جدیدترین مطالب

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد عدم واکنش رهبری شورای اروپا به حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس صفحه شرم آور دیگری در تاریخ این سازمان است که بی طرفی سازوکار قانونی و کارشناسی آن را مورد تردید قرار می دهد.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

Loading

رسانه ها ؛ هشدار انگلیس به اتحادیه اروپا و…

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:تداوم اختلافات لندن و بروکسل بر سر برگزیت، تاکیدترکیه بر بی‌طرفی اتحادیه اروپا در مناقشه با یونان ،گفتگوی  اردوغان و رئیس شورای اروپا درباره مدیترانه شرقی ، میانجیگری روسیه در اختلاف قبرس و ترکیه، تاکید اتحادیه اروپا  بر گفت‌وگوی فراگیر در بلاروس ، رزمایش جدید چین در دریای جنوبی ،تاکید پارلمان های آمریکای لاتین بر تحریم اسرائیل، درخواست اتحادیه اروپا و کانادا از طالبان، افزایش تجارت چین با کشورهای مسیر کمربند و جاده، آغاز رقابت نامزدهای رهبری حزب جدید مخالف در ژاپن و آخرین آمار شمار قربانیان کرونا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری مهر: مذاکره کننده ارشد انگلیس با اتحادیه اروپا اعلام کرد که لندن از این که تا پایان سال جاری میلادی توافقی برای برگزیت به دست نیاید، هراسی ندارد. «دیوید فراست» مذاکره‌کننده ارشد انگلیس با اتحادیه اروپا، گفت: ما زمانی برای مذاکره رسیدیم که دولت پیش از ما و گروه مذاکره‌کنندگانش در بازی «هر که دیرتر پلک زد» در برابر نمایندگان اتحادیه زودتر پلک زدند، در آن شرایط سخت، بلوف هم زدند اما اروپایی‌ها دست‌شان را خواندند. اتحادیه اروپا عادت کرده که حرف ما را جدی نگیرد.

دویچه وله:  رئیس جمهوری ترکیه از اتحادیه اروپا خواست در مناقشه گازی میان آنکارا و آتن از جانبداری از یونان خودداری کند. ترکیه و یونان که هر دو عضو ناتو هستند بر سر اکتشاف گاز در شرق مدیترانه تا مرز رویارویی نظامی پیش رفته‌اند. رئیس جمهوری ترکیه و رئیس شورای اتحادیه اروپا روز گذشته در یک تماس تلفنی درباره مسائل مختلف از جمله تنش‌ها در منطقه شرق مدیترانه گفت‌وگو کردند.

آناتولی  ترکیه: رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس شورای اتحادیه اروپا طی تماس تلفنی به بررسی آخرین تحولات مدیترانه شرقی و روابط آنکارا با اتحادیه اروپا پرداختند. اردوغان و میشل در این تماس تلفنی آخرین تحولات مدیترانه شرقی و روابط ترکیه با اتحادیه اروپا را مورد بررسی قرار دادند.

اسپوتنیک روسیه: وزیر خارجه روسیه اعلام کرد : روسیه در صورت تمایل دو کشور ترکیه و قبرس برای میانجیگری در درگیری بین این دوکشور آماده است. سرگی لاوروف به قبرسی‌ها اطمینان داد که تعمیق همکاری روسیه – ترکیه به هیچ عنوان بر دیالوگ و گفتگو با نیکوزیا تأثیر نمی‌گذارد. مسکو برای پیشبرد گفتگوی صلح و حل و فصل درگیری بین قبرس و ترکیه آماده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): در بحبوحه اعتراضات، اتحادیه اروپا خواستار گفت‌وگوی فراگیر در بلاروس شد.نماینده عالی اتحادیه اروپا در روابط خارجی خواستار گفت‌وگوی جامع میان دولت و معترضان حامی اپوزیسیون در بلاروس شد، آن هم در شرایطی که موج جدیدی از اعتراضات در روز یکشنبه به بازداشت تعداد زیادی از معترضان انجامید.

خبرگزاری ایرنا: همزمان با بالا گرفتن تنش ها میان چین و آمریکا در دریای جنوبی، چین بار دیگر با حضور ناوها و جنگنده های خود در این دریا رزمایش برگزار کرد. وزارت دفاع چین روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در این رزمایش جنگنده‌های مستقر در ناو هواپیمابر «لیائونینگ» چین با موشک های واقعی به اهداف از پیش تعیین شده شلیک کردند و تمرین سوختگیری هوایی را نیز با موفقیت اجرا کردند.

گزارش حاکی است که ارتش چین در این رزمایش که چندمین رزمایش در دوماه اخیر بود از بالگردهای مجهز به موشک‌های زیر دریایی، هواپیماهای گشت دریایی و چند فروند بالگرد ویژه عملیات امداد استفاده کرد.

الکوثر فارسی: نمایندگان پارلمان های آمریکایی لاتین در واکنش به طرح الحاق کرانه باختری، خواستار تدوین قوانینی برای بایکوت رژیم صهیونیستی شدند.اعضای پارلمان‌های ۶ کشور آمریکای لاتین در همایش انجمن پارلمانی‌ها به خاطر قدس بر اهمیت صدور قوانینی برای تحریم رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

العالم فارسی: اتحادیه اروپا و کانادا در بیانیه‌ای از طالبان خواستند به خواست مردم افغانستان و سازمان ملل برای انجام فوری آتش‌بس احترام بگذارد. این بیانیه با اشاره به مذاکراتی که قرار است در قطر درباره روند صلح صورت بگیرد می‌گوید خشونت موجود در تضاد با روند صلح است.وزارت خارجه افغانستان نیز در بیانیه‌ای با استقبال از این رویکرد اتحادیه اروپا و کانادا اعلام کرده است که تمامی تلاش خود را برای پایان درگیری‌ها در افغانستان به کار خواهد بست.

رادیو چین: تجارت چین با کشورهای مسیر کمربند و جاده در 7 ماه نخست سال جاری به بیش از 5 هزار میلیارد یوان رسید.چن جیان آن معاون انجمن توسعه تجارت چین اعلام کرد: در 7 ماه نخست سال جاری میلادی، میزان تجارت بین چین و کشورهای مسیر کمربند و جاده به 5030 هزار میلیارد یوان رسیده است.

 ان. اچ.کی ژاپن: رقابت های انتخاباتی برای تصدی رهبری یک حزب مخالف جدید در ژاپن امروز دوشنبه آغاز می شود. این حزب از ادغام دو حزب مشروطه دموکراتیک ژاپن و حزب دموکراتیک مردم تشکیل می شود.دو قانون گذار نامزدی خود برای تصدی رهبری حزب جدید را اعلام کرده اند. این دو نفر اِدانو یوکیو، رهبر حزب مشروطه دموکراتیک و ایزومی کنتا، رئیس کمیته پژوهش های سیاست گذاری حزب دموکراتیک مردم هستند.

 خبرگزاری صدا و سیما: شمار قربانیان کرونا به مرز ۹۰۰ هزارنفر رسید. سازمان بهداشت جهانی شمار کل مبتلایان به کرونا را  ۲۷,۳۰۶,۴۷۶ نفر و شمار جان باختگان را ۸۸۷,۶۸۱ نفر و شمار بهبودیافتگان را ۱۹,۳۸۱,۸۹۵ نفر اعلام کرد.قاره آمریکا همچنان کانون اصلی شیوع کرونا در جهان اعلام شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *