أحدث المقالات

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

یک سال پس از راه‌اندازی ویزای ویژه کارگران دورکار توسط اسپانیا برای جذب استعدادهای تجاری خارجی به این کشور، این طرح چندان مورد استقبال قرار نگرفته و با موفقیت محدودی رو به رو شده است.

تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد

دیوان عالی اسپانیا که دستور مسدود شدن موقت تلگرام را صادر کرده بود، این حکم را لغو کرد. با لغو حکم قبلی، کاربران اسپانیایی می‌توانند به فعالیت خود در تلگرام ادامه بدهند.

بوئینگ در بحبوحه رسوایی گسترده مربوط به ایمنی هواپیماها، مدیرعامل خود را برکنار می‌کند

در پی بحران گسترده ایمنی که با از جا کنده شدن بخشی از بدنه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در دی ماه گذشته تشدید شد، دیوید کلهون، مدیرعامل بوئینگ، تا پایان سال جاری کناره‌گیری خواهد کرد.

Loading

رسانه ها؛ واکنش ها به توافق طالبان و آمریکا و…

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش‌های جهانی به توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان، استقبال گوترش از توافق آمریکا- طالبان، تصمیم اردوغان برای به راه انداختن جنگ تمام عیار علیه ارتش سوریه، تأکید پوتین بر لزوم ادامه مبارزه با تروریست‌ها در ادلب، فرانسه خواستار برقراری آتش بس در ادلب، آخرین وضعیت کرونا به روایت سازمان بهداشت جهانی، ثبت اولین مورد مرگ کرونایی در آمریکا، بهبود بیشتر از نیمی از کل بیماران مبتلا به کروناویروس در چین، پیروزی بایدن در انتخابات درون حزبی کارولینای جنوبی، واکنش ترامپ به نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات ها در کارولینای جنوبی، ابراز نگرانی سازمان ملل از وضعیت پناهجویان در مرز ترکیه و یونان، وتوی بیانیه ناتو توسط یونان و گروکشی ترکیه بر سر آوارگان و رونمایی از اولین ناو جنگی قطری ساخت ایتالیا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

آناتولی  ترکیه:  سران و مقامات عالی رتبه برخی کشورها و سازمانها با استقبال از امضای توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان ابراز امیدواری کردند که این توافق بتواند به جنگ چهل ساله در این کشور پایان دهد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه با استقبال از امضای توافق‌نامه صلح میان این کشور با طالبان اعلام کرد که با این توافق طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان خواهد یافت و سربازان ایالات متحده را از افغانستان به خانه باز خواهد گرداند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دبیرکل سازمان ملل متحد توافق امضا شده میان ایالات متحده و طالبان را تحول مهمی در دستیابی به حل و فصل سیاسی پایدار در افغانستان توصیف کرد، در حالیکه بر اهمیت حفظ کاهش سراسر خشونت تاکید کرد.استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: دبیرکل از دستیابی به حل و فصل سیاسی پایدار در افغانستان استقبال کرد. تحولات امروز در دوحه و کابل نشانگر تحولات مهمی در این رابطه است.

خبرگزاری مهر: روزنامه ترکیه‌ای از جزئیات نشست امنیتی اخیر در آنکارا به ریاست رجب طیب اردوغان پرده‌ برداشت. ینی شفق گزارش داد که در جریان نشست امنیتی اخیر ترکیه قرار شده است نظامیان این کشور جنگ تمام‌عیاری را علیه دولت سوریه انجام دهند.براساس این گزارش، نظامیان ترکیه قرار است مواضع وابسته به دولت سوریه را در تمام شهرهای این کشور و نه فقط ادلب هدف قرار دهند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با “امانوئل ماکرون” وخامت اوضاع کنونی در منطقه ادلب را تشریح و همتای فرانسوی خود را از اقدامات انجام‌شده برای مبارزه با تروریست‌ها در شمال غربی سوریه مطلع کرد. دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در جریان گفت‌وگویی تلفنی با “امانوئل ماکرون” همتای فرانسوی خود، وخیم‌تر شدن اوضاع در استان ادلب سوریه را بررسی و درباره اقدامات لازم برای مبارزه با تروریست‌ها در مناطق شمال غربی سوریه صحبت کرد.

العالم فارسی: رییس جمهوری فرانسه بامداد یکشنبه از ترکیه و روسیه خواست با برقراری آتش بس در ادلب سوریه موافقت کنند. «امانوئل مکرون» از همپیمانان ترک و روس خود خواست که خصومت‌ها را در (ادلب) سوریه متوقف کنند و با آتش بس پایدار موافقت کنند.براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه، مکرون در تماس تلفنی به رهبران روسیه و ترکیه گفت که از بروز فاجعه انسانی ناشی از حمله سوریه و متحدان آن به استان ادلب نگران است.

رادیو چین: تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت که هم‎اکنون پژوهش‎های گوناگون روی 20 نوع واکسن برای ویروس کرونای جدید در حال انجام است و برخی از درمان‎ها نیز وارد مرحله آزمایش‎های بالینی شده‎اند که پیش‌بینی می‌شود نتایج آن طی چند هفته آینده مشخص شود.

 ان. اچ.کی ژاپن: یکی از مسئولان بهداشتی ایالت واشنگتن آمریکا روز شنبه به ان اچ کی گفت که یک مرد در این ایالت به دلیل آلودگی به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده، و اولین مورد مرگ گزارش شده در این کشور را رقم زده است.پیشتر در همان روز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اولین مورد مرگ ناشی از این ویروس در این کشور را یک زن در سنین پنجاه سالگی اعلام کرده بود.

اسپوتنیک روسیه: بیش از نیمی ازکل مبتلایان به ویروس جدید کرونا در چین درمان و از بیمارستان مرخص شده اند. اطلاعات کمیته دولتی مربوط به مسائل بهداشتی و درمانی چین در این خصوص گواهی می دهد.تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین به ۷۹۸۲۴ نفر رسیده است و از بین آنها ۴۱۶۲۵ نفر درمان و از بیمارستان مرخص شده اند که ۵۲.۱ درصد از کل بیماران است.  ۳۲۹۴۹ نفر هنوز مراحل درمانی را پشت سر می گذارند.

 خبرگزاری صدا و سیما: جو بایدن به نخستین پیروزی خود در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت کارولینای جنوبی دست یافت. پیروزی قاطع برنی سندرز در ایالت نوادا باعث شد سایر نامزد‌های دموکرات با حداکثر توان به رقابت با وی ادامه دهند تا جلوی شتاب برنی سندرز را بگیرند.جو بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا تاکید کرد هدفش شکست دادن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است.

پارس تودی: رئیس جمهوری آمریکا، پس از انتشار نتایج اولیه و غیر رسمی انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالت کارولینای جنوبی، بار دیگر رقبای دموکرات احتمالی خود را آماج حملات لفظی قرار داد. ترامپ توییت کرد: پیروزی بایدن خواب آلود در کارولینای جنوبی، باید پایان کارزار انتخاباتی خنده‌دار مایک کوچولو باشد. 

دویچه وله: سازمان بین‌المللی مهاجرت که به سازمان ملل وابسته است، اعلام کرده که در پی گشایش مرزهای ترکیه به سوی اتحادیه اروپا بیش از ۱۳ هزار نفر در مرز این کشور با یونان گرفتار شده‌اند. شماری از آنان کودک هستند. بنابر گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت (وابسته به سازمان ملل متحد) بیش از ۱۳ هزار پناهجو در مرز ۲۱۲ کیلومتری ترکیه و یونان به سر می‌برند.

الکوثر فارسی: مداخله آشکار نظامی ترکیه در ادلب سوریه در حمایت از گروههای تروریستی مستقر در این استان ، با حمایت غرب مواجه شده است اما شواهدی از بروز شکاف بر سر پشتیبانی از آنکارا در سازمان نظامی ناتو که ترکیه از اعضای آن محسوب می شود بروز کرده است. در این راستا ، هیات نمایندگی دائمی یونان در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بیانیه این ائتلاف  نظامی در حمایت از ترکیه را وتو کرد.

خبرگزاری فارس: برادر امیر قطر از رونمایی اولین ناو جنگی که به سفارش این کشور در ایتالیا ساخته شده است، خبر داد. «خلیفه بن حمد» در صفحه توئیتر خود نوشت که ایتالیا اولین ناو جنگی قطر را پس از پایان تمامی مراحل ساخت آن رونمایی کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *