جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره ریزپرنده‌ها در اصفهان

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

رسانه عبری‌زبان: مذاکرات تبادل اسرا به بن‌بست رسیده است

کابینه جنگ اسرائیل ۱۲ روز است که درباره پرونده اسرای اسرائیلی نزد مقاومت در نوار غزه مذاکراتی انجام نداده است.  شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل با اعلام این خبر افزود: مذاکرات به بن‌بست رسیده و جنگ جای آن را گرفته است.

Loading

رسانه ها: تهدید طالبان به آغاز عملیات بهاری و…

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: صدور قطعنامه آتش بس لیبی در شورای امنیت، اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس، آغاز عملیات بهاری طالبان، درخواست کمک فائز السراج از جامعه جهانی، متهم شدن امارات به ارتکاب جنایت جنگی در یمن، کاهش حضور نظامی آمریکا در آفریقا، جاسوسی آمریکا و آلمان از بیش از 100 کشور، واکنش حماس به تهدید رژیم صهیونیستی، اظهارات مداخله جویانه پمپئو در امور داخلی ایران و سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری عربستان در بنگلادش از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): شورای امنیت شامگاه چهارشنبه با صدور قطعنامه‌ای موافقت خود را با آتش‌بس در لیبی اعلام کرد. به گزارش شبکه المیادین، شورای امنیت با ۱۴  رای موافق و یک رای ممتنع از سوی روسیه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواهان آتش‌بس در لیبی است. شورای امنیت در این قطعنامه خواستار کنترل قاچاق اسلحه و مجازات قاچاقچیان شد و پیش‌نویس این قطعنامه را که اخیرا از سوی انگلیس برای حمایت از نتایج نشست برلین درباره لیبی ارائه شد و بررسی آن هفته ها به طول انجامید، تبریک گفت.

یورونیوز: ناو هواپیمابر «یو اس اس باتان» بخشی از ناوگروه «امفیبیوس ردی گروپ» به همراه بیست و ششمین واحد اعزامی دریایی آمریکا به منطقه MEU روز چهارشنبه دوازدهم فوریه پس از عبور از تنگه هرمز وارد آب‌های خلیج فارس شد. لانس لیشر، فرمانده این ناوگروه جنگی پس ورود یگان‌های دریایی تحت هدایتش به دریای عمان در بیانیه‌ای تاکید کرد: «عبور از این آب‌راه دریایی بسیار مهم و تداوم حضور در منطقه با هدف ایفای نقش در تضمین تردد آزاد کشتیرانی و تامین ثبات و امنیت در اینجا صورت گرفته است.» در این بیانیه آمده است که این ناو گروه متشکل از ۲۵۰۰ تفنگدار دریایی و واحد‌های عمل کننده در دریا و خشکی است که دو ناو هواپیمابر و عملیاتی «یو اس اس نیویورک» و «یو اس اس واک هیل» نیز را شامل می‌شود.

العالم: در حالی که طالبان از طولانی شدن گفت‌وگوهای صلح و آنچه خواسته‌های تازه آمریکا می‌خواند انتقاد می‌کند «رویترز» نوشت که طالبان به طرف آمریکایی گفته که پیش از آغاز فصل جنگی توافقنامه را امضا کند. این رسانه انگلیسی به نقل از فرماندهان طالبان نوشت که این گروه آماده آغاز عملیات سالانه بهاری است و نیروهای جدیدی را نیز جذب کرده است.

تی .آر.تی ترکیه: فائز السراج، جامعه جهانی را برای جلوگیری از مداخلات منفی خارجی و تامین پیروی خلیفه حفتر رهبر نیروهای مسلح نامشروع در شرق لیبی از تصمیمات گرفته شده در کنفرانس برلین فرا خواند.

آناتولی  ترکیه: شرکت حقوقی «استواک وایت» انگلستان به نمایندگی از موکلان علیه مزدوران وابسته به امارات متحده عربی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در یمن نزد اداره پلیس لندن تشکیل پرونده داد. این پرونده در وزارت دادگستری آمریکا و دادستان استانبول نیز به جریان خواهد افتاد. براساس مدارک این پرونده که به تایید سازمان ملل نیز رسیده، مزدوران مذکور جنایتی مانند شکنجه انجام داده‌اند. از رهبران ارشد امارات متحده عربی در این پرونده به عنوان عامل اصلی این جنایات یاد شده است. محمد دحلان فلسطینی و مشاور ولیعهد ابوظبی نیز یکی از عوامل انفجار در مقر حزب اصلاح یمن معرفی شده است.

خبرگزاری فارس: در راستای سیاست‌های جدید پنتاگون در خصوص حضور نظامیان آمریکایی در کشورهای جهان، ایالات متحده آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) طرح اولیه خود را برای کاهش حضور نظامیانش در غرب آفریقا اعلام کرد. بنا به گزارش شبکه «فرانس 24»، کاهش حضور نظامی آمریکا در آفریقا در حالی مطرح شده است که گزارش جدید دولت آمریکا تأکید دارد که ارتش آمریکا از تلاش برای تضعیف گروههای افراطی در غرب منطقه ساحل آفریقا به تلاش برای مهار آنها و جلوگیری از گسترش آنها به دیگر مناطق تغییر رویه داده است. مقام‌های دفاعی آمریکا اعلام کردند که در راستای همین تغییرات، قرار است ۸۰۰ نظامی از یگان پیاده‌نظام آمریکا جای خود را به مربیان و مشاوران نظامی بدهند تا از نیروهای محلی در کشورهای آفریقایی حمایت کنند.

خبرگزاری تسنیم: برخی رسانه‌های غربی با استناد به اسناد و مدارکی که به دست آورده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که سازمان سیا و سازمان اطلاعات داخلی آلمان غربی با استفاده از فنآوری یک شرکت سوئیسی دهه‌ها از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا جاسوسی می‌کرده‌اند. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که دستکم کشورهای سوئد، بریتانیا، سوئیس و رژیم صهیونیستی از این عملیات که به “عملیات روبیکون” معروف بوده، باخبر بوده یا در جریان کشف و شناسایی بخش‌هایی از آن قرار داشته‌اند.

پارس تودی: عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” در واکنش به تهدید نخست وزیر اسرائیل علیه این جنبش، گفت: مقاومت فلسطین آماده‌ محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است. “خلیل الحیه” چهارشنبه شب خطاب به “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد، محور مقاومت، صهیونیست‌ها را از سرزمین فلسطین اخراج خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: وزیر امور خارجه آمریکا در یک اقدام مداخله جویانه دیگر در امور داخلی ایران، از تهران خواست کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون تامین مالی تروریسم را تصویب کند. «مایک پمپئو» در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران باید زودتر از این به تعهدات خود عمل کرده و بر اساس قواعد جهانی برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم عمل می‌نمود. ایران باید همین الان کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون تأمین مالی تروریسم را تصویب کند.

خبرگزاری ایرنا: مقامات بنگلادشی اعلام کردند که تعدادی از شرکت های عربستانی آماده سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد دلاری در بخش اقتصادی این کشور هستند. شرکت های عربستانی هم اکنون میلیاردها دلار در بخش های انرژی و پوشاک بنگلادش سرمایه گذاری کرده اند. “محمد ابول حسن” یک مقام در سفارت بنگلادش در عربستان نیز اعلام کرد: بنگلادش به دنبال جذب ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شرکت های عربستانی است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *