایالات متحده و کشورهای آسه آن شده است. پمپئو روز پنجشنبه در یک جلسه تلفنی با وزیران خارجه ۱۰ کشور عضور آسه آن شرکت کرد. پمپئو در این دیدار تکرار کرد که آمریکا، ادعای چین بر منابع سرتاسر بخش وسیعی از دریای چین جنوبی را کاملا غیر قانونی می داند.

یورونیوز: تنش میان اتحادیه اروپا و بریتانیا بر سر بازنگری موافقت‌نامه برکسیت براساس لایحه قانون بازار داخلی با رد درخواست کمیسیون اروپا از سوی دولت بوریس جانسون وارد مرحله تازه‌ای شد. مایکل گُو، وزیر ارشد دولت بریتانیا پس از صدور بیانیه کمیسیون اروپا درباره اولتیماتوم به این کشور و درخواست استرداد این لایحه که منجر به بازنگری برکسیت می‌شود گفت: «به او [ماروس سِفکوویچ، معاون رئیس کمیسیون اروپا] گفتم لندن نه می‌خواهد و نه می‌تواند لایحه جدید را از دستور کار خارج کند.»

خبرگزاری فارس: نهاد بهداشتی سازمان ملل می‌گوید که نمی‌توان زمان دقیق پایان همه‌گیری ویروس کرونا را بیان کرد اما تصور بر این است که در دو سال آینده این بیماری تحت کنترل قرار خواهد گرفت. دفتر مطبوعاتی سازمان جهانی بهداشت (WHO)  ضمن اعلام این که میزان سرایت و شدت ویروس کرونا از ۶ ماه قبل تغییر نکرده، گفت این سازمان زمان پایان بحران مذکور را نمی‌داند اما تصور بر این است که این بیماری در دو سال آینده تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *