جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

“بسته مرگ” 61 میلیارد دلاری

رسانه ترکی در مطلبی می نویسد، بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین، راهی برای طولانی کردن یک درگیری مخرب و مرگبار است

سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نقشه‌ دشمن برای ایجاد تفرقه را خنثی می‌کند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی با ایجاد بحران و حمایت از گروه‌های تروریستی همواره سعی در ناامن‌سازی منطقه دارند و سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان می‌تواند نقشه‌ دشمن برای ایجاد تفرقه را خنثی کند.

فرانسه: هرگونه عملیات زمینی در رفح نقطه عطفی در جنگ غزه خواهد بود

با افزایش نشانه‌های جدید مبنی بر قریب‌الوقوع بودن آغاز عملیات اسرائیل در رفح، کریستوف لوموان، معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که «پاریس با آغاز هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف است و این امر نقطه عطفی در جنگ جاری در غزه خواهد بود.»

Loading

رسانه ها؛ خودداری کره شمالی ازمذاکره ای دیگر با آمریکا

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:   مخالفت کره شمالی با مذاکره با آمریکا ، سفر نماینده آمریکا در امور کره شمالی به سئول و توکیو، آمریکا به دنبال ممنوع کردن رسانه‌های اجتماعی چینی، توافق چین و هند در مسأله مرزی، واکنش چین به انتقاد بریتانیا از قانون امنیت ملی هنگ کنگ ، تنش در روابط ترکیه و فرانسه ، هشدار در باره ظاهر شدن کرونای جدید در دهه آینده، پیام‌های اطمینان بخش مصر، عربستان و امارات به اسرائیل درباره طرح الحاق، تاکید چین بر غیرقانونی بودن برنامه الحاق رژیم صهیونیستی، نظر گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی، اعلام وضعیت فوق‌العاده در «جورجیا» و آماده‌باش گارد ملی برای مقابله با معترضان و سوءقصد به جان نخست‌وزیر کانادا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم فارسی: کره‌شمالی اعلام کرد که این کشور هیچگونه قصدی برای مذاکره با آمریکا ندارد.کره شمالی روز شنبه نیز اعلام کرده بود که هیچ برنامه فوری برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با آمریکا ندارد مگر این که واشنگتن از «سیاست‌های خصمانه» خود در قبال پیونگ‌یانگ دست بکشد. این اظهارات از سوی «چو سون هوئی» معاون اول وزیر خارجه کره شمالی بعد از آن بیان شد که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق «دونالد ترامپ» پنجشنبه گذشته به خبرنگاران در نیویورک گفت که شاید ترامپ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر دیداری دیگر با «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی داشته باشد.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا): فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی قرار است امروز (سه شنبه) به سئول برود تا درباره مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی گفتگوهایی را با مقام‌های سئول داشته باشد. استفن بیگان، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی قرار است برای سه سفر سه روزه وارد سئول شود.الکس وونگ، معاون بیگان نیز قرار است در این سفر وی را همراهی کند.

خبرگزاری مهر:  وزیر خارجه آمریکا در ادامه اعمال فشار بر چین، از تلاش برای ممنوعیت رسانه‌های اجتماعی چینی خبر داد. پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد که واشنگتن قاطعانه به فکر ممنوع کردن رسانه‌های اجتماعی چینی نظیر «تیک تاک» است. وی در این باره افزود: نمی‌خواهم زودتر از رئیس‌جمهور (ترامپ) حرفی بزنم؛ اما این موضوعی است که بررسی می‌کنیم.

رادیو چین: وانگ یی وزیر خارجه چین و نماینده ویژه چین در مسأله مرزی چین و هند با آجیت کومار، مشاور امنیت ملی هند تلفنی گفتگو کرد. دو طرف درباره تنشزدایی در مسأله مرزی به بحث و تبادل نظر پرداخته و درمورد اجرای تفاهم رهبران دو کشور و حل و فصل مناسب مسأله مرزی و جلوگیری از وخامت اوضاع و تبدیل شدن اختلافات به مناقشات به توافق نظر رسیدند.

 ان. اچ.کی ژاپن: سفیر چین در بریتانیا در برابر انتقاد این کشور از قانون امنیت ملی چین برای هنگ کنگ به تندی واکنش نشان داده است.لیو شیاومینگ به خبرنگاران گفت که دولت بریتانیا به اظهار نظرهای غیر مسئولانه خود در مورد امور هنگ کنگ ادامه می دهد.دولت بریتانیا این قانون را نقض اعلامیه مشترکی خوانده که دو کشور هنگام تحویل این منطقه به چین در سال ۱۹۹۷ تصویب کردند. این دولت می گوید قانون مذکور آزادی و حقوق انسانها در هنگ کنگ را تهدید می کند.

آناتولی  ترکیه:  وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که آنکارا منتظرعذرخواهی فرانسه است. خلوصی آکار٬ وزیر دفاع ترکیه پس از دیدار با جوزپ بورل٬ مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه آنکارا منتظر عذرخواهی فرانسه است٬ گفت: اتخاذ رویکرد بی طرف و بدون پیش‌داوریِ اتحادیه اروپا نسبت به ترکیه٬ نتایج بزرگی برای منافع هر دو طرف در پی خواهد داشت.وی با اشاره به اینکه در دیدار با بورل در خصوص فعالیت‌های وزارت دفاع و عملیات‌های ترکیه با او گفتگو کرده است٬‌ افزود: «در چارچوب این اطلاعات، ما در مورد مسائل دوجانبه و منطقه ای به ویژه لیبی و سوریه تبادل نظر کردیم.

اسپوتنیک روسیه: پژوهشگران هشدار دادند که ویروس جدید کرونا از جانوران به انسان منتقل خواهد شد.وان لینف رهبر برنامه بیماری‌های عفونی جدید وابسته به دانشگاه ملی سنگاپور اعتراف کرد که نمی توان زمان دقیق شیوع ویروس جدید را اعلام کرد و اینکه تا چه حد شیوع آن گسترده و جدی خواهد بود. متخصصان نگران هستند که کووید-19 از انسان به جانوران منتقل شده و پس از مدتی این فرایند برعکس شود.

الکوثر فارسی: یک رسانه عبری زبان از پیام‌های اطمینان بخش مصر، امارات و عربستان به رژیم صهیونیستی درباره طرح الحاق کرانه باختری پرده برداشت.روزنامه عبری زبان “یسرائیل هیوم” (اسرائیل الیوم) فاش کرد که مصر، عربستان و امارات پیامی را به اسرائیل فرستاده و در این پیام اعلام کرده‌اند که نسبت به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی بی‌تفاوت هستند.

خبرگزاری ایرنا: چین و کشورهای عربی، برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را مغایر با قانوانین بین‌المللی، مصوبات سازمان ملل و نقض آشکار منشور این سازمان دانستند.شبکه «المملکه» اردن روز سه شنبه گزارش داد که چین و کشورهای عربی در پایان نهمین نشست همکاری‌های مشترک خود که دیروز در سطح وزیران امور خارجه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای، برنامه الحاق رژیم صهیونیستی را رد کردند و اجرای آن را افزایش و توسعه سیاست‌های خطرناک اشغالگری و رفتارهای خشونت‌طلبی و نقض حقوق مردم فلسطین بیان کردند. 

یورونیوز:گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اقدام آمریکا در حمله پهپادی به قاسم سلیمانی را که به کشته شدن این فرمانده نظامی ایران گردید، «غیرقانونی» خواند. کالامار، کارشناس ویژه سازمان ملل متحد برای اعدام‌های فراقضایی، سریع یا خودسرانه گفت که آمریکا در توضیح حمله به کاروان حامل سردار قاسم سلیمانی و اثبات ادعایش مبنی بر وجود «تهدیدی جاری یا قریب‌الوقوع» علیه منافعش، نتوانسته شواهد کافی ارایه دهد.

خبرگزاری فارس: در پی تشدید اعتراضات به خشونت‌های پلیس آمریکا، فرماندار ایالت «جورجیا» ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده، از استقرار یکهزار نیروی گارد ملی برای مقابله با معترضان خبر داد. در پی تشدید اعتراضات به خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در تاریخ پنجم خرداد ماه، «برایان کمپ» فرماندار ایالت «جورجیا» ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده، از استقرار یکهزار نیروی گارد ملی آمریکا را برای مقابله با معترضان صادر کرد.

خبرگزاری تسنیم: پلیس کانادا می گوید فردی که به زور وارد خانه جاستین ترودو شده بود قصد داشت وی را به قتل برساند و یا او را مجروح کند. پلیس کانادا اعلام کرد مردی با استفاده از یک خودروی باربری به در ورودی خانه جاستین ترودو می کوبد و با شکستن در وارد خانه وی می شود.این مرد به همراه خود یک سلاح ممنوعه داشته و احتمالا قصد قتل نخست وزیر کانادا را داشته است.این اتفاق در دوم ژوئیه (12 تیر ماه) رخ داده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *