جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

رئیس جمهور ونزوئلا : قرن ۲۱ قرن ماست و هیچکس نمی تواند حق آزادی و استقلال و زندگی در صلح و حق پیوند معنویت و فرهنگ و دین را از ما بگیرد.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

Loading

رسانه ها؛ آمریکا و تداوم عملیات نظامی به رغم شیوع کرونا و…

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید آمریکا بر تداوم عملیات نظامی خارجی به رغم شیوع کرونا، اظهارات سخنگوی ائتلاف آمریکا درباره حضور نظامی در عراق، تاکید اعضای مجلس سنای آمریکا بر ضرورت لغو تحریم های ایران، هشدارگوترش درخصوص وضعیت جنگی جهان ، تداوم سیر نزولی بهای جهانی نفت، درخواست ناتو برای توقف خشونت‌ها در افغانستان، خشنودی ترکیه از عضویت مقدونیه شمالی در ناتو، خروج چین از بحران کرونا، ورود اقتصاد بین الملل به مرحله رکود، تدوین یک بسته محرک اقتصادی بزرگ توسط دولت ژاپن، تشکیل نیروی جدید اروپایی و آفریقایی برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، توافق نتانیاهو و گانتس بر سر تشکیل دولت ائتلافی در اسرائیل، اعلام جزئیات بیشتر از آزمایش موشکی کره شمالی و افزایش رزمایش های دریایی چین برای مقابله با آمریکا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثر فارسی: «جان هایتن» معاون رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد که عملیات نظامی این کشور در خارج از کشور به رغم شیوع ویروس کرونا و لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه بی‌سابقه برای نظامیان آمریکایی ادامه خواهد داشت. هایتن گفت: «کرونا تاثیری بر عملیات  ما ندارد و با وجود محدودیت‌های مختلف به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهیم.

خبرگزاری فارس: سخنگوی ائتلاف بین‌المللی در عراق اعلام کرد، جابجایی اخیر نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های نظامی ارتباطی به راکت‌پراکنی‌ها علیه برخی از پایگاه‌ها ندارد و آمریکا در حال حاضر بیش از پنج هزار نظامی خود را در عراق حفظ خواهد کرد. روز گذشته نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق از واگذاری کنترل پایگاه «کی وان» واقع در کرکوک عراق به طرف عراقی خبر دادند. ائتلاف بین المللی همچنین طی هفته گذشته از خروج نیروهایش از پایگاه «القائم» در استان الانبار و «القیاره» در استان نینوی که هر دو استان در شمال عراق هستند، خبر داده بود.

خبرگزاری مهر: برخی اعضای مجلس سنای آمریکا از جمله برنی سندرز در نامه‌ای خطاب به دولت آمریکا تاکید کردند که تحریم های اعمال شده بر ایران بر بخش بهداشتی این کشور تاثیر گذار بوده است. این اعضای مجلس سنای آمریکا همچنین خواهان لغو تحریم ها علیه ایران و حمایت از این کشور در مبارزه با گسترش ویروس کرونا شدند.

یورونیوز: آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد بر این باور است که بحران به وجود آمده به دنبال شیوع ویروس جدید کرونا شباهتی با دیگر بحران هایی که این سازمان در عمر ۷۵ ساله اش با آن روبرو شده است ندارد.دبیرکل سازمان ملل متحد در آستانه نشست گروه ۲۰ خواستار طرحی جهانی برای واکنش به این بحران در راستای کمک به فقیرترین کشورهای جهان شده است. بنا به این طرح هزاران میلیارد دلار به تقویت اقتصاد کشورها اختصاص خواهد یافت و آتش بس جهانی برای مقابله با شیوع بیماری برقرار خواهد شد.

العالم فارسی: با گسترش کم‌سابقه شیوع کرونا در جهان و خدشه‌دار شدن چشم‌انداز تقاضا برای نفت، بهای جهانی طلای سیاه صبح روز دوشنبه به سیر نزولی خود ادامه داد. امروزبهای شاخص‌های مهم نفت کاهش یافت و ارزش نفت برنت دریای شمال به پایینترین سطح از نوامبر سال ۲۰۰۲ رسید. تداوم شیوع ویروس کرونا از یک سو و ادامه جنگ نفتی عربستان و روسیه که نشانه‌ای از کوتاه آمدن یک طرف در آن دیده نمی‌شود از سوی دیگر به این وضع دامن زده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دبیرکل ناتو خواستار توقف خشونت‌ها در افغانستان شد. وی با تاکید بر آسیپ پذیری افغانستان از بیماری کوئید ۱۹ تقاضا کرد تا به‌منظور تسهیل کمک‌های بشر دوستانه خشونت‌ها در این کشور دستکم بطور موقتی قطع شوند. ینس استولتنبرگ در گفتگو با نشریه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش» با یادآوردی دو معضل اساسی عدم ثبات و خشونت در افغانستان تلویحا گفت که در شرایط اضطراری ناشی از ویروس کرونا این کشور احتمال دارد با یک فاجعه انسانی عمیق‌تر مواجه شود.

تی. آر. تی ترکیه: ترکیه از پیوستن مقدونیه شمالی به عنوان سی امین متفق به پیمان دفاعی ناتو استقبال کرد.وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای کتبی با تاکید بر اهمیت عضویت کامل مقدونیه شمالی در ناتو از نظر تامین امنیت و ثبات در منطقه بالکان اعلام کرد: این عضویت همچنین توانایی ها و قابلیت های ناتو را در زمینه دفاع از ارزش های جهانی افزایش می دهد .

رادیو چین: دولت چین اعلام کرد برای پنجمین روز متوالی هیچ مورد جدید ابتلا و یا مشکوک به کرونا در استان هو بِی چین تشخیص داده نشد و همچنین برای دوازدهمین روز متوالی تعداد موارد مشکوک در این استان صفر بود. همچنین تا این روز در اکثر استان‌های چین هیچ موردی از ابتلا به بیماری در میان شهروندان ساکن چین مشاهده نشده و تعداد کل مبتلایان موجود نیز به کمتر از 3000 مورد رسیده است.می فنگ سخنگوی کمیته ملی بهداشت و سلامت چین روز یکشنبه اعلام کرد: شیوع ویروس کرونای جدید در داخل چین تقریباً قطع شده اما خطر شیوع و شناسایی موارد جدید در کشور به خاطر مسافرانی که به چین وارد می‎شوند همچنان وجود دارد.

خبرگزاری صدا و سیما: سازمان ملل از کاهش ۴۰ درصدی سرمایه گذاری‌های خارجی در جهان خبر می‌دهد. سازمان ملل اعلام کرد انتظار می‌رود همه گیری جهانی کووید ۱۹، صدمات بسیاری بیشتری به سرمایه گذاری‌های خارجی مستقیم در سراسر جهان واردکند.کنفرانس تجارت، سرمایه گذاری و توسعه سازمان ملل متحد اعلام کرد: سرعت فزاینده ویروس کرونا کاهش قابل توجهی در سرمایه گذاری مستقیم در جهان خواهد داشت و انتظار می‌رود سرمایه گذاری مستقیم جهان ۴۰ درصد کمتر از پیش بینی‌ها در ژانویه باشد که افزایش ۵ درصدی را پیش بینی کرده بود.

 ان. اچ.کی ژاپن: دولت ژاپن برنامه دارد تا بسرعت یک بسته محرک اضطراری برای رسیدگی به تاثیر اقتصادی همه گیری جهانی ویروس کرونا تدوین کند. این بسته محرک شامل کمک های نقدی به خانوارهایی است که با مشکل مواجه اند، و نسبت به اقداماتی که طی بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ انجام گرفت، مقایس بزرگتری خواهد داشت.

پارس تودی: فرانسه به همراه چند کشور اروپایی و آفریقایی همپیمانش رسما یک نیروی ضربت جدید را با هدف مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل واقع در غرب آفریقا تاسیس کرد.این نیروی ضربت ویژه تحت عنوان «نیروی تاکوبا» Takuba متشکل از نیروهای ویژه اروپایی و نیروهای ارتش‌های نیجر و مالی بوده و هدف از آن مقابله با گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه ساحل واقع در غرب آفریقا است.قرار است نیروی تاکوبا تا تابستان 2020 دارای توانمندی عملیاتی اولیه شده و از اوایل سال 2021 به طور کامل عملیاتی شود.

دویچه وله: بحران کرونا به بن‌بست سیاسی تشکیل دولت در اسرائیل پایان داد. بنیامین نتانیاهو و بنی‌ گانتس با اشاره به ضرورت مقابله با بیماری کرونا بر سر تشکیل یک دولت ائتلافی به توافق رسیدند. رهبران دو حزب “لیکود” و “لیست آبی و سفید” در جلسه‌ای شبانه بر سر تشکیل یک دولت ائتلاف بزرگ به توافق رسیدند.

خبرگزاری تسنیم:  یک روز پس از آنکه کره جنوبی از شلیک دو فروند موشک کوتاه برد توسط همسایه شمالی اش به سمت اقیانوس خبر داده بود، رسانه رسمی این کشور امروز اعلام کرد که کره شمالی لانچرهای چندگانه بسیار بزرگی را آزمایش کرده است.البته کره شمالی هنوز هیچ اشاره ای به مشخصات این موشکها، مکان شلیک آنها و اینکه آیا رهبر کره شمالی شاهد این آزمایش بوده یا خیر نکرده است.

خبرگزاری ایرنا: نیروهای هوایی و دریایی چین همزمان با حضور فزاینده آمریکا در دریای جنوبی و رزمایش های این کشور در دریای فیلیپین، رزمایش هایشان را در منطقه افزایش داده اند. تلویزیون چین روز دوشنبه در گزارشی از حضور فزاینده آمریکا در آبهای دریای جنوبی و همچنین رزمایش های این کشور انتقاد کرد و آورد: در همین حال در روزهای گذشته پس از انجام رزمایش موشکی آمریکا در دریای فیلیپین، نیروهای دریایی و هوایی چین نیز در منطقه دریای جنوبی شروع به برگزاری رزمایش ها و تمرینات مقرر کرده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *