جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading

رسانه ها؛افشای آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در منطقه و…

۱۳۹۸/۱۲/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ساخت آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در گرجستان، ادامه تغییرات در دولت ترامپ، دیدار پامپئو و گوترش با محوریت افغانستان، سوریه و یمن، سفر برایان هوک به انگلیس و فرانسه و گفتگو  درباره ایران ، سفر محرمانه یک هیات صهیونیستی به آمریکا برای تغییر رای دادگاه بین‌المللی، ممانعت آمریکا از صدور بیانیه شورای امنیت در حمایت از آتش‌بس ادلب، گفتگوی پوتین و اسد درباره توافق مسکو، بازداشت سه شاهزاده سرشناس عربستانی، عبور بیش ازصد هزار پناهجو از مرز ترکیه با یونان، هشدار اتحادیه اروپا به مهاجران، درخواست چین از آمریکا برای کاهش زرادخانه های هسته ای، ناکامی اُپک در رسیدن به توافق بر سر کاهش بیشتر تولید نفت، آمادگی مشروط طالبان برای آغاز مذاکرات با دولت کابل از سه‌شنبه و واکنش ترامپ و کشف تغییراتی در نشانه های ابتلای به کرونا‌ویروس از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری ایرنا: روسیه از ساخت آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در گرجستان پرده برداشت. وزارت دفاع روسیه جمعه شب فاش کرد که پنتاگون آزمایشگاه‌های سلاح بیولوژیک را در کشور گرجستان و در مرزهای روسیه احداث کرده که این امر تهدیدی برای مسکو و پکن است. در گزارش شبکه تلویزیونی “روسیا الیوم” آمده است: روسیه این اقدام آمریکا را نقض تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی دانسته است.

 خبرگزاری صدا و سیما: رئیس جمهور آمریکا، چهارمین رئیس دفتر خود را معرفی کرد. “دونالد ترامپ”، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در پیامی توئیتری “مارک مدوز”، نماینده جمهوری‌خواه کارولینای شمالی را در کنگره آمریکا به عنوان رئیس دفتر جدید خود معرفی کرد. مدوز چهارمین رئیس دفتر ترامپ از زمان روی کار آمدن وی در سال ۲۰۱۷ میلادی است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر امور خارجه آمریکا و دبیرکل سازمان ملل متحد برای رایزنی در مورد تحولات سوریه، لیبی و یمن و همچنین حل و فصل سیاسی در افغانستان دیدار و گفت‌وگو کردند. مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره پیشرفت اخیر در خصوص یک راهکار سیاسی در افغانستان و همچنین تحولات جاری در یمن، لیبی و سوریه گفت‌وگو کردند. آن‌ها با اشاره به سوریه بر اهمیت آتش‌بس دائم و ادامه ارسال کمک‌‌های مرزی با مجوز سازمان ملل تاکید کردند.

خبرگزاری مهر:  «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با سفر به انگلیس و فرانسه با مقامات این کشورها در ارتباط با ایران دیدار و گفتگو کرد. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا گفته شده که برایان هوک در این سفر با مقامات فرانسوی و انگلیسی درباره مسائل ایران گفتگو کرده است.رایزنی درباره سیاست آمریکا درباره ایران و راهبرد آمریکا در خاورمیانه از جمله موضوعات دیدار نماینده آمریکا با اعضای پارلمان انگلیس و دیگر مقامات این کشور عنوان شده است.

العالم فارسی:  منابع صهیونیستی از سفر محرمانه یک هیات اسرائیلی به ایالات متحده آمریکا برای گفت وگو درباره ابعاد پرونده‌های جنایات جنگی ضد این رژیم در دادگاه‌ کیفری بین المللی و تاثیرگذاری روی رای این دادگاه خبر دادند.چند ماه پیش، روزنامه ایندیپندنت نوشته بود که سازمان ملل متحد در روز 18 مارس آینده قرار است گزارشی مهمی را درباره جنایات نظامیان اسرائیلی علیه معترضان فلسطینی در غزه صادر کند.

پارس تودی: آمریکا در جلسه شورای امنیت که پشت درهای بسته برگزار شد، مانع تصویب بیانیه‌ای شد که از آتش‌بس مورد توافق روسیه و ترکیه حمایت می‌کرد. “واسیلی نبنزیا” نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز با تاکید بر اینکه شورای امنیت از توافق آتش‌بس در استان ادلب استقبال می کند، گفت: تنها یک نماینده مانع از صدور بیانیه ریاستی در این زمینه شد.

خبرگزاری فارس:  «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگوی تلفنی جمعه شب خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به تحولات اوضاع در سوریه پرداخت.خبرگزاری رسمی سوریه گفت که پوتین در گفت‌وگو با بشار اسد تاکید کرده که توافق میان مسکو و آنکارا بر سر آتش بس ادلب در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن است و اسد هم نسبت به آن ابراز رضایت کرد.

خبرگزاری تسنیم: نیروهای گارد دفتر پادشاهی عربستان صبح امروز، سه شاهزاده معروف سعودی را به اتهام خیانت بازداشت کردند. نیروهای گارد دفتر پادشاهی عربستان سعودی «احمد بن عبدالعزیز» برادر پادشاه کنونی و «محمد بن نایف» ولی عهد سابق سعودی و همچنین «نواف بن نایف» برادر محمد بن نایف را بازداشت کردند.در همین رابطه، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش داد که شاهزادگان نامبرده سعودی به اتهام خیانت بازداشت شدند. خبرهایی هم از فوت شاه عربستان گزارش شده است .

آناتولی  ترکیه:  وزیر کشور ترکیه اعلام کرد تا کنون 142 هزار و 175 مهاجر از ادیرنه به سمت یونان رفته اند. سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که تا ظهر امروز بیش از 142 هزار مهاجر از ادیرنه به سمت یونان رفتند.

یورونیوز: جوزپ بورل، رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مهاجران خواست ترکیه را به سمت یونان ترک نکنند.رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد ترکیه به تشویق و تحریک مهاجران برای حرکت به سمت یونان پایان دهد.

رادیو چین: چین اعلام کرد: آمریکا زرادخانه های هسته ای خود را به منظور هموارسازی زمینه برای الحاق کشورها به مذاکرات کاهش دهد. سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد، چین به شرکت در به اصطلاح «مذاکرات سه جانبه کنترل تسلیحات» علاقه ای ندارد اما این بدان معنا نیست که مایل به حضور در تلاش های بین المللی برای خلع سلاح هسته ای نیست.آمریکا به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای پیشنهاد کرد، مذاکرات سه جانبه آمریکا، روسیه و چین درباره کنترل تسلیحات برگزار شود.

 ان. اچ.کی ژاپن: بنا به گزارش رسانه ها، سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در رسیدن به توافق با روسیه و سایر کشورهای صادرکننده غیر عضو بر سر کاهش بیشتر تولید نفت خام ناکام ماند. مقام هایی از کشورهای عمده تولید کننده نفت با هدف کاهش بیشتر میزان تولید نفت روز جمعه در وین گفت و گو کردند.بنا به گزارش ها، روسیه از این طرح اُپک حمایت نکرد و مقام ها نتوانستند بر سر تمدید طرح کاهش تولید، که در سه سال گذشته برای حمایت از بهای نفت ادامه داشته، به توافق برسند.

الکوثر فارسی: سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد، این گروه آماده آغاز گفت‌وگوی صلح بین افغان‌ها با دولت کابل در روز سه‌شنبه است، اما به شرطی که تمام شروط آن محقق شود. سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در بیانیه‌ای تاکید کرد: چنانچه مفاد توافق‌ها اجرایی شده و زندانیان آزاد شوند، “امارت اسلامی” (طالبان) برای گفت‌وگوهای بین افغان‌ها در تاریخ 10 مارس (20 اسفند) آمادگی دارد. تیم مذاکره‌کننده و دستورکار ما آماده است و طبق توافق پیش می‌رویم.

دویچه وله:  رئیس جمهور آمریکا گفته است که به قدرت رسیدن اسلام‌گرایان طالبان در افغانستان به دنبال خروج نیروهای آمریکایی کاملا “محتمل” است. به دنبال توافق ایالات متحده با گروه اسلام‌گرای طالبان، نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج خواهند شد. این وضع به تضعیف دولت مرکزی افغانستان می‌انجامد تا آنجا که شاید گروه طالبان را بار دیگر به قدرت برساند.دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه (ششم مارس) به خبرنگاران گفت: «قرار نیست چنین وضعی پیش بیاید، اما شاید هم پیش بیاید»

اسپوتنیک روسیه: دانشمندان تغییراتی را در نشانه های ابتلا به بیماری کرونا ویروس کشف کردند. بر اساس مطالب منتشر شده از سوی شبکه تحقیقات علوم اجتماعی (SSRN)، دانشمندان چین از ابتدای شیوع تاج ویروس جدید، تغییراتی در علائم بالینی این عفونت کشف کرده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *