جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل/ برتری تهران نسبت به تل‌آویو چیست؟

با قطعی شدن سیاست اسرائیل برای حمله به ایران، مقایسه توان نظامی دو کشور به مولفه ای اثرگذار بر تصمیم سازی های سیاسی برای آینده این منازعه تبدیل شده است. گزارش خبرآنلاین را بر مبنای داده های «موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک» و «پایگاه گلوبال فایر پاور» بخوانید.

Loading

رسانه ها؛ واهمه صهیونیست ها ازجنگ و…

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیام مجدد رژیم صهیونیستی به حزب‌الله از طریق واسطه‌های بین‌المللی، دخالت بی‌سر و صدای اسرائیل در لیبی، ابعاد پیدا و پنهان روابط «حفتر» و تل‌آویو، خطرات طرح الحاق اسرائیل برای منطقه،  ساخت پایگاه نظامی ترکیه در عمان، ورود نظامیان ترکیه به جمهوری خودمختار نخجوان، اعزام ناوچه آلمانی به مدیترانه برای نظارت بر ممنوعیت تسلیحاتی لیبی، دعوت چین از هند برای مقاومت در برابر هژمونی آمریکا، پروژه ایران‌هراسی هوک در انگلیس و استونی، شرط دشوار طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان، تاکید شهرداران آمریکایی بر برخورد کنگره با اقدامات «غیرقانونی» نیروهای فدرال، مخالفت آلمان با بازگشت روسیه به جی ـ 7 ، نشست وزرای خارجه چهار کشور در مقابله با کرونا، هشدار سازمان بهداشت جهانی درخصوص همه گیری جهانی کرونا و تعلیق توافق هنگ‌کنگ با انگلیس، کانادا و نیوزیلند از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم فارسی: رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند تل‌آویو از طریق مقام‌ها و واسطه‌های بین‌المللی مجدداَ به حزب‌الله پیام داده که به دنبال آغاز جنگی جدید نیست.بعد از حادثه امنیتی خودساخته توسط رژیم صهیونیستی در مرز لبنان-فلسطین اشغالی در روز گذشته (دوشنبه)، اکنون رسانه‌های اسرائیلی از پیام وحشت‌زده تل‌آویو به جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان خبر دادند.وبگاه «تایمز اسرائیل» نیز نوشت که مشخص نیست این پیام از طریق کدام مقام اسرائیلی و به چه طرف ثالثی ارسال شده تا به حزب‌الله برسد.

خبرگزاری تسنیم: تحلیلگر صهیونیست فاش کرد که نیروهای موساد(سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) تاکتیک‌های جنگی و همچنین جمع آوری و تحلیل و ارزیابی داده‌های اطلاعاتی و نیز اقدامات کنترل و فرماندهی را به افسران اصلی حفتر در مصر آموزش داد‌ه‌اند. هر چند در ظاهر به نظر می رسد اسرائیل از صحنه حوادث در لیبی دور است، ولی گزارش های مطالعاتی و رسانه ای متعددی به حمایت این رژیم از ژنرال خلیفه حفتر در رویارویی با دولت قانونی طرابلس یعنی دولت الوفاق اشاره می کند با توجه به اینکه منافع این رژیم با شبه نظامیان شرق لیبی همسو و منسجم است.

دویچه وله: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که طرح برنامه‌ریزی شده اسرائیل برای الحاق اراضی کرانه باختری رود اردن می‌تواند منابع آب و امنیت غذایی در منطقه را به مخاطره اندازد و پیامدهای تغییرات آب و هوایی سختی را در پی داشته باشد.بر اساس نتایج تحقیق جدیدی که در رسانه‌های اسرائیلی منتشر شده، برنامه‌ریزی دولت اسرائیل برای الحاق سرزمین فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن می‌تواند خطرات جدی نیز برای محیط زیست و منابع آب و مواد غذایی در منطقه در پی داشته باشد.

 خبرگزاری صدا و سیما: برخی منابع ترکیه‌ای از اقدام ارتش این کشور به ساخت پایگاه نظامی دریایی در عمان نزدیک مرز‌های امارات خبر دادند. آکار هاکان کارشناس نظامی ترکیه در صفحه خود در توئیتر تاکید کرد: ترکیه در برهه آتی توافقنامه نظامی با عمان به امضا خواهد رساند. به گفته برخی منابع رسانه ای، معاهده نظامی میان ترکیه و عمان شامل ساخت پایگاه نظامی دریایی در مرز‌های عمان و امارات خواهد شد.

آناتولی  ترکیه: سربازان ترکیه برای انجام رزمایش مشترک با نیروهای جمهوری آذربایجان وارد منطقه خودمختار نخجوان شدند. نیروهای جمهوری آذربایجان طی مراسم رسمی در گذرگاه مرزی صدرک از سربازان ترکیه استقبال کردند. در این مراسم در پی نواخته شدن سرود ملی دو کشور٬ میان طرفین مراسم تغییر پرچم نیز انجام شد.نیروهای مسلح ترکیه پس از استقبال رسمی٬ درواحد های نظامی نخجوان مستقر شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دولت آلمان قصد دارد برای مشارکت در ماموریت دریایی اتحادیه اروپا جهت نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی(ایرینی)، طی روزهای آتی یک فروند ناوچه هامبورگ به دریای مدیترانه بفرستد.ماموریت عملیات دریایی “ایرینی” اتحادیه اروپا برقراری ثبات در لیبی، حمایت از روند سیاسی صلح این کشور و ممانعت از قاچاق سلاح و نفت است.

خبرگزاری مهر:سخنگوی سفارت چین در دهلی نو، از هند خواست تا به همکاری با پکن برای مقابله با کشورهای قدرت‌طلب ادامه دهد.«جی رونگ» سخنگوی سفارت چین در دهلی نو، در واکنش به رزمایش نظامی آمریکا و هند در تنگه «مالاکا» – آبراه دریایی متصل به اقیانوس هند که ۸۰ درصد از انرژی مصرفی چین را از خود عبور می‌دهد- گفت: دهلی و پکن باید دست در دست هم، دموکراسی و قوانین حاکم بر روابط بین‌الملل را تحکیم کنند.

خبرگزاری ایرنا: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در ادامه سفر وزیر امور خارجه این کشور به اروپا و تلاش‌های واشنگتن برای جلب حمایت بین‌المللی از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، راهی انگلیس و استونی می‌شود.وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد «برایان هوک» قرار است امروز و فردا (۷ و ۸ مرداد) برای دیدار و رایزنی با «متحدان اروپایی» سفر کند.

الکوثر فارسی: سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، آغاز گفت وگوهای صلح با حکومت افغانستان را به آزادی تمام زندانیان این گروه به ویژه تا روز عید قربان مشروط دانست. سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که آمادگی گروه طالبان برای آغاز گفت وگوهای صلح با حکومت افغانستان مشروط به آزادی زندانیان این گروه می‌باشد.سهیل شاهین در پیام توییتری خود نوشته است: امارت اسلامی آماده است تا روز عید قربان زندانیان باقی مانده طرف مقابل را به شرط آزادی باقی زندانیان ما آزاد کند.

یورونیوز: شهرداران شش شهر آمریکا از کنگره خواستند تا مانع اجرای تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای استقرار نیروهای فدرال در شهرهای آنها شود.این شش شهردار که همگی دموکرات هستند اعتقاد دارند که اعزام نیروهای ویژه فدرال به شهرهای تحت ریاست آنها سبب افزایش تنش در اعتراضات جاری بر ضد نژادپرستی و برخوردهای خشونت‌آمیز با اقلیت‌ سیاه پوست در این کشور می‌شود. این درخواست در روزی مطرح شد که دادستان ایالت اورِگِن از دستگیری ۲۲ نفر در ارتباط با وقایع و درگیری‌های اخیر در شهر پورتلند خبر داد.

تی .آر.تی ترکیه:  هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که مخالف با بازگشت مجدد روسیه به گروه کشورهای جی ـ 7 هستند. وی ضمن ارزیابی خواست روسیه برای پیوستن به گروه کشورهای جی ـ 7 و تبدیل دوباره آن به گروه کشورهای جی ـ 8 گفت: به مسائل موجود در شبه جزیره کریمه و شرق اوکراین راه حلی پیدا نشده است. علت حذف روسیه از گروه کشورهای جی ـ 8 الحاق شبه جزیره کریمه و دخالت هایش در شرق اوکراین بود.

رادیو چین: وزرای خارجه چین، افغانستان، پاکستان و نپال نشست ویدیو‌یی مقابله با شیوع کرونا را برگزار کردند. وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین ریاست این نشست را برعهده گرفت.وانگ یی اظهار کرد که چین به عنوان کشور همسایه و شریک افغانستان، پاکستان و نپال، مایل است به اتفاق سه کشور مشکلات را حل کرده، سلامت مردم را مورد حفاظت قرار داده و به از سرگیری کار و تولید یاری رساند؛ همچنین زندگی اساسی مردم را تامین کنند تا در نهایت در مقابله با کرونا پیروز شوند.‌

 ان. اچ.کی ژاپن: رئیس سازمان جهانی بهداشت می گوید که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شش ماه گذشته تقریبا دو برابر شده و همه گیری جهانی این ویروس همچنان در حال شتاب گرفتن است.تدروس آدانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت به خبرنگاران گفت که حدود ۱۶ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۶۴۰ هزار مورد فوت به این سازمان گزارش شده است.

خبرگزاری فارس: دولت چین خبر داد، هنگ‌کنگ یک توافق دوجانبه خود با انگلیس، کانادا و نیوزیلند در زمینه استرداد مجرمان و مقابله با جرایم را به حالت تعلیق در می‌آورد. به دنبال اقدامات ضد چینی و فشارهای کشورهای غربی بابت تصویب لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ، دولت چین از تعلیق یک توافق هنگ‌کنگ با سه کشور انگلیس، کانادا و نیوزیلند در زمینه همکاری‌ در زمینه مقابله با جرایم و استرداد مجرمان خبر داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *