جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

مقام روس: واشنگتن با تصمیمات جدید خود طرف شر را گرفت

تهران-ایرنا- آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه ای با رسانه های روسی در واکنش به کمک های جدید نظامی واشنگتن به اوکراین گفت: آمریکا انتخاب خود را به نفع جنگ انجام داد. طرف شر را گرفت و از فاشیسم حمایت کرد. 

Loading

رسانه ها؛علنی تر شدن معامله قرن و…

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پرده‌برداری ترامپ از معامله قرن، حمایت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از معامله قرن، صدور مجوز سفر صهیونیست ها به عربستان، تهدید تشکیلات فلسطینی به خروج از توافق اسلو پس از طرح صلح دونالد ترامپ، واکنش گروه‌های فلسطینی به تلاش آمریکا برای رونمایی از معامله قرن، افزایش سطح آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه درباره یمن ، افشاگری بولتون در بحبوبه استیضاح ترامپ، درخواست سازمان ملل از روسیه و آمریکا برای تمدید پیمان استارت-۳ اظهارات ریاست کمیته ملی بهداشت و سلامتی چین درباره شیوع کروناویروس جدید، اظهارات مقام روس درباره دست داشتن آمریکا درانتشار ویروس کرونا، رونمایی از موشک ضد ماهواره هند ، سفر اردوغان به الجزایر و آغاز فعالیت دوباره نظامی آلمان در شمال عراق از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یک منبع مطلع آمریکایی احتمال داد،‌ دونالد ترامپ بخشی از طرح موسوم به “معامله قرن” را در جریان دو دیداری که با بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس برگزار خواهد کرد، پرده‌برداری می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) دو نشست پشت سر هم با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و بنی گانتس، رقیب انتخاباتی او برگزار کرده و احتمالا برخی جزئیات طرح صلح آمریکا را به آنها اعلام خواهد کرد.

العالم: یک شبکه خبری رژیم صهیونیستی درگزارشی از موافقت مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن خبر داد. شبکه خبری «کان» رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه گزارش داد که مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دیپلمات‌های غربی گفته‌اند که نمی‌خواهند طرح صلح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن را بی‌اعتبار کنند چون این طرح شامل حداقل خواسته‌ که یک کشور فلسطینی است، می‌شود و آنها شروط اضافی به این طرح تحمیل نخوهند کرد.

پارس تودی : در آستانه اعلام جزئیات طرح آمریکایی معامله قرن، “آریه درعی” وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی طی حکمی مجوز سفر صهیونیست ها به عربستان را صادر کرد. صدور مجوز سفر صهیونیست ها به عربستان در حالی است که “دونالد ترامپ”، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد، قصد دارد پیش از دیدار با “بنیامین نتانیاهو” نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن از طرح “معامله قرن” رونمایی کند.

یورونیوز: مقامات فلسطینی تهدید کردند که در صورت اعلام طرح صلح دونالد ترامپ برای خاورمیانه از توافقنامه‌های اسلو کنار خواهند کشید. این تهدید چند روز پس از آن مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا وعده داد تا پیش از دیدار با رهبران اسرائیل در واشنگتن از طرح صلح جدیدی برای خاورمیانه رونمایی خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: گروه‌های فلسطینی قاطعانه با طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام مخالفت و تاکید کردند که هرگز این طرح را نمی پذیرند و اجازه اجرای آن را هم نمی دهند. گروه‌های مقاومت فلسطین یک صدا مخالفت خود را با طرح آمریکایی معامله قرن اعلام کردند.در همین خصوص، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس خواستار وحدت فلسطینیان و اقدام فوری رهبران تشکیلات خودگردان به منظور توافق بر سر یک استراتژیک یکپارچه جهت مقابله با چالش‌های پیش رو به ویژه در آستانه رونمایی آمریکا از معامله قرن شد.

خبرگزاری تسنیم : نظامیان رژیم صهیونیستی همزمان با اعلام احتمالی معامله ‌قرن از واشنگتن سطح آماده باش در کرانه باختری را افزایش داده‌اند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نیروهای امنیتی این رژیم، سطح آماده‌باش در مناطق مختلف کرانه باختری را به دلیل نگرانی از آغاز اعتراضات و درگیری‌ها و حتی حملات مسلحانه در پی احتمال اعلام رسمی معامله قرن در کاخ سفید را افزایش داده‌اند.

خبرگزاری فارس: سفرای فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا در یمن بیانیه‌ای مشترک صادر کردند و خواستار توقف درگیری‌های اخیر در این کشور شدند. در این بیانیه که سفارت انگلیس آن را منتشر کرده، از طرف‌های درگیر خواسته شده فورا به درگیری‌ها پایان دهند و تمام اقدامات لازم برای توقف عملیات‌های نظامی را اتخاذ کنند.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه نیویورک‌تایمز به بخش‌هایی از کتاب منتشر نشده مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ دست یافته که ثابت می‌کند رییس جمهوری آمریکا کمک نظامی به اوکراین را به تحقیقات علیه رقیب خود مشروط کرده است.«جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید که دمکرات‌ها به شدت خواستار شهادت دادن او در محاکمه ترامپ هستند، در کتاب تازه‌اش که هنوز منتشر نشده افشاگری‌هایی علیه رییس جمهوری آمریکا انجام داده است.

خبرگزاری تسنیم:  معاون دبیرکل و نماینده عالی سازمان ملل در مسائل خلع سلاح، به آمریکا و روسیه توصیه کرد: تا فراهم شدن امکان بررسی تغییرات جدید جهانی برای امضای سندی جدید، حداقل برای پنج سال پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی را تمدید کنند. “ایزومی ناکامیتسو” معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و نماینده عالی‌رتبه این سازمان در مسائل خلع سلاح ، به ایالات متحده و فدراسیون روسیه توصیه کرد تا پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3) را حداقل به مدت پنج سال دیگر تمدید کنند.

رادیو چین: ما شیائو وی رییس کمیته ملی بهداشت و سلامتی چین در  نشست وضعیت کارهای مقابله و پیشگیری مشترک با شیوع بیماری ذات الریه ناشی از ویروس کرونا را تشریح کرد. این مقام چینی عنوان کرد: با توجه به توالی و تربیب ژن، این ویروس جدید با ویروس های سارس و مرس یکسان نیست و یک اصله جدید ویروس است. با توجه به مدارک این بیماری، این ویروس جدید در اولیه از حیوانات وخشی به انسان انتقال شده و اکنون با زندگی و موجود در بدن انسان منطبق شده است.

الکوثرفارسی: ولادیمیر ژیرینفسکی نایب رئیس دومای روسیه ، آمریکا را عامل اصلی انتشار ویروس کرونا در چین معرفی کرد و  گفت ویروس کرونا توطئه آمریکا است. ژیرینفسکی افزود : آمریکایی‌ها می‌ترسند که نتوانند بر اقتصاد چین غلبه کنند یا حداقل هم‌سطح آن باشند. “آن ایدالگو” شهردار پاریس اعلام کرد، در پی شیوع ویروس کرونا، انجمن‌های چینی های حاضر در این کشور رژه سال نوی چینی را به تعویق انداختند.

ان .اچ.کی ژاپن:  هند در یک رژه نظامی در دهلی نو از یک موشک ساخت این کشور پرده برداری کرد و گفت که این موشک می تواند ماهواره ها را نابود کند. این رژه به منظور بزرگداشت هفتاد و یکمین روز جمهوری از زمانی که قانون اساسی این کشور در سال ۱۹۵۰ به اجرا درآمد، برگزار شد. در این رژه تانک ها و موشک های از جمله موشک ضد ماهواره Misson Shakti به نمایش گذاشته شدند.

تی .آر.تی ترکیه: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در راس یک هیئت بلندپایه عازم الجزیره شده بود، با استقبال رسمی عبدالمجید تبون، همتای الجزایری خود وارد این کشور شد.

دویچه وله : در پی کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در منطقه، نیروهای آلمانی مستقر در عراق، آموزش نیروهای کرد در شمال این کشور را دوباره از سر گرفتند. درباره امکان ادامه مأموریت نیروهای آلمانی در مرکز عراق هنوز رایزنی می‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *