جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

رکود اقتصاد انگلیس تائید شد/چالش سوناک برای جلب آراء انتخاباتی

لندن – ایرنا – تازه‌ترین داده‌های مرکز آمارهای ملی انگلیس که امروز (پنجشنبه) منتشر شد نشان می‌دهد که اقتصاد انگلیس در اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) وارد دوره رکود شده است؛ مساله‌ای که در آستانه برگزاری انتخابات سراسری، اعتبار حزب حاکم محافظه‌کار را به شدت مخدوش کرده است.

Loading

رسانه ها؛سفر پمپئو به سرزمین های اشغالی و…

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: سفر پمپئو به اسرائيل همزمان با تشکیل دولت جدید نتانیاهو، شوک بزرگ به ارتش رژیم صهیونیستی، برگزاری تظاهرات در تل‌آویو علیه کابینه جدید رژیم‌صهیونیستی، تاکید رئیس جمهوری روسیه بر آمادگی ارتش درمقابله با تهدیدات، درخواست  اردوغان برای احیای روابط با اتحادیه اروپا، افشای تحرکات آمریکا برای مهار چین با استفاده از سامانه موشکی کروز، سازمان ملل خواستار رسیدگی فوری به تحولات لیبی، تاکید شی جین پینگ و کیم جونگ اون برگسترش همکاری ها، هشدار نسبت به تاثیر کرونا بر توسعه کشورهای فقیر، تایوان، محل مناقشه جدید چین و آمریکا، آمادگی ایران برای تبادل بدون پیش شرط زندانی با آمریکا و ضعف اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو قرار است چهارشنبه ۱۳ مه در سفری یک روزه با بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز دیدار کند.گمانه‌ها حاکی از آن است که پمپئو در این سفر کوتاه در خصوص الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری با نخست وزیر و شریک ائتلافی او مذاکره می‌کند.مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در رابطه با اهداف سفر پمپئو به خبرنگاران گفت: «وزیر خارجه در دیدار با مقامات اسرائیلی در خصوص راهکارهای مقابله و کنترل بیماری کووید ۱۹ و همچنین مسائل امنیتی منطقه‌ای مرتبط با نفوذ بدخواهانه ایران در منطقه گفتگو خواهد کرد.»

خبرگزاری مهر: استعفای یکی از افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی شوک بزرگ و تازه‌ای به ارتش این رژیم وارد کرده است.روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونت اعلام کرد که استعفای سرتیپ راوی میلو فرمانده دانشکده افسری صهیونیستها، موجب طوفانی در داخل ارتش این رژیم شده است. به گفته منابع صهیونیست، با توجه به اینکه میلو ۴۸ ساله از بهترین افسران این رژیم است که از تجارب نظامی زیادی برخوردار است، این استعفا سبب وارد شدن شوک شده است و ضربه مهلکی محسوب می شود.

الکوثر فارسی: صدها معترض شنبه شب در تل‌آویو در مخالفت با تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو تظاهرات کردند. تظاهرات‌کنندگان با حضور نتانیاهو در رأس کابینه به دلیل داشتن پرونده‌های فساد مالی مخالفت کردند. به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، صدها معترض در میدان رابین در مرکز تل آویو با شعار «اسرائیل احساس شرم می‌کند» علیه کابینه جدید تظاهرات کردند.نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز پنجشنبه به تشکیل کابینه بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، بر اساس توافق نخست‌وزیری چرخشی، رأی مثبت دادند.

 خبرگزاری صدا و سیما: رئیس جمهور روسیه از ارتش این کشور خواست برای پاسخ دادن به هر نوع تهدیدی آماده باشد. ولادیمیر پوتین در پیام تبریک به افسران ارتش در ”روز پیروزی“ (پیروزی بر نازیها)، گفت: ارتش باید همواره برای پاسخ دادن به تهدیدات و تضمین حاکمیت ملی روسیه آمادگی داشته باشد. پوتین افزود: ارتش باید به صورت قابل اطمینان، حاکمیت و منافع ملی روسیه را تضمین کند و امنیت و زندگی امن برای شهروندان کشور تامین کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ترکیه درخواستش را برای عضویت در اتحادیه اروپا مجددا مطرح کرده و در عین اینکه خواستار احیای دوباره روابط با این اتحادیه شده، گفته که همه گیری ویروس کرونا یک نشانه واضح بر ضرورت اتحاد و وحدت است.رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: ما باید از فرصت‌ها در این روزهای سخت برای احیای مجدد روابط میان ترکیه و اتحادیه اروپا استفاده کنیم. امیدوارم اتحادیه اروپا که موضعی تبعیض آمیز در برابر ترکیه دارد، اکنون فهمیده باشد که ما در یک کشتی هستیم.

العالم فارسی: یک روزنامه ژاپنی فاش کرد که آمریکا برای مقابله با چین و مهار قدرت این کشور به دنبال استقرار سامانه موشکی کروز در منطقه آسیا و اقیانوس آرام است. بنابر گزارش ژاپن تایمز، روابط دو کشور بسیار تیره شده و آمریکا می کوشد تا قدرت تسلیحاتی خود را بخصوص در منطقه افزایش دهد. این روزنامه با اشاره به «شروع جنگ سرد» میان دو کشور آورده است که آمریکا برای جلوگیری از آنچه برتری موشکی چین می نامد می خواهد سامانه موشکی زمینی دوربرد خود را در این منطقه آرایش دهد.

آناتولی  ترکیه:  ماموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد از لیبی حمله شبه نظامیان وابسته به خلیفه حفتر به فرودگاه معیتیقه را به شدت محکوم و خواستار محاکمه عاملان آن در دادگاه بین المللی کیفری شد. ماموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد از لیبی (UNSMIL) با انتشار بیانیه‌ای، حمله اخیر نیروهای وابسته به خلیفه حفتر در طرابلس که منجر به جان باختن شماری غیرنظامی شد را به شدت محکوم کرده و خواستار محاکمه عاملان آن در دادگاه بین المللی کیفری شد.

رادیو چین:  شی جین پینگ دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست و رییس جمهوری خلق چین پیام شفاهی خود را در پاسخ به کیم جونگ اون رییس کمیته مرکزی حزب کارگران و رییس شورای دولتی کره شمالی ارسال کرد. شی جین پینگ اظهار داشت از دریافت پیام شفاهی صمیمانه و دوستانه رفیق رییس کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی بسیار خوشحال شدم.

 دویچه وله:  مدیر برنامه عمران سازمان ملل معتقد است که بحران کرونا باعث تعویق درازمدت برنامه‌های توسعه در بسیاری از کشورها خواهد شد. او توصیه کرد که دولت‌ها مقادیر بیشتری برای سیستم بهداشتی کشورشان هزینه کنند.آخیم اشتاینر، مدیر برنامه عمران ملل متحد (UNDP) هشدار داد که در بسیاری از کشورها برنامه‌های عمرانی و توسعه برای “سال‌ها، در برخی کشورها حتی ده‌ها سال” به عقب می‌افتد.

خبرگزاری ایرنا: اعزام گاه و بی گاه کشتی ها و رزمناوهای آمریکا به دریای چین جنوبی با حمایت تایوان، بار دیگر تنش ها میان چین و آمریکا را افزایش داده است.آمریکا برای دومین بار در یک ماه گذشته دو کشتی جنگی «یو اس اس مانتگومری» و «یو اس اس سزار چاوز» را برای گشتزنی به اطراف یک جزیره مورد تنش بین چین و مالزی اعزام کرد که با واکنش جدی چین مواجه شد.

اسپوتنیک روسیه: سخنگوی دولت ایران، علی ربیعی از آمادگی کشورش برای گفتگوی بدون پیش شرط برای تبادل زندانی با ایالات متحده خبر داد. سخنگوی دولت ایران، علی ربیعی در مورد تبادل زندانی با آمریکا گفت: ” ما اعلام کردیم که بدون هیچ پیش شرطی آمادگی تبادل برای همه زندانیان و گفتگو برای این آزادی وجود دارد اما آمریکا است که تاکنون از پاسخ خودداری کرده است.”

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون اروپایی، رئیس پارلمان و رئیس شورای اروپایی در مقاله‌ای به مناسبت روز اروپا درباره ضعف اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا هشدار داده و تاکید کردند که اروپا در حال حاضر بسیار شکننده است. سران کشورهای اروپایی تلاش های بیشتر در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا و عواقب اقتصادی آن را درخواست کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *