جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد

تهران- ایرنا- عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading

رسانه ها؛آغاز راهی نو در عراق و…

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: انتخاب  الکاظمی به عنوان نخست وزیر جدید عراق، واکنش‌ها به رای اعتماد پارلمان عراق به کابینه الکاظمی ،استقبال آمریکا از دولت جدید عراق، مخالفت بایدن با الحاق کرانه باختری به اسرائیل، توافق بر سر تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی در هفته آینده، سفر پمپئو به سرزمین های اشغالی، اعتراض به نقش آلمان در مبادله زندانی میان اسرائیل و حماس، سفر خلیل‌زاد برای دور تازه مذاکرات به قطر، هند و پاکستان، واکنش روسیه به«کودتای شکست خورده آمریکایی‌ها» در ونزوئلا، اقدام آمریکا  به شبیه سازی پرتاب بمب هسته ای حرارتی بر روی مسکو،آخرین شمار مبتلایان به کرونا در جهان، احتمال اعزام گروه تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت به چین برای بررسی منشاء کرونا، وتوی مصوبه کنگره برای محدود کردن اختیار جنگ علیه ایران و تلاش اتحادیه اروپا برای سد کردن نفوذ چین و روسیه در بالکان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثر فارسی: مصطفی الکاظمی با دریافت رای اکثریت پارلمان عراق، رسما به عنوان نخست وزیر این کشور کار خودرا آغاز کرد. پارلمان عراق در جلسه ای جنجالی که به دلیل اختلافات فراکسیون ها بارها به تعویق افتاد، با حضور 233 نماینده از مجموع 329 نماینده، به بخشی از اعضای کابینه مصطفی الکاظمی رای اعتماد داد. نمایندگان حاضر در جلسه به استثنای نمایندگان فراکسیون دولت قانون (نوری المالکی) از مجموع 21 وزارتخانه به 15 وزیر پیشنهادی رای اعتماد و از موافقت با 4 وزیر پیشنهادی خودداری کرد.

خبرگزاری تسنیم: رای اعتماد پارلمان عراق به دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور با واکنش‌هایی در سطح داخلی و بین‌المللی روبرو شد. جنین هنیس پلاسچارت نماینده سازمان ملل در عراق از رای اعتماد پارلمان عراق به مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور استقبال کرد.پلاسچارت بار دیگر بر حمایت سازمان ملل از دولت عراق در مقابله با این چالش ها تاکید کرد و از دولت عراق خواست تا در راستای تغییرات محسوس گام بردارد.

خبرگزاری ایرنا:  وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق از تشکیل دولت این کشور استقبال و درباره چگونگی همکاری آینده تبادل نظر کرد.مورگان اورتاگس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این خبر، افزود: مایک پمپئو در تماس با مصطفی الکاظمی از دولت جدید عراق استقبال کرد که مورد تایید شورای نمایندگان قرار گرفت. وی ادامه داد: دو طرف درباره کار سخت پیش روی دولت عراق، اجرای اصلاحات، توجه به کووید-۱۹ و مبارزه با فساد تبادل نظر کردند.

خبرگزاری فارس: نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، به کاخ سفید هشدار داد که ضمن زنده نگاه داشتن راهکار دو دولتی، به رژیم صهیونیستی اجازه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را ندهد. بعد از اظهارات برخی مقامات آمریکایی مبنی بر آمادگی واشنگتن برای پذیرفتن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات نوامبر امسال خواستار ممانعت از این مسئله شد.

العالم فارسی: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس ائتلاف آبی و سفید بر سر تشکیل کابینه جدید در چهارشنبه هفته آینده به توافق رسیدند. «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی و سفید شامگاه پنجشنبه توافق کرده‌اند کابینه فراگیر چهارشنبه هفته آینده سوگند یاد کند. حزب راست‌گرای لیکود به ریاست نتانیاهو و حزب آبی و سفید در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در صورت تصویب توافق ائتلاف در کنست کابینه ائتلافی روز ۱۳ مه سوگند یاد خواهد کرد.طبق توافق میان نتانیاهو و گانتز، نتانیاهو برای ۱۸ ماه نخست‌وزیر خواهد بود و بعد از آن گانتز جانشین او خواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما: وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به تل آویو سفر می‌کند و گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که هدف وی از این سفر، حمایت از الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی است. رسانه‌های عبری اعلام کردند مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هفته آینده در سفری کوتاه که کمتر از ۲۴ ساعت طول خواهد کشید به تل آویو می‌رود. این نخستین سفر خارجی او بعد از بروز بحران کرونا در کشورش است.

دویچه وله:  میانجی‌گری آلمان برای مبادله دو زندانی و جنازه‌های دو سرباز اسراییلی با زندانیان فلسطینی، با اعتراض در اسراییل روبرو شد. مذاکره در این باره توسط آلمان، سوییس و مصر انجام می‌شود. اسراییل و حماس با یکدیگر به طور مستقیم مذاکره نمی‌کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): خلیل‌زاد برای دور تازه مذاکرات به قطر، هند و پاکستان می‌رود.وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، نماینده ویژه واشنگتن در امور صلح افغانستان در جریان سفر به قطر، هند و پاکستان خواستار کاهش ناآرامی‌ها و خشونت‌ها در افغانستان، آغاز مذاکرات صلح بین الافغانی و همکاری در مبارزه با ویروس کرونا خواهد شد.

خبرگزاری مهر:  روسیه به«کودتای شکست خورده آمریکایی‌ها» در ونزوئلا واکنش نشان داد. روسیه تلاش برای کودتا در ونزوئلا را محکوم و مخالفت خود را با تغییر حکومت‌ها از طریق زور و فشار اعلام کرد. وزارت خارجه روسیه تاکید کرده که مخالفت خود را برای استفاده از زور و فشار خارجی برای تغییر حکومت‌ها اعلام می‌کنیم.

اسپوتنیک روسیه: آمریکا پرتاب بمب هسته ای حرارتی بر روی مسکو را شبیه سازی کرد. انفجار یک بمب هسته ای حرارتی 100 مگاتنی (معادل TNT) در بالای مسکو می تواند به شکست بخش شمال شرقی منطقه و همچنین تقریباً کل منطقه یاروسلاو منجر شود.

آناتولی  ترکیه:  شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 3 میلیون و 800 هزار نفر فراتر رفت. براساس آخرین آمار پایگاه اطلاع‌‌رسانی «ورلدومتر»، تاکنون 3 میلیون و 802 هزار و 123 مورد ابتلا به ویروس کرونا در جهان ثبت شده است. آمریکا با یک میلیون و 252 هزار 584 مورد ابتلا به کووید-19 در صدر فهرست کشورهای دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی در جهان است. اسپانیا با 253 هزار و 682 مورد و ایتالیا نیز با 214 هزار و 457 مورد ابتلا به کووید-19 در رده‌های دوم و سوم این فهرست قرار دارند.

ان. اچ.کی ژاپن:  سازمان جهانی بهداشت می گوید در حال گفت و گو با چین است تا برای بررسی چگونگی گسترش ویروس کرونا در این کشور یک گروه جدید تحقیقاتی به آنجا اعزام کند.آمریکا و چین در مورد منشاء ویروس کرونا اتهاماتی رد و بدل کرده اند.دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است که امکان دارد منشا‌ء شیوع این ویروس از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین بوده باشد.

رادیو چین: ترامپ مصوبه کنگره برای محدود کردن اختیار آغاز جنگ علیه ایران را وتو کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه ای، قطعنامه کنگره آمریکا را «توهین آمیز» و یکی از روشهای کسب امتیاز دموکراتها در انتخابات نوامبر سال جاری خواند. وی گفت: قطعنامه کنگره آمریکا «به توان دفاع رئیس جمهوری آمریکا از کشور و متحدانش آسیب می رساند».

یورونیوز:  نشست سران اتحادیه اروپا و شش کشور بالکان در حالی برگزار شد که نگرانی‌ بروکسل از افزایش نفوذ چین و روسیه در شرق اروپا در پی شیوع ویروس کرونا بالا گرفته است.قرار بود نشست میان شورای اتحادیه اروپا و سران کشورهای منطقه بالکان امروز در زاگرب و در بیستمین سالروز نخستین نشست دوجانبه برگزار شود. با این حال این برنامه به دلیل شیوع ویروس کرونا، مانند دیگر کنفرانس‌های بین‌المللی از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *