جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران شبکه خبری سی‌ ان‌ ان هشدار داد که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقض حکم دادگاه در خصوص ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی، بازداشت و حبس شود، شورش سراسری در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشورها و با ادعای طرح تقویت رژیم جهانی منع اشاعه، چهار شرکت خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

Loading

رسانه ها؛ واکنش روسیه به اقدامات تحریک آمیز ناتو و…

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  واکنش روسیه به تقویت حضور نظامی روسیه در شرق اروپا، ضرب الاجل آلمان به روسیه، واکنش دومای روسیه به اظهارات وزیر خارجه آلمان در قضیه ناوالنی، برگزاری تظاهرات ضد دولتی در بلاروس، واکنش فرانسه به برکناری «میشل بارنیه» در مذاکرات برگزیت تاکید نصرالله و هنیه بر تقویت روابط حزب الله و حماس، انتشار جزئیات جدید از مرگ یاسر عرفات در دادگاه لاهه، تشدید تحرکات ترکیه در شمال سوریه از استراتژی ثابت تا شرایط جدید، واکنش ائتلاف فتح به حرفهای جنجال برانگیز مشاور الکاظمی، هشدار اردوغان درخصوص هرگونه ماجراجویی کشورهای غربی در مدیترانه شرقی و ادامه جنبش اعتراضی علیه نتانیاهو از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر دفاع روسیه تاکید کرد، روسیه هیچ علاقه‌ای به رقابت تسلیحاتی ندارد اما در واکنش به اقدامات غیردوستانه ناتو، مجبور است توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را ارتقا بخشد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: تمامی اقدامات اتخاذ شده منحصرا با هدف تقویت پدافند اتخاذ شده و از نظر مقیاس محدود بوده و با خطرات نظامی مدرن مطابقت دارند. وی افزود:‌ ما علاقه‌ای به رقابت تسلیحاتی نداریم. ما به منظور کاهش تنش‌ها قصد داریم از حداکثر شفاف‌سازی در رابطه با فعالیت‌های نظامی پیروی کنیم.

خبرگزاری مهر:  وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی تهدیدآمیز مدعی شد اگر مسکو طی روزهای آتی توضیحی قانع‌کننده درباره مسمومیت «ناوالنی» ارائه نکند؛ عواقب این مسئله فقط به لغو پروژه نورد استریم ۲ ختم نخواهد شد.  هایکو ماس وزیر خارجه آلمان که کشورش عهده‌دار درمان «آلکسی ناوالنی» از منتقدان دولت مسکو است؛ در مصاحبه با «بیلد» مدعی شد: تعیین ضرب‌الاجل کار هیچ‌کس را پیش نمی‌برد اما اگر طی روزهای آتی، توضیحی از جانب روسیه (درباره مسمومیت ناوالنی) دریافت نکنیم، بالاجبار، درباره نوع واکنشی که باید اتخاذ کنیم؛ با شرکایمان به بحث می‌نشینیم.

اسپوتنیک روسیه:  دومای روسیه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان در مورد وضعیت الکسی ناوالنی، آن را موضوع داخلی فدراسیون روسیه دانست. آنتون موروزوف، عضو کمیته امور بین الملل دومای روسیه گفت: ” بیانیه هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مورد وضعیت الکسی ناوالنی را باید تحریک آمیز دانست، این یک دخالت آشکار در امور داخلی روسیه است.

دویچه وله: حدود چهار هفته بعد از انتخابات ریاست جمهوری اوضاع بلاروس همچنان متشنج است. هزاران زن و دانشجو پا به خیابا‌ن‌های پایتخت گذاشته و علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور این کشور شعار سر داده‌اند. تعداد زیادی بازداشت شده‌اند.هزاران زن در بلاروس به دعوت اپوزیسیون دیروز به خیابان‌های مینسک، پایتخت این کشور آمده و علیه الکساندر لوکاشنکو دست به تظاهرات زدند.

خبرگزاری فارس: یک سیاستمدار فرانسوی خبر کنار گذاشتن مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت را رد کرد و آن را خبر جعلی خواند.«کلمنت بون»، نماینده امور خارجی اروپا در دولت فرانسه با انتشار پیامی در توئیتر ضمن رد این خبر که روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف روز گذشته آن را اعلام کرد، نوشت: «آرامش خود را حفظ کنید و از میشل بارنیه حمایت کنید.»

 خبرگزاری صدا و سیما: دبیرکل جنبش حزب الله و رئیس دفتر سیاسی حماس بر ثبات محور مقاومت و پایداری آن در مقابله با فشار‌ها و تهدید‌ها و امیدواری‌ها به این محور تاکید کردند.رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس که در لبنان به سر می‌برد با دبیر کل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کرد. سید حسن نصرالله، میزبان اسماعیل هنیه و شیخ صالح العاروری معاون وی و هیئت همراهش بوده است.

الکوثر فارسی: “سهی عرفات” همسر یاسر عرفات رییس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان این که دادگاه کیفری بین‌المللی (لاهه) پرونده ترور یاسر عرفات را مجدداً به جریان خواهد انداخت، افزود: ما اطلاعات جدید و حساسی را فاش خواهیم کرد. همسر رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین بدون ذکر جزییات و نام‌بردن از شخص یا کشوری تنها اعلام کرد که اطلاعاتی در اختیار داریم که نه‌ تنها حکایت از وجود فساد در این پرونده دارد، بلکه مسأله جاسوسی نیز مطرح است.

العالم فارسی: با آغاز درگیری در شمال سوریه، این منطقه دوباره به صدر اخبار منطقه برگشت. خبرها حکایت از حضور گسترده ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن در منطقه و تحرکات نامتعارف سازمان جاسوسی این کشور در خطوط تماس در محوری دارد که از تل تمر تا ابوراسین در حومه حسکه امتداد یافته است. همزمان شواهد موجود، حکایت از نیت ارتش ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در منطقه دارد. صحنه ورود تجهیزات نظامی و سلاح و مهمات ترکیه از طریق گذرگاه السکریه برای تقویت مواضع ارتش این کشور در روستاهای باب الخیر و الداودیه، باعث ترس و وحشت مردم منطقه شده است.

خبرگزاری تسنیم: «فاضل جابر الفتلاوی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق از بررسی حضور نظامیان آمریکایی در عراق در جلسه آتی پارلمان این کشور خبر داد.وی از قوانین متعددی که انتظار مجلس را می‌کشد و پارلمان باید به آنها بپردازد، خبر داد و افزود: پارلمان میزبان مسئولان برای بررسی توطئه‌های خارجی که علیه عراق می شود، خواهد بود.الفتلاوی بیان کرد: پرونده نیروهای خارجی در عراق طی جلسات آتی به طور تفصیلی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

آناتولی  ترکیه:  رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به تحولات مدیترانه شرقی تاکید کرد که آنکارا زیر بار نقشه‌ها و طرح‌های گستاخانه‌ای که به آن تحمیل می‌کنند نخواهد رفت.رجب طیب اردوغان طی سخنانی در مراسم افتتاح «بیمارستان شهر پروفسور دکتر سلیمان یالچین» در استانبول با اشاره به تحولات مدیترانه شرقی اظهار داشت: ترکیه نقشه‌ها و طرح‌های گستاخانه‌ای که به آن تحمیل می‌کنند را پاره می‌کند و آنها خواهند فهمید که کشور ما از قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی برخوردار است.

خبرگزاری ایرنا:  جنبش اعتراضی علیه نتانیاهو وارد یازدهمین هفته شد. هزاران نفر از تظاهرات کنندگان در فلسطین اشغالی بار دیگر با تجمع در نزدیکی اقامتگاه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، جنبش اعتراضی برای برکناری وی از سمت نخست‌وزیری را برای یازدهمین هفته متوالی ادامه دادند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *