جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

یک فرمانده ارتش اسرائیل: شش ماه است که با حزب‌الله در جنگ هستیم

با تشدید درگیری‌ها در مرز جنوب لبنان با شمال اسرائیل، فرمانده شاخه شمالی ارتش اسرائیل با تأکید بر آمادگی برای ورود فوری این رژیم به جنگ با حزب‌الله در لبنان، «متعهد شد» که ارتش وضعیت امنیتی این منطقه را تغییر دهد.

رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳

مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس گفت: حجم مبادلات تجاری تهران – مینسک در سال ۲۰۲۳ میلادی، رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد، با این حال، این رقم با نقطه مطلوب و سطح مورد انتظار رهبران دو کشور فاصله زیادی دارد.

کی‌یف برای تامین تجهیزات دفاعی به ناتو متوسل شد

تهران-ایرنا- هیات اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: بدنبال حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های حیاتی و انرژی اوکراین، کی‌یف در نشست فوق العاده امروز (پنجشنبه) شورای ناتو و اوکراین از متحدان غربی خود خواست تجهیزات دفاعی در اختیار این کشور قرار دهند.

استعفای اعتراضی در وزارت خارجه آمریکا بر سر جنگ غزه / افزایش مخالفت با جنگ در آمریکا

وزارت خارجه آمریکا کناره‌گیری یکی از کارمندان خود در اعتراض به آن‌چه که او «انفعال» ایالات متحده در قبال جنگ غزه نامیده بود، را ناشی از وجود «تنوع گسترده دیدگاه‌ها و نظرات» دانسته است.

Loading

رسانه ها؛ چالش آمریکا با روسیه بر سر استارت نو و…

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: شرط آمریکا برای تمدید پیمان استارت نو، تقابل آمریکا و چین بر سر تایوان در سازمان بهداشت جهانی، هشدار درباره شدت بحران اقتصادی انگلیس، تاکید رژیم صهیونیستی بر حضور آمریکا در شبه جزیره سیناء ، بحران کرونا در ایالات متحده، واکنش ترامپ به تحولات ونزوئلا ، انتشار فایل صوتی مکالمه گوایدو با رهبر عملیات ناکام آمریکایی علیه مادورو، آمادگی روسیه و انگلیس برای همکاری در مسائل بین‌المللی، گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و ملک سلمان پس از خبر خروج سامانه‌های پاتریوت‌ از خاک عربستان، تاکید آمریکا برحفظ امنیت متحدان خود در خلیج فارس ، انتقاد دولت لیبی از عملیات "ایرینی" اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه، واکنش شدید وزارت خارجه چین به سیاه نمایی مکرر پمپئو و افزایش تنش سیاسی در هنگ کنگ از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

اسپوتنیک روسیه: فرستاده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده در زمینه کنترل تسلیحات در مصاحبه با واشنگتن تایمز اعلام کرد پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی (استارت نو) با روسیه باید شامل سیستم های جدید تسلیحاتی شود. مارشال بیلینگسلیا اظهار داشت گفته می شود اقتصاد روسیه به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا گویا “در حال ویران شدن” است و بودجه آن وابسته به قیمت بالای نفت است که در آینده نزدیک در سطح بالایی قرار نخواهند داشت .ببلینگسیا از پاسخ دادن به این سوال که آیا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم به تمدید استارت نو گرفته یا نه ، امتناع ورزید.

العالم فارسی: رهبران کمیته‌های روابط خارجی کنگره آمریکا در حالی طی نامه‌ای به بیش از ۵۰ کشور دنیا، خواستار حمایت این کشورها از عضویت تایوان در سازمان جهانی بهداشت شده اند که پکن با این اقدام مخالفت و بر پایبندی سازمان ملل متحد به اصل چین واحد تاکید کرده است. منابع وابسته به کنگره آمریکا با اعلام این خبر گفتند که این اقدام با استناد به اهمیت گسترده ترین تمهیدات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شده است.چین با عضویت تایوان در سازمان جهانی بهداشت مخالف است.

خبرگزاری صدا و سیما:  براساس اعلام گروه اقتصادی سی. ام. ایی، بانک انگلیس پیش بینی کرد که در سال ۲۰۲۰ بدترین بحران اقتصادی این کشور در سیصد سال اخیر رخ خواهد داد. بانک انگلیس نرخ بهره را در سطح یک دهم درصد حفظ کرد، اما تاکید کرد که آماده است تا در صورت تشدید بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، ممکن است دست به اقدامات بیشتری بزند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر انرژی دولت رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که با آمریکا گزارش‌ منتشر شده درباره احتمال کاهش نیروهای صلحبان آمریکا در سینای مصر را بررسی خواهد کرد.یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در سخنانی به گزارش منتشر شده درباره احتمال کاهش نیروهای صلحبان آمریکا در شبه جزیره سینای مصر واکنش نشان داد.وی در این باره گفت: حضور نیروهای بین‌المللی و آمریکایی در سینا بسیار مهم است.

خبرگزاری مهر:  شمار قربانیان کرونا در آمریکا به ۷۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسید. روند جان باختن افراد در آمریکا بر اثر ابتلاء به کرونا همچنان صعودی است به طوری که تا صبح امروز شنبه شمار قربانیان این بیماری در ایالات متحده به ۷۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسید. بر اساس آمارهای به روز شده، شمار افرادی که در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند نیز به یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۱۶۳ نفر رسیده است.

یورونیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌گوید دولت این کشور به هیچ وجه از طرح «کودتای نافرجام» در ونزوئلا پشتیبانی نکرده است. روز گذشته روزنامه واشنگتن‌پست اسناد توافق میان اپوزیسیون ونزوئلا و شرکت امنیتی سیلورکورپ در فلوریدا برای سرنگونی حکومت نیکلاس مادورو را منتشر کرده بود.  ترامپ روز جمعه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «من هیچ چیز در این باره نمی‌دانم. فکر می‌کنم دولت هیچ ربطی به این ماجرا نداشته است و باید بفهمم چه اتفاقی افتاده است.»

خبرگزاری فارس:  دولت ونزوئلا نوار صوتی از مکالمه رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور با رهبر عملیات ناکام اخیر برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو منتشر کرد. به رغم انکار آمریکایی‌ها و «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا درباره دست داشتن در عملیات اخیر علیه دولت نیکلاس مادورو، کاراکاس فایلی صوتی از مکالمه گوایدو با رهبر این عملیات منتشر کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر انگلیس در جریان مذاکرات تلفنی، از آمادگی دو کشور برای برقراری گفت‌وگو و تعامل در موضوعات مربوط به دستور کار روابط دوجانبه و حل و فصل مشکلات بین‌المللی خبر دادند. “بوریس جانسون” نخست وزیر انگلیس در جریان مذاکرات تلفنی خود “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه، از وی برای حضور در سومین اجلاس جهانی واکسن، به میزبانی لندن دعوت کرد. دفتر مطبوعاتی نخست وزیر انگلیس شب گذشته در پایان مکالمه تلفنی بین دو سیاستمدار این مسئله را اعلام کرد.

دویچه وله:  رئیس جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان درباره همکاری نظامی و ثبات بازار جهانی نفت تبادل نظر کردند. گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و ملک سلمان دو روز پس از انتشار خبر خروج سامانه‌های پاتریوت از خاک عربستان انجام گرفته است.ترامپ و ملک سلمان درباره ادامه همکاری این دو کشور در گروه کشورهای جی ۷ و جی ۲۰ نیز رایزنی کردند.

خبرگزاری ایرنا: برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: کشورش با وجود آنچه که به نظر می‌رسد تغییر در  استقرار نیروها در منطقه است، همچنان به حفظ امنیت متحدانش در منطقه خلیج‌فارس متعهد است. این اظهارات هوک در واکنش به انتشار گزارش هایی درباره تصمیم پنتاگون برای خارج کردن دو سامانه ضد موشکی پاتریوت از عربستان سعودی مطرح شده است.

آناتولی  ترکیه:  نخست وزیر لیبی از عملیات نظامی”ایرینی” اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه برای نظارت بر اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی انتقاد کرده و آن را به نفع حفتر دانست. فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی ضمن انتقاد ازعملیات نظامی”ایرینی” اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه برای نظارت بر اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی اظهارداشت: “این عملیات در راستای منافع خلیفه حفتر٬ رهبر شبه نظامیان کودتاچی در شرق لیبی است. این عملیات روز 29 آوریل به رهبری ایتالیا آغاز شده است”.

رادیو چین: سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری با استناد از واقعیات و داده ها به سخنان مکرر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برای سیاه نمایی چین واکنش شدید نشان داد.هوا چون یینگ با اشاره به ادعای “نشت کووید 19 از آزمایشگاه ووهان” گفت: حتی آنتونیو فائوچی کارشناس برجسته بیماری های عفونی آمریکا نیز ادعای پمپئو در این زمینه را تکذیب کرده است.

 ان. اچ.کی ژاپن: قانونگذاران حامی چین و حامی دموکراسی در هنگ کنگ در یک نشست شورای قانونگذاری بر سر لایحه ممنوعیت اهانت به سرود ملی چین، با هم درگیر شدند.حامیان دموکراسی شدیدا در برابر فشار پکن برای تصویب سریع این قانون مقاومت می کنند. جبهه حامیان دموکراسی، پکن را متهم به دخالت در استقلال هنگ کنگ می کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *