جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading

رسانه ها؛ عصبانیت سناتورها ازکاخ سفید و…

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نشست مقامات دولتی آمریکا با اعضای کنگره برای بررسی دلایل ترور سردارسلیمانی، عقب نشینی ترامپ از تشدید تنش با ایران، استقبال سناتورهای جمهوریخواه از عقب نشینی ترامپ، گفت‌وگوی ترامپ با دبیرکل ناتو درباره خاورمیانه، گفتگوی تلفنی ترامپ و نتانیاهو درباره حمله موشکی به عین الاسد، تاکید واشنگتن بر مذاکرات بدون پیش شرط با ایران، تلاش کنگره آمریکا برای  محدود کردن اختیارات ترامپ در مورد ایران، ابراز نگرانی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از تنش ایجاد شده بین ایران و آمریکا، رد درخواست برجامی ترامپ از سوی بریتانیا و آلمان، نگرانی چین و ژاپن از افزایش تنش ها در خاورمیانه، کشته شدن چهار نظامی ترکیه در شمال سوریه، اجرای مرحله دوم توافقنامه تجارت آزاد چین و پاکستان و افتتاح خط لوله گاز «جریان ترک» با حضور سران روسیه، صربستان و بلغارستان از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صداو سیما:  در پایان جلسه مقامات دولتی آمریکا با اعضای کنگره برای توضیح دلایل ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی؛ بسیاری از سناتورها با عصبانیت گفتند دلایل کاخ سفید غیرواقعی و بی پایه بود و باید اختیارات جنگی ترامپ محدود شود. سناتور باب منندز پس از جلسه اطلاع رسانی شماری از وزرای دولت آمریکا در کنگره درباره ایران گفت: سوالات زیادی داشتیم که پاسخ آن‌ها به ما داده نشد.

ان .اچ.کی ژاپن: دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، نسبت به شلیک موشک توسط ایران به تاسیسات نظامی آمریکایی در عراق واکنش نشان داد. ترامپ می گوید آمریکا ارتش قدرتمند و کوبنده ای دارد اما این لزوما بدان معنی نیست که کشورش از آن استفاده خواهد کرد. ترامپ گفت دولتش هنوز سرگرم بررسی نحوه واکنش به تعرض ایران است اما بی درنگ تحریم های اقتصادی تنبیهی بر ایران اعمال خواهد کرد.

 پارس تودی:  شماری از سناتورهای جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا چهارشنبه شب از عقب نشینی “دونالد ترامپ” رئیس جمهور این کشور از تهدید ایران استقبال کردند. سناتورهای جمهوریخواه “لیندسی گراهام” Lindsey Graham،  “جیم اینهاف” Jim Inhofe، “جیم ریش” James Risch، “تیم کین” Tim Kaine و “رند پال” Rand Paul هر یک در اظهاراتی، عقب نشینی ترامپ از تهدید ایران را قدمی در راستای کاهش تنش در منطقه غرب آسیا برشمردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کاخ سفید از گفت‌وگوی رئیس جمهوری آمریکا با دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خبر داد. بر اساس بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، ترامپ در این گفت‌وگو بر جایگاه “نقش مهم ناتو در جلوگیری از مناقشات و حفظ صلح در خاورمیانه” تاکید کرد.

خبرگزاری مهر:رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی درباره افزایش تنش بین تهران و واشنگتن گفتگو کردند. بر اساس این گزارش، دفتر نتانیاهو اعلام کرد که در پی حمله موشکی ایران به دو پایگاه نظامی آمریکا در عراق دو طرف پیرامون تحولات منطقه رایزنی کردند.

العالم: برخی منابع خبری از اعلام آمادگی واشنگتن در سازمان ملل برای آغاز مذاکرات جدی با ایران بدون پیش شرط خبر داد. نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور آماده آغاز مذاکرات جدی با ایران بدون پیش شرط است.

اسپوتنیک روسیه: کنگره ایالات متحده، محدود کردن اختیارات رئیس جمهور، ترامپ در مورد ایران را بررسی خواهد کرد و به رای خواهد گذاشت. نانسی پلوسی، رئیس کنگره ایالات متحده با اشاره به تنش های اخیر بین ایران و آمریکا گفت: ” جلس نمایندگان ایالات متحده پنجشنبه برای محدود کردن اختیارات رئیس جمهور، دونالد ترامپ در مورد ایران رای گیری می کند.”

تی آر. تی ترکیه:  اورزولا فوندرلاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در رابطه با تنش ایجاد شده بین ایران و آمریکا، اعلام کرد که طرفدار باز شدن فضای بیشتری برای دیپلماسی میباشند. فوندر لاین طی سخنرانی در نشست حزب اتحاد سوسیال مسیحی آلمان در شهر Seeon در رابطه با تنش بین ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرده و به اهمیت کاهش این تنش تاکید کرد.

یورونیوز: وزیر خارجه بریتانیا نوشته است که بریتانیا درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را مبنی بر خروج دیگر کشورهای باقیمانده در برجام رد کرده است. دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا توافق هسته‌ای میان ایران و قدرتهای جهانی را برای «امنیت مشترک و جلوگیری از اتمی شدن ایران» مهم ارزیابی کرده است.

خبرگزاری تسنیم: وزیر دفاع آلمان به نمایندگی از کشورهای اروپایی درخواست اخیر رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام را رد کرده و موجودیت این توافق را به خودی خود یک ارزش دانست که برای حفظ آن باید تلاش شود. “آنگرت کرامپ -کارن بائر”، وزیر دفاع آلمان اعلام کرده که بر خلاف خواست آمریکا می خواهد به این توافق پایبند بماند.

خبرگزاری ایرنا: وزرای سیاست اقتصادی و مالی ژاپن و همتای چینی وی ضمن اظهار نگرانی در مورد افزایش تنش ها در خاورمیانه، بر اهمیت ثبات منطقه ای در پی حملات موشکی ایران علیه نیروهای آمریکایی در عراق تاکید کردند. «یاسوتوشی نیشیمورا» وزیر اقتصادی ژاپن و «خه لیفنگ» همتای چینی وی روز پنجشنبه در پکن به بررسی خطرات اقتصادی تنش میان ایران و آمریکا پرداختند.

الکوثر فارسی:  بر اساس گزارش منابع خبری، چهار نظامی ارتش ترکیه بر اثر انفجار بمب در شمال سوریه کشته شدند. وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که دو افسر و دو سرباز در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در روستای الاربعین در حومه راس العین کشته شدند.

رادیو چین: پروتکل مرحله دوم 17 به زودی به اجرا گذاشته می شود. گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی در پکن در این باره اعلام کرد: چین آماده است همراه با پاکستان برای رفاه بیشتر مردم دو کشور تلاش کند.

آناتولی ترکیه: مراسم افتتاح خطوط انتقال گاز طبیعی «جریان ترک» با حضور روسای جمهور ترکیه، روسیه، صربستان و بلغارستان و جمعی از مقامات خارجی دیگر در سالن کنگره «خلیج» استانبول برگزار شد. در این مراسم علاوه بر رجب طیب اردوغان و و ولادیمیر پوتین، فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه و الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه سخنرانی کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *