جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

مشاور امنیت ملی آمریکا: اگر مسکو به تهران سلاح بدهد ثبات در خاورمیانه متزلزل می‌شود / ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح بدهد این موضوع ثبات در خاورمیانه را متزلزل می‌کند».

کاخ سفید: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود

نیویورک – ایرنا- مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ابراز نگرانی از همکاری های نظامی ایران، روسیه و کره شمالی مدعی شد که پیشنهادات نظامی روسیه به ایران و کره شمالی می تواند منجر به افزایش بی ثباتی منطقه خاورمیانه شود.

امید جدید برای اوکراین

رسانه: واقع بینانه ترین سناریو برای اوکراین امتناع از بازگشت به مرزهای سال 1991 است.

امید جدید برای اوکراین

رسانه: واقع بینانه ترین سناریو برای اوکراین امتناع از بازگشت به مرزهای سال 1991 است.

Loading

رسانه ها؛ تهدید کره شمالی به رونمایی از سلاح راهبردی جدید و…

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تهدیدکره شمالی به انجام «اقدامی شوک‌آور» ضد آمریکا، واکنش پامپئو به تهدیدهای کیم جونگ اون، شکست آمریکا در اختلاف بین چین و کشور‌های آسیای مرکزی، تاکید ترکیه بر ادامه حضور نظامی این کشور در ادلب، تلاش خلیفه حفتر برای گسترش ابعاد بین المللی بحران لیبی، هشدار اتحادیه عرب نسبت به مداخله خارجی در لیبی، پیام شی جین پینگ به مناسبت سال نو میلادی، تعیین  تاریخ امضای اولین مرحله از توافق تجاری آمریکا با چین، نگاهی به مهمترین دستاوردهای نظامی روسیه در سال 2020، تاکید ماکرون بر روابط مستحکم با بریتانیا پس از برگزیت، واکنش ترامپ به حمله به سفارت آمریکا در بغداد، تهدید حشدالشعبی به محاصره پایگاه‌های آمریکا، اعزام نیروی جدید نظامی آمریکا به منطقه غرب آسیا و استقبال مدودف از توافق‌نامه گاز طبیعی روسیه با اوکراین از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم: کره شمالی، آمریکا را به انجام «اقدامی شوک‌آور» تهدید کرد. رهبر کره شمالی بامداد چهارشنبه به آمریکا هشدار داد در صورت ادامه سیاست‌های خصمانه با «اقدام شوک‌آور» پیونگ‌یانگ روبرو خواهد شد.«کیم جونگ اون» اعلام کرد دلیلی وجود ندارد که کشورش وقفه اعمال‌شده علیه آزمایش‌های موشکی را ادامه دهد.کیم گفته که کره شمالی یک «سلاح راهبردی جدید» را آماده رونمایی دارد و زمان رو به اتمام است.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه آمریکا در واکنش به تهدید رهبر کره شمالی مبنی بر رونمایی از سلاح راهبردی جدید، ابراز امیدواری کرد پیونگ‌یانگ مسیر جنگ را انتخاب نکند. «مایک پامپئو»  ابراز امیدواری کرد که کره شمالی به جای جنگ، مسیر صلح و امنیت را در پیش بگیرد. وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نگرانی از اظهارات رهبر کره شمالی، گفت: «اگر رئیس کیم به تعهداتی که به رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ داده عمل نکند، بسیار ناامید کننده خواهد بود».

خبرگزاری صداو سیما: سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: خالت آمریکا در امر همکاری بین چین و کشور‌های آسیای مرکزی اقدامی غیرمعمول و محکوم به شکست است. شووانگ گفت:چین و کشور‌های آسیای مرکزی همسایگان دوست هم و شرکای راهبردی هستند. هر دو طرف از نظر امنیت و خطرات با هم مرتبط هستند. این پنج کشور (کشور‌های آسیای مرکزی) به مرز‌های استان سین کیانگ (Xinjiang) نزدیک هستند و از اوضاع واقعی در سین کیانگ بهتر از آمریکا آگاه هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد، کشورش قصد ندارد نیروهای خود را از استان ادلب در شمال شرق سوریه خارج کند. خلوصی آکار، دولت سوریه را به نقض آتش بس در ادلب متهم کرد و از روسیه خواست که برای خاتمه این عملیات ها از نفوذ خود استفاده کند.

الکوثرفارسی: “خلیفه حفتر” فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی که به مصر سفر کرده است، از کشورهای عربی خواست تا با دخالت‌های ترکیه در لیبی مقابله کنند.حفتر از جامعه بین‌المللی خواست تا مانع اعزام نیروهای ترکیه‌ای به لیبی شوند و ازکشورهای عربی  نیز خواست تا مانع از آن شوند که ترکیه «ثروت‌های ملت لیبی را به یغما ببرد». لیبی عملاً از سال 2014 به بعد دارای حاکمیت دوگانه شده و بخشی ازآن دراختیار دولت” وفاق ملی” مستقردرطرابلس است که جامعه بین المللی آن را به رسمیت می شناسد. در شرق لیبی در “طبرق” نیز دولت دیگری مدعی حاکمیت است که به دولت شرق لیبی معروف بوده و مورد حمایت “خلیفه حفتر”فرمانده نظامی لیبیایی است. 

خبرگزاری مهر: اتحادیه عرب در واکنش به توافق های نظامی و دریایی منعقده میان ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی خواستار تلاشها برای «جلوگیری از مداخله خارجی» در این کشور آفریقایی شد.اعضای دائم اتحادیه عرب در یک نشست فوق العاده در پایتخت مصر قطعنامه‌ای را تصویب کردند که در آن «بر لزوم جلوگیری از هرگونه مداخله که ممکن است ورود افراط گرایان خارجی به لیبی را تسهیل کند» تأکید شد.

رادیو چین: کمیته ملی کنفرانس مشورت سیاسی خلق چین به مناسبت سال نو میلادی تاکید کرد، ایجاد همه جانبه جامعه نسبتا مرفه آرمان زیبای ملت چین است و مردم چین پس از تلاشهای سخت و درازمدت به تحقق ایجاد همه جانبه جامعه نسبتا مرفه و دستیابی به این پیروزی بزرگ و نخستین هدف از دو هدف دو سده گرد بسیار نزدیک می شویم.

خبرگزاری ایرنا:  رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که اولین مرحله از توافق تجاری واشنگتن و پکن در اواسط ماه ژانویه در کاخ سفید امضاء می‌شود. ترامپ بعد از تعیین تاریخ امضای مرحله اول توافق تجاری گفت: در آینده به پکن سفر خواهد کرد تا دور دیگری از مذاکرات را با هدف حل سایر نقاط مهم روابط طرفین انجام دهد. 

اسپوتنیک روسیه: در سال 2020 که برنامه تسلیحاتی دولتی 2010 – 2020 برای ارتش روسیه به پایان می رسد، پیش بینی می شود نیروی دریایی روسیه دو کشتی حامل بالگرد از نوع کشتی های فرانسوی میسترال، همچنین دو زیردریای هسته ای از نوع مدرن شده “یاسن – ام” را دربافت نماید.علاوه بر این، ارتش سلاح هایی را که مدت طولانی در انتظار آن بود را دریافت می کند. آزمایش موشک های استراتژیک ادامه خواهد داشت و سطح آمادگی ارتش افزایش می یابد و همکاری های نظامی و فنی تقویت می شود.  

خبرگزاری تسنیم:  امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی تلویزیونی در آستانه سال جدید میلادی گفت: خواستار یک روابط مستحکم و قوی با بریتانیا پس از برگزیت هستم. وی در ادامه افزود:  خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک آزمون برای کشور ما است. من مصمم به حفظ یک رابطه مستحکم بین دو کشور خواهم بود.

یورونیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به حمله به سفارت این کشور در عراق گفت که ایران برای آسیب های مالی و جانی در جریان حمله به هر یک از تاسیسات ایالات متحده «کاملا» مسئول شناخته خواهد شد. رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توئیترش نوشت: «این یک هشدار نیست بلکه یک تهدید است، سال نو مبارک!»

آناتولی ترکیه: یکی از فرماندهان حشدالشعبی تهدید کرد که به زودی پایگاه‌ های آمریکا در عراق را محاصره می‌کنند. ‫ابو ولاء الولائی فرمانده نیروهای گردان‌های سید شهدا(وابسته به حشدالشعبی)، تهدید کرد که تمامی پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق را محاصره خواهند کرد.

پارس تودی: وزارت دفاع آمریکا “پنتاگون” اعلام کرد، واشنگتن در واکنش به حوادث عراق قصد دارد 750 سرباز آمریکایی را در منطقه غرب آسیا مستقر کند.”مارک اسپر” وزیر دفاع آمریکا نیز تصریح کرد، نیروهای آمریکایی آماده‌ استقرار در منطقه غرب آسیا ظرف روزهای آینده هستند. آمریکا از ماه می 2019 تاکنون مجموعا چهارده هزار نظامی را به  بهانه های مختلف به منطقه غرب آسیا اعزام کرده است.

تی .آر.تی ترکیه: نخست وزیر روسیه اظهار داشت: توافق‌نامه 5 ساله انتقال گاز طبیعی روس به اروپا از طریق اوکراین یک فداکاری بود. دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه با انتشار اطلاعیه ای در صفحه فیسبوک خود درباره توافقنامه انتقال گاز طبیعی بین مسکو و کیف اظهار داشت: برای حل مشکلات بین روسیه و اوکراین٬ شرکت نفت و گاز «گازپروم» تلاش زیادی کرده و دیدارهای سه جانبه انجام دادیم. اکنون تمام مشکلات حل شده و درخواست های غرامت متوقف شدند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *