جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

Loading

رسانه ها؛ خشم آمریکا از اینستکس و…

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش آمریکا به پیوستن ۶ کشور اروپایی جدید به اینستکس، الحاق هلند به ائتلاف دریایی اروپا در خلیج فارس ، نشست چهارجانبه ترکیه و کشورهای اروپایی درباره سوریه، مخالفت مکزیک با عملیات نظامی آمریکا در خاک این کشور، درخواست انتخاباتی جانسون از ترامپ، آغاز پروژه گازرسانی روسیه به چین، طرح تهدیدات چین درنشست ناتو از سوی آمریکا، پایان بدون نتیجه مذاکرات سوریه در ژنو، فرانسه در آستانه اعتصاب بزرگ سراسری، انتقاد دبیر کل سازمان ملل  از ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین ، اعلام تعداد موشک های قاره پیمای فعال شده روسیه ، انتقاد شدید اردوغان از فرانسه، افزایش نرخ نرخ بیکاری منطقه یورو و تمایل طالبان به توافق با آمریکا به روایت ترامپ از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

العالم: «ریچارد گرنل»، سفیر آمریکا در آلمان با لحنی تند از پیوستن ۶ کشور اروپایی جدید به ساز و کار موسوم به اینستکس انتقاد کرد. «لارس نوردروم» سفیر نروژ در تهران جمعه در توئیتی اعلام کرد که نروژ به همراه سوئد، دانمارک، فنلاند، بلژیک و هلند به سازوکار مالی «اینستکس» پیوسته‌اند.گرنل که یکی از ایران‌ستیزترین مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا است و بارها با مواضع افراطی و هیجان‌محورش حاشیه‌ساز شده این تصمیم کشورهای اروپایی را به اغتشاشات اخیر در ایران نسبت داده است.

خبرگزاری ایرنا: «مارک روته» نخست وزیر هلند تأیید کرد که کشورش به طرح فرانسه برای تشکیل ناوگان دریایی اروپایی‌ها در خلیج فارس ملحق می‌شود. روته جمعه شب به خبرنگاران گفت: تضمین عبور و مرور آزادانه و امن، موضوعی  بسیار مهم است. هلند خوشحال است که در این طرح مشارکت می‌کند.

خبرگزاری فارس: کشورهای ترکیه، آلمان، فرانسه و انگلیس هفته آینده در حاشیه نشست ناتو در لندن جلسه‌ای چهارجانبه درباره سوریه خواهند داشت. سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد سران ترکیه، انگلیس، آلمان و فرانسه هفته آینده و پیش از آغاز نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن، نشست چهارجانبه‌ای درخصوص سوریه خواهند داشت.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور مکزیک هشدار داده است که این کشور اجازه عملیات نظامی آمریکا در طول مرزها برای مقابله با گروه‌های تبهکار قاچاق مواد مخدر و انسان را نخواهد داد. مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک هشدار داد، به ایالات متحده اجازه نخواهم دد تا عملیات مسلحانه در طول مرزهای مشترک انجام دهد.این اظهارات پس از آن مطرح شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وعده داد تا کارتل های قاچاق مواد مخدر و انسان در مکزیک را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.

خبرگزاری صداو سیما: نخست وزیر انگلیس گفت : خیلی خوب است رئیس جمهور آمریکا زمانی که هفته آینده برای شرکت در اجلاس ناتو به لندن سفر می‌کند، در انتخابات انگلیس مداخله نکند. ترامپ در ماه اکتبر با بیان اینکه جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، گزینه نامناسبی برای نخست‌وزیری خواهد بود، تاکید کرد، جانسون باید با نایجل فاراژ، رهبر حزب برگزیت، به توافق دست یابد.جانسون ۵۵ ساله، در گفتگو با رادیو ال بی سی [LBC]گفت: بهترین کار برای دوستان و متحدان نزدیکی مانند آمریکا و انگلیس این است که در انتخابات یکدیگر مداخله نکنند.

خبرگزاری مهر:  پروژه گازرسانی روسیه به چین، در اوایل ماه دسامبر با حضو روسای جمهور دو کشور آغاز می شود. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با اعلام این مطلب گفت: در تاریخ دوم دسامبر سال جاری با حضور «ولادیمیر پوتین» و «شی جینپینگ» روسای جمهور روسیه و چین، پروژه گازرسانی به چین آغاز می شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  آمریکا قصد دارد، در جریان دیدار چند روز دیگر دونالد ترامپ با همپیمانان این کشور در نشست سران ناتو در شهر لندن، تهدیدات مربوط به چین و همچنین مساله تسلط این کشور بر شبکه‌های ارتباطی نسل پنجم تلفن همراه را مطرح کند. این مقام خاطر نشان کرد: این مساله دارای اولویت خیلی بالایی برای ماست و رئیس جمهور قصد دارد بر این پیام تاکید کند.

الکوثرفارسی:  فرستاده سازمان ملل در امور سوریه از پایان مذاکرات ژنو درباره سوریه بدون حصول نتیجه مشخص خبر داد. گیر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: دومین دور گفتگو‌های سوریه در ژنو یک هفته ادامه پیدا کرد بدون آنکه مذاکره مشخصی درباره قانون اساسی صورت گیرد.

یورونیوز:  سندیکاهای کارگری، احزاب مخالف دولت و جلیقه زردهای فرانسه در حال تدارک اتحادی کم‌نظیر برای برگزاری اعتصاب سراسری روز ۵ دسامبر (۱۴ آذر) در این کشور هستند.هدف از برگزاری این اعتصاب گسترده اعتراض به اصلاحات دولت امانوئل ماکرون در سیاست‌های بازنشستگی است که با نام «راهبری خوب» شهرت یافته است.

رادیو چین: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفت که ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در سرزمین های اشغالی فلسطین غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی است.کمیته صیانت از حقوق مردم فلسطین در سازمان ملل همین روز با برگزاری نشستی 29 نوامبر را به عنوان “روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین” گرامیداشت. ماریا لوییز ریبرو ویوتی، رئیس دفتر دبیر کل سازمان ملل به نمایندگی گوترش در این نشست حضور یافت و سخنرانی کرد.

اسپوتنیک روسیه:  سرگئی کاراکایف، فرمانده نیروهای موشکی استراتژیک روسیه اعلام کرد این نیروها تا به حال 150 فروند از سامانه های موشکی مدرن “یارس” را دریافت نموده است. کاراکایف افزود هر سال تقریباً 20 پرتابگر برای موشک های جدید “یارس” دریافت می شود.یارس (آر اس ـ 24) موشک بالستیک قاره پیمای متحرک روسیه با سوخت جامد است.

آناتولی ترکیه:  رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد فرانسه به هیچ عنوان صلاحیت و حق حضور در سوریه را ندارد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در «دانشگاه مرمره» استانبول با انتقاد از اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود، گفت: «فرانسه به هیچ عنوان حق حضور در سوریه را ندارد. این کشور نیز شما را دعوت نکرده است».

تی .آر.تی ترکیه: در سطح اتحادیه اروپا نرخ بیکاری با 0.1 درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به 6.4 درصد رسید. مرکز آمار اتحادیه اروپا با انتشار گزارشی اعلام کرد: نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه اکتبر 7.5 درصد رسید.این میزان کمتر از نرخ پیش بینی شده توسط فعالان بازار و پایین‌ترین نرخ بیکاری در این منطقه طی بیش از یک دهه اخیر محسوب می‌شود.بیشترین کاهش متعلق به یونان با 2.1 درصد بوده است و پس از آن قبرس با 2 درصد و استونی با 1.9 درصد کاهش قرار دارند.

دویچه وله :  دونالد ترامپ در جریان سفر غیرمنتظره خود به افغانستان نسبت به کسب توافق با طالبان بر سر استقرار صلح ابراز خوش‌بینی کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای شرکت در مراسم روز شکرگزاری به افغانستان سفر کرد و با سربازان آمریکایی مستقر در آن کشور سخن گفت.سفر مسئولان ارشد دولت آمریکا به افغانستان معمولا غیرمنتظره و بدون اطلاع قبلی صورت می‌گیرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *