جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

معاهده بین‌المللی جامع برای مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مقاصد جنایی

در ماه مه تا ژوئن، نیویورک میزبان نشست نهایی کمیته ویژه سازمان ملل در مورد توسعه کنوانسیون برای مقابله با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای مقاصد مجرمانه خواهد بود.

لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : در صورت حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اطراف اوکراین، روسیه آماده است تا منافع مشروع امنیتی سایر شرکت کنندگان در این روند را تضمین کند، در صورتی که همان تضمین ها برای خود مسکو ارائه شود.

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

Loading

رسانه ها؛ هشدار شدید چین به آمریکا و…

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار چین به آمریکا درباره قدرت‎نمایی در آبراه کلیدی دریای چین جنوبی، برگزاری نشست آستانه اوایل ماه میلادی، اخطار چین به هند در مورد ارتباط با دالایی لاما، تاکید سازمان ملل بر برگزاری مذاکرات صلح در بولیوی ، هشدار مورالس به وقوع جنگ داخلی در بولیوی، گفتگوی مکرون و ترامپ درباره ایران ، واکنش منفی «الصفدی» به خبرهای نامزد شدن وی برای تصدی نخست‌وزیری لبنان، مخالفت احزاب مخالف دولت ایتالیا با طرح‌های اقتصادی دولت، تقویت همکاری نظامی؛ محور گفتگوی فرماندهان نیروی هوایی عربستان، آمریکا و فرانسه، اعلام مهم‌ترین بندهای قانون جدید انتخابات عراق، بیانیه مداخله جویانه کاخ سفید درباره اغتشاشات در ایران و انتقاد دوباره پلوسی از اقدامات ترامپ ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجي بود که در رسانه ها بازتاب يافت. در ادامه گزيده اي از آنها را مرور مي کنيم.

خبرگزاری مهر:  وزیر دفاع چین به آمریکا هشدار داد از قدرت‎نمایی در آبراه کلیدی دریای چین جنوبی که محل مناقشه پکن با سایر کشورهای این حوزه آبی است، بپرهیزد. «وی فنگ هه» وزیر دفاع چین امروز دوشنبه از ارتش آمریکا خواست از قدرت‌نمایی در دریای چین جنوبی پرهیز کند و تایوان را نیز درگیر نوع جدیدی از عدم قطعیت نکند.

خبرگزاری  مهر:  چهاردهمین دور از نشست آستانه برای پیشبرد مذاکرات صلح سوریه، اوایل ماه میلادی دسامبر در پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد. «مختار تلوبردی» وزیر خارجه قزاقستان زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات صلح سوریه در چارچوب آستانه را اوایل ماه میلادی آینده (دسامبر) اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا: پس از مخالفت چین با تقسیم بندی جدید جامو و کشمیر توسط دولت هند، اکنون پکن به دهلی نو اخطار داده است که هرگونه ارتباط مقام های هندی با دالایی لاما رهبر تبتی که در هند زندگی می کند ،می تواند بر روابط دو جانبه دو کشور تاثیر منفی بگذارد.نشریه ” تایمز او ایندیا” روز دوشنبه نوشت: ماه گذشته بود که ایالت جامو  و کشمیر به صورت رسمی به دو منطقه لاداخ و جامو و کشمیر تقسیم بندی شد. این دو منطقه به صورت مستقیم تحت نظارت دولت مرکزی هند اداره خواهند شد.

 خبرگزاری ایرنا: سازمان ملل متحد خواستار برگزاری مذاکرات صلح در بولیوی با حضور طرف‌های درگیر در این کشور شد. یک مقام سازمان ملل اعلام کرد، «ژان آرنو» یک نماینده این سازمان از دولت خودخوانده بولیوی و حامیان «اوو مورالس» رئیس جمهوری مستعفی خواسته تا مذاکرات صلح را با هدف حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران در این کشور آغاز کنند.

خبرگزاری ایرنا: «اوو مورالس» رئیس جمهوری مستعفی بولیوی درباره بروز جنگ داخلی در کشورش هشدار داد. مورالس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپانیایی «افه» ، در پاسخ به احتمال وقوع جنگ داخلی در بولیوی گفت: در این باره بسیار نگرانم. وقتی ما در راس قدرت بودیم شهر و روستا، شرق و غرب کشور را متحد کرده بودیم.او افزود: اما امروز گروه‌هایی در حال رشد هستند که به خشونت‌ها دامن می‌زنند، یعنی اعضای گروه‌های تبهکار و معتادان به مواد مخدر. آنها حتی وارد دانشگاه‌ها شده و گروه‌های شبه‌نظامی تشکیل داده‌اند.

خبرگزاری ایرنا:  به فاصله یک هفته از گفت و گوی پیشین، روسای جمهوری آمریکا و فرانسه ساعاتی پیش بار دیگر در یک تماس تلفنی درباره موضوع های مختلف از جمله موضوع ایران با یکدیگر گفت و گو کردند.«جود دیر» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید این خبر را ساعتی پیش در صفحه توئیتر خود اعلام کرد.به گفته او، «دونالد ترامپ» و «امانوئل مکرون» در این گفت و گو درباره موضوع ایران، سوریه و ناتو با یکدیگر گفت و گو کرده اند.

خبرگزاری تسنیم: محمد الصفدی وزیر و نماینده سابق لبنانی به خبرها مبنی بر مطرح شدن نام وی به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی نخست‌وزیری لبنان واکنش نشان داد. «محمد الصفدی» اعلام کرد با تشکر از میشل عون رئیس جمهور و سعد الحریری و تمام کسانی که نامم را برای تشکیل دولت جدید پیشنهاد دادند، ولی من تشخیص دادم که تشکیل دولت هماهنگ و منسجم و مورد حمایت همه گروه‌های سیاسی که بتواند اقدامات فوری برای نجات وضعیت اقتصادی و مالی بحرانی اتخاذ کند و به خواسته‌های مردم پاسخ دهد، دشوار است.

خبرگزاری صداو سیما: احزاب مخالف دولت ایتالیا در ادامه مخالفت‌های خود با طرح‌های اقتصادی دولت، برخی از اعضای دولت را به دشمنی با شرکت‌ها و کارگران متهم کرده اند.  احزاب میانه راست ایتالیا بر این باورند در میان اعضای دولت کنونی این کشور، افرادی ناتوان وجود دارند که این افراد، دشمنان شرکت‌ها و کارگران هستند.بر همین اساس، رئیس حزب اتحادیه شمال اعلام کرده است، به زودی به پای صندوق‌های رای بازخواهیم گشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): فرماندهان نیروی هوایی عربستان، آمریکا و فرانسه در جریان دیدار با یکدیگر درخصوص همکاری هوایی – نظامی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. دردیدار ترکی بن بندر بن عبدالعزیز، فرمانده نیروهای هوایی عربستان با رئیس ستاد نیروهای هوایی آمریکا و فرمانده نیروهای هوایی فرانسه ، طرفین به بررسی آخرین تحولات منطقه، همکاری هوایی – نظامی و نیز مسائل مهم و مورد توجه سه کشور پرداختند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) : سخنگوی دولت عراق مهم‌ترین بندهای قانون جدید انتخابات را اعلام کرد. سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق مهم‌ترین بندهای قانون جدید انتخابات را که اخیرا کابینه آن را تصویب کرد و به پارلمان ارجاع داد، اعلام کرد که عبارتند از نامزد انتخابات باید در زمان ثبت‌نام ۲۵ سال سن داشته باشد.

خبرگزاری فارس: کاخ سفید با انتشار بیانیه‌‍ای مداخله جویانه از اغتشاشات و آشوب طلبی ها در ایران حمایت کرد. به دنبال اظهارات مداخله جویانه مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره اغتشاشات و آشوبهای چند روز گذشته در ایران، کاخ سفید نیز طی بیانیه‌ای این مواضع را تکرار کرد.این بیانیه در ادامه مدعی شده است، «ایران به طور  متعصبانه در حال ادامه برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی خود است.

باشگاه خبرنگاران جوان: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت اقدامات ترامپ بدتر از کار‌هایی است که ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا کرده است؛ نیکسون در مواردی به کشور اهمیت می‌داد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره رسوایی اوکراین گیت از سوی دوناد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد اقدامات ترامپ حتی بدتر از کار‌هایی است که ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *