جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading

رسانه ها؛ پیامد کرونا بر اقتصاد آمریکا و…

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:  شکست طرح کنگره برای نجات اقتصاد آمریکا، قرنطینه شدن آنگلا مرکل، تصویب لایحه وضعیت اضطراری سلامت در فرانسه، اعلام  آخرین  آمار مبتلایان کرونا در جهان،  بررسی  تعویق بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ ، توافق احزاب شیعه عراق برای برکناری نخست‌وزیر مکلف، درخواست بن جاسم برای پایان اختلافات در شورای همکاری خلیج فارس در سایه شیوع کرونا، تظاهرات مجازی نیم میلیون صهیونیست علیه نتانیاهو، برگزاری مجازی نشست جی۲۰ ، سفر  سرزده پمپئو به کابل ،  انتقاد  وزارت دفاع روسیه از غارت سرمایه های ملی سوریه  توسط آمریکا  و استقبال سازمان ملل از توافق آتش بس در جنگ داخلی لیبی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم فارسی: طرح مالی کنگره آمریکا برای نجات اقتصاد این کشور در مقابل کرونا به دلیل اختلافات جمهوریخواهان و دموکرات‌ها با شکست مواجه شد.این طرح که در سنا به رای گذاشته شده بود با رای مخالف ۴۷ عضو دموکرات و رای موافق ۴۷ عضو جمهوریخواه شکست خورد.این طرح برای تصویب به رای حداقل ۶۰ سناتور نیاز داشت. پنج سناتور جمهوریخواه که به دلیل ابتلا یا احتمال ابتلا به کرونا خود را قرنطینه کرده‌اند در این رای‌گیری شرکت نداشتند.

آناتولی  ترکیه: صدراعظم آلمان به‌دلیل شیوع ویروس جدید کرونا خود را قرنطینه کرد.اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور به‌دلیل شیوع ویروس جدید کرونا خود را در خانه‌اش قرنطینه کرده است.آنگلا مرکل در نشست رسانه‌ای امروز بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی به مدت 2 هفته دیگر برای پیش‌گیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تاکید و تجمع بیش از 2 نفر را ممنوع اعلام کرد.

یورونیوز: پارلمان فرانسه لایحه وضعیت اضطراری سلامت را برای دو ماه تصویب کرد. با تصویب این لایحه، دولت فرانسه در دو ماه آینده می‌تواند بدون رجوع به قوای مقننه و بدون نیاز به تصویب قوانین جدید، شماری از آزادی‌های شهروندان این کشور، از جمله آزادی رفت و آمد را محدود و در مورد مقررات قانون کار و همچنین مصادره، تولید و توزیع کالا مداخله کند.دولت فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد با ثبت ۱۱۲ مورد فوتی جدید در این کشور، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ به ۶۷۴ نفر رسیده است.

 رادیو چین: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد : تعداد موارد ابتلا به کووید-19 در خارج از چین به بیش از 210 هزار مورد رسیده است. آخرین اطلاعات توسط سازمان بهداشت جهانی نشان داد، تعداد موارد تایید شده ابتلا به کروناویروس در خارج از چین به 210 هزار و 664 مورد رسید.در 24 ساعت گذشته، 4 کشور آفریقایی دیگر اولین مورد ابتلا به کووید -19 را گزارش کردند.

 ان. اچ.کی ژاپن: کمیته بین المللی المپیک تعویق بازی های توکیو ۲۰۲۰ را بررسی می کند. در حالی که همه گیری جهانی ویروس جدید کرونا در حال گسترش است، کمیته بین المللی المپیک می گوید گفتگوها درباره چگونگی رسیدگی به بازی های المپیک از جمله تعویق احتمالی آن را آغاز خواهد کرد.این کمیته دیروز  بصورت تلفنی یک جلسه اضطراری اعضای هیئت مدیره را برگزار کرد و گفت که طی چهار هفته آینده این گفتگوها را نهایی خواهد کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یک نماینده در پارلمان عراق از توافق احزاب شیعه برای کنار گذاشتن نخست‌وزیر مکلف این کشور خبر داد. در همین حال رئیس فراکسیون صادقون در پارلمان عراق، رئیس جمهوری این کشور را تهدید به برکناری کرد. مختار الموسوی، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه جزئیات نشست اخیر احزاب شیعه درباره موضوع تشکیل دولت را فاش کرد.

خبرگزاری تسنیم:  نخست وزیر و وزیر خارجه پیشین قطر از کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست اختلافات خود را در سایه شیوع ویروس کرونا کنار بگذارند. حمد بن جاسم در توئیتهایی در صفحه شخصی خود در توئیتر خطاب به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نوشت : آیا زمان آن فرا نرسیده که اختلافات خود را کنار بگذارید که به همه شما زیان وارد کرده است، و اینکه سر یک سفره بنشینید تا راهبردهایی را وضع کنید .کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از سال 2017 میلادی شاهد بحران سیاسی در نتیجه محاصره و تحریم قطر از سوی عربستان، امارات و بحرین بوده که مصر هم با آنها همراه بوده است.

خبرگزاری صدا و سیما: بیش از نیم میلیون نفر در تظاهرات در شبکه‌های اجتماعی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شرکت کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات در فضای مجازی نتانیاهو را متهم کردند که به زور به منصبش چسبیده است. این جمعیت گسترده طی یک ساعت به سخنرانی‌های چند شخصیت برجسته از جمله یووال دیسکین رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) و الیکیم روبنشتاین قاضی معروف به مواضع تند و معاون سابق دادگاه عالی گوش فرا دادند.

خبرگزاری مهر: در سایه اختلاف نظرها؛ جی۲۰ درباره کرونا تِله‌کنفرانس برگزار می‌کند. سران جی۲۰ قرار است امروز دوشنبه برای رایزنی درباره راهکارهای مقابله با کرونا کنفرانس ویدئویی برگزار کنند حال آنکه ظاهراً هیچ‌گونه اجماع‌نظری در این زمینه وجود ندارد.سران ۲۰ اقتصاد برتر جهان که قرار است امروز دوشنبه در جریان یک کنفرانس ویدئویی با یکدیگر درباره راهکارهای مقابله با ویروس کرونا، تبادل نظر داشته باشند؛ هیچ برنامه‌ای برای ارائه بیانیه پایانی مشترک ندارند.

خبرگزاری ایرنا: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا سرزده وارد کابل پایتخت افغانستان شد. هدف از این سفر، پیشبرد توافق اخیر میان دولت دونالد ترامپ و گروه طالبان اعلام شده است؛ توافقی که در اواخر ماه فوریه بین طرفین امضا شد و اکنون با مشکلاتی مواجه شده است.پمپئو قرار است با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و رقیب سیاسی وی عبدالله عبدالله که ادعای ریاست جمهوری کرده است، دیدار کند.

اسپوتنیک روسیه: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکا در حال غارت نفت سوریه و نابودی هسته های اقتصادی این کشور است.الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه گفت: ایالات متحده در حال غارت منابع نفتی سوریه است و با کمک تحریم ها تلاش می کند اقتصاد این کشور را نابود کند. وی در مصاحبه با روزنامه “ایزوستیا” گفت: آمریکا به صورت بی شرمانه سرمایه های ملی سوریه را غارت می کند و در عین حال واردات انرژی به این کشور ممنوع می کند. این بر خلاف قوانین بین المللی بشر دوستانه است.

پارس تودی:«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با استقبال از پاسخ مثبت دولت وفاق ملی و نیروهای وابسته به خلیفه حفتر به درخواست‌ها برای توقف درگیری‌ها، ابراز امیدواری کرد که این پاسخ‌ها به توقف فوری و بدون قید و شرط درگیری‌ها در این کشور منجر شود. گوترش در بیانیه‌ای از طرف‌های لیبیایی خواست، با توجه به شرایط انسانی دشوار در لیبی و تاثیر احتمالی شیوع ویروس کرونا، اقدامات خود را برای مقابله با این خطر و تضمین انتقال بدون مشکل کمک‌های بشردوستانه به سراسر این کشور هم‌سو کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *