جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

رهبر حوثی‌های یمن: انگلیس قادر به سرنگونی و انهدام موشک‌های ما نیست

عبدالمالک الحوثی، رهبر جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها)، حاکم در شمال یمن گفت: فرماندهان نیروی دریایی انگلیس به ناتوانی خود در ساقط کردن موشک‌های ابر صوت پرتاب شده از یمن به ناوهای خود اعتراف کردند.

رهبر حوثی‌های یمن: انگلیس قادر به سرنگونی و انهدام موشک‌های ما نیست

عبدالمالک الحوثی، رهبر جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها)، حاکم در شمال یمن گفت: فرماندهان نیروی دریایی انگلیس به ناتوانی خود در ساقط کردن موشک‌های ابر صوت پرتاب شده از یمن به ناوهای خود اعتراف کردند.

Loading

رسانه ها؛تحرکات مشکوک آمریکا درمنطقه و…

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  تحرکات آمریکا در مرزهای سوریه و عراق، آزمایش موشکی جدید کره شمالی، مهلت ۴۸ ساعته به «گانتس» و «نتانیاهو» برای تشکیل کابینه ائتلافی، افزایش اختلاف یونان و ترکیه، درخواست قطر برای استفاده از کرونا برای حل بحران شورای همکاری خلیج‌ فارس، رزمایش ضد روسی «ناتو» در نزدیکی مرز لتونی با بلاروس، اظهارات پوتین درباره وضعیت  کرونا در روسیه، آزادسازی شهر صبراته لیبی از دست شبه‌نظامیان حفتر، واکنش سازمان جهانی بهداشت به اتهامات بی پایه آمریکا به این سازمان و چین، مسدود بودن مرزهای فرانسه با کشورهای غیر اروپایی، هشدار مقامات ایتالیا درباره سقوط اروپا، آزادی اولین گروه زندانیان افغان طبق توافق صلح طالبان با آمریکا ، دیدار خلیل‌زاد با هیئت طالبان در قطر و هشدار سازمان ملل درباره طرد مهاجران اتیوپیایی از عربستان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثر فارسی: یک مسئول سازمان بدر عراق از تلاش های جدید تروریست های آمریکایی برای ایجاد نا امنی در مناطق مرزی سوریه و عراق پرده برداشت.«قصی الانباری» مسئول دفتر سازمان بدر عراق در استان الانبار از تلاش‌های ایالات متحده آمریکا برای بی ثبات کردن اوضاع در مناطق مرزی سوریه و عراق پرده برداشت. وی در این خصوص گفت: نیروهای گشتی آمریکا طی روزهای اخیر تحرکاتی را در منطقه «البوکمال» در مرزهای سوریه و عراق داشته اند.

اسپوتنیک روسیه:  کره شمالی دست به آزمایش موشک های جدیدی زده که بیش از 150 کیلومتر به سوی دریای ژاپن پرواز کردند. کره شمالی امروز  از «کانوندو»، چندین موشک را به سمت دریای ژاپن که احتمالا موشک های بالدار بودند، پرتاب کرد. نظامیان کره جنوبی با توجه به احتمال عملیات جنگی آینده کره شمالی، به نظارت‌ها ادامه می‌دهند و در حالت آماده‌باش دائمی قرار دارند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس رژیم صهیونیستی به رئیس ائتلاف «آبی و سفید» و نخست وزیر این رژیم ۴۸ ساعت فرصت داد تا مذاکرات خود را برای تشکیل کابینه جدید نهایی کنند. «بنی گانتس» رئیس ائتلاف آبی و سفید و «بنیامین نتانیاهو» نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب پس از پایان مهلت رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه جدید، خواستار اعطای مهلت بیشتری برای نهایی کردن مذاکرات شدند. نتانیاهو و گانتس پس از پایان نشست روز دوشنبه خود ابراز کردند که پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات حاصل شده است.

 خبرگزاری صدا و سیما: وزارت امور خارجه ترکیه به اظهارات یک وزیر دولت یونان علیه این کشور به شدت واکنش نشان داد. به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه نوتیس میتاراکیس وزیر امور مهاجرت دولت یونان اخیرا دولت ترکیه را متهم کرد که به بهانه شیوع کرونا توافق‌هایی را که با اتحادیه اروپا درباره مهاجران داشته است، اجرا نمی‌کند. حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات میتاراکیس تاکید کرد: هدف این سخنان سرپوش نهادن بر جرایمی است که یونان علیه پناهجویان مرتکب شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): سخنگوی وزارت خارجه قطر خواستار استفاده از بحران کرونا برای ایجاد ارتباط و نزدیک کردن طرف‌های بحران شورای همکاری خلیج فارس شد. لؤلؤه خاطر، سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس، اظهار کرد: دوحه اصلا شاهد آب شدن یخ بحران در روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس علی‌رغم شیوع کرونا نیست.وی خواستار بهره از بحران‌ها به عنوان فرصتی برای نزدیکی و حل و فصل این بحران شد.

العالم فارسی:  ناتو در ادامه تحرکات ضد روسی کشورهای غربی درصدد برگزاری یک رزمایش نظامی شش روزه در لتونی و در منطقه‌ای نزدیک به مرز این کشور با بلاروس است.طبق اعلام منابع رسانه‌ای، قرار است سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در نزدیکی مرز لتونی با لیتوانی و بلاروس یک رزمایش با مشارکت حدود ۶۰۰ نظامی و ۱۰۰ خودرو و تجهیزات زرهی برگزار کند.

تی .آر.تی ترکیه:  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد وضعیت کشورش در برابر شیوع ویروس کرونا رو به وخامت گذاشته است. پوتین در جلسه هیات دولت گفت وضعیت در کشور رو به وخامت نهاده ولی تدابیر اتخاذ شده به جا بوده است. پوتین با اشاره به لزوم رفع نیازهای کلیه سازمانهای بهداشتی، دستور ارسال لوازم و تجهیزات پزشکی به مناطقی که با کمبود مواجه هستند را صادر کرد.

آناتولی  ترکیه:  ارتش لیبی شهر صبراته در غرب طرابلس را از دست شبه‌نظامیان حفتر آزاد کرد.مصطفی المجعی، سخنگوی عملیات «برکان الغضب» دولت وفاق ملی لیبی به خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای ما شهر صبراته در غرب طرابلس را از دست شبه‌نظامیان خلیفه حفتر آزاد کردند.وی افزود: شبه نظامیان حفتر پس از شکست به سوی پایگاه هوایی«الوطیه» در غرب لیبی عقب نشینی کرده اند.

رادیو چین: ماریا ون کرکهُوه مسوول فنی پروژه های اضطراری سازمان جهانی بهداشت در نشست خبری هفتگی درباره اتهامات آمریکا به این سازمان مبنی بر واکنش کند به شیوع کروناویروس جدید، قاطعانه واکنش نشان داد.

یورونیوز:  امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که قرنطینه سراسری در این کشور تا روز ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) ادامه خواهد یافت. رئیس جمهوری فرانسه ضمن تاکید بر اینکه تاکنون تنها بخش کوچکی از جمعیت این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند وعده داد که پس از پایان قرنطینه سراسری از همه افرادی که علائم ابتلا به این ویروس را دارند تست کرونا گرفته خواهد شد.

پارس تودی:  «لوئیجی دی ماایو» وزیر امورخارجه و همکاری های بین الملل ایتالیا با اشاره به گسترش ویروس کرونا در این کشور و نحوه مواجهه اتحادیه اروپا با آن، به این اتحادیه هشدار داد چنانچه ایتالیا سقوط کند، همه سقوط می کنند. طی ماه های اخیر شیوع ویروس کرونا در اروپا به ویژه گستردگی آن در دو کشور نسبتا ضعیف اروپا یعنی ایتالیا و اسپانیا و همکاری نکردن مقامات اروپایی در کمک به این کشورها، سبب شده است تا انتقادات از عملکرد مقامات اروپایی افزایش یابد.

 ان. اچ.کی ژاپن: طالبان اولین گروه زندانیان افغان را طبق توافق صلح با آمریکا آزاد کرد. طالبان می گوید طبق پیمان صلحی که در ماه فوریه با ایالات متحده امضا کرد اولین گروه از زندانیان افغان را آزاد کرده است.بر اساس این پیمان، طالبان باید در ازای آزادی تا پنج هزار زندانی طالبان از جمله جنگجویان این گروه توسط دولت، تا هزار زندانی طرفدار دولت را آزاد کند.

خبرگزاری مهر: نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان با رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کرد.«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در پیامی توئیتری از دیدار زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا با هیئت طالبان خبر داد.در این دیدار که به میزبانی شیخ «محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر انجام شد، خلیل‌زاد با «ملا غنی برادر» رئیس دفتر سیاسی طالبان ملاقات کرده است.

خبرگزاری فارس: سازمان ملل متحد از اقدام عربستان سعودی در بیرون راندن حدود سه هزار اتیوپیایی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد. سازمان ملل متحد اعلام کرد که عربستان سعودی در هفته‌های گذشته حدود سه هزار مهاجر اتیوپیایی را از کشور بیرون رانده است در حالی که نگرانی از تأثیرگذاری این امر بر تسریع روند شیوع ویروس کرونا در اتیوپی وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا: شرکت مخابراتی ژاپنی “سافت‌بانک” اعلام کرد که صندوق مشترک آن با عربستان موسوم به “چشم انداز سرمایه” در سال مالی خود، متحمل زیان کلانی بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد بود.به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، سافت بانک این زیان مالی خود را حاصل رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا دانست، اما کارشناسان پیش از این درباره نتایج این سرمایهگذاری هشدار داده بودند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *