جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

Loading

رسانه ها؛ بعداز آمریکا، چین هراسی این بار در اروپا و…

۱۳۹۹/۰۴/۱۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  هشدار وزیر کشور آلمان نسبت به "تهدید" از جانب چین، ادامه تلاش آمریکا برای ملاقات با مقامات کره شمالی، اعلام جنگ اوکراین ضد  روسیه، شروط جدید بغداد برای حل اختلافات با اربیل، درخواست عراق از ترکیه برای احترام به حق حاکمیت این کشور، به بن بست رسیدن مذاکرات سد النهضه میان مصر، اتیوپی و سودان، رایزنی امروز اعضای "پیمان آسمان‌های باز" درباره خروج آمریکا، اظهارات اردوغان درباره  توطئه‌ها علیه ترکیه در مدیترانه شرقی، تنش در آبهای ساحلی ژاپن و چین، مخالفت روسیه با به‌کارگیری مکانیسم ماشه برای حل اختلافات برجام و پرتاب ماهواره جاسوسی رژیم صهیونیستی به فضا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله: هورست زهوفر وزیر کشور آلمان از افزایش نفوذ چین در جهان ابراز نگرانی کرد. وزیر کشور آلمان در این راستا به فعالیت‌های چین در زمینه جاسوسی و در رابطه با “جاده ابریشم جدید”، هنگ‌کنگ و ویروس کرونا اشاره کرد. هورست زهوفر در این گفت‌وگو از جمله به “تهدید”ی که از جانب چین متوجه کشورهای دیگر شده پرداخته است.

العالم فارسی: در حالی معاون وزیر خارجه آمریکا چند روز دیگر در تلاش برای احیای مذاکرات خلع سلاح اتمی وارد کره جنوبی می شود که منابع آگاه از تلاشها برای برقراری دیدار بین وی و مقامات ارشد کره شمالی خبر می دهند. «استفان بیگان» معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده دولت این کشور در امور کره شمالی سه شنبه برای رایزنی با مقامات کره جنوبی وارد این کشور میشود. وی قرار است روز سه شنبه در «سئول» پایتخت کره جنوبی با همتای کره ای خود دیدار کند.

خبرگزاری ایرنا: فرمانده نیروی دریایی اوکراین اعلام کرد: واحدهای نیروی دریایی این کشور برای جنگ با روسیه آماده می شوند. دریادار الکسی نیژپاپا گفت که نیروی دریایی اوکراین برای اقدامات جنگی گسترده با روسیه خود را آماده می‌کند. وی ادامه داد: اوکراین مصمم به بازگرداندن منطقه کریمه تحت حاکمیت خود است و در این پیوند برای جنگ با روسیه آماده می شود.

خبرگزاری فارس: در شرایطی که اختلافات بین اربیل و بغداد بر سر درآمدهای نفتی ادامه دارد، بغداد تأکید دارد که باید 50% از درآمدهای واردات غیر نفتی کردستان به دولت مرکزی برسد و ادارات منطقه کردستان نیز مورد نظارت و حسابرسی دقیق دولت فدرال قرار گیرند.  دولت مرکزی این کشور با دولت منطقه کردستان هنوز بر سر حل مشکلات فیمابین به توافق نرسیده‌اند.

رادیو چین: سخنگوی نخست وزیر عراق با اشاره به حملات ترکیه در داخل خاک عراق با صدور اعلامیه ای از ترکیه خواست بی درنگ این حملات متوقف کند و دست نقض حق حاکمیت عراق بردارد و همه مسئولیت قانونی و اخلاقی تلفات جانی و مالی ناشی از آن را برعهده گیرد. در بیانیه سخنگوی نخست وزیر عراق آمده است، ارتش ترکیه بارها در خاک عراق عملیات نظامی انجام داده که نه تنها به صلح منطقه آسیب می‎رساند بلکه ناقض حق حاکمیت و بر هم زننده امنیت جانی و مالی ملت عراق به شمار می رود.

 خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی وزارت آب و منابع آبی گفت، مصر با تشریح مواضع خود اعلام کرد در مسئله سد النهضه جایی برای هیچ گونه امتیاز دهی نیست. سخنگوی وزارت آب و منابع آبی مصر گفت: ‌در مذاکرات امروز که میان کشورش و ناظران بین المللی برگزار شد، مصر با تشریح مواضع خود اعلام کرد در مسئله سد النهضه جایی برای هیچ گونه امتیاز دهی نیست. محمد السباعی افزود:‌ مسئله ایمنی سد النهضه نیز نگران کننده است، زیرا مطالعاتی که در سال ۲۰۱۳ برای بررسی ایمن بودن سد انجام شد نیمه تمام ماند و اتیوپی تاکنون گزارش واقعی در زمینه ایمن بودن آن ارائه نداده و این مسئله نگرانی‌هایی برای مصر و سودان ایجاد کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): امضاکنندگان پیمان آسمان‌های باز امروز (دوشنبه) برای بررسی تصمیم آمریکا برای خروج از این توافق تشکیل جلسه می‌دهند؛ توافقی که به کشورهای عضو اجازه می‌دهد پروازهای شناسایی غیرمسلح بر فراز اراضی یکدیگر با هدف جمع‌آوری داده از فعالیت‌های نظامی انجام دهند.پیمان آسمان‌های باز در ۱۹۹۲ به امضا رسید و ۱۰ سال بعد اجرایی شد. این توافق ۳۵ امضاکننده دارد که یکی از آن‌ها –قرقیزستان- هنوز آن را به تصویب نرسانده است.

آناتولی  ترکیه: رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد تمامی بازی‌های سیاسی و توطئه هایی که علیه کشورمان در مدیترانه شرقی صورت گرفته بود، نابود شده‌اند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز یکشنبه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه 52 نیروگاه برق آبی در سراسر کشور که از طریق ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرد، اظهارداشت: “تمامی بازی‌های سیاسی و توطئه‌ها علیه کشورمان را که در مدیترانه شرقی صورت گرفته بود، نابود کردیم”.

 ان. اچ.کی ژاپن: گارد ساحلی ژاپن می گوید دو کشتی گشت چینی که روز شنبه وارد آب های سرزمینی ژاپن شده بودند پس از بیش از ۳۹ ساعت آن جا را ترک کرده اند.مقامات می گویند این کشتی ها اندکی پس از ساعت ۲ بامداد روز شنبه وارد آب های جزایر سنکاکو در دریای شرقی چین شدند. آنها می گویند این دو کشتی به گشت زنی در این منطقه ادامه دادند و نهایتاً ساعت عصر یکشنبه منطقه را ترک کردند.گارد ساحلی می گوید این طولانی ترین تجاوز مرزی از سوی کشتی های چینی به آب های سرزمین ژاپن از زمان خریداری این جزایر توسط دولت ژاپن از یک مالک خصوصی ژاپنی در سال ۲۰۱۲ بوده است.

خبرگزاری تسنیم:  نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین مخالفت مسکو با به‌کارگیری مکانیسم ماشه به‌منظور حل اختلافات موجود در برجام را اعلام کرد. میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حساب توئیتری خود نوشت: اتحادیه اروپا تلاش می‌کند از نقطه نظرهای متفاوت مکانیسم حل اختلافات در برجام را به‌کار اندازد؛ این ایده چندان خوبی نیست.

الکوثر فارسی:   رژیم صهیونیستی امروز ماهواره جاسوسی جدیدی را به فضا فرستاد که بنا بر اعلام این رژیم نظارت باکیفیتی را برای اطلاعات ارتش اسرائیل تأمین می‌کند. این ماهواره که “Ofek ۱۶” نام دارد، صبح امروز از منطقه‌ای در مرکز سرزمین‌های اشغالی و به وسیله یک موشک‌ ساخت داخل “شاویت”، که قبلاً برای پرتاب دیگر ماهواره‌های اُفک مورد استفاده قرار می‌گرفت، به فضا پرتاب شد.بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: ما به تقویت و نگهداری ظرفیت‌های اسرائیل، در هر جبهه و هر مکان، ادامه می‌دهیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *