جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش کرملین به جذب تروریست‌ها از تلگرام، اعدام اسیران روس و پیشنهاد صلح شرودر

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به گزارش‌ها درباره جذب عوامل حادثه تروریستی کروکوس از طریق یک کانال تلگرامی، بر لزوم رصد بیشتر این شبکه اجتماعی به منظور تبدیل نشدن آن به ابزار تروریست‌ها تأکید کرد.

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

Loading

رسانه ها؛ چین، آمریکا و مکانیسم ماشه و…

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: مخالفت چین با فعال کردن مکانیسم ماشه از سوی آمریکا، دستور ترامپ به پمپئو برای فعال کردن ساز و کار بازگشت تحریم ایران، انتقاد باراک اوباما از ترامپ، اقدام اتحادیه اروپا دربه رسمیت نشناختن نتایج انتخابات بلاروس، تاکید لاوروف بر مداخله خارجی در آشفتگی سیاسی بعد از انتخابات در بلاروس، روایت ترامپ از خرید جنگنده‌های اف ۳۵  توسط امارات، گسترش پایگاه هوایی روسیه در سوریه، هشدار شورای اروپا درخصوص حفاری‌های ترکیه در مدیترانه، هشدار سناتورهای آمریکایی به ترامپ درباره برنامه هسته‌ای عربستان، وعده کودتاچیان مالی به برگزاری انتخابات، تاکید چین بر پیشبرد روند حل سیاسی سوریه، اختلاف نظر آمریکا و روسیه بر سر تمدید پیمان «نیو استارت»،  انتخاب سناتور دموکرات به معاونت بایدن و گفت‌وگوی وزرای خارجه مصر و ایتالیا درباره آینده «خلیفه حفتر» از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا:  وزارت خارجه چین بار دیگر ضمن مخالفت با تلاش آمریکا برای تحریم ایران اعلام کرد که آمریکا عضوی از برجام نیست و از این قرارداد بین المللی خارج شده است لذا حق فعال کردن مکانیسم ماشه را ندارد. «جائو لی جیان» روز پنجشنبه در نشست خبری در پکن افزود: آمریکا با خروج از برجام حق فعال کردن این مکانیسم را از دست داده است و نمی تواند خواستار بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران شود.این مقام وزارت خارجه چین پیشتر هم گفته بود: شکست قطعنامه ضد ایرانی ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت دوباره نشان داد که یکجانبه گرایی هیچ جایگاهی ندارد و رفتار سلطه جویانه موفق نخواهد شد.

الکوثر فارسی: رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری اعلام کرد به وزیر خارجه خود گفته است قصد آمریکا برای فعال کردن سازوکار بازگشت تحریم های ایران را به سازمان ملل اعلام کند. «دونالد ترامپ» گفت که به «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور گفته که به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کند آمریکا با سازوکار بازگشت تحریم‌ها علیه ایران به پیش می‌رود. وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد مدعی شد که این اقدام غیرمعمول نیست.

دویچه وله:  باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در همایش انتخاباتی حزب دموکرات این کشور دونالد ترامپ را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت، او با “ریاست جمهوری” مانند یک شو تلویزیونی برخورد می‌کند”.شامگاه چهارشنبه ۲۹ مرداد (۱۹ اوت) سومین روز همایش انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا در فضای مجازی و از طریق ویدیویی برگزار شد.او تصریح کرد که ترامپ “در این مقام جا نیافتاده و رشد نکرده است، چون از توانایی لازم برخوردار نیست”.

 خبرگزاری صدا و سیما: رئیس شورای اروپا و صدراعظم آلمان بعد از نشست فوق العاده سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند اتحادیه اروپا نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت نمی‌شناسد. شارل میشل، رئیس شورای اروپا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بعد از نشست فوق العاده سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند اتحادیه اروپا نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت نمی‌شناسد.

تی .آر.تی ترکیه: سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت، در آشفتگی سیاسی بعد از پیروزی آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور فعلی در انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، از حارج مداخله شده است. سرگی لاوروف اظهار داشت، از اقدام برای استفاده از مشکلات پیش روی ملت و حکومت بلاروس با هدف مداخله از خارج در حوادث و روندها در این کشور احساس نگرانی می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ترامپ گفت : امارات خواهان خرید جنگنده‌های اف ۳۵ است و برای آن پول هنگفتی می‌دهد. رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن علی‌رغم مخالفت‌های نخست وزیر اسرائیل در حال بررسی فروش جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ به امارات است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: اماراتی‌ها علاقه خود را به خرید تعدادی از جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ آمریکا ابراز کرده‌اند.

اسپوتنیک روسیه: روسیه و سوریه درباره گسترش پایگاه هوایی حمیمیم از طریق واگذاری زمین ها و منابع آبی بیشتر به این پایگاه به توافق رسیدند. پروتکل توافق نامه در مورد چگونگی استقرار نظامیان  روسیه در سوریه در پورتال رسمی اخبار حقوقی روسیه منتشر شده است. براساس این سند ، طرفین توافق کردند که مرکز پزشکی و توانبخشی برای گروه نیروی هوایی روسیه در استان لاذقیه مستقر شده و همچنین منابع آبی در نزدیکی آن واگذار شود. دمشق در نظر دارد زمینی به مساحت هشت هکتار را به روسیه واگذار نماید.

یورونیوز: شورای اتحادیه اروپا حفاری‌های ترکیه در آب‌های شرق مدیترانه را غیرقانونی می‌داند و برای رفع نگرانی متحدانش و مقابله با شدت گرفتن تنش ها در این منطقه به هر گزینه‌ای متوسل خواهد شد. این خلاصه بخشی از سخنان شارل میشل، رئیس شورای اروپا است که روز چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری در استراسبورگ با خبرنگاران در میان گذاشت. میشل به موضع برخی کشورهای عضو در خصوص اوضاعِ شرق مدیترانه و روابط با ترکیه اشاره کرد و یادآور شد که شورای اروپا به شدت نگران افزایش بحران در این منطقه است و بر ضرورت کاستن از تنش‌ها تاکید می‌کند.

العالم فارسی: گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور درباره برنامه‌های موشکی و هسته‌ای عربستان سعودی هشدار داده‌اند. آنها به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور هشدار داده‌اند برنامه‌های موشکی و هسته‌ای اعلام‌نشده عربستان سعودی تهدیدی جدی در برابر تلاش‌ها برای جلوگیری از اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در منطقه ایجاد می‌کنند.این سناتورها که از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات هستند طی نامه‌ای ضمن هشدار درباره این موضوع خواستار برگزاری نشست در این خصوص در مجلس سنا شده‌اند.

آناتولی  ترکیه:  نظامیان کودتاچی در مالی اعلام کردند که انتخابات در این کشور آفریقایی در مناسب‌ترین زمان ممکن صورت خواهد پذیرفت. گروهی از اعضای ارتش مالی که دیروز با انجام کودتا، ابراهیم بوبکر کیتا رئیس جمهور این کشور را مجبور به استعفا کردند، اعلام کردند که انتخابات در این کشور آفریقایی در مناسب‌ترین زمان ممکن برگزار خواهد شد.اسماعیل واگو، جانشین فرمانده نیروی هوایی مالی امروز با حضور در تلویزیون دولتی این کشور بیانیه نظامیان کودتاچی را برای مردم قرائت کرد.

رادیو چین: گنگ شوانگ معاون نماینده چین در سازمان ملل در نشست ویدیویی شورای امنیت درباره مساله سیاسی سوریه با تاکید بر تسریع روند حل سیاسی مساله سوریه اعلام کرد: چین در این روند همچنان در کنار مردم سوریه ایستاده است و نقش سازنده خود را ایفا می کند.وی گفت: تسریع در روند حل سیاسی مساله سوریه راه قطعی برای برقراری امنیت و آرامش درازمدت سوریه است.

 ان. اچ.کی ژاپن: آمریکا و روسیه همچنان در گفتگوهای پیمان «نیو استارت» یا پیمان جدید دوجانبه کاهش سلاح های استراتژیک با یکدیگر اختلاف نظر دارند. مارشال بیلینگزلی، نماینده ویژه آمریکا و سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، گفتگوهای دو روزه ای در مورد تمدید این پیمان خلع سلاح در وین برگزار کردند. پیمان نیو استارت که در ماه فوریه سال آینده منقضی خواهد شد، خواهان کاهش کلاهک های هسته ای، موشک های بالستیک قاره پیما و دیگر تسلیحات است.

خبرگزاری مهر: سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا در اقدامی که به زعم خیلی‌ها تاریخی تلقی می‌شود؛ مقام معاونت نامزد حزب در انتخابات ۲۰۲۰ را پذیرفت. «کامالا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا، در سومین روز از همایش ملی دموکرات‌ها، رسماً عنوان معاون و یار انتخاباتی «جو بایدن» نامزد حزب در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰ را پذیرفت.

خبرگزاری فارس: وزرای خارجه مصر و ایتالیا تلفنی با همدیگر گفت‌وگو و تحولات لیبی و آینده «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی را بررسی کردند. «احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت که «سامح شکری» وزیر خارجه مصر با «لوئیجی دی‌مایو» همتای ایتالیایی خود تلفنی درباره تحولات لیبی و آینده ژنرال خلیفه حفتر گفت‌وگو کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *