جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

رکود اقتصاد انگلیس تائید شد/چالش سوناک برای جلب آراء انتخاباتی

لندن – ایرنا – تازه‌ترین داده‌های مرکز آمارهای ملی انگلیس که امروز (پنجشنبه) منتشر شد نشان می‌دهد که اقتصاد انگلیس در اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) وارد دوره رکود شده است؛ مساله‌ای که در آستانه برگزاری انتخابات سراسری، اعتبار حزب حاکم محافظه‌کار را به شدت مخدوش کرده است.

Loading

رسانه ها؛ انتقاد مکرون از روند جهانی شدن و…

۱۳۹۹/۰۱/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: درخواست مکرون برای پایان  روند کنونی جهانی شدن، خروج بخشی از نیروهای سیا از افغانستان، تقویت نظامی آمریکا در شرق فرات، خروج بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا از گوام ، تهدید ضمنی نتانیاهو به "نافرمانی مدنی" در صورت نخست‌وزیر نشدنش، درخواست ترامپ  از طرفدارانش  برای تظاهرات در ۳ ایالت،  برگزاری رایزنی‌های کارشناسی درباره برجام در آینده نزدیک، انتقاد ترامپ از آمار تلفات کرونایی چین، پیش بینی جدید ترامپ درباره تعداد قربانیان کرونا در آمریکا، انتقاد پارلمان اروپا از لهستان و مجارستان ،کاهش رشد اقتصادی چین، درخواست شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در یمن و حمایت صندوق بین المللی پول و بانک جهانی از آفریقا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله:  رییس جمهوری فرانسه در مصاحبه‌ای اعلام کرد اگر اروپا نتواند همبستگی‌اش در بحران کرونا را حفظ کند خطر این اتحادیه را تهدید می‌کند. مکرون همچنین گفته انتظار دارد روند کنونی جهانی شدن پایان بگیرد و روند تازه‌ای آغاز شود.امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه در گفت و گو با فایننشال تایمز از خطری گفته که پس از بحران کرونا، اروپا و جهان را تهدید می‌کند.

خبرگزاری فارس: نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: آمریکا به دنبال تلاش برای برقراری صلح و کاهش خشونت بخشی از نیروهای اطلاعاتی خود را از افغانستان خارج می‌کند.براساس این گزارش، رهبران طالبان در حین مذاکرات خواهان کاهش نیروهای اطلاعاتی آمریکا همزمان با خروج نظامیان این کشور شده بودند، موضوعی که تاکنون واشنگتن در مقابل آن مقاومت کرده بود.

الکوثر فارسی: ارتش آمریکا حضور نظامی نامشروع خود در منطقه الجزیره( شرق فرات) تقویت کرده و همزمان در حال جذب مزدورانی از میان نیروهای گروه “قسد” و آموزش آنهاست. منابع رسانه‌ای در استان نفت‌خیز الحسکه در شمال سوریه به نقل از منابع محلی اعلام کردند: نیروهای اشغالگر آمریکایی حاضر در منطقه “الشدادی” واقع در جنوب این استان طی چند روز گذشته شروع به ثبت‌نام عناصر گروه همپیمان “قسد” جهت یک دوره نظامی جدید کرده‌اند و به هریک از آنها ماهیانه 350 دلار آمریکایی پرداخت می‌شود.

خبرگزاری مهر : برای اولین بار در ۱۶ سال گذشته؛ آمریکا تمامی بمب‌افکن‌های راهبردی خود را از گوام خارج کرد.نیروی هوایی آمریکا ۵ بمب افکن هسته‌ای «بی-۵۲» را از گوام خارج کرده و تاکنون هیچ بمب‌افکن دیگری را جایگزین آنها نکرده است.ظاهراً نیروی هوایی آمریکا بدون هیچ توضیحی به عادت ۱۶ ساله خود مبنی بر استقرار بمب‌افکن راهبردی در جزیره گوام واقع در پاسیفیک غربی پایان داده است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور آمریکا طرفدارانش در سه ایالت را که فرمانداران آنها خواستار ادامه قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی جهت مقابله با شیوع کرونا هستند، به تظاهرات تشویق کرد. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم تفویض اختیار به فرمانداران ایالت‌ها برای برداشتن قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی جهت مبارزه با شیوع کرونا طرفدارانش در سه ایالت را که فرمانداران آنها بر ادامه این محدودیت‌ها تأکید دارند به تظاهرات دعوت کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که اگر به دلیل اتهام فساد مانع از نخست‌وزیری او شوند، خواستار تحریم دور چهارم انتخابات در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد. نتانیاهو در اقدامی پیشگیرانه برای فشار بر دستگاه قضایی این رژیم تهدید کرد که اگر به دلیل اتهام وی به فساد از نخست‌وزیری او جلوگیری شود شهروندان ساکن اراضی اشغالی را به تحریم انتخابات سراسری اسرائیل فرا می‌خواند.نتانیاهو اشاره به نافرمانی مدنی در مقابل “دولت عمیق” کرده که به گفته او در تلاش برای حذفش از صحنه سیاست است.

العالم فارسی: ریابکوف از رایزنی‌های کارشناسی درباره برجام در آینده نزدیک خبر داد.معاون وزیرخارجه روسیه گفت: با توجه به وضعیت اپیدمی کرونا، نشست حضوری کمیسیون مشترک برجام برگزار نمی‌شود، ولی گفت‌وگوهای تلفنی در این باره همواره ادامه داشته و رایزنی‌های در سطح کارشناسان در آینده نزدیک برنامه ریزی شده است.

آناتولی  ترکیه:  رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آمار قربانیان بر اثر ابتلا به کرونا در چین فراتر از اظهارات مقامات آن بوده و بسیار بیشتر از ایالات متحده است. ترامپ در توئیتر خود ویروس کرونا را «دشمن نامرئی» خوانده و درباره چین به عنوان خاستگاه این ویروس نوشت: آمار تلفات ایالات متحده حتی نزدیک به چین هم نیست.

اسپوتنیک روسیه: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد تعداد قربانیان کروناویروس  در آمریکا طبق ارزیابی های مقامات این کشور احتمالاً 60 تا 65 هزار نفر  خواهد بود. پیش از این ، رهبر کاخ سفید در مورد مرگ احتمالی 100 تا200 هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری هولناک صحبت کرده بود.وی گفت: “فکر می کنم اکنون ما به سوی حدود 60 تا 65 هزار نفر حرکت می کنیم.”

یورونیوز: پارلمان اروپا لهستان و مجارستان را برای تضعیف «ارزش‌های اروپایی» سرزنش کرد.نمایندگان پارلمان اروپا در جریان نشست خود، احزاب حاکم در لهستان و مجارستان را به دلیل زیرسوال بردن «ارزش‌های اروپایی» آنهم با اصرار به برگزاری انتخابات و سوء‌استفاده از قدرت در دوران شیوع کرونا سرزنش کردند.

رادیو چین: سرعت رشد اقتصادی چین در فصل اول سال جاری 6.8 درصد کاهش یافت.براساس داده های منتشر شده از سوی اداره ملی آمار چین در روز 17 آوریل/ 29 فروردین، تولید ناخالص داخلی (جی دی پی) چین در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به 20 تریلیون و 650 میلیارد و 400 میلیون یوان رسید که این میزان در مقایسه با دوران مشابه سال گذشته 6.8 درصد کاهش یافته است.

پارس تودی: شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه از پیشنهاد “آنتونیو گوترش”، دبیرکل این سازمان برای برقراری آتش بس فوری در یمن حمایت کرد. نماینده دائم جمهوری دومینیکن در سازمان ملل که کشورش در ماه جاری “آوریل” ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، در جمع خبرنگاران گفت: اعضای شورای امنیت از درخواست گوترش برای توقف فوری جنگ و درگیری در یمن حمایت می کنند.

خبرگزاری صدا و سیما: صندوق بین المللی پول و بانک جهانی کمک بین المللی به کشور‌های آفریقایی را برای مقابله با همه گیری کرونا خواستار شدند. صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و رهبران آفریقایی اقدام سریع بین المللی را برای کمک به کشور‌های آفریقایی به منظور مقابله با همه گیری ویروس کرونا که سال کنونی میلادی (۲۰۲۰) کوچک شدن بی سابقه یک و ۲۵ صدم درصدی اقتصاد این قاره را موجب خواهد شد، خواستار شدند.بر اساس ارزیابی ها، اگر ۱۰ درصد مردم آفریقا به ویروس کرونا آلوده شده باشند، ۳۶ میلیارد دلار برای مراقبت از بیمارانی که از کوووید-۱۹ رنج می‌برند، لازم خواهد بود و اگر این بحران بهداشتی ادامه پیدا کند، این هزینه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *