جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است  

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»
 

Loading

رسانه ها؛ پیروزی جانسون و پایان ماراتن برگزیت و…

۱۳۹۸/۰۹/۲۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیروزی بوریس جانسون در انتخابات پارلمانی انگلیس، خوشحالی ترامپ و استقبال اروپا از پیروزی جانسون، تاکید وزیر اول اسکاتلند بر برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت در این کشور، انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی ، برگزاری رزمایش مشترک نظامی هند و روسیه، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، تاکید چین بر گسترش سیاست درهای باز، آمادگی ترامپ برای انعقاد قرارداد تجاری بزرگ با چین، پیوستن دانمارک به ائتلاف دریایی اروپایی در تنگه هرمز، واکنش روسیه به تهدید ترکیه توسط آمریکا، واکنش آلمان به تحریم این کشور از سوی آمریکا، اخراج دیپلمات های آلمانی از روسیه و تمدید تحریمهای اتحادیه اروپا ضد روسیه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری مهر:  شمارش آرا انتخابات پارلمانی انگلیس از پیروزی مجدد نخست وزیر این کشور و حزب متبوع وی در این انتخابات حکایت می کند. شمارش انتخابات پارلمانی انگلیس نشان می دهد که حزب محافظه کار انگلیس به رهبری «بوریس جانسون» توانسته است با کسب اکثریت آرا، بیشتر کرسی های پارلمان را از آن خود سازد.

یورونیوز: جانسون در اظهارنظری پس از اعلام نتایج اولیه گفت:«نتیجه انتخابات به معنی تحقق برگزیت است.» در مقابل جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر که برآوردها نشان می‌دهد که حزب متبوعش متحمل بزرگ‌ترین شکست انتخاباتی در ۸۴ سال گذشته شده، اعلام کرد که از رهبری این حزب کناره گیری می‌کند. در میان رهبران جهان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و از حامیان نخست وزیر بریتانیا نخستین کسی بود که به نتایج اولیه انتخابات سراسری بریتانیا واکنش نشان داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دونالد ترامپ اظهار کرد، بوریس جانسون در انتخابات انگلیس به “پیروزی بزرگی” رسیده و آمریکا و انگلیس حالا خواهند توانست توافق تجاری بزرگی را با یکدیگر امضا کنند. ترامپ  در توییت دیگری اظهار کرد: برای این پیروزی بزرگ به بوریس جانسون تبریک می‌گویم. انگلیس و آمریکا حالا آزاد خواهند بود تا پس از بریگزیت یک توافق تجاری بزرگ منعقد کنند. این توافق این پتانسیل را دارد که از هر قراردادی که می‌توان با اتحادیه اروپا بست، بسیار بزرگ‌تر و سودآورتر باشد.

خبرگزاری ایرنا: دیپلمات های اتحادیه اروپا از پیروزی حزب محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون به دلیل شفافیتی که به وضعیت خروج بریتانیا از این اتحادیه می‌دهد، استقبال کردند. «آملی دو مونچالین» وزیر امور اروپایی فرانسه گفت که پس از به دست آمدن این شفافیت، اکنون رهبران اتحادیه اروپا باید درباره روابط خود با بریتانیا پس از خروج برنامه‌ریزی شده از این اتحادیه در پایان ماه ژانویه بحث کند.

العالم فارسی: نیکولا استورجن ، وزیر اول اسکاتلند امروز (جمعه) در واکنش به پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری انگلیس، گفت که اسکاتلند خواهان دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیست. استورجن در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» توضیح داد که اسکاتلند به هیچ وجه خواهان خروج از اتحادیه اروپا نیست و باید همه‌پرسی مجددی در این کشور برای تصمیم‌گیری مستقل مردم اسکاتلند برگزار شود.

خبرگزاری تسنیم: کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی انحلال خود را اعلام کرد و برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در طول یک سال گذشته را خواستار شد. کنست اسرائیل پیش‌نویس لایحه انحلال بیست و دومین دوره خود را تصویب کرد تا زمینه برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی در ماه مارس آینده فراهم شود؛ این سومین انتخابات طی سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

خبرگزاری صداو سیما: وزارت دفاع هند اعلام کرد هدف از رزمایش موسوم به «ایندرا ۲۰۱۹» با روسیه ، افزایش توان همکاری و بهبود درک متقابل برای رویارویی با چالش‌های امنیتی است. نیرو‌های هند و روسیه در شمال و غرب هند و در سواحل جزیره گوآ در همسایگی این کشور رزمایشی مشترک انجام دادند. این رزمایش ده روزه که از روز سه شنبه دهم دسامبر آغاز شد، نیرو‌های سواره نظام، خودرو‌های جنگی پیاده نظام، جت‌های جنگنده و کشتی‌های جنگی حضور دارند.

الکوثرفارسی: با آغاز شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، نتایج اولیه از پیشتازی عبدالمجید تبون نخست وزیر پیشین این کشور حکایت دارد. ستاد انتخاباتی عبدالمجید تبون در ساعات اولیه روز جمعه اعلام کرد که بررسی نتایج آرا در برخی شعب اخذ رای نشان می دهد که عبدالمجید تبون در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر پیشتاز است. این در حالی است که بر اساس پیش بینی ها، احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم زیاد است.

رادیو چین:  در نشست کار اقتصادی مرکزی چین که روز پنج شنبه پایان یافت، آمده است: چین در سال 2020 به باز کردن درهای خود در ابعاد گسترده تر، بزرگ تر و عمیق تر ادامه خواهد داد. چین ضمن تقویت تشویق و حفظ سرمایه گذاری خارجی در کشور، محدودیت برای سرمایه گذاری خارجی را کاهش داده و با حفظ رشد باثبات تجارت خارجی و تثبیت آن، به کاهش تعرفه گمرکی، ایجاد بندر تجارت آزاد های نان، تکمیل سازوکار سیاست و خدمات سرمایه گذاری کمربند و جاده و تسریع مذاکرات دو جانبه درباره توافق نامه آزاد تجاری خواهد پرداخت.

ان .اچ.کی ژاپن: دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، می گوید این کشور آماده انعقاد یک قرارداد تجاری با چین است. ترامپ در یک پیام توییتری گفت این مذاکرات به امضای یک قرارداد بزرگ نزدیک می شوند.طبق گزارش چندین آژانس خبری آمریکایی، این کشور و چین در اصول به مرحله اول یک قرارداد تجاری رسیده اند.

اسپوتنیک روسیه:  دولت دانمارک برای اطمینان از عبور و مرور ایمن کشتی های باربری و تجاری خود تصمیم گرفت، تا یک فروند هواپیما را با یک هلیکوپتر و حداکثر 155 سرباز به تنگه هرمز بفرستد.  این خبر توسط رادیو دانمارک با استناد به وزیر امور خارجه پادشاهی اپه کوفود گزارش شده است.کوفود در نشستی در کمیته سیاست خارجی فولکتینگ (پارلمان) گفت: بنابراین نیروی دریایی دانمارک جزئی از مأموریت مشترک اروپا در این تنگه خواهد شد.

آناتولی ترکیه: وزارت امور خارجه روسیه سیاست تحریم ترکیه توسط ایالات متحده آمریکا را از لحاظ روابط بین‌الملل غیرقابل قبول دانست. ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی یک نشست مطبوعاتی در مسکو در واکنش به تصویب پیش‌نویس تحریم ترکیه به دلیل خرید اس-400 در مجلس سنای آمریکا تاکید کرد: سیاست اعمال فشار از طریق تحریم در مناسبات و روابط بین‌الملل قابل قبول نیست.

تی .آر.تی ترکیه: هایکو ماس وزیر خارجه کشور، طی بیانیه ای کتبی، تصمیم به تحریم را با زبانی سخت، مورد انتقاد قرار داد. هایکو ماس وزیر خارجه کشور، طی بیانیه ای کتبی، تصمیم به تحریم را با زبانی سخت، مورد انتقاد قرار داد.ماس گفت: “در مورد سیاست انرژی اروپا نه در ایالات متحده امریکا، بلکه در اروپا باید تصمیم گرفته شود. مداخله خارجی و تحریمها را کاملا رد میکنیم.”

دویچه وله :  روسیه دو دیپلمات آلمانی را در رابطه با پرونده قتل یک شهروند گرجستان در برلین، اخراج کرد. پیش‌تر آلمان دو شهروند روسیه را از آلمان اخراج کرده بود. وزارت امورخارجه در مسکو اعلام کرده است که این دو دیپلمات باید ظرف هفت روز روسیه را ترک کنند. هفته گذشته وزارت امورخارجه آلمان، دو نفر از کارکنان سفارت روسیه را اخراج کرد. آلمان روسیه را متهم می‌کند که در جریان تحقیقات قتل، به اندازه کافی با این کشور همکاری نکرده است.

پارس تودی : اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را به مدت 6 ماه دیگر تمدید کرد. اتحادیه اروپا در پیروی از سیاست های آمریکا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های اقتصادی و مالی ضد روسی را وضع کرده است که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *