جدیدترین مطالب

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

اعتصاب در شرکت لوفت هانزا، منجر به لغو چهارصد پرواز شد

تلویزیون آلمان، «آ. اِر. دِ»، در ادامه اعتصاب‌های کادر حفاظتی و امنیتی چند فرودگاه بزرگ آلمان، این بار، اعتصاب در بزرگترین شرکت هواپیمایی مسافربری اروپا، «لوفتهانزا»، تنها در فرودگاه مونیخ، ۴۰۰ پرواز را لغو کرد .

Loading

أحدث المقالات

اسرائیل هیوم: گانتس از مذاکرات مبادله اسرا کنار گذاشته می‌شود

 روزنامه  «اسرائیل هیوم» فاش کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تصمیمی مبنی‌بر کنار گذاشتن بنی گانتس از مذاکرات جاری در قطر برای مبادله اسرا گرفته است. این روزنامه عبری همچنین نوشت اطرافیان گانتس به شدت از این تصمیم خشمگین هستند.

ترامپ: هر یهودی که به دموکرات‌ها رای دهد از اسرائیل و مذهبش متنفر است

 ترامپ در گفتگویی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات فزاینده دموکرات‌ها علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و نحوه مدیریت جنگ غزه همزمان با ادامه افزایش آمار کشته‌شدگان غیرنظامی گفت: «به نظر من درواقع آن‌ها از اسرائیل متنفرند و حزب دموکرات هم از اسرائیل نفرت دارد.» او افزود: «هر یهودی که به دموکرات‌ها رای دهد از مذهب خود متنفر است. آن‌ها از هرچیزی در رابطه با اسرائیل نفرت دارند و باید از خود شرمسار باشند، چون به این ترتیب اسرائیل نابود خواهد شد.» 

هوش مصنوعی خطر بشریت است؟

هوش مصنوعی به اختصار هوشی است که توسط ماشین ظهور پیدا می‌کند و در مقابل هوش طبیعی که توسط انسان و جانوران ظاهر می‌شود قرار می‌گیرد.

Loading

رسانه ها؛ افشای جزئیات جدید طرح آمریکایی «معامله قرن» و…

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: انتشار جزئیات جدیدی از طرح آمریکایی «معامله قرن»، تاکید چین و روسیه بر لغو بخشی از تحریم‌های کره شمالی، اظهار نگرانی ترامپ از اقدامات اخیر کره شمالی، پیشنهاد طرح «صلح آبی» سوئیس به ایران، رایزنی ترامپ و امیر قطر درباره تحولات منطقه، گفتگوی لاوروف و اتحادیه عرب درباره بحران در «خاورمیانه» ، اظهارات جدید گورباچف درباره  آمریکا، افزایش صادرات اسلحه روسیه، آغاز رزمایش مشترک روسیه و سوریه در آب‌های مدیترانه، برگزاری نشست شورای امنیت درباره کشمیر، تاکید سناتورآمریکایی بر خروج این کشور از افغانستان ، راه اندازی پروژه بهبود زندگی مردم پاکستان با کمک چین ، واکنش دولت وفاق لیبی به خبر سقوط قریب الوقوع طرابلس، تمرکز چین بر برنامه های رشد اقتصادی و حمایت پکن از رئیس اجرایی هنگ‌کنگ از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم:  منابع خبری به پیش نویس طرح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن دست یافته اند و این طرح در واقع نابودی آرمان فلسطینیان را دنبال می‌کند. بر اساس آنچه که در پیش نویس این طرح آمده است، یک توافق سه جانبه میان رژیم صهیونیستی، سازمان آزادی بخش فلسطین و جنبش حماس به امضا می‌رسد و یک کشور فلسطینی با نام «فلسطین جدید» روی خاک کرانه باختری و نوار غزه به جز شهرک‌های صهیونیست ‌نشین ایجاد می‌شود.در پیش‌نویس این توافق آمده است که بلوک‌های شهرک‌نشینان صهیونیست در اختیار اسرائیل خواهد بود و شهرک‌های دورافتاده و پراکنده هم به آن ملحق می‌شود.

یورونیوز: چین و روسیه پیش‌نویس قعطنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده‌اند تا بر اساس آن و «با هدف بهبود وضعیت مردم غیرنظامی» برخی از تحریم‌های کرۀ شمالی لغو شود.در این پیش‌نویس همچنین از «ادامۀ گفتگوها میان پیونگ یانگ و واشنگتن در تمام سطوح با هدف برقراری رابطه میان دو کشور، ایجاد اعتماد متقابل و تقویت تلاش‌ها برای رسیدن به صلح پایدار در شبه جزیرۀ کره» استقبال شده است.

ان .اچ.کی ژاپن: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره اقدامات تحریک آمیز اخیر کره شمالی ابراز نگرانی کرده است. ترامپ به خبرنگاران گفت که اگر در کره شمالی چیزی «در حال ساخت» باشد ناامید خواهد شد.اما او اضافه کرد که اگر چنین باشد آمریکا «به حسابش خواهد رسید» و گفت که واشنگتن «بسیار دقیق» در حال رصد پیونگ یانگ است.

اسپوتنیک روسیه: طرح صلح آبی برای تبدیل موضوع آب از «مناقشه» به «صلح» در بین کشور‌های منطقه خاورمیانه ایجاد شده است. سوئیس از ایران دعوت کرد برای عضویت در شورای سیاست‌گذاری و مدیریت طرح صلح آبی (Blue peace) همکاری کند.مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در ایران گفت:«طرح صلح آبی موقعیتی است که با ابتکار کشور سوئیس برای تبدیل موضوع آب از «مناقشه» به «صلح» در بین کشور‌های منطقه خاورمیانه ایجاد شده است».

خبرگزاری مهر: امیر قطر و رئیس جمهور آمریکا به صورت تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند. تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به صورت تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی کردند.دو طرف هم چنین در خصوص روابط استراتژیک میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه روسیه از دیدار و گفت‌وگوی وزیر امور خارجه این کشور با اتحادیه عرب خبر داد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با سفیران کشورهای عربی و نمایندگانی از هیأت اتحادیه عرب در مسکو، درباره موضوع صلح و امنیت در غرب آسیا گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری تسنیم: “میخائیل گورباچف” می‌گوید آمریکا با خروج از توافقات در عرصه کاهش و کنترل تسلیحات هسته‌ای، در واقع به دنبال برتری نظامی یک جانبه در جهان است، هرچند به عقیده وی، چنین هدفی بسیار خطرناک و دست نیافتنی است.”میخائیل گورباچف” رئیس جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی ، معتقد است که آمریکا با خارج شدن از سیستم توافقات در زمینه کاهش و کنترل تسلیحات هسته‌ای ، در واقع به دنبال یافتن برتری نظامی یک جانبه است، که البته، به گفته این سیاستمدار ، چنین هدفی بسیار خطرناک و دست نیافتنی است.

تی .آر.تی ترکیه: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور  روسیه اظهار داشت، صادرات اسلحه در سال جاری با افزایش نسبت به سال گذشته به 13 میلیارد دلار رسید. پوتین طی سخنانی در جلسه کمیسیون همکاری های فنی ارتش با کشورهای خارجی اطلاعاتی در رابطه با تجارت اسلحه روسیه ارائه  کرد.

خبرگزاری صداو سیما: نیرو‌های دریایی روسیه و سوریه روز سه شنبه رزمایش مشترک خود را در دریای مدیترانه آغاز کردند. یک منبع آگاه اعلام کرد این رزمایش با شرکت کشتی‌های نیروی دریایی روسیه و هواپیما‌هایی از پایگاه هوایی حمیمیم و نیز قایق‌های تندروی مجهز به موشک‌های ضد کشتی و کشتی‌های مین یاب سوریه برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  براساس اعلام چند دیپلمات، شورای امنیت سازمان ملل امروز سه شنبه به درخواست چین نشستی را به منظور بحث درباره وضعیت منطقه کشمیر تحت حاکمیت هند، برگزار می‌کند. این شورا آخرین بار ماه اوت گذشته در پی اقدام جنجالی هند در لغو قوانین مربوط به اعطای خودمختاری به منطقه کشمیر، نشست مشابهی را به هدف بررسی وضعیت این منطقه و به درخواست چین تشکیل داده بود. نشست امروز قرار است پشت درهای بسته برگزار شود.

الکوثرفارسی: سناتور لیندسی گراهام گفت رئیس‌جمهور ترامپ طی روزهای آتی عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان را اعلام خواهد کرد. سناتور لیندسی گراهام که به افغانستان سفر کرده است گفت: ترامپ می‌تواند تعداد نیروهای آمریکایی را از 12 هزار تن به 8600 تن کاهش دهد.

رادیو چین:  دو پروژه مربوط به بهبود زندگی مردم از جمله دانشکده مهارت حرفه ای و بیمارستان در پاکستان با کمک چین در گوادر استان بلوچستان واقع در جنوب غرب پاکستان رسما آغاز شد. وانگ جی هوا، مشاور بازرگانی (در سطح وزیر) سفارت چین در پاکستان ابراز امیدواری کرد که پاکستان همچنان از طرح کریدور اقتصادی چین و پاکستان پشتیبانی و به انجام طرح های یاد شده کمک کند.

آناتولی ترکیه: لایحه مربوط به توافق‌نامه همکاری نظامی و امنیتی ترکیه با لیبی در کمیسیون امور خارجی مجلس ملت کبیر کشور به تصویب رسید. کمیسیون امور خارجی مجلس ملت کبیر ترکیه طی نشستی پیش‌نویس لایحه مربوط به توافق‌نامه همکاری نظامی و امنیتی کشور با لیبی را تصویب کرد.

پارس تودی :  دولت وفاق ملی لیبی، اخبار مربوط به قرار گرفتن طرابلس، پایتخت، در یک قدمی سقوط را تکذیب کرد.ارتش وفادار به دولت وفاق ملی لیبی امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اخبار مربوط به سقوط قریب الوقوع طرابلس را در برابر حملات نیروهای موسوم به ارتش ملی  به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر، کذب خواند.

خبرگزاری ایرنا: اجلاس امور اقتصادی چین در شرایطی به ریاست «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در پکن برگزار شد که عمده نگرانی این کشور مقابله با رکود اقتصادی و مساعدت به رشد تولید ناخالص داخلی است موضوعی که باعث شد چین در توافق تجاری با آمریکا هم تسریع کند.این اجلاس که رهبران چین در آن شرکت کرده اند به دنبال ارایه برنامه هایی است که بر اساس آن کشور بتواند از شر آسیب های ناشی از تعرفه های اقتصادی سنگین آمریکا رهایی یافته و همزمان از رکود اقتصادی جلوگیری به عمل آورد.

دویچه وله : شی جین‌پینگ حمایت کامل پکن از رئیس اجرایی هنگ‌کنگ را اعلام کرد. کری لام زیر فشار شدید اعتراض‌های گسترده در هنگ‌کنگ قرار دارد. مردم هنگ‌کنگ خواستار تعیین رئیس اجرایی این دولت‌شهر در انتخاباتی دمکراتیک هستند.رئیس جمهوری چین همچنین ضمن اعلام پشتیبانی از رئیس اجرایی هنگ‌کنگ، حمایت خود از پلیس هنگ‌کنگ را نیز برای “اجرای قانون” اعلام کرد.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *