جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

هدف مشروع اسرائیلی‌ها، بیمارستان کودکان غزه!

در نوار غزه بمباران مناطق مختلف ازجمله بیمارستان کودکان هم‌زمان با درگیری‌های سنگین میان نیرو‌های مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در جریان است و این در حالی است که به اذعان سخنان نظامیان صهیونیست شرایط کنونی گروه‌های فلسطینی در نوار غزه بسیار دور از نقطه فروپاشی به نظر می‌رسد .

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی باید فوراً خلع سلاح اتمی شود، فردا دیر است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تهدید رژیم صهیونیستی به استفاده از بمب اتم در غزه، اظهار کرد: شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی باید برای خلع سلاح اتمی این رژیم وحشی و آپارتاید فوری و بدون وقفه اقدام کند. فردا دیر است.

ده‌ها فلسطینی زنده در آتش سوختند

تصاویر منتشرشده از جنایت تازه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که گروهی از مردم فلسطین در نوار غزه براثر انفجار بمب زنده در آتش می‌سوزند.

بمباران ۴۵۰ منطقه غزه در یک شب

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته در میان سکوت جامعه بین‌الملل ۴۵۰ منطقه را در نوار غزه بمباران کردند.

Loading

رسانه ها: آزمایش موشکی هند و …

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تلاش اسرائیل برای کشف تونل های زیرزمینی حزب الله، پرتاب ۴۰ ماهواره تجاری به فضا توسط چین، شکست آتش بس لیبی توسط ژنرال حفتر، افزایش بی اعتمادی مردم انگلیس به دولت، زمان معرفی نامزد نخست‌وزیری جدید عراق، عدم شرکت ظریف در مجمع داووس، آزمایش موشکی جدید هند، نشست جریان های سنی عراق در ابوظبی، زمان اعلان طرح «معامله قرن» توسط ترامپ، استفاده تروریست های سوری از تسلیحات ناتو، انتقاد افغانستان از طالبان و درخواست مادورو برای مذاکره مستقیم با ترامپ مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که در حال نصب یک سامانه زیر زمینی در مرز لبنان است و با آن از تهدیدهای ناشی از نفوذ اعضای جنبش حزب الله از طریق تونل به خاک خود جلوگیری خواهد کرد. ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد که عملیات نصب یک سامانه تکنولوژیک برای رهگیری و شناسایی فعالیت‌های مرتبط با حفر و ساخت تونل در طور مرز این کشور با لبنان آغاز شده است. جاناتان کانریسیوس، سخنگوی ارتش اسرائیل در خصوص این سامانه به خبرنگاران گفت: «این سیستم جدید مجهز به حسگرهای دریافت اطلاعات لرزه نگاری و آکوستیک است که بواسطه آن می‌توان فعالیت‌های بالقوه برای شناسایی عملیات زیرزمینی را شناسایی و رهگیری کرد.»

العالم: چین اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۴۰ ماهواره تجاری را در زمینه های گوناگون مانند اطلاع رسانی، کنترل از راه دور و آزمایش‌های فنی، طراحی و به فضا پرتاب کرده است. سازمان ملی هوا فضای چین روز دوشنبه با انتشار گزارش سالانه «کتاب آبی فناوری فضای چین ۲۰۱۹» اعلام کرد با توجه به روند سریع توسعه فضانوردی تجاری در سراسر جهان، چین نیز همراه با سایر کشورها، فناوری‌های فضایی تجاری خود را توسعه می‌دهد و تعداد شرکت‌های تولید کننده ماهواره در چین به سرعت افزایش پیدا کرده است.

ایرنا: دومین کنفرانس صلح لیبی دیروز (یکشنبه) در حالی در برلین با توافق درباره عدم حمایت نظامی از طرف‌های درگیر لیبی پایان یافت که نیروهای “ارتش ملی لیبی” به فرماندهی ژنرال “خلیفه حفتر” بلافاصله پس از پایان این کنفرانس، طرابلس پایتخت کشور را هدف حملات خود قرار دادند. این کنفرانس که در پایتخت آلمان با هدف برقراری آتش بس پایدار برای نیل به صلح با حضور مقامات ارشد 12 کشور جهان برگزار شده بود و تنها با توافق بر سر عدم حمایت نظامی از طرفین درگیری در لیبی توسط کشورها پایان یافت، در اندک زمانی با حمله یک طرف دعوای قدرت به پایتخت این کشور نقض شد.

خبرگزاری صدا و سیما: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، بی اعتمادی مردم انگلیس به دولت، نهاد‌های تجاری، رسانه‌ها و موسسات خیریه به بالاترین سطح در دست کم ۲۰ سال گذشته رسیده است. شرکت روابط عمومی ادلمن آمریکا نظرسنجی را درباره شاخص اعتماد مردم از تاریخ ۱۹ اکتبر تا ۱۸ نوامبر – ۲۷ مهر تا ۲۷ آبان ماه – در بحبوحه تنش‌ها در انگلیس انجام داد؛ زمانی که پارلمان این کشور خروج برنامه ریزی شده از اتحادیه اروپا را به تأخیر انداخت و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. در این نظرسنجی جدید که روز دوشنبه منتشر شد، انگلیس در بین ۲۸ کشوری که در آن شرکت داشتند پس از ایرلند، اسپانیا و ژاپن در رتبه پنجم از پایین جدول قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، موعد معرفی نامزد نخست‌وزیری جدید را پس از برگزاری تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در روز جمعه آینده اعلام کرد. «عبدالامیر تعیبان» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق با اشاره به اینکه هنوز فراکسیون‌های سیاسی بر سر معرفی نامزد نخست‌وزیری عراق توافق نهایی نکرده‌اند، موعد معرفی این نامزد را اعلام کرد. تعیبان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) توضیح داد: پرونده انتخاب نخست‌وزیر آتی، پس از تظاهرات روز ۲۴ ژانویه (جمعه – ۴ بهمن)، نهایی خواهد شد.

الکوثر: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره بحث حضور وزیر خارجه در نشست داووس گفت: قرار بود ظریف برای شرکت در مجمع داووس به سوئیس برود که به رغم دعوت اولیه و رسمی، برنامه را به هم زدند که این سفر انجام نمی‌شود.

خبرگزاری مهر: راشاتودی در خبری فوری از آزمایش موفقیت‌آمیز موشکی با برد سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر در هند خبر داده و عنوان داشت که این موشک قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد. این موشک از یک سکوی پرتاب در زیر دریا شلیک شده است. هنوز اطلاعات بیشتری درباره این آزمایش موشکی منتشر نشده است.

ایسنا: از حدود یک هفته پیش در محافل سیاسی عراق صحبت درباره نشستی است که تعدادی از شخصیت‌های پارلمانی و تجار سنی در ابوظبی برای بررسی تشکیل یک اقلیم سنی برگزار کرده بودند. به رغم اینکه ائتلاف القوی العراقیه (گروه‌های عراقی) به عنوان بزگترین نماینده سنی‌ها در پارلمان این موضوع را کاملا تکذیب کرده اما گروه‌های سیاسی سنی دیگر و سیاستمداران عراقی برگزاری این نشست با نظارت امارات در روزهای ۹ و ۱۰ ژانویه را تأیید کردند.

تسنیم: منابع صهیونیست اعلام کردند که رئیس‌جمهوری آمریکا اصرار دارد که طرح «معامله قرن» را پیش از انتخابات رژیم اسرائیل رونمایی کند ولی تصمیم‌گیری نهایی درباره موعد این رونمایی، ظرف روزهای آتی گرفته خواهد شد.

اسپوتنیک: ژنرال یوری بورنکوف، رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه اظهار داشت که ستیزه جویان به صورت فعال شروع به استفاده از مهمات و سلاح‌های کشورهای عضو ناتو کرده‌اند. از ماه مه سال 2019 تاکنون اوضاع این چنین متشنج نبوده است.

پارس تودی: معاون دوم رئیس‌جمهوری افغانستان گفت: هدف طرح طالبان برای کاهش حملات،‌ فرار از صلح واقعی و فریب جامعه جهانی است. “دانش سرور” امروز دوشنبه در نشست خبری در کابل افزود، ممکن است آمریکا با طالبان توافقنامه به اصطلاح صلح امضا کند، اما این توافقنامه، مشکل افغانستان را حل نخواهد کرد. وی تصریح کرد: اگر بین طالبان و آمریکا توافقنامه به اصطلاح صلح امضا شود، حرکتی مثبت است ولی طرف اصلی جنگ، حکومت و مردم افغانستان است که تاکنون در حاشیه قرار گرفته‌اند و در چنین وضعیتی تحقق صلح امکان پذیر نیست.

آناتولی ترکیه: نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که زمان آغاز مذاکرات مستقیم با ایالات متحده برای پایان دادن به بن بست سیاسی که کشورش را تحت فشار قرار می دهد، فرا رسیده است. مادورو در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست آمریکا با اشاره به اینکه در تلاش برای دیدار مستقیم با ترامپ است، افزود: اگر احترام بین دو کشور وجود داشته باشد، بدون توجه به این مساله که ایالات‌متحده چقدر بزرگ است و اگر گفت‌وگو باشد، یک تبادل معنادار و با ثمر اطلاعات رخ می‌دهد. می‌توانیم یک گونه جدید از رابطه ایجاد کنیم؛ رابطه‌ای از سر احترام و گفت‌وگو که وضعیتی برد-برد را به وجود می‌آورد. در حالی‌که یک رابطه تقابلی، شرایط باخت-باخت را فراهم می‌کند. فرمول اینگونه است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *