جدیدترین مطالب

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

Loading

أحدث المقالات

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

امیرعبداللهیان: راه حل بحران منطقه، توقف جنایات جنگی رژیم اسراییل در غزه است/ تببین پیامدهای هرگونه تکرار ماجراجویی جدید اسرائیل در شورای امنیت

برای حل ریشه ای بحران در منطقه، آنچه ضروری است، تمرکز بر راه حل سیاسی و توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل در غزه است و باید یک بسته سیاسی که همه ابعاد ای…

Loading
20بهمن ماه 1397

رسانه ها؛ واکنش چین به تحولات ونزوئلا و…

۱۳۹۷/۱۱/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید چین برگفت‌وگوی مسالمت‌آمیز برای بحران ونزوئلا، استقبال گوایدو از مداخله آمریکا، افزایش تنش در روابط مغرب و امارات، بحران دیپلماتیک در روابط ایتالیا و فرانسه، تهدید دوباره آمریکا ضد استفاده‌کنندگان از اینستکس، چراغ سبز دولت ترامپ به کنگره برای اقدام علیه اوپک، ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از برنامه موشکی ایران، هانوی میزبان نشست آتی آمریکا و کره شمالی، هشدار سیاستمدار روسی درباره خطر وقوع جنگ هسته ای ، برگزاری رزمایش دریایی چندملیتی در پاکستان، عضویت مقدونیه در ناتو و شکست مذاکرات «زلمی خلیل زاد» با گروه طالبان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  چین گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز برای بحران ونزوئلا را خواستار شد. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه چین تاکید کرد، مذاکرات صلح‌آمیز و ابزارهای سیاسی تنها راه به سمت برقراری صلح در ونزوئلا است و از تلاش‌های بین‌المللی برای حصول چنین نتیجه‌ای حمایت کرد. چین یکی از متحدان نزدیک نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا است و میلیاردها دلار برای احیای اقتصاد آن هزینه کرده است.

الکوثرفارسی: “رئیس‌جمهوری خودخوانده” ونزوئلا احتمال موافقتش با مداخله نظامی آمریکا برای وادار کردن نیکلاس مادورو جهت کناره‌گیری از قدرت و کاهش بحران انسانی را بعید ندانست. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خوان گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا به خبرگزاری فرانسه گفت: آماده‌ام در صورت لزوم اجازه اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا را بدهم. هر اقدامی که ضرورت داشته باشد انجام می‌دهم تا جان انسان‌ها را نجات دهم!

الکوثرفارسی:  منابع خبری اعلام کردند که مغرب سفیر خود از امارات را فرا خوانده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع خبری اعلام کردند که مغرب سفیرش در امارات را هم چند روز پس از آنکه سفیرش را از عربستان فرا خواند، فرا خوانده است.بر اساس گزارش منابع مغربی؛ مغرب محمد آیت وعلی را برای مشورت فرا خوانده است.

خبرگزاری صداو سیما:  در پی بالا گرفتن تنش سیاسی میان رم و پاریس، فرانسه سفیر خود را از رم فراخواند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم،دیدار چند روز پیش لویجی دی مایو، رهبر جنبش پنج ستاره و معاون نخست وزیر ایتالیا با تعدادی از رهبران جنبش ضد سرمایه داری فرانسه موسوم به «جلیقه زردها» در پاریس، خشم دولت فرانسه را که پیشتر نیز با دولت ائتلافی ایتالیا اختلاف پیدا کرده بود بیش از پیش برانگیخت.

خبرگزاری تسنیم: نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا به شرکت هایی که قصد استفاده کردن از سازوکار مالی ویژه برای تجارت با ایران (موسوم به اینستکس) را دارند، هشدار داد که ممکن است توسط ایالات متحده تحریم شوند. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، گوردن ساندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در مصاحبه ای هشدار داد که شرکت هایی که قصد بهره گیری از “ابزار پشتیبان مبادلات تجاری” با ایران را دارند ممکن است با برخورد تلافی جویانه واشنگتن روبرو شوند.کانال تبادل مالی با ایران موسوم به اینستکس توسط فرانسه، آلمان و انگلیس 11 بهمن رسماً تشکیل شد.

العالم:  دموکرات ها و جمهوریخواهان این روزها روابط پرتنشی دارند و نمی توانند بر سر یک موضوع اتفاق نظر پیدا کنند اما گروهی از اعضای هر دو حزب در کنگره یک هدف مشترک یافته اند و سعی دارند اقدامات هماهنگ میان کشورهای تولیدکننده نفت را با مشکل مواجه کنند.کنگره در تلاش است تا مانع از اقدام 14 عضو اوپک برای هماهنگی در تغییر سطح تولید و تاثیرگذاری بر قیمت ها شود و کاخ سفید نیز حمایت خود را از این رویکرد اعلام کرده است.

یورونیوز:  اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از برنامه موشک‌های بالستیک ایران «شدیدا» ابراز نگرانی کرد. این بیانیه با اشاره به افزایش آزمایش‌ موشک‌های دوربرد از سوی تهران می‌افزاید که این فعالیت‌ها ضمن افزایش «بی‌اعتمادی» موجب «بی‌ثباتی خاورمیانه» خواهد شد.

رادیو چین: رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد، دیپلمات‌های آمریکایی “جلسه بسیار سازنده‌ای” با مقام‌های کره‌شمالی داشتند و نشست اواخر فوریه با رهبر کره‌شمالی در شهر هانوی، پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ر پیامی توییتری نوشت: نمایندگان من همین الان کره‌شمالی را پس از یک جلسه بسیار سازنده ترک کردند و درباره تاریخ و زمان دومین نشست با کیم جونگ اون توافق شد. این نشست در هانوی ویتنام در تاریخ ۲۷ و ۲۸ فوریه انجام خواهد شد.

اسپوتنیک روسیه:  اولگ ماروزوف، سناتور روسی اعلام کرد فراخوان ها به حمله به روسیه در آمریکا خطر توسل به جنگ افزار هسته ای و وقوع جنگ هسته ای را به وجود می آورند. به گزارش اسپوتنیک، سخنان اولگ ماروزوف به دنبال اظهارات دریاسالار جان ریچاردسون، رهبر عملیات دریایی نیروی دریایی آمریکا صورت گرفت که کشور خود را به پیشروی علیه روسیه و چین فرا خواند.

آناتولی ترکیه: رزمایش دریایی چندملیتی به میزبانی نیروی دریایی پاکستان موسوم به «اَمَن 2019» با حضور 46 کشور جهان از جمله ترکیه امروز آغاز شد.دریاسالار امجد خان نیازی، معاون فرمانده نیروی دریایی پاکستان طی سخنانی در نشست خبری از آغاز رزمایش دریایی موسوم به «امن 2019» با حضور 46 کشور جهان خبر داد و گفت: این رزمایش که از سال 2007 به منظور افزایش قابلیت‌ها برای همکاری در ایجاد صلح در دریاها و اقیانوس ها برگزار می شود، هر دو سال یکبار به میزبانی پاکستان برگزار می شود.

تی .آر.تی ترکیه: مجلس یونان پروتکل الحاق مقدونیه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را با 153 رای موافق و 140 رای مخالف به تصویب رساند. الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان طی سخنانی خطاب به نماینگان مجلس کشورش گفت: از تمام کسانی که در تصویب این پروتکل نقش داشتند، قدردانی می کنم، من معتقدم که شما با وجود تهدیدات وظیفه میهنی خود را انجام دادید.

دویچه وله : بنابر گزارش‌ها فرانسه و آلمان بر سر اختلاف در مورد خط لوله ارسال گاز روسیه موسوم به “نورداستریم ۲” به تفاهم رسیده‌اند. محور اصلی این اختلاف دامنه شمول مقررات گازی اتحادیه اروپا بر پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا است. فرانسه و آلمان پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه کرده‌اند که در صورت تایید آنها، اختلاف بر سر بازنگری در مقررات گازی این اتحادیه خاتمه می‌یابد.

پارس تودی :  نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان بطور ضمنی به شکست مذاکرات خود با گروه طالبان اذعان کرد. به گزارش پارس تودی، «زلمی خلیل زاد» بدنبال چند دوره مذاکره با نمایندگان گروه طالبان در دوحه قطر، در سخنانی گفت: برای امضای توافقنامه صلح با این گروه به زمان نیاز است و باید کارهای زیادی انجام گیرد.قرار است 25 فوریه جاری بار دیگر مذاکرات نمایندگان آمریکا با گروه طالبان از سرگرفته شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *