جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

بیانیه ۱۸ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

تهران- ایرنا- ۱۸ کشور از جمله انگلیس و فرانسه به سرکردگی آمریکا در بیانیه ای درباره نوار غزه بدون اشاره به جنایات های بیش از شش ماهه ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بدون درخواست از این رژیم برای توقف جنگ تجاوزگرانه خود، تلاش کردند که مقاومت فلسطین را به طور یکجانبه زیر فشار قرار داده و از تل آویو حمایت سیاسی کنند.

Loading

رسانه ها؛ هرج و مرج سیاسی بی‌سابقه در رژیم صهیونیستی و…

۱۳۹۸/۰۹/۰۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پارلمان رژیم صهیونیستی مامور تعیین نخست وزیر، طرح نافرجام ترور رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی در سقوط بالگرد، تداوم اعتراضات الجزایری ها به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تظاهرات ضد دولتی در آمریکای لاتین و این بار در کلمبیا، هشدار آمریکا به مصر، اتهام جاسوسی صربستان به روسیه، خودداری صربستان از پیوستن به ناتو، تصویب قطعنامه مقابله با اقدامات یک جانبه اقتصادی درجهان، برگزاری مجمع اقتصاد نوآور 2019 در پکن، گفتگوی وزیران خارجه کره جنوبی و آمریکا پیرامون پیمان GSOMIA، واکنش هند نسبت به فشار آمریکا، روند صلح افغانستان محور گفت‌وگوی اشرف غنی و ترامپ و اعتراف‌ آمریکا به نقش آفرینی در اغتشاشات اخیر ایران از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری تسنیم:  با اعتراف گانتس به شکست در تشکیل دولت جدید، هرج و مرج سیاسی روزافزون که یک سال است در رژیم صهیونیستی ادامه دارد به مرحله بی‌سابقه‌ای رسیده است. پس از شکست بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس(رئیس حزب کاحول لاوان به معنای آبی و سفید) در تشکیل دولت، برای اولین بار در تاریخ رژیم اشغالگر قدس، اعضای کنست، رووین ریولین رئیس رژیم را توصیه می‌کنند که یکی از همکارانشان در کنست را مامور تشکیل دولت جدید کند.

الکوثرفارسی: رئیس رژیم صهیونیستی نخستین بار پارلمان این رژیم را مسئول تعیین نخست وزیر جدید کرد.اسرائیلی ها در سال 2019 دو بار برای انتخابات پارلمانی پای صندوق های رای رفتند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در فرصت 42 روزه پس از انتخابات نهم آوریل موفق به تشکیل کابینه نشده بود ، در 21 اکتبر نیز با پذیرش ناکامی در تشکیل کابینه فراگیر، مجوز تشکیل کابینه را به رئیس این رژیم بازگردانده بود.

العالم: رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی پنجشنبه افشا کرد مخالفانش قصد داشته‌اند او را در یک حادثه سقوط بالگرد ترور کنند.«اوو مورالس»، رئیس‌جمهور بولیوی گفته «کوچکترین تردیدی» ندارد که نقص فنی در بالگردی که او ماه گذشته در حال سفر با آن بوده در راستای تلاش برای ترور او بوده است.

خبرگزاری مهر: اعتراضات الجزایری ها به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در ۱۲ دسامبر آینده برگزار شود، ادامه دارد.تظاهرات کنندگان خواستار لغو انتخابات شدند و شعارهایی در این زمینه سر دادند.

خبرگزاری ایرنا: دامنه اعتراض‌ها به عملکرد دولت در برخی کشورهای آمریکای لاتین افزایش یافته و به کلمبیا نیز کشیده شده به گونه‌ای که معترضان در این کشور همزمان با تظاهرات علیه سیاست‌های دولت، با نیروهای امنیتی درگیر شدند.معترضان در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت «ایوان دوکه» رئیس جمهوری این کشور با برپایی تظاهراتی، خواستار اقدام فوری دولت برای رفع چالش‌ها شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  آمریکا مجددا به مصر نسبت به خرید جنگنده‌های روسیه هشدار داد. مسئول ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور برای منصرف کردن مصر از خرید جنگنده‌های روسیه تلاش می‌کند و دولت مصر به تحریم تهدید شده است. این مسئول افزود: واشنگتن همچنان با مصر برای بررسی نیازهای دفاعی‌اش مشغول مذاکره است اما ما کاملا واضح به آن‌ها گفتیم که اگر به تجهیزات روسیه دست یابند این مسئله آن‌ها را در معرض خطر تحریم قرار می‌دهد.

یورونیوز:  صربستان اعلام کرد سازمان‌های اطلاعاتی صربستان پرده از یک عملیات گسترده جاسوسی برداشتند که با مداخله جاسوسان روس و شماری از نظامیان صربستان صورت می‌گرفت. رئیس جمهوری صربستان ضمن اعلام این خبر گفت‌: «در موارد بسیاری سازمان‌های اطلاعاتی صربستان صدا و تصاویر ویدیویی یافته‌اند که رابطه میان برخی اعضای ارتش و سرهنگ روسی به نام کلبان را نشان می‌دهد. وی دراین حال افزود رئیس جمهور پوتین در جریان این موضوع نبوده است.

خبرگزاری صدا وسیما: الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان اعلام کرد: صربستان به بی طرفی نظامی همچنان متعهد است و به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی, ناتو, یا سازمان پیمان امنیت جمعی ملحق نخواهد شد. ووچیچ در کنفرانسی مطبوعاتی گفت:” ما سیاست خودمان را در قبال روسیه تغییر نخواهیم داد. ما روابط برادرانه و دوستانه را حفظ خواهیم کرد.

خبرگزاری صدا وسیما:  کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه “مقابله با اقدامات یکجانبه اقتصادی به عنوان ابزاری برای تهدید برعلیه کشور‌های در حال توسعه” را به تصویب رساند. این قطعنامه که پیش نویس اولیه آن توسط گروه کشور‌های همفکر از جمله جمهوری اسلامی ایران تهیه و تدوین شده بود، توسط رئیس دوره‌ای گروه هفتاد و هفت بعلاوه چین به کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل ارائه و با توجه به اینکه آمریکا برای آن درخواست رای نموده بود، پس از رای گیری با ۱۰۶ رای مثبت در مقابل تنها ۲ رای منفی آمریکا و رژیم صهیونیستی به تصویب رسید. اتحادیه اروپا به قطعنامه مزبور رای ممتنع داد.

رادیو چین:  دومین مجمع اقتصاد نوآور در پکن در حال برگزاری است. بیش از 600 تن از مقامات دولتی، سیاستمداران پیشین و مؤسسه داران چینی و خارجی در پکن گرد هم جمع شده و راه حل چالشها در جریان توسعه اقتصاد نوین را جستجو می کنند. حاضران معتقدند نوآوری اقتصاد چین را در جهت توسعه کیفی هدایت می کند.

ان .اچ.کی ژاپن: وزارت امور خارجه کره جنوبی می گوید کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه این کشور، پیرامون پیمان اشتراک گذاری اطلاعات با ژاپن یک گفت و گوی تلفنی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، داشت. قرار است پیمان اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه (GSOMIA) روز شنبه منقضی شود.

اسپوتنیک روسیه: سفیر هند در واشنگتن درباره فشارهای آمریکا علیه کشورش به دنبال همکاری دفاعی میان دهلی نو و مسکو موضع گیری کرد. «هارش واردهان سرینجلا» سفیر هند در واشنگتن درباره فشارهای آمریکا علیه کشورش به دنبال همکاری دفاعی میان دهلی نو و مسکو موضع گیری کرد.

آناتولی ترکیه:  روسای جمهور افغانستان و آمریکا امروز به صورت تلفنی درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کردند. محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان که در امارات متحد عربی به سر می برد، عصر دیروز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

پارس تودی : رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا، به نقش این کشور در اغتشاشات اخیر ایران اذعان کرد. “برایان هوک” در گفت‌وگو با شبکه “بی‌بی‌سی” گفت: آمریکا با در اختیار گذاشتن ابزار ارتباطی توانست حتی با قطع اینترنت در ایران، اغتشاشگران بتوانند با ابزاری که ما در اختیارشان گذاشتیم راه های ارتباطی خود را داشته باشند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *