جدیدترین مطالب

تنش‌های مرزی پاکستان و افغانستان بالا گرفت

وزارت دفاع طالبان افغانستان اعلام کرد یک پایگاه نظامی ارتش پاکستان در نواحی مرزی مشترک را در اقدامی تلافی‌جویانه بابت حمله هوایی این کشور همسایه به خاک افغانستان مورد هدف قرار داده است.

Loading

أحدث المقالات

خط لوله صلح و پاشنه آشیل‌های آن/ پاکستان چگونه ایران را متقاعد می‌کند؟

خط لوله صلح یک خط لوله انتقال گاز است که هدف آن اتصال ایران، پاکستان و در نهایت هند است. این خط لوله این پتانسیل را دارد که مسیر جدیدی را برای عرضه گاز طبیعی از ایران به بازارهای جنوب آسیا باز کند. خبرآنلاین جدیدترین وضعیت ساخت این خط لوله را بعد از موافقت طالبان و پاکستان بررسی کرده است.

یمن: عملیات علیه کشتی‌های اسرائیلی ادامه خواهد داشت

تهران – ایرنا- وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن بامداد سه‌شنبه در واکنش به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات نیروهای مسلح این کشور در دریای سرخ تاکید کرد که این عملیات تا توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه ادامه خواهد داشت.

استولتنبرگ برگزاری انتخابات ریاست جمهور روسیه در سرزمین‌های اشغالی اوکراین را محکوم کرد

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سرزمین‌های تحت اشغال ارتش این کشور در اوکراین و گرجستان را کاملاً غیرقانونی خواند و محکوم کرد.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن برای جلوگیری از استقرار سلاح‌های هسته ای در فضا

نیویورک – ایرنا- آمریکا و ژاپن با ارائه قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار جلوگیری از استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند؛ قطعنامه‌ای که به نظر می‌رسد روسیه تنها هدف آن است.

۱۰۰ هزار صهیونیست، مسلح شدند

در ادامه پس‌لرزه‌های عملیات طوفان الاقصی، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خبر داد که مجوز سلاح برای ۱۰۰ هزار صهیونیست صادر شده است.

Loading

رسانه ها؛گسترش نظامی روس ها در سوریه و…

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  دستور پوتین برای گسترش پایگاه‌ های نظامی روسیه در سوریه، تاسف اروپا از اقدام آمریکا در لغو معافیت های برجام، استقرار نظامیان آمریکایی درتونس، نشست غیررسمی شورای امنیت با محوریت هنگ‌کنگ، حمایت تمام قد کره شمالی از چین درقبال هنگ کنگ، لغو امتیازات هنگ کنگ از سوی آمریکا، تاکید داعش بر ادامه حملات تروریستی ، سفر پنهانی رئیس موساد به مصر با هدف بررسی الحاق کرانه باختری، قطع همکاری آمریکا با سازمان جهانی بهداشت و واکنش روسیه به  آن، انتقاد چین از رقابت تسلیحاتی در فضا، آغاز حفاری ترکیه در دریای سیاه، رونمایی از هزینه دفاعی چین در سال 2020 و گسترش ناآرامی‌ به شهرهای بزرگ آمریکا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

اسپوتنیک روسیه: در پی حکم رئیس جمهور روسیه برای گسترش حضور نظامی روسیه در سوریه، وزارتخانه های دفاع و خارجه روسیه با دمشق وارد مذاکره خواهند شد.ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به وزارتخانه های خارجه و دفاع این کشور دستور داد که با سوریه برای گسترش نظامی مسکو در سوریه مذاکرات را شروع کنند.

 خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد : اروپا از تصمیم دولت آمریکا برای لغو معافیت‌ طرحهای مهم توافق هسته ای از جمله تغییر رئاکتور آب سنگین اراک بسیار متاسف است.پیتر استانوبه روزنامه نیو یورپ، چاپ بروکسل گفت : همکاری با ایران در زمینه پروژه‌های مهم هسته‌ای این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا اطمینان یابیم از تاسیساتی مانند تاسیسات اراک هرگز نمی‌توان برای اهداف غیرصلح آمیز استفاده کرد.

خبرگزاری فارس:  فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا اعلام کرد که یک تیپ از نیروهای خود را در تونس مستقر می‌کند. فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا (آفریکام) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد یک تیپ از نیروهای خود را به منظور آن‌چه «کمک امنیتی» خواند، در تونس مستقر کند. در بیانیه آفریکام آمده است که «تنش‌آفرینی روسیه در بحران لیبی و دمیدن به آتش درگیری‌ها، موجب افزایش نگرانی‌ها در خصوص امنیت منطقه‌ای در شمال آفریقا شده است.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی بسته و غیررسمی را به صورت مجازی با محوریت تحولات هنگ‌کنگ برگزار کرد.آمریکا و انگلیس موضوع برنامه چین برای اعمال مصوبات امنیتی در هنگ‌کنگ را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کردند. این در حالی است که پکن و مسکو، آمریکا را به دلیل استفاده از زور بیش از اندازه علیه سیاه‌پوستان مورد انتقاد قرار داده‌اند. پس از آن که چین درخواست آمریکا برای تشکیل جلسه رسمی شورای امنیت درباره مسأله هنگ‌کنگ را رد کرد، ۱۵ عضو این شورا موضوع مذکور را در نشستی بسته، مجازی و غیررسمی بررسی کردند.

خبرگزاری تسنیم:  پیونگ یانگ به عنوان یکی از متحدان اصلی پکن از قانون جدید چین در هنگ کنگ حمایت کرد. کره شمالی امروز (شنبه) از تصمیم چین برای اعمال قوانین امنیتی ملی جدید در هنگ کنگ حمایت کرد و آن را ” گامی مشروع” برای تضمین امنیت سرزمین چین خواند.

 ان. اچ.کی ژاپن: آمریکا در واکنش به تصمیم چین امتیازات هنگ کنگ را لغو می کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، می گوید دولتش طیفی از امتیازات ویژه ای که به هنگ هنگ داده است را لغو خواهد کرد. این گفته ترامپ پس از آن است که چین تصمیم گرفت برای سرکوب فعالیت های ضد دولتی در هنگ کنگ، یک قانون امنیتی جدید برای این منطقه وضع کند.

الکوثر فارسی:  ابوحمزه القرشی سخنگوی داعش در دومین فایل صوتی خود پس از هلاکت ابوبکر البغدادی از تروریست‌ها خواست حملات خود در برخی کشور‌ها را افزایش دهند.به گفته خبرگزاری اعماق، وابسته به گروه تروریستی داعش، این دومین فایل صوتی سخنگوی این گروه پس از هلاکت ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش است که منتشر می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: منابع مصری گزارش دادند که «یوسی کوهن» رئیس «موساد» چند روز پیش برای گفت و گو در مورد الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین به صورت پنهانی به مصر سفر کرده است.به گزارش امروز (شنبه) پایگاه خبری «العربی الجدید»، وی در جریان این سفر با مقامات مصری از جمله «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور در حضور «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار داشته است. منابع آگاه به این پایگاه خبری گفته‌اند که هدف اصلی سفر کوهن به قاهره، گفت و گو پیرامون مسائل مربوط به طرح الحاق بخشهایی از کرانه باختری و دره اردن به سرزمینهای اشغالی و پیامدهای این اقدام بوده است.

دویچه وله:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۹ خرداد ( ۳۰ مه) قطع همکاری با سازمان جهانی بهداشت را پیش از پایان ضرب‌الاجل ۳۰ روزه خود عملی کرد.ترامپ گفت کشورش با سازمان جهانی بهداشت دیگر همکاری نخواهد کرد. آمریکا این سازمان را به “سو مدیریت” و “نزدیکی بیش از حد به چین” متهم کرده و خواستار اصلاحات جدی شده بود. آمریکا بزرگترین تامین کننده مالی این سازمان بود.

العالم فارسی: دولت روسیه به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای قطع ارتباط این کشور با سازمان بهداشت جهانی واکنش نشان داد و گفت که این اقدام به مشروعیت بین المللی ضربه می‌زند.وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم ترامپ مبنی بر پایان رابطه با سازمان بهداشت جهانی به مشروعیت بین المللی و همکاری در زمینه بهداشت جهانی آسیب وارد می‌کند.

خبرگزاری مهر :  وزارت دفاع چین می‌گوید آمریکا و ژاپن با هدف برتری‌جویی در پهنه فضا، به تاسیس واحد نظامی فضایی مبادرت کرده‌اند و این امر می‌تواند به دور جدیدی از رقابت تسلیحاتی منجر شود. «رن گوکیانگ» سخنگوی وزارت دفاع چین از کشورهایی که اقدام به تاسیس واحد نظامی فضایی کرده‌اند خواست تا از تبدیل فضا به عرصه‌ای جدید برای رقابت پرهیز کنند. گفتنی است در اواسط ماه میلادی می، ژاپن از ایجاد نخستین واحد فضایی ارتش این کشور با هدف نظارت بر تهدیدهایی خبر داد که علیه ماهواره‌های ژاپنی وجود دارد.

آناتولی  ترکیه: وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه از آغاز نخستین فعالیت حفاری کشتی «فاتح» در 15 ژوئیه امسال در منطقه «تونا-1» دریای سیاه خبر داد.فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه طی سخنانی در «مراسم اعزام کشتی حفاری فاتح» اظهار داشت: این کشتی اولین فعالیت حفاری خود را روز 15 جولای در منطقه «تونا-1» دریای سیاه انجام خواهد داد.

رادیو چین: سخنگوی وزارت دفاع ملی چین بعداز تصویب بودجه دفاعی این کشور در کنگره ملی خلق، اظهار داشت: چین قاطعانه به دنبال توسعه مسالمت آمیز است و در دفاع ملی بر سیاست دفاعی خود و بر توسعه هماهنگ سازندگی اقتصادی و دفاع ملی پایبند است. براساس بودجه بررسی و تصویب شده در سومین نشست سیزدهمین کنگره ملی خلق، بودجه هزینه های دفاعی ملی در سطح مرکزی در سال 2020 نسبت به سال گذشته 6.6 درصد افزایش یافته و رشد متوسط ​​و مناسب آن حفظ شده است.

یورونیوز: خیابان های چند شهر بزرگ آمریکا جمعه شب صحنه اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان بود.تظاهرکنندگان با وجود تعقیب قضایی افسر سابق پلیس مینیاپولیس که روز دوشنبه گذشته یک مرد سیاهپوست را هنگام بازداشت به قتل رساند جمعه شب بار دیگر به خیابان ها آمدند. پلیس شهر دیترویت در ایالت میشیگان اعلام کرده است که به دنبال تیراندازی به تظاهرکنندگان یک نفر کشته شده است. سخنگوی پلیس دیترویت تاکید کرده است که هیچ کدام از افسران پلیس در این تیراندازی نقش نداشته اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *