جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم

ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و ه…

عکس | تصویر جعلی جورزالم‌پست از انفجار در اصفهان

رسانه صهیونیستی «جورزالم‌پست» در توییتی با انتشار عکس یک انفجار نوشت:‌ «اسرائیل با یک حمله موشکی بامداد جمله یک سایت در ایران را مورد هدف قرار داد.» بررسی تصویر نشان می‌دهد، این عکس در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ (دوسال قبل) توسط همین رسانه با عنوان « جنگ غزه» منتشر شده است. بنابر این تصویر منتسب به انفجار در اصفهان توسط رسانه صهیونیستی “جعلی” و متعلق به دوسال قبل می‌باشد. منبع: خبرگزاری صداوسیما

Loading

رسانه ها؛واکنش روس ها به تحریم های جدید آمریکا و…

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش روسیه به تحریم شرکت «روس‌نفت تریدینگ» توسط آمریکا،تاکید روسیه بر ادامه همکاری با ونزوئلا، سوریه و ایران، هشدار روسیه به امریکا درباره استقرار موشکی در اروپا و آسیا، تهدید ترکیه ضد سوریه، احداث یک پایگاه نظامی در شرق مصر با هدف تأمین امنیت کانال سوئز، جزئیات نخستین سفر رسمی یک هیأت صهیونیستی به ریاض، طرح بروکسل برای بازار مشترک تبادل داده‌ها، رد ادعای دولت ترامپ درباره شهادت سردار سلیمانی، تردید در توافق تجاری بزرگ هند و آمریکا، نگاهی به  آخرین تحولات ویروس کرونا در چین، ترامپ مخالف محدودیت صادرات فناوری پیشرفته به چین و پیروزی اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و مخالفت عبدالله  عبدالله از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

آناتولی  ترکیه:  وزارت امور خارجه روسیه به تصمیم آمریکا برای درج نام شرکت «روس‌نفت تریدینگ» در فهرست تحریم‌های این کشور واکنش نشان داد. وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای در اعتراض به درج نام شرکت «روس‌نفت تریدینگ» در فهرست تحریم‌های آمریکا به‌دلیل روابط تجاری آن با ونزوئلا اعلام کرد: آمریکا به دنبال سلطه بر جهان بوده و روسیه اقدامات محدودکننده یکجانبه این کشور برای به زانو درآوردن تمام جهانیان را اصلا نمی‌پذیرد.در این بیانیه با اشاره به اینکه این اقدامات آمریکا بر روابط میان روسیه و ونزوئلا تاثیری نخواهد گذاشت، آمده است: سیاست مخرب آمریکا تجارت آزاد و جهانی به‌طور روزافزون خدشه‌دار می‌کند.

خبرگزاری صدا وسیما:  روسیه اعلام کرد، تحریم ها بر همکاری ما با مقامات قانونی در ونزوئلا، سوریه و ایران تاثیری نخواهد داشت. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: “تحریم ها بر همکاری ما با مقامات قانونی در ونزوئلا، سوریه و ایران تاثیری نخواهد داشت.”آمریکا روز سه شنبه محدودیت‌های مالی علیه ونزوئلا را تشدید کرد و یکی از شرکت‌های فرعی شرکت نفت روسی “روسنفت” را که به ادعای دولت ترامپ، طناب نجاتی برای دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا فراهم می‌کرد، در فهرست سیاه خود قرار داد.

پارس تودی:  دونالد ترامپ رئیس جمهوری جنجالی آمریکا رویکرد خروج از پیمان های بین المللی از جمله معاهدات تسلیحاتی و امنیتی را در پیش گرفته است. دولت ترامپ 2 اوت 2019 به طور یکجانبه از پیمان نیروهای هسته ای میان برد موسوم به «آی ان اف» خارج شد و اکنون آزمایش های موشکی را که در چارچوب این پیمان ممنوع بودند، از سر گرفته است. در ادامه هشدارهای مقام‌های مسکو درباره اقدامات تحریک‌آمیز موشکی واشنگتن، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به آمریکا درباره عواقب استقرار موشک‌هایش در اروپا و آسیا هشدار داد.

الکوثر فارسی: سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت این کشور به ارسال تجهیزات نظامی به ادلب سوریه ادامه خواهد داد و دولت سوریه باید از مناطقی که آزاد کرده، عقب‌نشینی کند. «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت که ترکیه به حملات دولت سوریه به زودی پاسخ می‌دهد.

خبرگزاری مهر:  مصر در حال انجام اقدامات مقدماتی برای ساخت یک پایگاه جدید نظامی در مرزهای شرقی این کشور با هدف تأمین امنیت کانال سوئز است. همزمان با ۱۵۰ اُمین سالگرد گشایش آبراهه سوئز، دولت مصر اعلام کرد که در حال انجام اقدامات مقدماتی برای ساخت یک پایگاه نظامی جدید در مرزهای شرقی این کشور با هدف تأمین امنیت کانال سوئز است.این پایگاه نظامی جدید در منطقه ابو سلطان در بخش اسماعیلیه و در امتداد منطقه‌ای با وسعت ۱۶۰ هزار جریب ساخته می‌شود.

خبرگزاری فارس: رئیس لابی صهیونیستی «مجمع رؤسای سازمان‌ های بزرگ یهودی آمریکا»، از جزئیاتی نخستین سفر رسمی یک هیأت از این لابی به ریاض خبر داد. «آرتور استارک» رئیس لابی صهیونیستی «مجمع رؤسای سازمان‌ های بزرگ یهودی آمریکا»، از جزئیات سفر هفته گذشته 30 تن از مقامات ارشد این  لابی به ریاض و دیدار با مقامات مسئول و بلندپایه سعودی خبر داد.

العالم فارسی: کمیسیون اروپا در نظر دارد پیشنهادهای تازه‌ای از جمله طرح بازار مشترک تبادل داده ها، برای تقویت شرکت‌های اروپایی و مهار غول‌های فناوری آمریکایی و چینی ارائه کند. هدف اصلی این پیشنهادها که قرار است امروز (چهارشنبه) بخشی از آنها رونمایی شود، کمک به شرکت‌های اروپایی به منظور رقابت بهتر با شرکت‌های فناوری آمریکایی مانند فیسبوک، گوگل و آمازون و نیز شرکت‌های چینی است.

خبرگزاری صدا و سیما: کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، تهدید مشخص و فوری برای نظامیان آمریکایی یا سایر پرسنل که مستلزم ترور سپهبد شهید سلیمانی باشد، وجود نداشت. کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد تهدید مشخص و فوری برای نیرو‌های آمریکایی یا سایر پرسنل که مستلزم کشتن (به شهادت رساندن) قاسم سلیمانی باشد، وجود نداشته است. دولت (ترامپ) همچنان به تغییر داستانش در این زمینه ادامه می‌دهد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): همزمان با آنکه هند برای استقبال از رئیس جمهور آمریکا در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) آماده می‌شود، تردیدهایی در دهلی‌نو و واشنگتن نسبت به مزایای احتمالی نخستین سفر رئیس جمهور آمریکا به این کشور آسیایی وجود دارد. یک هفته مانده به سفر برنامه‌ریزی‌شده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به هند، ترامپ نارضایتی خود را نسبت به روابط تجاری این دو کشور ابراز کرد و گفت: هند رفتار خیلی خوبی با ما ندارد اما من نارندرا مودی، نخست وزیر هند را دوست دارم و او را تحسین می‌کنم.

رادیو چین: مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: کروناویروس جدید به اندازه سارس کشنده نیست.تیدورس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت: چین مقاله ای شامل داده هایی پر از جزئیات پیشینه مبتلایان شناسایی شده به کروناویروس جدید را منتشر کرد. طبق این مقاله، کروناویروس جدید به کشندگی کروناویروسهای دیگر مثل سارس نیست و بیش از ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کروناویروس جدید فقط علائم ملایمی از بیماری بروز می دهند و می توانند بهبود بیابند.

 ان. اچ.کی ژاپن: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مخالفت خود نسبت به پیشنهادات برای اعمال محدودیت بیشتر بر فروش کالاهای با فناوری پیشرفته به چین را ابراز کرد. این اظهارات پس از گزارشاتی بود که دولت او قصد دارد در زمینه صادرات موتورهای جت و سایر محصولات به کشور چین محدودیت هایی لحاظ کند.

یورونیوز: کمیسیون انتخاباتی افغانستان با صدور رای نهایی خود در خصوص نتیجه انتخابات ماه سپتامبر محمد اشرف غنی را به عنوان رئیس جمهوری این کشور معرفی کرد.حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخاباتی افغانستان عصر روز سه شنبه اعلام کرد که بر اساس نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری بیست و هشتم سپتامبر در این کشور محمد اشرف غنی با کسب ۵۰.۶۴ درصد آراء به عنوان فرد پیروز معرفی می‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *