جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading

رسانه ها؛ ناتو یا ارتش واحد اروپا ؟ و…

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: کشمکش بر سر تقویت نظامی اتحادیه اروپا یا همبستگی با ناتو، گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و امارات درباره ایران، آغازکنفرانس امنیتی بحرین، هشدار کره شمالی به شکست مذاکرات با واشنگتن، انتقاد جان بولتون از کاخ سفید، طومار نمایندگان آمریکا علیه اظهارات "مایک پمپئو"، خشم ترامپ از استیضاح، آمادگی چین برای حمایت از بازسازی سوریه، تهدید دادستان رژیم صهیونیستی از سوی نتانیاهو، درخواست حزب آبی ــ سفید رژیم صهیونیستی برای استعفای فوری نتانیاهو، افزایش فشار یونان به مهاجران، برگزاری انتخابات محلی در هنگ کنگ، ادامه عملیات اکتشاف نفت و گاز توسط ترکیه در مدیترانه، تاکید بر نقش مهم چین در اصلاحات سازمان تجارت جهانی، دیدار  شی جین پینگ با هیات تجاری آمریکا و هشدار کیسینجر به کاخ سفید در خصوص جنگ تجاری با چین از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

دویچه وله:  رئیس‌جمهور فرانسه در پی تقویت توان نظامی اتحادیه اروپاست. کشورهای اروپای شرقی خواستار همبستگی بیشتر با ناتو هستند. آلمان هنوز موضع روشنی نگرفته است. وزیرخارجه آلمان خواستار تشکیل کارگروهی در این زمینه است.هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، سوم دسامبر در لندن برگزار می‌شود. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در آستانه دیدار وزرای خارجه کشورهای عضو این پیمان اذعان کرده که اختلافاتی جدی بر سر برخی مسائل میان متحدان ناتو وجود دارد.

خبرگزاری مهر:  وزیران خارجه امارات و آمریکا در واشنگتن درباره ایران به رایزنی پرداختند. «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات و «مایک پمپئو» همتای آمریکایی وی در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله ایران رایزنی کردند. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است:  در این دیدار پمپئو و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان در مورد لزوم مقابله با رفتار بی ثبات کننده ایران گفتگو کردند.

خبرگزاری ایرنا:  پانزدهمین کنفرانس امنیت منطقه‌ای موسوم به “گفت وگوهای منامه” جمعه شب در پایتخت بحرین آغاز به کار کرد. در این کنفرانس سه روزه که تا روز یکشنبه به طول خواهد انجامید، شرکت‌کنندگان به موضوعاتی چون امنیت دریانوری، درگیری در خاورمیانه، دیپلماسی دفاعی، ثبات منطقه‌ای، سیاست آمریکا، روابط ائتلاف‌ها در خاورمیانه، رقابت و همکاری منطقه‌ای خواهند پرداخت.

خبرگزاری فارس: یک دیپلمات ارشد کره شمالی ضمن مقصر دانستن آمریکا در هرگونه شکست احتمالی مذاکرات درخصوص شبه جزیره کره، اظهار داشت که احساس خیانت از سوی واشنگتن دارند. «چو سون هوی» معاون وزیر خارجه کره شمالی آمریکا را مسئول و مقصر اصلی شکست احتمالی مذاکرات شبه‌جزیره کره توصیف کرد.

خبرگزاری صداو سیما:  جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید با پیامی در صفحه توئیترخود از کاخ سفید به خاطر جلوگیری از دسترسی به حسابش انتقاد کرد. جان بولتون در صفحه توئیتر خود نوشت:در یک افشاگری کامل باید بگویم کاخ سفید هرگز دسترسی من به حساب توئیترم را بازنگرداند.

پارس تودی: نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان با امضای طوماری مشروعیت بخشی به شهرک های صهیونیستی از سوی دولت ترامپ را محکوم کردند. 107 عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا  با امضای طوماری، از “مایک پمپئو”، وزیر امور خارجه این کشور خواستند، سخنانش را درباره مشروعیت‌ بخشی به شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی پس بگیرد.

العالم: خشم ترامپ از استیضاح، دامن سفیر آمریکا در اوکراین را گرفت. به دنبال نزدیک شدن به مراحل نهایی تحقیقات مجلس نمایندگان علیه استیضاح ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در آخرین مواضع خود گفت: سفیر سابق آمریکا در اوکراین حاضر به نصب عکسش در دفتر خود نبوده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): معاون رئیس جمهوری چین بر آمادگی کشورش برای حمایت از بازسازی اقتصادی و اجتماعی سوریه تاکید کرد. وانگ کیشان، معاون رئیس‌جمهور چین با هیأتی از حزب بعث سوریه به ریاست هلال الهلال، معاون دبیرکل این حزب دیدار کرد. معاون رئیس جمهور چین در جریان این دیدار خاطرنشان کرد: چین آماده کمک به بازسازی اقتصادی و اجتماعی سوریه از طریق تقویت طرح “یک کمربند – یک جاده” است.

الکوثرفارسی:  دادستان رژیم صهیونیستی تأیید کرد برای خودداری از اعلام جرم علیه نخست وزیر این رژیم ، تهدید شده بود. آویخای مندلبلیت دادستان کل رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری، اتهام های بنیامین نتانیاهو را بسیار جدی توصیف و اعلام کرد این اتهام ها شامل دریافت رشوه، کلاهبرداری، جعل، تقلب و خیانت در امانت است.

خبرگزاری تسنیم: حزب رقیب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو خواست فوراً از تمام مناصب خود استعفا کند. حزب کاحول لاوان (آبی ــ سفید) از بنیامین نتانیاهو خواست فوراً از تمام مناصب خود استعفا کند. این درخواست در پی ارائه کیفرخواست علیه نتانیاهو در ارتباط با پرونده‌های فساد وی مطرح شده است.

یورونیوز: یونان درها را به روی مهاجرانی که شرایط دریافت پناهندگی ندارند می‌بندد.دولت یونان اعلام کرد بر شمار مرزبانان خود می‌افزاید تا راه‌های ورود را به روی مهاجرانی ببندد که شرایط دریافت پناهندگی این کشور را ندارند. نخست وزیر یونان به پارلمان این کشور گفت تأیید کرده است که ۴۰۰ نگهبان برای کنترل مرز زمینی این کشور با ترکیه، و ۸۰۰ نگهبان دیگر برای کنترل جزایر یونان استخدام شوند.

ان .اچ.کی ژاپن:  در بحبوحه یک دوره آرامش نسبی پس از درگیرهای خشونت آمیز بین پلیس و تظاهر کنندگان ضد دولتی در هنگ کنگ، قرار است روز یکشنبه انتخابات شورای قانونگذاری برگزار شود. مردم هنگ کنگ مستقیمآ برای ۴۵۲ عضو ۱۸ شورای قانونگذاری رای خواهند داد.

آناتولی ترکیه:  وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه از آغاز چهارمین عملیات استخراج منابع هیدروکربن در مدیترانه شرقی خبر داد. فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه طی سخنانی در نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: چهارمین عملیات اکتشاف منابع هیدروکربن در شرق دریای مدیترانه را آغاز کرده‌ایم.

رادیو چین: معاون دبیرکل سازمان تجارت جهانی اعلام کرد: انتظار می رود که چین نقش مهمی در اصلاحات سازمان تجارت جهانی ایفا کند. آلن وولف در پکن گفت: که اعضای سازمان تجارت جهانی باید از اصول اقتصادی دیجیتال و تسهیلات سرمایه گذاری فرامرزی شروع کنند و فضای تجارت چند جانبه را بهبود بخشند. وی گفت، اصلاحات سازمان تجارت جهانی منتظر خرد بیشتر چین است.

تی .آر.تی ترکیه:  رئیس دولت چین در دیدار با هیئت تجاری آمریکا در مجمع جدید اقتصادی بلومبرگ در پکن اعلام کرد : چین به مذاکرات تجاری با دید مثبتی می نگرد. شی جین پینگ رئیس دولت چین در دیدار با هیئت تجاری آمریکا در مجمع جدید اقتصادی بلومبرگ در پکن اعلام کرد : چین به مذاکرات تجاری با دید مثبتی می نگرد.

اسپوتنیک روسیه:  آمریکا هنری کیسینجر را برای ایجاد روابط با چین به این کشور اعزام کرد. هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا یکی از سه سیاستمداری بود که حدود 40 سال پیش روابط دیپلماتیک بین چین و آمریکا برقرار کرد و سهم بزرگی در توسعه آنها داشت. در چین به هنری کیسینجر احترام می گذارند و در مورد او می‌گویند که “آقای کیسینجر دوست خوب مردم چین است.هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا معتقد است که چین و آمریکا در سایه جنگ تجاری به مرز جنگ سرد با یکدیگر رسیده بودند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *