جدیدترین مطالب

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

امریکا در فکر استفاده از ربات به جای سرباز

در جنگ‌های آینده، فرماندهان آمریکایی می‌خواهند ربات‌ها را به مقابله با اولین گلوله‌های دشمن بفرستند. روبات‌های ارتش آمریکا که روی هشت چرخ حرکت می کنند و از مهمات کافی در انبانشان برای تغذیه سلاح های دستی برخوردارند، در آن میدان رزمی، به شهر خیالی اوجن حمله کردند. روبات‌ها به خانه‌هایی که نیروی مقابل در آنها پناه گرفته بودند، تیراندازی کردند. پهپادهایی که ساعت‌ها روی میدان جنگ پرواز ‌کردند، بالای سر مک‌کردی و تیمش پرسه زده و "بمب‌ها" – در این مورد توپ‌های فومی فوتبال – را مستقیماً روی آنها پرت کردند، شلیک های دقیق توپخانه. سگ‌های روباتیک با سنسورهای روی سرشان، خانه‌ها را برای اطمینان از پاک بودن آنها جست وجو می‌کردند.
Loading

أحدث المقالات

قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای عملیات تلافی جویانه ایران به اسرائیل را محکوم کرده و در خصوص حمله اسرائیل به مقر دیپلماتیک ایران به ابراز تاسف بسنده کرده است.

ببینید | توهین نتانیاهو به دانشجویان آمریکایی؛ نخست وزیر اسرائیل عصبانی شد

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.» منبع: نورنیوز

موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه در خصوص سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا گفت: سفر هیئت عالی به پاکستان و سری‌لانکا در مقطع فعلی راهبردی و برای آینده روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای بسیار مهم و تعیین کننده است.

Loading

رسانه ها؛ رزمایش ایران، روسیه و چین زیر ذره بین آمریکا و…

۱۳۹۸/۱۰/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: برگزاری رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند و واکنش آمریکا، درخواست ترامپ از ایران، روسیه و سوریه، انتخاب دوباره نتانیاهو به ریاست حزب لیکود، تاکید ارتش چین برافزایش مسئولیت های بین‌المللی خود،  عبور ناو هواپیمابر ساخت چین از تنگه تایوان ، تصویب اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن به خاورمیانه، واكنش روسيه به تحريم های آمریکا علیه حزب الله، درخواست رسمی لیبی برای حمایت نظامی ترکیه، هشدار روسیه و  اتحادیه عرب نسبت به خطر هرگونه مداخله خارجی در لیبی، انتقاد گوترش نسبت به تعلل آمریکا در صدور روادید، واکنش روسیه به تمدید تحریم‌های اروپا و ادامه اعتراضات فراگیر در هند از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری صداو سیما:  رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند برگزار می شود. این رزمایش مشترک دریایی، آزادسازی کشتی های ربوده شده توسط دزدان دریایی را شبیه سازی می کند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین روز جمعه در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود و چهار روز ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری فارس:  وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در رزمایش سه‌جانبه این کشور با ایران و چین، سه کشتی ناوگان دریای بالتیک این کشور حضور خواهند داشت. وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد در این رزمایش سه‌جانبه برای نخستین بار به آزادسازی یک کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی پرداخته خواهد شد.

العالم: وزارت دفاع آمریکا به برگزاری رزمایش سه‌جانبه میان ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند واکنش نشان داد.«سیان رابرتسون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن رزمایش دریایی مشترک ایران،‌ روسیه و چین در اقیانوس هند را زیر نظر دارد و با متحدان در راستای اطمینان از آزادی دریانوردی همکاری خواهد کرد. وی در ادامه گفت: «ما از برگزاری رزمایش چندجانبه میان ایران،‌ چین و روسیه در دریای عربی مطلع هستیم. ما آن را زیر نظر داریم.

الکوثرفارسی:  رئیس‌جمهور آمریکا با تمجید از تلاش ترکیه برای متوقف کردن عملیات آزادسازی «ادلب»، از ایران، روسیه و سوریه خواست این عملیات را متوقف کنند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اتهام‌زنی به ایران، روسیه و سوریه در مورد عملیات آزادسازی «ادلب»، از خواسته ترکیه برای توقف این عملیات حمایت کرد.

یورونیوز: اعضای حزب راستگرای لیکود در اسرائیل در حالی برای انتخاب رهبر این حزب به پای صندوق های رای رفتند که اسرائیل در آستانه سومین انتخابات پیاپی قرار دارد.هر چند نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل موفق به شکست گدیون سار، رقیب خود شد اما این رای گیری در کنار تعقیب قضایی بنیامین نتانیاهو نشانه ای از تضعیف موقعیت او محسوب می شود.

رادیو چین: وو چیان سخنگوی وزارت دفاع چین در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد، ارتش چین در سال جاری همکاری های نظامی بین‌المللی در عصر جدید را ارتقا بخشید و در این باره به دستاوردهای جدید رسیده است. در سال آینده، ارتش چین بر اساس ایده ساخت جامعه بشری با سرنوشت مشترک، فعالانه مسوولیت های بین‌المللی خود را انجام می دهد، به طور همه جانبه همکاری های نظامی بین‌المللی در عصر جدید را افزایش داده و برای ساخت جهان زیبا با صلح پایدار و امنیت عمومی سهم‌ جدید خود را ادا می کند.

خبرگزاری ایرنا:  نخستین ناو هواپیمابر ساخت چین موسوم به شاندونگ از تنگه تایوان عبور کرده است.روزنامه تایوانی تایپه تایمز اعلام کرد ارتش تایوان به طور جدی و با دقت مراحل عبور ناوهواپیمابر چین از این تنگه را زیر نظر قرار داده است.این ناو یک هفته قبل از سوی نیروی دریایی چین رسما به خدمت گرفته شد و عبور فوری آن از تنگه تایوان هشداری به استقلال طلبان این جزیره در شرایطی است که تایپه خود را برای انتخابات ریاست جمهوری در روز یازدهم ژانویه آماده می کند.

ان .اچ.کی ژاپن: کابینه ژاپن روز جمعه طرح اعزام یک هواپیما و یک کشتی نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه را تصویب کرد.دولت ژاپن امیدوار است تا با این کار برای تضمین آن که کشتی های تجاری مرتبط با ژاپن بتوانند بصورت امن از آب های این منطقه عبور کنند، اطلاعات گرد آوری کند.

اسپوتنیک روسیه: نقشه های واشنگتن برای تحت فشار قراردادن « حزب الله» از راه تحریم‌ و مداخله آمریکا در جنبش های اعتراضی، انتظارات آمریکا برنیاورد. الکساندر زاسیپکین، سفیر روسیه در لبنان در این خصوص گفت:«آمریکا در این اواخر در ادامه کارزار فشار بر ایران و متحد آن کشور « حزب الله»، بطور فعال‌تری در اوضاع داخلی لبنان دخالت می کند.  آمریکا تحریم مالی را تحت شعار مبارزه با حزب الله وضع کرد، هر چند حزب الله هیچگونه حسابی در بانک های لبنان ندارد.

آناتولی ترکیه: فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی طی یک نشست خبری در تونس گفت: به‌منظور مقابله با مزدوران خلیفه حفتر که پایگاه‌های لیبی را در اختیار دولت‌های خارجی گذاشته است، به‌طور رسمی از ترکیه درخواست اعزام نیرو به کشورمان خواهیم کرد. باشاغا در ادامه با بیان اینکه خلیفه حفتر پایگاه نظامی لیبی را در اختیار امارات متحده عربی قرار داه داده است، تصریح کرد: “نظامیان شرکت خصوصی «واگنر»، روسیه، شبه‌نظامیان جنجوید و شورشیان چاد در لیبی می‌جنگند. دولت مشروع لیبی تنها نماینده کشورمان در جامعه بین‌المللی است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کرملین ضمن ابراز مخالفت مسکو با دخالت‌های خارجی در لیبی، بر حمایت مسکو از اقداماتی که به حل بحران در این کشور کمک می‌کنند، تاکید کرد. دیمیتری پسکوف، اعلام کرد: مسکو بر این باور است که دخالت طرف سوم در امور لیبی هرگز به توقف درگیری‌ها در این کشور کمکی نخواهد کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به خطر هرگونه مداخله غیر عربی در نزاع‌ها در لیبی و یمن و نقش منفی این مداخله در وخیم کردن این بحران‌ها هشدار داد. اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هشدارهای احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار وی در مسقط، پایتخت عمان با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان مطرح شد.

خبرگزاری مهر: دبیرکل سازمان ملل متحد از تعلل واشنگتن در فرآیند صدور روادید برای مقامات دیپلماتیک روسیه ابراز نگرانی کرد.سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» نسبت به تعلل واشنگتن در فرآیند صدور روادید برای دیپلمات‌های روسیه ابراز نگرانی کرده است.

پارس تودی :  سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از تمدید تحریم‌های بروکسل ضد مسکو، اعلام کرد، اتحادیه اروپا با این اقدام فرصت بهبود روابط با مسکو را از دست داد. «ماریا زاخارووا»، ضمن تاکید بر این موضوع که شرکت‌های اروپایی نیز از تمدید تحریم‌ها زیان می‌بینند، خواستار تجدید نظر اتحادیه اروپا در سیاست تحریمی علیه مسکو شد.

خبرگزاری تسنیم:«رام گوجر» نماینده حزب بی جی پی در پارلمان هند اعلام کرد: اگر نیاز باشد ظرف یک ساعت تمام معترضان را از خیابان ها پراکنده خواهیم کرد.وی تصریح کرد: این هند گاندی و جواهر لعل نهرو نیست بلکه هندی است که قدرت آن در دست نارندرا مودی است و او تصمیم می گیرد که قوانین به چه صورتی تصویب شوند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *