جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را خطرناک خواند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش اسرائیل قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و هشدار داد که چنین اقدامی «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

Loading

رسانه ها؛ نورد استریم2 چالش روسیه وآمریکا و…

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید روسیه برتکمیل خط لوله نورد استریم 2، انتقاد اروپا از تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم2، تهدید آمریکا علیه پیمان‌کاران پروژه گازی روسیه –اروپا، استقرار سامانه موشک‌های مافوق صوت روسیه، تاکید لاوروف بر تمدید استارت جدید بدون قید و شرط، احتمال تمدید مذاکرات برگزیت به فراتر از سال ۲۰۲۰، آغاز عصر جدید در روابط چین و روسیه، صادرات سامانه موقعیت یابی ماهواره ای چین  به ۱۲۰ کشور، بازتاب بین‌المللی رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین، احتمال استعفای برهم صالح و بحران خلا قانونی قدرت در عراق، افزایش درگیری‌های‌ مرزی میان پاکستان و هند و گفتگوی سران روسیه و مصر درباره تحولات لیبی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری فارس: وزیر انرژی روسیه گفت که خط لوله گاز نورد استریم 2 که تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته پیش از پایان سال 2020 تکمیل می‌شود. «الکساندر نواک» با بیان اینکه خط لوله گاز نورد استریم 2 پیش از پایان سال 2020 میلادی به پایان خواهد رسید، افزود: از کشتی «آکادمیک چرسکی» شرکت گازپروم برای تکمیل ساخت خط لوله نورد استریم 2 استفاده خواهد شد اما زمان بیشتری برای مهیاسازی بیشتر مورد نیاز است.خط لوله نورد استریم 2 پروژه مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و 5 شرکت اروپایی است.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس کمیسیون اروپایی ضمن حمایت از پروژه گازی “نورد استریم۲” انتقاد شدیدی به تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه وارد کرد. “اورزولا فون‌درلاین”، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در گفتگو با هفته‌نامه “اشپیگل” انتقاد شدیدی به تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی “نورد استریم2” وارد کرده در عین حال گفت که البته این پروژه یک بعد سیاسی دارد و کمیسیون اروپایی با ابزاری که در اختیار دارد از علایق کشورهای شرق اروپا حمایت می‌کند.

پارس تودی: وزارت خارجه آمریکا به شرکت‌ها و پیمانکاران فعال در پروژه خط لوله گاز “نورد استریم 2” هشدار داد در صورتی که فورا فعالیت خود در این پروژه را متوقف نکنند هدف تحریم قرار خواهند گرفت. در حالی که پروژه “نورد استریم 2” با هدف افزایش صادرات گاز به اروپا توسط روسیه و کنسرسیومی اروپایی در دست اجراست؛ آمریکا در تلاش است با سنگ اندازی در روند اجرایی آن، این پروژه را متوقف کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، اولین واحد موشک‌های مافوق صوت “آوانگارد” را مستقر و راه اندازی کرده است. محل استقرار این سیستم اعلام نشده هرچند مقام‌ها پیشتر اشاره کرده بودند که در رشته کوه‌های اورال خواهد بود.ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفته است که این موشک‌ها با توانایی حمل سلاح اتمی می‌توانند ۲۰ بار سریعتر از صوت حرکت کنند که روسیه را از سایر کشورها جلو می‌اندازد.

خبرگزاری صدا و سیما:  وزیر امور خارجه روسیه گفت : مسکو خواستار تمدید پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای بدون قید و شرط است. سرگئی لاوروف گفت: “رویکرد روسیه درباره آینده استارت جدید را ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به روشنی تدوین کرده است. ما از تمدید بدون قید و شرط آن حمایت می‌کنیم.

العالم:  “اورزولا فون در لاین”، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه فرانسوی «له‌ اکوس» به مسئله برگزیت پرداخته و درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات تجاری با انگلیس در دوران پسا برگزیت و دوران انتقالی کوتاهی که مقرر شده و تا پایان سال 2020است ابراز تردید کرده و گفته است که این اتحادیه و انگلیس تلاش برای رسیدن به توافق بر سر مسائل تجاری و سایر مسائل مربوط به روابط آینده دو طرف را ادامه خواهند داد و بایستی تمدید مذاکرات به فراتر از سال ۲۰۲۰ را مد نظر قرار دهند.

رادیو چین:  سال 2019 مصادف با هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک چین و روسیه است. در همین سال شی جین پینگ رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین همتای روس او ملاقاتهای زیادی داشتند. علی رغم همه تحولات جهانی، این دو کشور نزدیک تر شدن و استحکام روابط را به عنوان گزینه ای برای گشودن برگی جدید در تاریخ بشر برگزیده اند. وانگ یی وزیر خارجه چین به مناسبت هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک چین و روسیه، این روابط را این گونه جمع بندی کرد: «این نزدیک ترین، محکم ترین، بالغ ترین و پایدارترین روابط دوجانبه در دنیا است که تحت رهبری سران دو کشور در آینده حتی به سطح بالاتری نیز خواهد رسید.»

ان .اچ.کی ژاپن: چین می گوید تولیدات اولیه سامانه موقعیت یابی ماهواره ای خود را که در داخل توسعه داده، تا کنون به بیش از ۱۲۰ کشور و منطقه صادر کرده است. سامانه موقعیت یابی «بِیدو» در سال ۲۰۱۲ وارد مدار شد و در دسامبر سال ۲۰۱۸ در سطح جهانی در دسترس قرار گرفت و اکنون با سامانه موقعیت یابی جهانی آمریکا، جی پی اِس، رقابت می کند.

اسپوتنیک روسیه: رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت. روزنامه مردم چین نوشت؛ این مانور مشترک توجه مجامع عمومی غرب را به خود جلب کرده است. این رزمایش در واقع میزان دوستی سه کشور روسیه، چین و ایران را نشان می دهد. اما از آنجا که کشورهای غربی مرتکب اقداماتی اشتباهی شده اند، دوستی ین سه کشور باعث نگرانی آنها می شود.

آناتولی ترکیه: با امتناع رئیس جمهور عراق برای معرفی نماینده ائتلاف البنا برای نخست وزیری، احتمال استعفای برهم صالح و عمیق تر شدن بحران سیاسی در این کشور وجود دارد.برهم صالح، رئیس جمهور عراق به دلیل امتناع ازمعرفی اسعد العیدانی از ائتلاف البنا به عنوان نخست‌وزیر این کشور و همچنین اعلام آمادگی برای استعفا از سمت خود، عراق را وارد بحران جدید سیاسی می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: تبادل آتش میان مرزبانان پاکستان و هند در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر طی ۳۶ ساعت گذشته بالا گرفت و گزارش‌ها حاکی از جان باختن دو نظامی پاکستانی است.رسانه های پاکستانی اعلام کردند، مناطق مسکونی در نزدیکی خط کنترل مرزی در داخل پاکستان هدف آتشباری نیروهای هند قرار گرفت.

خبرگزاری مهر: روسای جمهور روسیه و مصر در تماس تلفنی، پیرامون تحولات اوضاع لیبی گفتگو کردند. ریاست جمهور مصری اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و عبدالفتاح السیسی در این تماس تلفنی در خصوص توقف دخالت های خارجی در لیبی توافق کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *