جدیدترین مطالب

محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه

چهار شرکت دانش‌بنیان ایرانی، تازه‌ترین محصولات فناورانه در حوزه محصولات کربنی، کانالیست‌ها و مواد تصفیه نفت و گاز را در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی روسیه عرضه کردند.

Loading

أحدث المقالات

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد  

به گزارش منابع، وزارت خارجه آلمان امروز (پنجشنبه) سفیر روسیه را در رابطه با بازداشت دو تبعه آلمانی احضار کرد.
 
 

ویترین تسنیم شماره 647

هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید.

رهبر انصارالله یمن: عملیات ایران معادله جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ مایه تاسف است که کشورهای عربی از اشغالگران محافظت می‌کنند

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن امروز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: اگر جهاد مردم فلسطین و مجاهدان مقاومت در لبنان نبود، شر دشمن اسر…

Loading

رسانه ها؛ اعلام  اقتصاد جنگی درآمریکا و…

۱۳۹۹/۰۱/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دورخیز ترامپ برای اعلام "اقتصاد جنگی" در ایالات متحده، افزایش شمار جان باختگان کرونا در آمریکا، لغو اعزام ۲۰ هزار نیروی ارتش آمریکا  به لهستان،  لغو نشست حضوری سران گروه ۷ به دستور ترامپ، افزایش نگرانی‌ها از تاثیر سخنان ترامپ بر رشد نژادپرستی با کاربرد عبارت "ویروس چینی"، رونمایی از طرح اضطراری بانک مرکزی اروپا، برگزاری نشست اتحادیه اروپا برای مقابله با پیامدهای کرونا بر اقتصاد در ۲۶ مارس، آخرین آمار قربانیان کرونا در جهان ، تماس تلفنی شی و پوتین در مورد کرونا، اقامت ناخواسته 100 هزار اروپایی در خارج از کشورهای‌شان، ، مقابله به مثل چین با خبرنگاران آمریکایی، کاهش نرخ بهره اصلی  بانکهای انگلیس به سطح بی سابقه، و  هشدار نمایندگان عراقی درباره تحرکات آمریکا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله:  ترامپ ویروس کرونا را بزرگترین تهدید برای آمریکا خواند و خود را در شرایط جنگی دانست. دولت ایالات متحده قصد دارد با جدیت بیشتری با پیامدهای ویروس کرونا مقابله کند. دونالد ترامپ یک بسته حمایتی مصوب مجلس سنا را توشیح کرد که قصد دارد از پیامدهای ناگوار انسانی برای جامعه جلوگیری کند. مصوبه تازه مقرر می‌دارد که کارگران و کارکنان در صورت ابتلا به اپیدمی کرونا همچنان حقوق خود را دریافت کنند.

خبرگزاری صدا و سیما: دانشگاه جانز هاپکینز از افزایش شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به ۲۰۵ و افزایش شمار افراد مبتلا در این کشور به ۱۴۲۰۲ نفر خبر داد. مقامات چین نیز اعلام کردند روز جمعه برای دومین روز پیاپی، هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش نشده است، هر چند که شمار موارد ابتلا که وارد این کشور شده اند به بالاترین سطح رسیده است.

خبرگزاری مهر: مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در قاره اروپا اعزام هزاران تن از نیروهای نظامی این کشور به لهستان برای اجرای مانورهای بزرگ نظامی را لغو کرد. با توجه به توصیه های وزارت خارجه آمریکا مبنی بر عدم سفر به خارج از این کشور و همچنین قرنطینه شخصی شماری از افسران ارتش آمریکا، مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا اعزام هزاران نیروی نظامی این کشور به لهستان برای اجرای مانورهای بزرگ نظامی را لغو کرده است.

العالم فارسی: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نشست حضوری سران گروه هفت (G۷) را که قرار بود ماه ژوئن (خرداد) در کمپ دیوید برگزار شود، لغو کرد.این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورها مرزهای خود را بسته و ممنوعیت‌هایی در خصوص مسافرت‌های خارجی وضع کرده‌اند. قرار است به جای نشست حضوری، مذاکرات و گفت‌وگوها از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ضمن دفاع از استفاده از عبارت «ویروس چینی» برای توصیف ویروس جدید کرونا تاکید کرد که این عبارت جنبه «نژادپرستانه» ندارد. رئیس جمهوری ایالات متحده در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او درباره استفاده از عبارت «ویروس چینی» همزمان با موج تبعیض علیه آمریکایی‌های چینی تبار به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا پرسید، گفت: «[استفاده از این عبارت] اصلا نژادپرستانه نیست. اصلا! این [ویروس] از چین می‌آید و دلیلش همین است.»

یورونیوز:  بانک مرکزی اروپا از طرح خرید عظیم اوراق قرضه به ارزش ۷۵۰ میلیارد یورو(۸۲۰ میلیارد دلار) رونمایی کرد. بر اساس این طرح بانک مرکزی اروپا اقدام به خرید بدهی‌های دولت‌ها و شرکت‌ها در قالب اوراق قرضه خواهد کرد. با توجه به تعهد پیشین این بانک برای خرید اوراق بدهی، مجموع خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی اروپا در سال جاری میلادی به ۱.۱ تریلیون یورو می‌رسد که معادل ۶ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه یوروست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مجمع اتحادیه اروپا جهت اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات مقتضی به منظور مقابله با شیوع کرونا و اثرات آن در اقتصاد جهان در ۲۶ مارس تشکیل جلسه خواهد داد.پارلمان اروپا قرار است نشستی را در ۲۶ مارس به منظور کاهش تاثیرات منفی و ناگهانی کرونا بر اقتصاد جهان برگزار کند که در آن تدابیر ویژه‌ای را از جمله تخصیص ۳۷ میلیارد یورو (۳۹/۴۸ میلیارد دلار) بودجه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصویب خواهند کرد.

رادیو چین: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد : تعداد موارد ابتلا به کووید-19 جهان به بیش از 200 هزار مورد رسیده است. تودور آدهانوم، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی در نشست خبری هفتگی این سازمان اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی بیش از 200 هزار مورد اعلام شده مبتلا به کووید-19 از کشورها و مناطق مختلف جهان را دریافت کرده که در این میان، تعداد مرگ نیز به بیش از 8000 مورد رسیده است.

خبرگز اری ایرنا:  «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین و «ولادیمیر پوتین» همتای روسی وی پنجشنبه شب در تماسی تلفنی آخرین وضعیت کرونا در دو کشور را مورد بررسی قرار دادند. در این تماس تلفنی روسای جمهوری دو کشور بر توسعه همکاری ها برای مبارزه با ویروس کرونا و همچنین حمایت دو کشور از یکدیگر برای مهار بحران کرونا با یکدیگر رایزنی کردند.

خبرگزاری آناتولی : بیش از 100 هزار تبعه اروپایی به‌دلیل شیوع کرونا مجبور به اقامت ناخواسته و اجباری در خارج از کشورهای متبوع خود شده اند. اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در توئیتر اعلام کرد: بیش از 100 هزار اروپایی، از جمله شمار زیادی کودک به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ناچار به اقامت ناخواسته در خارج از کشورهای متبوع خود شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم:  سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: با خبرنگاران آمریکایی همانگونه رفتار می‌کنیم که آمریکا با خبرنگاران چینی رفتار می‌کند. گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین  گفت: آمریکا در سالهای اخیر در مقابل خبرنگاران چین تدابیر تبعیض آمیز و محدویتهایی اتخاذ کرده و چین به ناچار بر اساس اصول برابری، در مقابل رسانه ها و خبرنگاران آمریکا مقابله به مثل می کند.

 ان. اچ.کی ژاپن: بانک انگلستان نرخ بهره اصلی را به سطح بی سابقه ای کاهش داد. بانک انگلستان نرخ بهره اصلی خود را برای دومین بار در ماه میلادی جاری کاهش داد تا به آرام کردن آشفتگی در بازارهای مالی در بحبوحه گسترش ویروس جدید کرونا کمک کند.

خبرگزاری فارس: دو نفر از نمایندگان پارلمان عراق ضمن هشدار نسبت به مداخلات آمریکا در مسائل داخلی این کشور، از بغداد خواستند که در راستای پایان بخشیدن به این مداخلات، تلاش کند. «حامد الموسوی» نماینده ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا از خلأ سیاسی در عراق سوء استفاده کرده است.الموسوی توضیح داد که اتهامات آمریکا مبنی بر استفاده از فرودگاه کربلای معلی به عنوان انبار مهمات، «باطل است و مسئولان رسمی و تولیت حرم مطهر امام حسین (ع) تأکید کردند که هیچ سلاحی در داخل فرودگاه وجود ندارد».

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *