جدیدترین مطالب

–    معادلات پیچیده اسرا

-    معادلات پیچیده اسرا

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی سعی دارد خود را پیروز معادلات سیاسی و میدانی جنگ غزه نشان دهد، اما واقعیت‌های جاری حکایت از چیز دیگری دارد؛ واقعیت‌هایی که یادآور می‌شوند حماس به رغم ۸ ماه جنایت و کشتار اشغالگران کماکان دست برتر خود را دارد و می‌تواند روند تحولات را بر خلاف ارزیابی و برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها پیش ببرد. در این میان حماس با اظهارنظر جدید فرمانده خود می تواند اشغالگران را به سمتی بکشاند که صهیونیست ها را از کلید زدن جنگ گسترده در رفح باز بدارد و حتی مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند. چرا که بسیاری از تحلیلگران و ناظران معتقد بودند به دلیل شکست مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قطر اکنون نتانیاهو خود را برای حمله به رفع آماده می‌کند. اما مواضع مقامات حماس تمام محاسبات بی بی را به هم خواهد ریخت. چون آنگونه یک چهره کلیدی حماس گفته است این گروه (حماس) به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی شین بت را در اختیار دارد.

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

Loading

أحدث المقالات

تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید

تلاش آمریکا و اروپا برای توسعه مکانیزم توقیف دارایی‌های روسیه، ادامه عرضه موشک‌های دوربرد آمریکایی به کی‌یف، ادعای صدراعظم آلمان درباره عدم جنگ ناتو با روسیه و کشته شدن 17 هزار غیرنظامی توسط کی‌یف در اوکراین، از مهمترین رویدادهای پیرامون جنگ هستند.

واکنش ایران به گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است .

رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده

دونالد ترامپ در حالی وارد یک مسابقه جدید انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری با «جو بایدن» شده که این بار هم‌زمان درگیر بزرگترین پرونده‌های قضایی مرتبط با اتهام‌های متعدد است. برای نخستین‌بار در آمریکا، در کنار نام ترامپ در فهرست رئیسان جمهوری، موارد متعدد اتهام‌ها و پرونده‌های حقوقی_قضایی ثبت شده است.

Loading

رسانه‌ها: دستور واشنگتن به نتانیاهو برای توقف طرح الحاق کرانه باختری و…

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: سخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، تاکید پمپئو بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، ورود آخرین نفتکش ایران به سواحل ونزوئلا، هشدار اتحادیه اروپا نسبت به استفاده از خشونت بیشتر در آمریکا، دیدار وزیر نیرو ایران با نخست وزیر عراق، انتقاد بایدن از ترامپ درباره استفاده از خشونت علیه معترضان، ادامه وساطت کویت برای حل بحران خلیج فارس، تأکید حزب‌الله بر شکست قانون «سزار»، مخالفت ترکیه با هرگونه توافقی در مدیترانه ‌شرقی بدون حضور آنکارا، رد گزارش سازمان ملل درباره همکاری با القاعده توسط طالبان، دستور واشنگتن به نتانیاهو برای توقف طرح الحاق کرانه باختری، مخالفت اتحادیه اروپا با الحاق روسیه به گروه هفت و تعویق فسخ پیمان دفاعی فیلیپین با آمریکا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

ایران پرس: رهبر معظم انقلاب با اشاره به اتفاقات اخیر امریکا تصریح کردند: ملت امریکا از رفتار حکومت خود احساس خجلت و سرافکندگی می کند.حضرت آیت الله خامنه ای امروز چهارشنبه و در سالگرد رحلت امام خمینی در سخنرانی تلویزیونی، حوادث جاریِ این روزهای آمریکا را بروز واقعیات پنهان نگه‌داشته‌شده‌ی آمریکا دانستند و گفتند: زانو زدن پلیس بر روی گردن یک سیاهپوست و فشار دادن آن تا جان باختن شخص و تماشای این صحنه از طرف چند پلیس دیگر، چیز جدیدی نیست بلکه همان اخلاق و طبیعت حکومت آمریکا است که قبلاً نیز با بسیاری از کشورهای دنیا مثل افغانستان، عراق، سوریه و قبل از آن در ویتنام، همین کارها را کرده‌اند.

اسپوتنیک روسیه: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با این اندیشکده امریکن اینترپرایزر درباره به پایان رسیدن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران اظهار داشت: تهدید مداوم از جانب ایران همچنان پابرجا است. [ایران] برخی از تعهداتش در برجام [توافق هسته‌ای] را نقض کرده است. ما به کارزار خود ادامه داده‌ایم. آشکارترین عملکردی که مردم از ما می‌بینند، تحریم‌هایی است که اعمال می‌کنیم، اما این کارزار گسترده‌تر است.

رادیو چین: نفتکش کلاول به عنوان پنجمین و آخرین نفتکش حامل سوخت ایران شامگاه دوشنبه وارد سواحل شمالی آب های ونزوئلا شد و هم اکنون توسط نیروهای مسلح این کشور مورد حفاظت قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر: «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نسبت به استفاده از «خشونت بیش از حد» در آمریکا هشدار داد و عنوان داشتکه این اتحادیه از مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به‌خاطر سوء استفاده از قدرت توسط پلیس «شوکه و وحشت‌زده» شده است.

خبرگزاری ایرنا: «رضا اردکانیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه همکاری ها به ویژه در بخش انرژی و برق با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دیدار کرد. اردکانیان در این دیدار که «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، پیرامون مسائل مورد اهتمام از جمله گسترش مناسبات در بخش انرژی و برق با الکاظمی بحث و گفت و گو کرد. وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی صبح امروز چهارشنبه وارد بغداد شده و در بدو ورود با «ماجد مهدی حنتوش» همتای عراقی خود درباره گسترش همکاری های برقی دیدار کرد.

خبرگزاری تسنیم: نامزد اصلی حزب دموکرات برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ را متهم کرد که به قدرت خود بیش از رهبری کشور اهمیت می‌دهد. جو بایدن نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه بازدید دونالد ترامپ از کلیسای سنت جان واشنگتن را محکوم کرد و آن را «قصور در انجام وظیفه» نامید. بایدن  از کنگره آمریکا خواست تا پلیس این کشور را موظف به انجام اصلاحات کند و دونالد ترامپ را نیز محکوم کرد که در وضعیت بحرانی کنونی، به قدرت خود بیش از رهبری کشور می‌اندیشد.

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر کویت گزارش‌های عربی درباره تلاش تازه کشورش برای میانجیگری برای کمک به رفع بحران قطر را تایید کرد. «صباح خالد الحمد الصباح» نخست وزیر کویت امروز(چهارشنبه) در اظهاراتی گفت: «ما متاسفیم که در سال چهارم بحران خلیج فارس هستیم ، اما تلاش برای آشتی میان طرف ها ادامه دارد». به گزارش شبکه الجزیره، خالد الحمد الصباح افزود: «امیر کویت علاقه‌مند است که طرف‌های بحران خلیج فارس را بر اساس اصل اطمینان بخشی به هر توافقی در آینده گرد هم آورد». نخست‌وزیر کویت گفت: «کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به اهمیت شورای همکاری برای خودشان، منطقه و دنیا واقفند».

الکوثر فارسی: نماینده فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان اعلام کرد، قانون آمریکایی موسوم به «سزار» علیه سوریه شکست خواهد خورد. «ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان (فراکسیون وفاداری به مقاومت) بر شکست قانون جدید آمریکا علیه سوریه «سزار» برای تشدید تحریم‌ها علیه این کشور و حامیانش تأکید کرد. الموسوی در توییتر خود نوشت: قانون سزار که یکی از جنبه‌های جنگ آمریکا علیه سوریه و لبنان است، تجاوزی جنایتکارانه علیه لبنانی‌ها و سوری‌ها با هدف فشار اقتصادی و مالی و تلاش برای محاصره دو کشور می‌باشد (اما) سرنوشت این قانون شکست است. جنگ اقتصادی را برای (جبران) آنچه در جنگ نظامی نتوانسته‌اید محقق کنید، به کار نگیرید. فرزندان کسی که در قلعه خیبر را از جا کند، قانون سزار را شکست خواهند داد.

آناتولی ترکیه: ولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در برنامه زنده شبکه تلویزیونی 24 (24 TV)، تاکید کرد: هیچ توافقی در مدیترانه ‌شرقی بدون حضور ترکیه اعتبار ندارد. چاووش‌اوغلو خاطر نشان کرد: هدف ترکیه در مدیترانه شرقی همکاری است، بخش روم نشین قبرس باید در مورد تقسیم عادلانه ذخایر و ثروت این منطقه با جمهوری ترک قبرس شمالی توافق کند. وی در ارتباط با آخرین تحولات در لیبی اظهار داشت: خلیفه حفتر کودتاگر مذاکره و راه حل سیاسی را رد می‌کند، امارات متحده عربی، مصر و فرانسه از شبه نظامیان حفتر حمایت می‌کنند اما حفتر در جنگ لیبی پیروز نخواهد شد.

العالم فارسی: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحه توییتر خود با انتشار مطلبی اعلام کرد: گزارش سازمان ملل متحد در مورد ادامه همکاری و روابط‌مان با شبکه القاعده را کاملا رد می‌کنیم و آن را نادرست می‌دانیم.

خبرگزاری ایسنا: یک منبع عالی رتبه در قدس اشغالی از دستور آمریکا به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره لغو طرح الحاق اراضی کرانه باختری خبر داد، یک منبع آمریکایی نیز تاکید کرد، بعید است دولت آمریکا با طرح یک جانبه اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری موافقت کند.  رادیوی رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع برجسته در قدس اشغالی اعلام کرد، آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم دستور داده طرح الحاق اراضی را متوقف کند. این منبع افزود: کاخ سفید پیام‌های تندی در مخالفت با این طرح از کشورهای عربی بانفوذی همانند مصر، عربستان و کویت دریافت کرده است.

یورونیوز: اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۲ ژوئن (۱۳ خرداد) با هرگونه پیشنهاد برای اضافه شدن روسیه به گروه هفت مخالفت کرد و به واشنگتن هشدار داد نمی‌تواند به تنهایی قوانین را برای این گروه تغییر دهد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شنبه گذشته با اعلام تعویق برگزاری نشست گروه هفت به میزبانی واشنگتن، گفته بود: «احساسم این است که گروه هفت آینه آنچه واقعا در جهان می گذرد نیست. این گروهی منسوخ شده از کشورها است.» وی همچنین از تمایل خود برای دعوت از رهبران روسیه، کره جنوبی، استرالیا و هند به نشست سران گروه هفت سخن گفت.

ان اچ کی ژاپن: دولت فیلیپین تصمیم پیشتر خود مبنی بر پایان دادن به یک توافق استقرار نیرو با آمریکا که به نیروهای آمریکایی اجازه رزمایش در آن کشور می دهد را به تعویق انداخته است. در ماه فوریه، دولت این کشور به آمریکا اطلاع داد که «توافق نیروهای مهمان» را پایان خواهد داد و این کار قرار بود در ماه اوت انجام گیرد. این تصمیم مشاجره برانگیز پس از آن صورت گرفت که آمریکا از صدور ویزا برای یک سناتور فیلیپینی، که متحد وفادار رئیس جمهور رودریگو دوترتره است، خودداری کرد. اما مانیل روز سه شنبه گفت به خاطر تحولات سیاسی و سایر تحولات در این منطقه، این تصمیم را به مدت دستکم شش ماه به تاخیر می اندازد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *