جدیدترین مطالب

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن بر پرونده اقتصاد و امکان حمایت از اقتصاد عراق تمرکز خواهد داشت و این حمایت از اقتصاد، از طریق برداشتن تحریم‌ها از برخی بانک‌های عراق و همچنین تامین کافی دلار از سوی بانک فدرال امریکاست.
Loading

أحدث المقالات

سی ان بی سی: کابینه جنگی اسرائیل بین گزینه خویشتن داری و انتقام علیه ایران قفل شده

سی ان بی سی نوشت: درحالیکه اسرائیل وعده تلافی علیه ایران داده، اما از آن‌ها خواسته شده تا خویشتنداری نشان دهد. جلسه دوشنبه کابینه جنگی پنج نفره اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو، بدون اظهار نظر در مورد اینکه آیا دولت به تعهد خود مبنی بر تلافی عمل می‌کند یا به درخواست‌ها از سوی رهبران بین‌المللی برای پاسخ سنجیده رضایت می‌دهد، به پایان رسید.  

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

تاثیر سفر سودانی به واشنگتن بر روابط امریکا و عراق

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن بر پرونده اقتصاد و امکان حمایت از اقتصاد عراق تمرکز خواهد داشت و این حمایت از اقتصاد، از طریق برداشتن تحریم‌ها از برخی بانک‌های عراق و همچنین تامین کافی دلار از سوی بانک فدرال امریکاست.

کارشناسان اسرائیلی درباره عملیات تاریخی ایران چه می‌گویند؟

با گذشت دو روز از عملیات بزرگ «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در قلب سرزمین های اشغالی، رسانه های عبری زبان همچنان با آب و تاب فراوان به تحلیل زوایای مکتوم و ناگفته جدیدترین شکست وارده بر پیکره نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی می پردازند.

سفیر ایران در رُم: اگر اسرائیل پاسخ دهد، واکنش ما بسیار شدیدتر خواهد بود

لندن – ایرنا – سفیر کشورمان در ایتالیا با اشاره به اینکه پاسخ تنبیهی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی، در پاسخ به تجاوز عمدی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی صورت گرفت، تصریح کرد که اگر این رژیم بخواهد پاسخ دهد، «واکنش ما بسیار شدیدتر خواهد بود.»

نتانیاهو از جانب اعضای دست راستی کابینه اش برای پاسخ «بسیار سخت» به ایران تحت فشار است / تل آویو ممکن است محتاطانه پاسخ دهد تا درگیری مستقیم با ایران متوقف شود

نخست وزیر سابق اسرائیل اذعان کرد که نتانیاهو از سوی گروه‌های دست راستی در کابینه تحت فشار است که خواستار یک «انتقام‌جویی بسیار سخت و دردناک» هستند، اما تأکید کرد: «اکنون حمله به ایران اشتباه است.»

نتانیاهو از جانب اعضای دست راستی کابینه اش برای پاسخ «بسیار سخت» به ایران تحت فشار است / تل آویو ممکن است محتاطانه پاسخ دهد تا درگیری مستقیم با ایران متوقف شود

نخست وزیر سابق اسرائیل اذعان کرد که نتانیاهو از سوی گروه‌های دست راستی در کابینه تحت فشار است که خواستار یک «انتقام‌جویی بسیار سخت و دردناک» هستند، اما تأکید کرد: «اکنون حمله به ایران اشتباه است.»

Loading

رسانه ها؛ فرار ترامپ از برکناری و…

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تصویب نشدن دو ماده استیضاح ترامپ در سنای آمریکا‏، واکنش ترامپ به تبرئه شدنش در مجلس سنا، هشدار  روسیه به  تروئیکای اروپایی، رایزنی روسیه و سازمان ملل درباره لیبی، نشست شورای امنیت درباره اوضاع ادلب، درخواست گوترش برای پایان درگیری نظامی میان ترکیه و سوریه ، تصویب لایحه تمدید عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در مجلس، اظهارات جدید اردوغان درپاسخ به تهدیدات آمریکا، هشدار مادورو به جنگ افروزی ترامپ ، آخرین تحولات ویروس کرونا ، خیز هوآوی برای  سرمایه گذاری در اروپا، اظهارات مدیر کل آژانس اتمی درباره ایران و مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی به دمشق از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

یورونیوز: مجلس سنای آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را از دو اتهام «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» تبرئه کرد. به این ترتیب دونالد ترامپ تا پایان اولین دوره ریاست جمهوری خود در کاخ سفید باقی خواهد ماند. در رای گیری مجلس سنا در مورد اتهام «سوءاستفاده از قدرت» ۵۲ سناتور رای به تبرئه دونالد ترامپ دادند و ۴۸ سناتور نیز رئیس جمهوری ایالات متحده را مجرم دانستند.

پارس تودی: رییس جمهوری آمریکا تبرئه شدن از اتهاماتش در مجلس سنا را پیروزی بزرگ خواند. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد پنج‌شنبه در توییترنوشت: فردا (به وقت محلی) در سخنرانی مردمی، درباره آنچه که وی پیروزی بزرگ کشور خواند، صحبت خواهد کرد. روند استیضاح ترامپ پس از افشای مکالمه تلفنی او با رئیس‌ جمهور اوکراین آغاز شد.

 خبرگزاری تسنیم:  وزارت خارجه روسیه به سه کشور اروپایی شرکت کننده در برجام هشدار داد که راه اندازی مکانیزم حل اختلاف، کمکی به حفظ توافق هسته‌ای نکرده و روندی است که تنها این توافقنامه مهم را به سمت فروپاشی کامل سوق خواهد داد. وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات مسکو از شرکت کنندگان اروپایی در توافق هسته‌ای با ایران می خواهند تا از نظریه استفاده از مکانیسم حل اختلاف در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که اجازه می دهد تا وضعیت کنونی پیرامون این توافقنامه توسط شورای امنیت سازمان ملل بررسی شود، خودداری کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت خارجه روسیه از دیدار فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین به خاورمیانه با نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی خبر داد. بنا بر این گزارش، دو طرف درباره راه‌های حل و فصل بحران لیبی و تصمیمات کمیته نظامی  “5+5” در ژنو در خصوص آتش بس در طرابلس گفتگو کردند و نتایج نشست برلین درباره لیبی و مذاکرات جاری مربوطه در شورای امنیت را مورد بررسی قرار دادند.

الکوثر فارسی: شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد روز پنجشنبه درباره اوضاع در استان ادلب سوریه نشستی برگزار خواهد کرد. ادلب، آخرین منطقه بزرگ در سوریه محسوب می‌شود که همچنان تحت کنترل تروریست‌های تکفیری، بالاخص گروه‌های مرتبط با شبکه القاعده است. این تروریست‌ها عموما از سوی ترکیه حمایت می‌شوند.آمریکا، فرانسه و انگلیس خواستار برگزاری این نشست شده‌اند.

دویچه وله: دبیرکل سازمان ملل خواستار پایان درگیری میان ارتش‌های ترکیه و سوریه در استان ادلب شد. ادلب آخرین پایگاه مخالفان اسد در خاک سوریه است. ترکیه با هدف “کاستن از تنش” دوازده پایگاه گشت‌زنی در ادلب تأسیس کرده است.

خبرگزاری آناتولی : لایحه تمدید یک ساله مجوز عملیات برون مرزی نیروی دریایی ارتش ترکیه در خلیج عدن، آب‌های سرزمینی سومالی، دریای عرب و مناطق مجاور آن در مجمع عمومی مجلس ترکیه به تصویب رسید. مجلس ترکیه٬ لایحه ارائه شده از سوی ریاست جمهوری ترکیه درباره تمدید یک ساله مجوز عملیات برون مرزی نیروی دریایی ارتش کشور در خلیج عدن، آب‌های سرزمینی سومالی، دریای عرب و مناطق مجاور آن در مجمع عمومی مجلس ملت کبیر ترکیه را تصویب کرد.

تی آر تی ترکیه: رئیس جمهورترکیه  طی سخنانی در قیریق‌قلعه اعلام کرد با اقدامات صورت گرفته طی 17 سال اخیر میزان ملی سازی و بومی سازی در صنایع دفاعی از 20 درصد به 70 درصد رسیده است. وی گفت این بهترین پاسخ به تهدیدات آمریکا است .

خبرگزاری صدا وسیما:  یک روز پس از آن که دونالد ترامپ در سخنرانی خود در کنگره آمریکا تاکید کرد “دیکتاتوری نیکلاس مادورو در هم شکسته خواهد شد”، رئیس جمهور ونزوئلا ترامپ را متهم کرد که ونزوئلا را به طرف یک مناقشه بزرگ با ونزوئلا هدایت می‌کند. نیکلاس مادورو در سخنرانی تلویزیونی خود تاکید کرد من از همه بخش‌ها و نهاد‌های درستکار آمریکا می‌خواهم با سیاست‌های مداخله جویانه، غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرانسانی دونالد ترامپ بر ضد ملت شریف و صلح طلب ونزوئلا مخالفت کنند.

ان اچ کی ژاپن: شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در چین از ۲۸هزار نفر فراتر رفت. مقامات بهداشت چین می گویند اکنون بیش از ۲۸ هزار نفر در سرزمین اصلی چین مبتلا به ویروس جدید کرونا هستند. آنها می گویند که تعداد تلفات در اثر این بیماری به ۵۶۳ نفر رسیده است.

رادیو چین:  لیو کانگ، نماینده ارشد دفتر شرکت هوا وی در اتحادیه اروپا اعلام کرد که شرکت هوا وی در اروپا منطقه ای را برای ایجاد کارخانه تولید تجهیزات مخابرات نسل 5 انتخاب می کند.وی گفت: شرکت هوا وی از زمان ایجاد مرکز پژوهشی در سوئد تا کنون 20 سال در اروپا فعال بوده است. شرکت هوا وی مصمم است پایگاه تولید خود را در اروپا تأسیس و برای بازار آن در همین جا تجهیزات مخابرات نسل 5 تولید کند.

العالم:  مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده ایران بعد از کاستن از تعهدات خود ذیل برجام هنوز میزان مواد هسته‌ای خودش را افزایش نداده است. «رافائل گروسی» که قرار است به زودی به ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسمی منصوب شود مدعی شده ایران بعد از اقدام ماه گذشته در کاستن از تعهدات خود ذیل برجام هنوز میزان مواد هسته‌ای خودش را افزایش نداده است.

اسپوتنیک روسیه:  سوریه ویدئوی دفع حمله موشکی به دمشق توسط پدافند هوایی ارتش این کشور را منتشر کرد. در این ویدئو کار سامانه های دفاع هوایی سوریه و همچنین جرقه هایی در آسمان مشاهده می شود.این حمله از قلمرو ارتفاعات جولان که توسط اسرائیل اشغال شده ، انجام شده است .

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *