جدیدترین مطالب

رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی علیه ایران دست بردارد

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهور اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

همزمان با اوج گیری تهدید و تنش‌ها در منطقه و رسیدن بحران غزه به نقطه جوش، قشر‌های مختلف مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | جنگ دیپلماتیک ایران و اسرائیل در سازمان ملل

نورنیوز، در گزارشی با عنوان «جنگ دیپلماتیک ایران و اسرائیل رد سازمان ملل» روایت کرد که نشست فوق‌العاده شورای امینت درپی حمله انتقامی ایران به اسرائیل، سومین صحنه نبرد میان تهران و تل‌آویو بود./ نورنیوز

رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی علیه ایران دست بردارد

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهور اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.

Loading

رسانه ها؛ بحران سیاسی در اسرائیل و …

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: شکست تشکیل دولت در رژیم صهیونیستی، مخالفت شورای امنیت با حمایت آمریکا از شهرک‌سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، تاکید اروپا بر پایان فوری شهرک سازی های غیرقانونی اسرائیل، ورود ناوگروه هواپیمابر لینکلن به تنگه هرمز، تاکید برلین بر لزوم انجام برخی اصلاحات در ناتو، ادامه رایزنی‌های روسیه و کره شمالی در مسکو، تاکید نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور کره شمالی برادامه مذاکرات، مخالفت قاطعانه چین با دخالت‌های آمریکا، تحویل اس- ۴۰۰ به هند، تکذیب دخالت روسیه در بریتانیا، پیش بینی فروپاشی اتحادیه اروپا از دیدگاه پوتین و تاکید سازمان ملل بر پرهیز از اعمال خشونت در بولیوی از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

الکوثر فارسی:  رئیس ائتلاف سیاسی «آبی و سفید» به طور رسمی ناکامی خود را در تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد.«بنی گانتز» که از یک ماه پیش مامور تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی شده بود، حال به صورت رسمی شکست و ناکامی خود در تشکیل دولت را اعلام کرد. بنی گانتز رهبر ائتلاف سیاسی «آبی و سفید» است که در رقابت تناتنگ با نتانیاهو در انتخابات پارلمانی اخیر، بیشترین آرا را با اختلافی ناچیز از نتانیاهو به دست آورد.

العالم:  شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه ماهانه خود با سیاست جدید دولت آمریکا در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری مخالفت کرد. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از سیاست جدید دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری انتقاد کرد.

آناتولی ترکیه: پنج کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که تمام فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین براساس قوانین بین المللی غیرقانونی است و به راه حل دو کشوری و صلح پایدار آسیب وارد می کند.کارن پیرس نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای مشترک به نمایندگی از 5 کشور عضو اتحادیه اروپا (انگلیس ، آلمان ، فرانسه ، بلژیک و لهستان) گفت: تمام فعالیت‌های شهرک سازی اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین براساس قوانین بین المللی غیرقانونی است و به راه حل دو کشوری و صلح پایدار آسیب وارد می کند.

دویچه وله : برای اولین بار پس از انهدام پهپاد آمریکایی توسط ایران، ناوگروه هواپیمابر لینکلن وارد تنگه هرمز شد. یک مقام پنتاگون می‌گوید ارتباط میان نیروهای آمریکایی و گارد ساحلی ایران به صورت “امن و حرفه‌ای” صورت گرفته است. از زمان انهدام پهپاد آمریکایی از سوی ایران در ماه ژوئن بر فراز تنگه هرمز، این نخستین بار است که یک ناوگروه هواپیمابر آمریکا وارد تنگه هرمز می‌شود.

خبرگزاری مهر:  وزیر خارجه آلمان بر لزوم انجام برخی اصلاحات در ناتو تأکید کرد. هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواستار تقویت بازوی سیاسی این پیمان شد. وزیر خارجه آلمان که در بروکسل به سر می برد، ناتو را «بیمه عمر اروپا» خواند و پیشنهاد «تشکیل هیئتی از متخصصین برای انجام برخی اصلاحات در ناتو» را ارائه کرد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه روسیه و معاون اول وزیر خارجه کره شمالی ضمن دیدار و گفت‌وگو در خصوص آخرین توافقات سران دوکشور تبادل نظر کردند. «سرگئی لاوروف» در مسکو پذیرای «چو سون هویی» است که برای برگزاری نخستین دور از گفت‌وگوهای استراتژیک میان دو کشور به مسکو آمده است.

ان .اچ.کی ژاپن:  استیون بیگان، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور کره شمالی، می گوید که هنوز پنجره مذاکرات غیرهسته ای سازی باز است. بیگان این اظهارات را روز چهار شنبه در کمیته روابط خارجی کنگره امریکا عنوان کرد. این کمیته برای نامزدی بیگان به عنوان معاون وزیر امور خارجه جلسات استماع برگزار کرده بود.او گفت تا زمانیکه آمریکا از گفت و گو ها استقبال می کند، کره شمالی باید نهایت استفاده را کرده و این فرصت را از دست ندهد.

خبرگزاری صداو سیما:  شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین به صورت قاطعانه با دخالت آمریکا در هنگ کنگ از طریق تصویب «لایحه حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ» مخالفت کرد.گنگ شوانگ در نشست خبری در پکن افزود: این طرح با نادیده گرفتن واقعیات، آشکارا در امور داخلی چین دخالت دارد و به شدت با قوانین و اصول مناسبات بین المللی مغایر است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مدیرکل شرکت روسوبورون اکسپرت اشاره کرد، روسیه سری نخست سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ را همزمان با شروع سال ۲۰۲۱ به هند تحویل می‌دهد.الکساندر میخاییف خاطرنشان کرد، بخشی از مبلغ قرارداد از طرف هند براساس توافق صادرات سامانه‌های اس -۴۰۰ تحویل گرفته شده است. وی مقدار مبلغ دریافتی را مشخص نکرد اما اقدام برنامه‌ریزی شده برای تولید تجهیزات اولیه این سامانه را مثبت خواند.

یورونیوز: نخست وزیر بریتانیا می‌گوید هرگز مدرکی دال بر دخالت روسیه در بریتانیا مشاهده نکرده است.بوریس جانسون در پاسخ به پرسشی در مورد تصمیم دولت بریتانیا مبنی بر منتشر نکردن گزارش پارلمان درباره اتهام دخالت روسیه در سیاست‌های داخلی بریتانیا گفت: «من تاکنون هرگز و مطلقا هیچ مدرکی دال بر مداخله روسیه در فرآیندهای دموکراتیک بریتانیا ندیده‌ام.»

اسپوتنیک روسیه: اختلاف نظر بین اعضای اتحادیه اروپا در آینده ممکن است به خروج کشورهای اروپای شرقی از این اتحادیه تبدیل شود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، اختلاف نظرها در اتحادیه اروپا از «مسائل کاملا مشخص» پدیدار شده است. پوتین گفت: تقریبا تا سال ۲۰۲۸ درخصوص کشورهای اروپای شرقی من مطمئن نیستم که چنین تفکری بروز نکند که از اتحادیه اروپا خارج شوند همانطور که بریتانیا به این نتیجه رسید.»

پارس تودی : سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد مراتب نگرانی «آنتونیو گوترش» دبیر کل این سازمان را درباره خشونت‌های پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در بولیوی اعلام کرد.«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری تاکید کرد، همه طرف ها و نقش آفرینان سیاسی و اجتماعی از جمله تظاهر کنندگان در بولیوی باید خویشتنداری نشان بدهند تا راه برای گفتگو و حل و فصل آشتی جویانه بحران در این کشور مهیا گردد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *