جدیدترین مطالب

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد

تهران-ایرنا- فو کونگ، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد از جامعه بین المللی خواست تا به هر گونه خشونت جنسی پایان دهد و در عین حال خواستار پایان فوری درگیری در غزه و فاجعه انسانی در این منطقه شد.

Loading

رسانه ها؛چالش آمریکا در تحریم تسلیحاتی ایران و…

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  عقب نشینی  آمریکا در تحریم  کامل تسلیحاتی ایران، واکنش روسیه به اقدام آمریکا علیه تیک تاک، اظهارات جدید  ترامپ درباره شی جین پینگ، ادامه اختلافات  مقامات رژیم صهیونیستی ، پنهانکاری هسته‌ای سعودی‌ها خطری برای صلح منطقه،  ادامه ناآرامی ها در بلاروس و هشدار اتحادیه اروپا ، تاکید دوباره ترکیه بر اتحاد با جمهوری آذربایجان، درخواست اتحادیه اروپا برای حل مسالت آمیز مساله مدیترانه شرقی ، انتخاب معاون بایدن و واکنش ترامپ ، سفر وزیر خارجه آلمان به بیروت ، ورود رسمی   انگلیس به  بدترین رکود اقتصادی خود و آخرین آمار مبتلایان کرونا در جهان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم فارسی: رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که دولت آمریکا پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران را اصلاح کرده است تا شاید بتواند نظر مثبت اعضای شورای امنیت را جلب کند.منابع آگاه در سازمان ملل  می گویند آمریکا بندی را که در پیش‌نویس قبلی برای تحریم شخصیت‌های بلندپایه ایران از جمله مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گنجانده بود و همچنین بند دیگری که به بازرسی اجباری از کشتی‌های حامل کالاهای مرتبط با ایران اختصاص داشت را در پیش‌نویس جدید حذف کرده است.

اسپوتنیک روسیه: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اقدام آمریکا “علیه اپلیکیشن تیک تاک را نقض اصول سازمان تجارت جهانی خواند. ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه، اقدام آمریکا علیه اپلیکیشن تیک تاک را نقض اصول سازمان تجارت جهانی نامید. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد، فعالیت اپلیکیشن “تیک تاک” را در آمریکا ممنوع می‌کند.

خبرگزاری مهر: رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که همه‌گیری کرونا، احساس وی نسبت به همتای چینی را تغییر داده و دیگر مثل سابق با یکدیگر دوست نیستند. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه رادیویی «فاکس اسپورت» مدعی شد رابطه‌اش با شی جین پینگ همتای چینی به دنبال شیوع ویروس کرونا تنزل پیدا کرده و مدت زیادی است که هیچ گفتگویی بین آنها رد و بدل نشده است. وی در این باره گفت: رابطه خیلی خوبی با شی داشتم. دوستش دارم، اما دیگر احساس سابق را نسبت به وی ندارم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رابطه با تلاش‌های بنیامین17نخست وزیر این رژیم برای انحلال دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام در شرایط کنونی هشدار داد. گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل اعلام کرد: انتظار ما از نتانیاهو این است که “اسرائیل” را در راس اولویت‌های خود قرار دهد.اشکنازی افزود ما دولت ائتلافی را تشکیل دادیم تا مانع از برگزاری انتخاباتی دیگر شویم و بهای سنگینی را هم برای آن پرداختیم و به هیچ وجه به دنبال انتخاباتی دیگر نیستیم و تهدید به برگزاری انتخابات زودهنگام، یعنی تهدید همه اسرائیلی‌ها.

الکوثر فارسی: اقدامات مخفیانه و غیرشفاف عربستان برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای و تولید اورانیوم غنی ‌نشده که بعدها می‌تواند آن را برای تهیه سوخت تسلیحاتی هسته‌ای غنی‌سازی کند، نگرانی‌هایی را در سطح منطقه و جهان ایجاد کرده است. گزارش‌های منتشر شده اخیر حاکی از اقدام مخفیانه عربستان برای ساخت تاسیسات تهیه «کیک زرد» است. سعودی‌ها می‌توانند بعدها از کیک زرد برای غنی‌سازی اورانیوم و سپس تهیه سوخت تاسیسات هسته‌ای استفاده کنند.

خبرگزاری تسنیم: پایتخت بلاروس برای سومین شب متوالی شاهد تجمع گرو‌های معترضین به نتیجه انتخابات بود که با درگیری مردم با نیروهای پلیس ضدشورش و بازداشت گروهی از فعالان به پایان رسید و در اوایل صبح امروز شهر دوباره آرام گرفت. اکنون اوضاع در پایتخت، به طور کلی تحت کنترل نیروهای وزارت کشور بلاروس بازگشته است.

یورونیوز: اتحادیه اروپا اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که باعث شد الکساندر لوکاشنکو بار دیگر و برای ششمین دوره پیاپی در مسند ریاست جمهوری این کشور تکیه بزند، «نه آزادانه برگزار شده و نه عادلانه بوده است».پس از پایان انتخابات یکشنبه گذشته، کمیسیون انتخابات بلاروس اعلام کرد الکساندر لوکاشنکو با کسب ۸۰.۲ درصد آرا، پیروز این انتخابات بوده است. انتشار این خبر اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر بلاروس در پی داشت.

تی.آر.تی ترکیه:  مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار جیحون بایرام‌اوف وزیر امور خارجه آذربایجان تاکید کرد: آذربایجان هر تصمیمی که بگیرد در کنارش هستیم. وی  همچنین گفت : به دفاع از منافع ترکیه و مردم جمهوری ترک قبرس شمالی در مدیترانه شرقی ادامه خواهیم داد و در این رابطه سازش نخواهیم کرد.

آناتولی  ترکیه:  سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا با دعوت از وزرای خارجه این اتحادیه برای گفتگو پیرامون تحولات مدیترانه شرقی٬ دیالوگ را لازمه حل مشکلات این منطقه عنوان کرد.پیتر استانو٬ سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که لازمه حل مشکلات در این منطقه، دیالوگ٬ حسن همجواری و اقدامات متناسب با حقوق بین‌الملل است.

رادیو چین: جو بایدن، نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 ، سناتور کامالا هریس را به عنوان معاون خود معرفی کرد. این نخستین بار است که یک زن سیاه پوست آسیایی نژاد نامزد معاون ریاست جمهوری آمریکا می شود. هیات انتخاباتی بایدن اعلام کرد که بایدن و هریس چهارشنبه 12 اگوست به طور مشترک در ایالت دلاواره زادگاه بایدن جلسه ای تشکیل داده و به سخنرانی می پردازند.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود در کاخ سفید به انتخاب «کامالا هریس» به عنوان معاون نامزد دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا واکنش نشان داد. «دونالد ترامپ» در این کنفرانس خبری گفت: «از انتخاب کامالا هریس شگفت زده شدم چون وی عملکرد خوبی در انتخابات مقدماتی نداشت.»

 دویچه وله:  هایکو ماس، وزیر خارجه دولت فدرال آلمان امروز چهارشنبه برای بازدید از محل انفجار مرگبار سه‌شنبه گذشته به بیروت سفر می‌کند.هایکو ماس قصد دارد در سفر به بیروت بر حمایت از خواست معترضان برای انجام اصلاحات سیاسی در لبنان تاکید کند. افزایش اعتراض‌ها پس از انفجار مهیبی که بندر و مرکز شهر بیروت را ویران کرد، به کناره‌گیری دولت انجامید.

خبرگزاری ایرنا:آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت به نسبت تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) قرار دارد. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس می‌گوید: “کشور راه بسیار بسیار درازی در پیش دارد.” این اظهارات پس از آن بیان شد که آمار رسمی دولتی که توسط سازمان آمار کشور موسوم به ONS منتشر می شود، از بیشترین کاهش در تعداد شاغلین در طول یک دهه گذشته خبر داده است. این آمار نشان می‌دهد که تعداد شاغلین انگلیس در ماه ژوئیه ۷۳۰ هزار کاهش نسبت به ماه مارس نشان می دهد. به زبان ساده، از ماه مارس تا کنون، یعنی از آغاز قرنطینه عمومی، ۷۳۰ هزار نفر شغل خود را از دست داده اند.

خبرگزاری صدا وسیما: شمار مبتلایان به کرونا با ۲۰ میلیون ۵۲۲ هزارو ا ۹۱ نفر رسیده است. همچنین تاکنون ۱۳ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۸۶۱ نفر در جهان از بیماری کرونا بهبود یافته اند و ۷۴۵ هزار و ۹۲۸ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.استرالیا در بحبوبه موج دوم شیوع کرونا، امروز بالاترین میزان مرگ در یک شبانه‌روز را ثبت کرد. در ایالت ویکتوریا که مرکز آن ملبورن است، امروز ۲۱ نفر بر اثر کرونا جان باختند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *