جدیدترین مطالب

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

تحولات اوکراین|امکان گفتگو با روسیه در نشست صلح سوئیس

عدم تمایل برخی کشورها به شرکت در اجلاس اوکراین، گلایه زلنسکی از توجه جامعه جهانی به غزه به‌جای اوکراین، خالی شدن انبارهای سلاح کانادا، درخواست از آمریکا برای رفع نیازهای ارتش اوکراین و ارسال پاتریوت و گلوله توپ، از مهمترین رویدادهای جنگ هستند.

Loading

رسانه ها: رای اعتماد پارلمان لبنان به کابینه حسان دیاب و…

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تهدید نظامی حماس توسط نتانیاهو، تهدید اردوغان به حمله نظامی به سوریه، انتقاد چین از طرح معامله قرن، آمار جدید مبتلایان چینی به کرونا، عقب نشینی آمریکا از اجرای طرح خاورمیانه، طرح سنا برای محدود کردن اختیارات نظامی ترامپ، لغو رزمایش چین – اسرائیل از ترس کرونا، رای اعتماد پارلمان لبنان به کابینه حسان دیاب، برگزاری همه پرسی جدید در اسکاتلند و اولین عملیات عراقی ها علیه داعش بدون ائتلاف بین المللی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه ۲۰ اسرائیل مدعی شد: ما بر طبل جنگ نمی‌کوبیم و به دنبال درگیری مسلحانه جدید با جنبش حماس نیستیم اما برای بزرگترین اقدام غافلگیرانه علیه حماس آماده می‌شویم. به جزئیات این غافلگیری اشاره‌ای نمی‌کنم اما متفاوت‌تر از قبل خواهد بود. نتانیاهو همچنین گفت: اگر به پرواز درآمدن بالونهای حامل مواد آتش‌زا و حملات موشکی از غزه متوقف نشود، این عملیات غافلگیرانه هر لحظه امکان دارد، آغاز شود.

یورونیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ضمن تهدید مجدد دولت سوریه تاکید کرد که در صورت حمله به نیروهای نظامی کشورش در ادلب «عناصر رژیم اسد» در سراسر خاک سوریه هدف گرفته خواهند گرفت. آقای اردوغان که در جریان نشست هفتگی خود با اعضای حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه سخن می‌گفت همچنین روسیه را به مشارکت در «قتل عام» غیرنظامیان در مناطق شمال غرب سوریه متهم کرد.

العالم فارسی: نماینده دایمی چین در سازمان ملل ضمن حمایت از تلاش های اندونزی و تونس برای تدوین پیش نویس یک قطعنامه جدید درباره موضوع خاورمیانه، گفت: صدای فلسطین در طرح معامله قرن آمریکا و اسراییل شنیده نشده است. نماینده چین با تاکید بر اینکه مساله فلسطین فقط با ابزارهای سیاسی قابل حل و فصل است، گفت : در هر طرحی صدای فلسطین نیز باید شنیده شود. هر معامله ای باید فراگیر باشد و رایزنی های کافی درخصوص آن انجام شده باشد.

تی .آر.تی ترکیه: کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد : تعداد افراد مشکوک به آلوده شدن به این ویروس به 16 هزار نفر رسیده و حدود 185 هزار و 37 نفر نیز بعلت تماس با مبتلایان به این ویروس برای انجام معاینات و کنترل های پزشکی تحت مراقبت قرار دارند. تعداد قربانیان این ویروس کشنده به 1114 نفر رسیده و افراد آلوده به آن نیز به 44 هزار و 653 نفر که حال 8 هزار و 204 نفر از آنها وخیم می باشد، افزایش یافت.

آناتولی  ترکیه: کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل طی سخنانی در شورای امنیت این سازمان که طرح به اصطلاح صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این طرح را «نقطه آغاز و قابل تغییر» خواند. کرافت با ادعای اینکه این طرح برای فلسطینی‌ها «فوق‌العاده» و «واقع‌بینانه و قابل اجرا» است، تصریح کرد: “این طرح حرف آخر نیست. روی سنگ نیز حک نشده است. بر عکس این یک نقطه آغاز است نه نقطه پایان”.

خبرگزاری فارس: سنای آمریکا قصد دارد قطعنامه‌‌ای را تصویب کند که طی آن اختیارات نظامی «دونالد ترامپ»  رئیس جمهور آمریکا  برای حمله نظامی به  ایران محدود می‌شود. به نوشته وبگاه «پولیتیکو» قعطنامه موسوم به «قدرت‌های جنگی» از سوی سناتور دموکرات «تیم کین» روز چهارشنبه در صحن علنی ارائه می‌شود و قرار است فردا پنجشنبه رای گیری نهایی در این زمینه صورت گیرد.

خبرگزاری تسنیم: کانال دوازده تلویزیون رژیم اسرائیل از لغو رزمایش مشترک نظامی رژیم صهیونیستی با ارتش چین از ترس کورونا خبر داده است. این شبکه گزارش داد که اسرائیل از ترس کورونا، ارتش اسرائیل سفرهای نظامیانش به چین را لغو کرد و از لغو تمرینات مشترک نظامی با ارتش چین خبر داد.

پارس تودی: پارلمان لبنان سه شنبه شب به دولت جدید این کشور به نخست‌وزیری “حسان دیاب”، رای اعتماد داد. از مجموع 83 نماینده حاضر در پارلمان لبنان، 63 نماینده به دولت جدید این کشور رای اعتماد دادند.

خبرگزاری مهر: «نیکلا استرجن» (Nicola Sturgeon) وزیر اول اسکاتلند امروز دوشنبه اعلام کرد که این کشور گام هائی را در زمینه برگزاری دوباره همه‌پرسی استقلال برداشته است. وزیر اول اسکاتلند در این باره گفت: با توجه به وعده‌ ای که به مردم اسکاتلند داده‌ ایم، باید در خصوص فرایند برگزاری همه‌پرسی با دولت بریتانیا به توافق برسیم.

خبرگزاری ایرنا: نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی عراق روز چهارشنبه نخستین عملیات ضد گروه تروریستی داعش را بدون کمک و مشارکت نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در غرب عراق آغاز کردند. فرماندهی مشترک نظامی عراق در بیانیه ای از شروع این عملیات بزرگ برای پاکسازی بیابان های کربلا و الانبار تا مرزهای عراق با کشورهای سوریه، اردن و عربستان سعودی از وجود گروه تروریستی داعش خبر داده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *