جدیدترین مطالب

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد  

رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش و رئیس مرکز اطلاعات نظامی به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت در جنگ غزه، خواستار استعفای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم شد.

رئیس جمهور بولیوی به اسپوتنیک: ناتو صلح در منطقه را تهدید می کند

رئیس جمهور بولیوی: من فکر می‌کنم در تمام این مدت، اسپوتنیک برخلاف سایر کانال‌های تلویزیونی که تمایل خاصی به اطلاعات نادرست دارند یا مطالبی را به گونه‌ای ارائه می‌کنند که حقیقت را به مردم منتقل نمی‌کنند، ثابت کرده است که یک رسانه مهم است که حقیقت را می‌گوید.

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

Loading

رسانه ها؛ تحرکات مشکوک در شمال سوریه و…

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: توطئه جدید ترکیه و آمریکا در شمال سوریه، آغاز گشت مشترک روسیه-ترکیه در ادلب، راهکار اتحادیه اروپا برای بازگشت پناهجویان، حمله موشکی دوباره به پایگاه نظامی «التاجی» در عراق، رای مثبت پارلمان آلمان به تمدید حضور نظامی این کشور در افغانستان، تلاش امارات برای سلطه بر منابع نفتی یمن، آخرین آمار مبتلایان کرونا به روایت سازمان جهانی بهداشت، وضعیت اضطراری در اروپا در قبال شیوع ویروس جدید کرونا، روند کاهش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در چین، دستور ترامپ برای افزایش ذخایر نفتی، بالا گرفتن دوباره تنش ها میان آنکارا و آتن، تاخیر در آزادی زندانیان طالبان، آغاز رایزنی‌ برای انتخاب نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی و امضای مصوبه اصلاح قانون اساسی روسیه از سوی پوتین  از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم فارسی: اخیرا تحولات مشکوکی در شمال سوریه و به طور خاص در الحسکه در حال انجام است. تحول مشکوکی که در شمال سوریه و به طور خاص در الحسکه انجام می‌شود پرواز گسترده هواپیماهای جنگی در آسمان این منطقه و تقویت مراکز استقرار آمریکا در حومه شرقی دیرالزور و حومه شمالی الحسکه و مشخصا منطقه “المالکیه” در پایگاه “خراب الجیر” است.همچنین نیروهای ائتلاف بین‌المللی، شب گذشته رزمایشی بزرگ نظامی در اطراف میدان نفتی “العمر” در حومه جنوب شرقی دیرالزور انجام دادند و طی آن از سلاح‌های سنگین از جمله توپخانه استفاده کردند.

خبرگزاری مهر: نیروهای روسیه و ترکیه از امروز یکشنبه گشت مشترک در شمال و جنوب بزرگراه ام ۴ ادلب را آغاز می‌کنند.این اقدام نتیجه توافق انجام شده میان روسای جمهوری ۲ کشور است که به ایجاد کریدور امنیتی در امتداد ۶ کیلومتری شمال و جنوب ام ۴ ختم شد.قرار است ترکیه بر بخش شمالی و روسیه بر بخش جنوبی نظارت کند.

یورونیوز: اتحادیه اروپا به برخی پناهجویان داوطلب بازگشت از یونان ۲ هزار یورو می‌دهد. یلوا یوهانسون، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا با اعلام این مطلب گفت مبلغ در نظر گرفته شده تنها برای یک ماه قابل درخواست خواهد بود. او همچنین اضافه کرد تنها پناهجویانی مشمول دریافت این ۲ هزار یورو خواهند شد که قبل از یکم ژانویه سال جاری میلادی به یونان رسیده باشند.

آناتولی  ترکیه:  پایگاه نظامی التاجی محل استقرار نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در بغداد امروز مجددا برای دومین بار طی یک هفته هدف حمله راکتی قرار گرفت. مقامات عراقی اعلام کردند این حمله تلفات جانی نداشته است

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یک مقام ارشد دولت آلمان از تمدید ماموریت نظامی این کشور در افغانستان تا ماه مارس ۲۰۲۱ با رای پارلمان خبر داد. مارک پوتزل، نماینده ویژه آلمان در افغانستان در پستی در توئیتر نوشت، پارلمان آلمان با اکثریت آرا تصمیم به تمدید مشارکت این کشور در ماموریت نظامی تحت رهبری ناتو در افغانستان موسوم به ماموریت “حمایت قاطع”  تا ماه مارس ۲۰۲۱ گرفت. به این ترتیب نیروهای آلمانی تا ۳۱ مارس سال آینده‌ی میلادی در افغانستان باقی خواهند ماند.

الکوثر فارسی:  امارات متحده عربی درصدد دست اندازی بر ثروت های یمن از جمله مراکز نفت این کشور است. جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن از 26 مارس 2015 آغاز شد. کمتر از دو هفته به پایان پنجمین سال جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن و ورود این جنگ به سال ششم باقی مانده است. اگرچه این ائتلاف در ابتدا با 9 عضو تشکیل شد، اما عربستان سعودی و امارات تنها اعضای فعال این ائتلاف به خصوص از سال سوم جنگ تاکنون هستند.

رادیو چین: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد : جمعاً 44 هزار و67 مورد ابتلا به کووید-19 در خارج از چین تشخیص داده شده‎اند.این سازمان افزود  1440 مورد مرگ (310 مورد جدید مرگ) نیز اعلام شده است. چهار کشور جدید از جمله پلی‌نزی فرانسه، ترکیه و هندوراس و ساحل عاج نیز تشخیص نخستین مورد مبتلا به کووید-19 را به سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده اند.در این میان، وضعیت ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان بسیار جدی گزارش شده است.

 ان. اچ.کی ژاپن: کشورهای اروپایی محدودیت ها به منظور مقابله با گسترش ویروس جدید کرونا را شدیدتر می کنند. این اقدام به دلیل آن است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده اروپا کانون همه گیری جهانی این ویروس شده است. روز شنبه، ایتالیا شاهد بیشترین افزایش روزانه تعداد موارد آلودگی به این ویروس بود. در حال حاضر، این کشور بیش از ۲۰ هزار مورد تایید شده آلودگی به این ویروس را دارد.

خبرگزاری تسنیم: روند کاهش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در چین همچنان ادامه دارد.«کمیسیون بهداشت ملی چین»  اعلام کرد در طول 24 ساعت گذشته 10 نفر بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.بر اساس این گزارش، 20 نفر هم در همین بازه زمانی مبتلا به کرونا شده‌اند.

خبرگزاری صدا وسیما: رئیس جمهور آمریکا به دنبال سقوط شدید ارزش سهام در ایالات متحده دستور داد ذخایر اضطراری نفت پر شود.ترامپ به مسئولان حوزه انرژی این کشور دستور داد “حجم زیادی” نفت خریداری کنند تا به دنبال بزرگترین سقوط ارزش سهام در یک نسل گذشته، ذخایر اضطراری نفت این کشور را پر کنند.

پارس تودی: وزارت امور خارجه ترکیه سفیر یونان در آنکارا را احضار و مراتب اعتراض خود را به “نقض حریم آب های منطقه ای” و همچنین استقرار یگان های یونانی در مرزهای دوکشور، به وی ابلاغ کرد.وزارت امور خارجه ترکیه از «مایکل خریستوس دیامیسیس» سفیر یونان در آنکارا خواست تا کشورش، به نقض حریم آب های منطقه ای ترکیه در دریای مدیترانه پایان دهد.

خبرگزاری ایرنا:  منابع خبری افغانستان اعلام کردند که آزادی زندانیان طالبان که قرار بود از روز گذشته (شنبه) آغاز شود به دلیل اختلافات بین این گروه و دولت افغانستتان به تأخیر افتاده است. طلوع نیوز افغانستان به نقل از منابعی در گروه طالبان نوشته است که برنامه چگونگی آزادی زندانیان از طرف دولت افغانستان این روند را با چالش روبرو کرده‌است و ممکن است به گفت ‌وگوهای بین گروههای افغان آسیب بزند.

خبرگزاری فارس: رئیس‌ رژیم صهیونیستی امروز رایزنی‌ برای انتخاب نخست‌وزیر جدید را آغاز می‌کند. شبکه صهیونیستی «کان» گزارش کرد که پس از به حد نصاب نرسیدن تعداد کرسی‌های احزاب صهیونیستی، رئیس‌ این رژیم امروز رایزنی‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر جدید را آغاز خواهد کرد. شبکه کان همچنین اعلام کرد که این رایزنی‌ها تنها یک روز ادامه خواهد داشت.

دویچه وله: ولادیمیر پوتین مصوبه مورد مناقشه پارلمان روسیه که به او امکان می‌دهد دو دوره بیشتر رئیس جمهور باشد را امضاء کرد. مطابق مصوبه اصلاح قانون اساسی، پوتین می‌تواند تا ۸۴ سالگی رئیس جمهوری روسیه بماند.  پیش‌نویس تغییر قانون اساسی روسیه که چند روز پیش در پارلمان (دوما) تصویب شده بود به امضای ولادیمیر پوتین رسید و روز شنبه ۲۴ اسفند (۱۴ مارس) در مسکو منتشر شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *