جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد استفاده روسیه از حق وتو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تمدید مأموریت کارشناسان در زمینه تحریم ها علیه کره شمالی با منافع فدراسیون روسیه مطابقت دارد.

بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با تاکید بر اینکه ترامپ مصمم به خروج از ناتو است گفت که وی در صورت عهده داری مجدد ریاست جمهوری آمریکا می تواند به ناتو پشت کند.

ژاپن کمک مالی به آنروا را از سر می‌گیرد

تهران- ایرنا- پس از ناکامی رژیم صهیونیستی در متهم کردن آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به مشارکت در عملیات ۷ اکتبر گروه‌های مقاومت فلسطینی، شبکه «الجزیره» خبر داد که ژاپن در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری کمک‌های مالی خود به این آژانس است.

Loading

رسانه ها؛ گوترش و بحران کرونا و…

۱۳۹۹/۰۲/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار گوترش نسبت به سوءاستفاده افراط‌گرایان از شرایط شیوع کرونا، انتقال تروریست ها توسط نیروهای آمریکایی به عراق، اعلام آمادگی آمریکا برای حمایت از الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، نشست فوق العاده اتحادیه عرب با محوریت الحاق کرانه باختری، جانبداری آشکار سازمان ملل از ائتلاف سعودی در یمن، مخالفت شورای همکاری خلیج فارس با اعلام خودمختاری در جنوب یمن، تداوم سیر نزولی بهای جهانی نفت، اظهارات جدید ترامپ درخصوص افغانستان ، واکنش پکن به نگرانی آمریکا از شیوع کرونا در چین ، نگرانی سازمان جهانی بهداشت از توقف واکسیناسیون اطفال در برخی کشورها، تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، واکنش نماینده دائم روسیه درباره برنامه های آمریکا برای ایران و برجام، محدودیت‌های تازه آمریکا برای فروش برخی تجهیزات به چین و نگاهی به تحولات لیبی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد گروه‌های افراط‌گرا از شرایط قرنطینه ناشی از شیوع کووید-۱۹ استفاده می‌کنند تا ضمن تشدید تلاش برای نفرت پراکنی در رسانه‌های اجتماعی، جوانان بیشتری را که وقت بیشتری صرف اینترنت می کنند، استخدام کنند.گوترش در نشست شورای امنیت درباره جوانان، صلح و امنیت ضمن هشدار در این زمینه گفت: حتی قبل از همه گیری ویروس کرونا از هر ۵ جوان یک نفر از آموزش، تحصیل یا اشتغال محروم بود و از هر ۴ جوان یک نفر تحت تاثیر خشونت یا درگیری ها بوده است.

 خبرگزاری صدا و سیما: منابع سوری اعلام کردند نیرو‌های آمریکایی شماری از عناصر گروه تروریستی داعش را از سوریه به عراق منتقل کردند.خبرگزاری رسمی سوریه، سانا به نقل از منابع محلی در حسکه اعلام کرد این افراد از شهر الشدادی در حومه شهر حسکه به عراق منتقل شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از آمادگی کشورش برای الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی خبر داد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی اظهار کرد: همانطور که همیشه گفته‌ایم، ما آماده به رسمیت شناختن اقدامات اسرائیل برای گسترش “حاکمیت” آن و إعمال قوانین آن بر مناطقی از کرانه باختری هستیم و ما آن مناطق را بخشی از اسرائیل می‌دانیم.

پارس تودی:  وزرای خارجه اتحادیه عرب روز پنج شنبه در نشست فوق العاده‌ای موضوع الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را به بحث می‌گذارند. این نشست فوق العاده که قرار است به درخواست مقامات فلسطینی روز پنج شنبه برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کووید-19 به صورت ویدئوکنفرانس خواهد بود.«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد، طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی، طی ماه‌های آینده عملی شود.

خبرگزاری مهر: درحالی که انتظار می‌رفت پس از سلسله درگیری‌های گسترده میان مزدوران سعودی و اماراتی در جنوب یمن، سازمان ملل متحد با اتخاذ موضعی اصولی به تلاش‌ها برای تجزیه این کشور پایان دهد، این سازمان موضع دیگری را اتخاذ کرده است.درهمین ارتباط، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بدون اشاره به سلسله تجاوزگری‌های عربستان سعودی و امارات در یمن و کشتار مردم بی دفاع و بی گناه این کشور، خواستار اجرای توافقنامه ریاض و حل و فصل اختلافات میان ریاض و ابوظبی شده است.

الکوثر فارسی: در پی اعلام تصمیم شورای انتقالی جنوب یمن برای تشکیل دولت خودمختار به پایتختی شهر عدن‏، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز دوشنبه از موضع عربستان در مخالفت با این تصمیم حمایت کرد و خواستار اجرای توافق ریاض شد. «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل این شورا بر حمایت از بیانیه ائتلاف عربستان درخصوص تحولات عدن و ضرورت بازگشت اوضاع در این شهر به شرایط پیشین خود تاکید کرد.

العالم فارسی: سیر نزولی بهای جهانی طلای سیاه صبح روز سه‌شنبه نیز تداوم یافت. صبح امروز بهای جهانی نفت به دلیل تشدید نگرانی‌ها در خصوص فقدان فضای مورد نیاز برای ذخیره‌سازی آن همچنان سیر نزولی خود را ادامه داد و افت روز دوشنبه را تشدید کرد.

آناتولی  ترکیه: به گفته مشاوران ارشد دونالد ترامپ، او‌ هر روز نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا میان نیروهای آمریکایی در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند. دو مقام کنونی و یکی از مقامات ارشد سابق ایالات متحده گفتند ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر مشاوران نظامی و امنیت ملی خود را ترغیب می‌کند تا تمام نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کنند و این در حالی است که نگرانی‌ها درمورد شیوع ویروس کرونا در این کشور جنگ زده افزایش یافته است.وزارت دفاع ملی آمریکا (پنتاگون) پیش از این نظامیان قراردادی خود را از افغانستان بازگردانده بود.

رادیو چین:گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد دولت آمریکا به نگرانیهای مردم خودش و جامعه جهانی ناشی از وضعیت شیوع کرونا در آن کشور پاسخ دهد و برای تضمین امنیت جانی و تندرستی مردم آمریکا تدابیر موثری اتخاذ و برای حفظ امنیت بهداشتی عمومی جهان با جامعه جهانی همکاری کند.

 ان. اچ.کی ژاپن: رئیس سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواسته است که به ایمن سازی کودکان در برابر بیماری های دیگری به غیر از کووید-۱۹ ادامه دهند.تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن سازی، در مقر این سازمان در ژنو در یک نشست خبری عادی صحبت کرد.

دویچه وله: تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در ماه اکتبر سال جاری به پایان می‌رسد. آمریکا تلاش می‌کند این تحریم‌ها را تمدید کند. رویترز به نقل از دیپلمات‌های ارشد شورای امنیت همراهی روسیه و چین با این تلاش را بعید ارزیابی می‌کند.آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد نیاز به کسب اکثریت آرای ۱۵ عضو شورای امنیت دارد. افزون بر آن، روسیه و چین به عنوان اعضای ثابت شورای امنیت می‌توانند چنین طرحی را وتو کنند.

اسپوتنیک روسیه: نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین، ادعاهای آمریکا مبنی بر تعهد به توافق هسته ای و برنامه های واشنگتن در این رابطه برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران را بدبینانه خواند.میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین، اتهامات ایالات متحده مبنی بر تعهد هسته ای و برنامه های واشنگتن برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران را بدبینانه خواند.

خبرگزاری تسنیم: آمریکا محدودیت‌های تازه‌ای برای فروش برخی تجهیزات علیه چین اعمال کرد. آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که محدودیتهای تازه ای بر چین اعمال خواهد کرد تا مانع از دسترسی ارتش این کشور به تولید برخی تجهیزات نیمه رسانا و فن آوری های دیگر شود. طبق قوانین جدید شرکتها برای فروش برخی تجهیزات خاص به شرکتهای چینی که درحال تامین نیازهای ارتش این کشور هستند به اخذ مجوز نیاز دارند، حتی اگر این تجهیزات کاربرد غیرنظامی داشته باشند.

خبرگزاری فارس: پس از یک سال تلاش ناکام برای اشغال پایتخت؛ «خلیفه حفتر» پس از یک سال حمله و عملیات نظامی ناکام برای اشغال پایتخت، با ادعای اینکه توافق «الصخیرات» با «دولت وفاق ملی» لیبی منسوخ شده، خود را حاکم این کشور اعلام کرد.«خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» شب گذشته (دوشنبه) در یک نطق تلویزیونی، خود را حاکم لیبی اعلام کرد و توافق «الصخیرات» در سال ۲۰۱۵ را منسوخ شده دانست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *