جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

روز 201 طوفان‌الاقصی| کشف 51 پیکر دیگر در خان یونس

این روزها غزه و به خصوص شهر خان یونس شاهد برگ دیگری از جنایات ارتش اشغالگر است؛ کشف گورهای دسته‌جمعی صدها شهید، نشان می‌دهد که آن‌ها یا زنده به گور و یا به شکل اعدام میدانی به شهادت رسیده‌اند.

کشف پیکر 51 شهید دیگر در خان یونس

سازمان امدادرسانی غزه خبر داد که با کشف پیکر 51 شهید دیگر در شهر خان یونس، تعداد شهدای تفحص شده در بیمارستان الناصر و دیگر مناطق این شهر به 324 مورد رسید.

برنامه‌های آیت الله رئیسی در کراچی به روایت تصویر

کراچی- ایرنا- ادای احترام به بنیانگذار فقید پاکستان، دیدار با مقامات ارشد دولت ایالتی، دریافت دکترای افتخاری دانشگاه کراچی و دیدار با نخبگان علمی و اقتصادی آخرین برنامه‌های آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان بود.

ترامپ: تظاهرات دانشگاهیان آمریکایی بر علیه رژیم صهیونیستی شرم‌آور است

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی که برای روز ششم محاکمه‌ خود در منهتن به دادگاه می‌رفت، به خبرنگاران گفت: تظاهرات دانشگاهیان آمریکایی بر علیه (رژیم) اسرائیل شرم‌آور است.

Loading

رسانه ها؛ پایان بی نتیجه نشست اقلیمی مادرید و…

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: توافق نمایندگان کوپ ۲۵ بر سر تقویت اقدامات مقابله با گرمایش جهانی، ابراز ناامیدی اتحادیه ‌اروپا از نتیجه کنفرانس اقلیمی سازمان‌ملل، تاکید فرانسه برگفتگو با روسیه، پایان رسمی دولت عبدالمهدی، تکذیب ضرب الاجل آمریکا برای مذاکره با کره شمالی، آمریکا در صدد آزمایش دو موشک ممنوعه ، تاکید مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا برحفظ برجام، پافشاری حریری بر تشکیل دولت تکنوکرات، اعلام زمان بارگذاری سوخت نخستین نیروگاه اتمی امارات،  لغو افزایش تعرفه واردات گندم و خودروهای آمریکایی از سوی چین، دیدار نخست‌وزیر چین با «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ در پکن، خروج چهارنظامی آمریکایی از افغانستان، ورود ناوجنگی آمریکا به دریای سیاه، هشدار اردوغان به تعطیل کردن پایگاه‌های نظامی اینجرلیک و کوره‌جیک ، گشایش پایگاه نظامی ترکیه در قطر و اخراج دو دیپلمات چینی از آمریکا به اتهام جاسوسی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

ان .اچ.کی ژاپن:  نمایندگان در 17 سازمان ملل با اکثریت آرا توافق کرده اند تا از کشورها بخواهند جهت مقابله با گرمایش جهانی تلاش بیشتری بخرج دهند. این نمایندگان از بیش از ۱۹۰ کشور و منطقه  در کنفرانس کوپ ۲۵ در مادرید، بیانیه ای تصویب کردند. به دلیل اختلاف نظر بر سر جمله بندی در مورد افزایش اهداف کاهش انتشار گازها و مقرارت جهت اجرای پیمان پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی این کنفرانس تمدید شد.

پارس تودی: کمیسیون اروپا یکشنبه شب در بیانیه ای از نتیجه کنفرانس اقلیمی سازمان‌ملل در مادرید ابراز ناامیدی کرد. کمیسیون اروپا در این بیانیه تصریح کرد، از نتیجه بیست و پنجمین نشست سازمان ملل متحد درباره تغییرات اقلیمی (COP 25) بسیار ناامید و متاثر شده است.کمیسیون اروپا ابراز امیدواری کرد یک راهبرد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در سال آینده در مجمع “گلاسگو” حاصل شود.

خبرگزاری مهر:  وزیر خارجه فرانسه مذاکره با روسیه را در راستای ایجاد معماری امنیتی اروپا ضروری تلقی کرد. «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در گفتگو با یک شبکه رادیویی فرانسوی اعلام کرد که روسیه همچنان یک بازیگر کلیدی است و گفتگو با مسکو برای ساختن معماری امنیتی اروپا مهم است.

خبرگزاری ایرنا: دفتر رسانه‌ای «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مستفعی و دولت پیشبرد امور عراق اعلام کرد که در صورت عدم موافقت و معرفی نامزد دولت بعدی وی پنجشنبه آینده امور دولت را به رییس جمهوری واگذار می کند.«ولیم ورده» سخنگوی دفتر رسانه‌ای عبدالمهدی اعلام کرد با این وجود نشست بعدی کابینه به طور طبیعی برگزار خواهد شد، زیرا در مهلت قانونی است.

خبرگزاری تسنیم: فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی بر این باور است که ایالات متحده هیچ ضرب الاجلی برای مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی ندارد. استفن بیگن فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی امروز دوشنبه در اظهاراتی گفت: ایالات متحده هیچ ضرب الاجلی برای مذاکرات هسته ای با کره شمالی ندارد.

العالم فارسی:  یک فرمانده ارتش روسیه اعلام کرد که آمریکا قصد دارد طی روزهای آینده دو موشک آزمایش کند که طبق معاهده منع موشک‌های میان برد(INF)، آزمایش آنها ممنوع است.«سرگئی کاراکوف» فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک روسیه می‌گوید که آمریکا قصد دارد دو آزمایش موشکی میان برد انجام دهد که معاهده موشکهای میان برد(INF) آزمایش آنها را پیش از این ممنوع کرده است.

خبرگزاری صداو سیما: جوزپ بورل، مسئول جدید سیاست خارجی اروپا گفت : ایران همچنان در محدودیت‌های برجام است و میخواهیم که همچنان به تعهداتش عمل کند، چون این برای اروپا مهم است.جوزف بورل افزود : ما منافع زیادی در زنده نگه داشتن برجام داریم. مطمئنا ما باید فعالتر باشیم. اما به طور کلی ما شاهد یک سیاست خارجی منحصر به فرد نیستیم این به معنای آن است که همگان بر سر تمامی جنبه‌های سیاست خارجی توافق نظر ندارند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نخست‌وزیر مستعفی لبنان بار دیگر بر لزوم تشکیل دولت تکنوکرات تأکید کرد. سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در دیدار با میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور بر لزوم تشکیل دولت تکنوکرات تأکید کرد. وی گفت: دولت تکنوکرات بهترین فرصت برای ایجاد یک تغییر چشمگیر در عملکرد دولت و پیامی برای جامعه جهانی است مبنی بر اینکه لبنان در انجام اصلاحات جدی است.

الکوثرفارسی:  سازمان انرژی اتمی امارات از زمان بارگذاری سوخت در نخستین نیروگاه اتمی این کشور خبر داد.این سازمان اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ آماده بارگذاری سوخت هسته‌ای در نیروگاه نخست پروژه نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای «براکه» خواهد بود.

یورونیوز: چین افزایش تعرفه واردات گندم و خودروهای آمریکایی را لغو کرد. با شروع اجرای فاز نخست توافق تجاری پکن و واشنگتن، چین اعلام کرد، اعمال تعرفه مازاد بر برخی کالاهای وارداتی آمریکایی را که قرار بود از روز یکشنبه (۱۵ دسامبر) آغاز شود، معلق کرده است.مطابق اطلاعیه منتشر شده توسط این کمیسیون، تعرفه مازاد واردات سایر کالاهای آمریکایی که در حال اجراست فعلا به قوت خود باقی خواهد ماند.

خبرگزاری فارس:  نخست‌وزیر چین در دیدار با «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ در پکن اعلام کرد، این منطقه هنوز از «مخمصه» خارج نشده است و آشوب در هنگ‌کنگ باید پایان یابد.«لی کگیانگ» نخست‌وزیر چین امروز دوشنبه با «کری لام» فرماندار هنگ‌کنگ که به پکن سفر کرده، دیدار و درباره ناآرامی‌های چند ماه اخیر در این جزیره رایزنی کرده است.

رادیو چین:  دولت آمریکا قصد دارد ظرف روزهای آینده برنامه خروج چهار هزار نیروی نظامی خود را از افغانستان اعلام کند.شبکه ان.بی.سی نیوز به نقل از سه مقام فعلی و سابق دولت آمریکا نوشت که در پی خروج این چهار هزار نظامی، حدود هشت تا ۹ هزار نیروی دیگر در افغانستان باقی می‌مانند.

اسپوتنیک روسیه: مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه اعلام کرد، کشتی ناوگان دریای سیاه، ناوشکن نیروی دریایی آمریکا را همراهی می کند، این ناو روز یکشنبه به قسمت جنوب غربی دریای سیاه وارد شد.بنا به گزارشات، کنترل اقدامات کشتی نیروی دریایی ایالات متحده توسط کشتی کوچک موشکی Vyshny Volochek انجام می شود.

آناتولی ترکیه:  رئیس‌جمهور ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی با بیان اینکه روسیه و آمریکا نتوانستند تروریستهای ی.پ.گ را از شمال سوریه اخراج کنند تصریح کرد ضرورت که ایجاب کند پایگاه‌های نظامی اینجرلیک و کوره‌جیک را تعطیل می‌کنیم.وی در ادامه درباره طرح پیش‌نویس توافق ترکیه با لیبی گفت: این اقدام را با هدف وارونه کردن معاهده سور انجام داده‌ایم.

تی .آر.تی ترکیه:  سفارت لیبی در قاهره، پایتخت مصر با انتشار بیانیه‌ای از توقف فعالیت خود تا اطلاع ثانوی خبر داد.سفارت دولت وفاق ملی لیبی در قاهره پایتخت مصر امروز اعلام کرد: فعالیت خود در این شهر را به «دلایل امنیتی» تا اطلاع ثانوی متوقف کردیم.

دویچه وله:  آمریکا و قطر پایگاه نظامی مشترکی تأسیس کردند که در آن ارتشیان ترکیه مستقر خواهند شد. رئیس جمهور ترکیه بر ضرورت حضور نظامی کشورش در خلیج فارس تأکید کرده است.مقام‌های دو کشور پیش از این درباره همکاری نظامی گفت‌وگو کرده و به “توافق کامل” رسیده‌اند.

دویچه وله : ایالات متحده آمریکا در ماه سپتامبر سال جاری دو دیپلمات سفارت چین و چهار تبعه دیگر این کشور را از آمریکا اخراج کرده است. اتهام دو دیپلمات چینی جاسوسی درباره یک پایگاه نظامی آمریکا بوده است.”نیویورک تایمز” در گزارشی که دیروز منتشر کرد از اخراج دو دیپلمات چینی و چهار تبعه چینی دیگر از آمریکا خبر داد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *