جدیدترین مطالب

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

بررسی آخرین تحولات منطقه در رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با گالانت

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع این کشور روز جمعه (به وقت محلی) تلفنی با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آخرین تحولات منطقه و غزه گفت وگو کرده است.

امیرعبداللهیان:درخصوص ایده‌های در دست پیگیری توسط دبیرکل سازمان ملل درباره غزه گفتگو کردیم

نیویورک – ایرنا- «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در پایان برنامه های سفر کوتاه خود به نیویورک اعلام کرد: در دیدار با آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، ایده هایی که می تواند توسط او و در هماهنگی با همه کنشگران اصلی موضوع غزه در دست پیگیری قرار گیرد، بحث و تبادل نظر کردیم.

Loading

رسانه ها؛ سه شنبه داغ بیروت و…

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش حزب الله لبنان و جامعه جهانی به انفجار مهیب بیروت،آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید آمریکا، اعزام ناوچه آلمان به سواحل لیبی، تلاش ترکیه برای به دست آوردن جایگاه فرانسه در آفریقا، انتقاد عفو بین‌الملل از پلیس آمریکا به خاطر نقض فاحش حقوق بشر، اظهارات دوباره ترامپ درباره کاهش تعداد سربازان آمریکا در افغانستان، شناسایی بیش از ۱۸ میلیون مورد مبتلا به کروناویروس در سراسر جهان، هشدار گزارش سازمان ملل در مورد برنامه هسته ای کره شمالی، مذاکره مقامات تجاری چین-آمریکا، توافق عراق-چین وآغاز فشار آمریکا و درخواست پارلمان کانادا  برای کناره گیری ترودو از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم: براساس تازه‌ترین آمار درباره تلفات انفجار بیروت، تعداد کشته‌ها به ۱۰۰ نفر و مجروحان به بیش از چهار هزار نفر رسیده است. شورای عالی دفاع در لبنان ، به مدت دو هفته در پایتخت لبنان حالت فوق العاده و سه روز عزای عمومی اعلام کرد. دیروز انفجار بزرگی در ورودی بیت الوسط بیروت جایی که محل اقامت سعدالحریری نخست وزیر سابق است، رخ داد .رسانه ها در اخبار اولیه خود اطلاع دادند این انفجار در مخازن نگهداری مواد در سکوی شماره 12 این بندر رخ داد و اطلاعات مدیر کل امنیت عمومی لبنان حکایت از آن دارد که  آنچه رخ داد  انفجار مواد بسیار قابل اشتعال مانند نیترات بود که از چند سال پیش مصادره و در بخشی از این انبار نگهداری می شد.

الکوثر فارسی: حزب الله به ملت شریف لبنان و خانواده‌های شهداء و مجروحان انفجار بیروت، عمیقاً تسلیت گرفت و اندوه عمیق خود را به دلیل این فاجعه ملی که به لبنان و لبنانی‌ها در شرایط دشوار کنونی کشور عزیز لبنان آسیب زده، ابراز کرد. حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: این فاجعه دردناک و آن تخریب و ویرانی بی‌سابقه و عواقب خطرناکی که در سطوح مختلف انسانی، درمانی، اجتماعی و اقتصادی برجای گذاشته است، از تمامی لبنانی‌ها و تمامی گروه‌های سیاسی و ملی می‌طلبد که همبستگی، وحدت و همکاری مشترک جهت پشت سرگذاشتن پیامدهای این فاجعه شدید و ایستادگی قاطعانه مجدد برای رویارویی با دشواری‌ها و چالش‌های جدید داشته باشند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  در پی انفجار شدیدی که در بندر بیروت رخ داد و ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشت، مقامات کشورهای مختلف با مسئولان و مردم لبنان ابراز همدردی کردند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان از لبنان پس از وقوع انفجار مهیبی که در بیروت رخ داد، حمایت می‌کند.دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ما آماده ارائه کمک به لبنان هستیم و عمیقاً به خانواده‌های قربانیان این انفجار تسلیت می‌گوییم.امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در توئیتی به زبان عربی، همدردی خود را با لبنان اعلام کرد.

العالم فارسی: ارتش آمریکا اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرده است. نیروی هوایی ارتش آمریکا اعلام کرد که آزمایش موشک «مینت‌من ۳» در پایگاه «واندنبرگ» در ایالت کالیفرنیا انجام شده و به سوی هدفی در اقیانوس آرام شلیک شد.«اومار کولبرت» از فرماندهان نیروی هوایی آمریکا با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد که انجام این آزمایش‌ها برای حفظ و پایداری سامانه تسلیحات هسته‌ای مینت‌من ۳ حائز اهمیت است.

تی .آر. تی ترکیه: ناوچه آلمانی هامبورگ بمنظور انجام وظیفه در چهارچوب عملیات ایرینی که از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه لیبی در دریای مدیترانه آغاز شده ، بسوی سواحل لیبی حرکت کرد.این ناوچه که از شمال آلمان حرکت کرد ، حامل 250 ملوان نیروی دریایی آلمان که در اواسط ماه آگوست در سواحل لیبی به ماموریت آغاز خواهند کرد ، می باشد.

یورونیوز: مقام‌های کنگو در ۳۰ ژوئیه به یکی از مخالفان سرشناس حکومت که در این کشور زندانی بود اجازه دادند با یک هواپیمای پزشکی به آنکارا برود.ژان ماری میشل موکوکو، مخالف شناخته شدۀ حکومت در کنگو با ۷۳ سال سن پس از یک مذاکره طولانی اجازه یافت تا برای درمان به ترکیه برود. رجب طیب اردوغان به تازگی کارت برنده جدیدی در سیاست آفریقایی خود رو کرده است. از همین رو انتخاب ترکیه در شرایطی که روابط این کشور با فرانسه رو به وخامت گذاشته است، اهمیت می‌یابد.

دویچه وله:  سازمان عفو بین‌الملل، ضمن محکومیت رویکرد‌ خشن پلیس آمریکا در مواجهه با تظاهرات ضد نژادپرستی، پایمال شدن حق آزادی بیان و تجمع در ایالات متحده را نگران‌کننده خوانده است.عفو بین‌الملل در گزارشی تحقیقی، موارد خشونت پلیس آمریکا علیه تظاهرات آرام ضدنژادپرستی را مستند کرده است. این گزارش تاکید می‌کند که پلیس، باز هم در تجمعات اعتراض به خشونت، به زور متوسل شده است.

آناتولی  ترکیه: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که تعداد سربازان این کشور در افغانستان تا 3 نوامبر به 4 الی 5 هزار نفر کاهش خواهد یافت. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با جاناتان سوانیل، خبرنگار وبگاه خبری آکسیوس اعلام کرد که تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور در 3 نوامبر تعداد سربازان مستقر در افغانستان را به 4 الی 5 هزار نفر کاهش خواهد داد. رئیس‌جمهور آمریکا از اعلام تاریخ شروع روند عقب‌نشینی سربازان این کشور از افغانستان خودداری کرد.

رادیو چین: سازمان بهداشت جهانی تازه ترین آمار وضعیت شیوع کرونا را منتشر کرد که بر اساس آن ۱۸ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۷۱۸ مورد مبتلا به این ویروس در سراسر جهان شناسایی شده‌اند.گزارش‌ روزانه سازمان بهداشت جهانی درباره وضعیت شیوع کرونا نشان می دهد که تا دیروز تعداد موارد شناسایی‌شده در سراسر جهان در مقایسه با یک روز قبل، ۲۱۹ هزار و ۸۶۲ مورد افزایش داشته و به ۱۸ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۷۱۸ مورد رسیده است.

 ان. اچ.کی ژاپن: برطبق یک گزارش سازمان ملل، کره شمالی احتمالا تجهیزات هسته ای خود که به قدری کوچک هستند که درون کلاهک موشک های بالستیک این کشور قرار می گیرند را گسترش داده است. یک هیئت کارشناسی روز دوشنبه گزارش میان دوره ای را که نتایج شش ماه مطالعه کمیته تحریم های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل را در بر می گیرد، ارائه کرد.در این گزارش آمده است که کره شمالی در حال ادامه تولید اورانیوم با سطح غنی سازی بسیار بالا، و نیز ساخت یک راکتور آزمایشی آب سبک است.

خبرگزاری مهر: پکن و واشنگتن قرار است به رغم تنش‌های اخیر، به منظور ارزیابی فاز نخست توافق تجاری فی‌مابین، رایزنی داشته باشند. این مذاکرات قرار است به طور آنلاین، میان «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا و «لویی هی» معاون نخست وزیر چین، برگزار شود.فاز نخست توافق تجاری چین و آمریکا در اواسط ژانویه ۲۰۲۰، به نتیجه رسید و طی آن پکن پذیرفت که طی ۲ سال آتی، ۲۰۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی خریداری کند تا به این ترتیب کسری تراز تجاری آمریکا تا حدی جبران شود.

خبرگزاری فارس: هنوز توافق میان بغداد و پکن که نشانه‌های اولیه اجرای آن در دوره نخست‌وزیری «عادل عبدالمهدی» نمایان شد، در هاله‌ای از ابهام است. برخی از نمایندگان پارلمان عراق به نخست‌وزیر این کشور توصیه کردند که با اهتمام ورزیدن به توافق بغداد – پکن و جلوگیری از مداخله‌ واشنگتن موجبات برون‌رفت کشور از بحران جاری را فراهم سازد. با آنکه کمیسیون اقتصادی پارلمان عراق تاکید دارد که این توافق ‌در جریان است و متوقف نشده اما برخی نمایندگان از دخالت آمریکا برای متوقف کردن این توافق‌ و عقب‌نشینی جزئی دولت الکاظمی از آن خبر می‌دهند.

خبرگزاری صدا و سیما: پس از قانع نشدن نمایندگان پارلمان کانادا درباره توضیحات نخست وزیر این کشور در مورد رسوایی مالی اخیر وی، پارلمان کانادا کناره گیری ترودو را خواستار شد. نمایندگان پارلمان کانادا با منزجر کننده خواندن توجیه‌های جاستین ترودو نخست وزیر این کشور درباره رسوایی اخیر مالی وی، کناره گیری نخست وزیر را از مقامش خواستار شدند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *